Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Vriendin van me heeft er ook ene. Nu al zo'n 20k km. Paar keer mee gereden tijdens 't verlof.
't Valt me echt op hoe zwaar Audi achteruit is gegaan inzake materiaalkwaliteit en afwerking binnenin. Gigantische lappen keihard plastic op de deuren, 't is bijna lelijker dan bij een BMW '1 pre-facelift (en dat is daar érg). Binnenin helemaal geen edele feeling, naar mijn mening, er is overduidelijk zwaar op bespaard. En da's jammer (maar 't is bij andere merken ook zo, kijk maar naar een groot deel van de "vorige" generatie BMW's (E90ev '3, E60ev '5, E65ev '7) of Mercedessen (SLK, nieuwe C, nieuwe E). 't Ergste bij die auto van 'r is dan nog dat ze een lichte kleur leder wou, beige koos, en nu ook nog met dat verschrikkelijke donkerbeige plastic in 't interieur zit opgescheept, wat het plastic-gevoel nog zwaar versterkt. Zwart interieur is naar mijn mening dan ook plicht in de Q5, jammer dat je niet zoveel leuke bekledingskleuren kan kiezen in combinatie met een zwart interieur.
Ik vind wel dat 'ie zeer goed rijdt. De motor-versnellingsbak combinatie is echt geslaagd te noemen imo, zeker voor mensen die eerder normaal tot normaal sportief rijden. Je voelt dat 't geen klassieke automaat is maar ik was dat na 100 meter (of een paar minuten, zeg) gewoon. Nooit meer aan gestoord, werkte zoals ik 't wou en dat ding gewoon "vergeten" tijdens 't rijden, en da's een goed teken. Ook 't stuur vind ik aangenaam voor een "busje", volgt goed je handbewegingen en dat is bij veel andere modellen in die klasse wel eventjes anders (XC60 om maar iets te zeggen, daar zit imo een vrij grote graad zweverigheid in, vooras is langs één kant té kwiek en daarom meteen ook wat te onnauwkeurig ; de X3 stuurt ook erg goed maar lijdt gewoon veel teveel onder z'n beenharde afstelling, past niet in zo'n SUV). Op dat vlak is de Q5 in die klasse 't beste wat ik al mocht ervaren, zeer aangenaam. Zetels (sportzetels) zitten goed, niks over te zeggen. Plaats achterin en in de koffer vond ik, gezien z'n uiterlijk / 't concept / de klasse, eigenlijk goed meevallen. Ik kan behoorlijk achter mezelf gaan zitten, en da's voor mij voldoende (XC60 is ruimer achterin). Koffer vind ik groot genoeg, rij nu met een '1 en da's nog een pak minder. (achterbank ligt dan ook vaak plat als ik iets moet vervoeren). Nadeeltje is z'n povere overzichtelijkheid : je ziet echt weinig in dat ding. 't Is beter dan in een X6 (gelukkig ) maar 't is ook niet om over naar huis te schrijven. Parkeersensoren v+a zijn dus inderdaad een must have optie, naar mijn mening.
Al bij al : overtuigd van die auto! Rijdt goed, zit goed, is sportief en nauwkeurig genoeg, biedt voldoende mate comfort, is zeker niet klein, ziet er goed uit. Jammer van de interieurafwerking en de -kleuren. Anders was 't een topper, imo.
't Valt me echt op hoe zwaar Audi achteruit is gegaan inzake materiaalkwaliteit en afwerking binnenin. Gigantische lappen keihard plastic op de deuren, 't is bijna lelijker dan bij een BMW '1 pre-facelift (en dat is daar érg). Binnenin helemaal geen edele feeling, naar mijn mening, er is overduidelijk zwaar op bespaard. En da's jammer (maar 't is bij andere merken ook zo, kijk maar naar een groot deel van de "vorige" generatie BMW's (E90ev '3, E60ev '5, E65ev '7) of Mercedessen (SLK, nieuwe C, nieuwe E). 't Ergste bij die auto van 'r is dan nog dat ze een lichte kleur leder wou, beige koos, en nu ook nog met dat verschrikkelijke donkerbeige plastic in 't interieur zit opgescheept, wat het plastic-gevoel nog zwaar versterkt. Zwart interieur is naar mijn mening dan ook plicht in de Q5, jammer dat je niet zoveel leuke bekledingskleuren kan kiezen in combinatie met een zwart interieur.
Ik vind wel dat 'ie zeer goed rijdt. De motor-versnellingsbak combinatie is echt geslaagd te noemen imo, zeker voor mensen die eerder normaal tot normaal sportief rijden. Je voelt dat 't geen klassieke automaat is maar ik was dat na 100 meter (of een paar minuten, zeg) gewoon. Nooit meer aan gestoord, werkte zoals ik 't wou en dat ding gewoon "vergeten" tijdens 't rijden, en da's een goed teken. Ook 't stuur vind ik aangenaam voor een "busje", volgt goed je handbewegingen en dat is bij veel andere modellen in die klasse wel eventjes anders (XC60 om maar iets te zeggen, daar zit imo een vrij grote graad zweverigheid in, vooras is langs één kant té kwiek en daarom meteen ook wat te onnauwkeurig ; de X3 stuurt ook erg goed maar lijdt gewoon veel teveel onder z'n beenharde afstelling, past niet in zo'n SUV). Op dat vlak is de Q5 in die klasse 't beste wat ik al mocht ervaren, zeer aangenaam. Zetels (sportzetels) zitten goed, niks over te zeggen. Plaats achterin en in de koffer vond ik, gezien z'n uiterlijk / 't concept / de klasse, eigenlijk goed meevallen. Ik kan behoorlijk achter mezelf gaan zitten, en da's voor mij voldoende (XC60 is ruimer achterin). Koffer vind ik groot genoeg, rij nu met een '1 en da's nog een pak minder. (achterbank ligt dan ook vaak plat als ik iets moet vervoeren). Nadeeltje is z'n povere overzichtelijkheid : je ziet echt weinig in dat ding. 't Is beter dan in een X6 (gelukkig ) maar 't is ook niet om over naar huis te schrijven. Parkeersensoren v+a zijn dus inderdaad een must have optie, naar mijn mening.
Al bij al : overtuigd van die auto! Rijdt goed, zit goed, is sportief en nauwkeurig genoeg, biedt voldoende mate comfort, is zeker niet klein, ziet er goed uit. Jammer van de interieurafwerking en de -kleuren. Anders was 't een topper, imo.
het kan wel tegen een stoot !
Comment