Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    Ben jij van milk inc?

tuurlijk niet, hij heeft toevallig dezelfde naam als ik ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten
      Onze interesse gaat uit naar de Q5 ;-)
      Enkele vragen hieromtrent:

Welke motorisatie neem ik best:
      2L 163 pk OF 2L ( 136)143pk
      Hoeveel is de fiscale pk van beide ?

Welke opties zijn écht een MUST have ?

Welke zijn de mooiste 19" OEM velgen ?

Iemand een foto met de kleur --> "amethistgrijs" (aubergine-achtige schijn)
      motor : de Q5 is zwaar, alle pk'tjes zijn welkom bij het optrekken; je moet maar weten wat je bereid bent te betalen aan BIV, want voor de rest zijn de verschillen gering, en of je de wagen gaat laten chippen (dan geeft je het verschil aan BIV aan de tuner) ik heb de 163 pk en de wagen rijdt vlot, zonder meer; een lager vermogen bestond niet toen ik kocht, het zal wel genoeg zijn in onze belgisch verkeer... Op 120/130 km/u gestabiliseerd ga je geen groot verschil merken

velgen : zuiver persoonlijke smaak; ik heb de 10 spaken, ze zijn gemakkelijk te kuisen en verbergen goed de mechaniek achter het wiel (anderen verkiezen de sijven en de remklauwen te zien, ik niet); met de banden van -55 reeks zijn de 19" velgen nog vrij comfortabel (met 20" valt je op -45 reeksen terug, dat begint wat kort te worden voor slechte wegen (hangt dus af waar je rijdt)

kleur : amethyst is prachtig, ik had het misschien gekozen als de wagen besteld had; bovendien veel minder gezien dan de zoveelste lavagrijs of fantoomzwart; lichte interieurs zijn erg flatteerend en geven een ruimtelijk gevoel, dan zijn de deuren ook mooier gecontrasteerd

opties : eerst denken aan wat je echt gaat gebruiken; zuiver cosmetische opties (uitgenomen binnenafwerking) zijn leuk, maar eigenlijk zijn dat de anderen die het meest vast profiteren
      ik geniet het meest van van het panoramisch dak, en van de goede klank van de Audi Sound; de vele andere snufjes die ik heb zijn wel aangenaam, maar ze wegen op de faktuur...
      wat ik niet heb en betreur : AMI (iPod is zogoed als onbruikbaar met de Aux want het verschijnt niet op de MMI); Drive Select voor de vering (ik heb enkel Dynamisch Stuur), de geheugen voor de zetels

maak een goede keuze, ik heb de mijne nog geen second betreurd
      Last edited by guyugy; 28/09/2009, 10:45.

Comment

• Achteruit blokkeert

Ik heb een eigenaardig probleem met de S-Tronic. Als ik die in achteruit zet, en eventjes stevig doortrek (b.v. straat of lange oprit achteruit uitrijden), dan schiet die na x meter uit versnelling en komt er een R op de boordcomputer te staan die doorstreept is.

Vanaf dat moment heb ik ook enkel nog maar een eerste versnelling in vooruit en kan ik niet meer achteruit. Als je hem een keertje reboot (af en aan zetten), werkt alles weer naar behoren. Het is precies een beveiling die opschiet.

Nog iemand ervaring mee? Ik ga er deze week eens mee naar de dealer want is toch niet echt normaal.

Verder heb ik mijn Q5 intussen 4 maanden en ben er erg tevreden mee.

Comment

Onze interesse gaat uit naar de Q5 ;-)
          Enkele vragen hieromtrent:

Welke motorisatie neem ik best:
          2L 163 pk OF 2L ( 136)143pk
          Hoeveel is de fiscale pk van beide ?

Welke opties zijn écht een MUST have ?

Welke zijn de mooiste 19" OEM velgen ?

Iemand een foto met de kleur --> "amethistgrijs" (aubergine-achtige schijn)
          Regi,

Als je zoekt tss m'n posts hier, kom je foto's tegen van m'n amathistgrijze Q5.

Comment

• bandenreparatiekit

ik ben deze week-end even gaan kijken hoe de reparatiekit uitziet.
            eerste vaststelling : geen vloeistof (solvent) te bespeuren, de klant moet dat blijkbaar bekostigen, alhoewel een herstelling zonder demontage wel evidenter blijkt voor kleine gaten dan het groot spel met inschakeling van de voorlopige velg (waar trouwens te gaan met de lekke velg als de koffer al vol zit ?)
            heeft iemand al ervaring met de ongemakken van een lekke band met gebruik van de reparatiekit?

Comment

• Bedankt voor jullie reacties:
              Over de kleur ben ik nu 100% uit: amethysgrijs

Dit is wat ik in gedachte heb:
              2.0L 163 pk S-tronic Quattro
              acoustic parking systeem achteraan
              19" velgen 10 spaken OF
              20" 5 dubbele spaken OFFROAD --> iemand die gekozen of foto's van ????
              antidiefstalmoeren
              bandenspanningcontrole
              spiegel pack 3
              zwarte dakhemel
              Pack Adventure Plus
              xenon
              MF sportstuur
              module COLOR --> is dit een MUST have ?
              trekhaak
              Audi Music Interface
              Audi Sound System
              Last edited by ; 28/09/2009, 18:41.

Comment

Bedankt voor jullie reacties:

19" velgen 10 spaken OF
                antidiefstalmoeren
                bandenspanningcontrole
                spiegel pack 3
                zwarte dakhemel
                xenon
                MF sportstuur
                trekhaak
                GPS
                Audi Sound System
                color module vond ik niet nodig tot ik het irl zag; niet erg duur en het maakt de wagen wel visueel slanker (langer...) Op amethyst zou het licht grijs zijn, zoals op mijn meteoorgrijs
                de 20" 5 spaken heb ik toevalig gisteren gezien, heel mooi maar niet mijn ding (je ziet er zo door)
                geen Lounge of Adventure ?
                in de stock al gekeken op audi.be ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  aangepast ;-)
                  thnxs

Comment

• [quote=Regi;3645464]

Hallo Regi

De color mudule zou ik zeker aanraden maar dan in dezelfde kleur als het koetswerk
                    (visueel veel mooier)..en zeker met amyties grijs,zie de foto....
                    Ikzelf heb hem in het lavagrijs en ik heb ook deze colorm. genomen.Je zal er zeker geen spijt van hebben alsook de verdonkerde ruiten achteraan, doen.

Comment

• [quote=cold - play;3645581]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Regi Bekijk Berichten

Hallo Regi

De color mudule zou ik zeker aanraden maar dan in dezelfde kleur als het koetswerk
                      (visueel veel mooier)..en zeker met amyties grijs,zie de foto....
                      Ikzelf heb hem in het lavagrijs en ik heb ook deze colorm. genomen.Je zal er zeker geen spijt van hebben alsook de verdonkerde ruiten achteraan, doen.
                      de gustibus et coloribus....
                      skirts en spoilers in de kleur van de wagen is al een stuk mooier dan de mat-zwarte originele, maar dan blijft de Q5 wat kort en bol; met de contrastkleur onderaan wordt hij visueel gestrekt en lijken de flanken minder hoog
                      dit is een moeilijk in een showroom te controleren, want er zijn weinig Q5 met contrastkleur, en zelden nog een tweede Q5 ernaast om in een blik kunnen te vergeliijken
                      een niet blinkende verf is ook wat minder lastig voor de kleine parkeersaanrijdingen
                      nog even, elk zijn smaak en voorkeur

Comment

color module vond ik niet nodig tot ik het irl zag; niet erg duur en het maakt de wagen wel visueel slanker (langer...) Op amethyst zou het licht grijs zijn, zoals op mijn meteoorgrijs
                        de 20" 5 spaken heb ik toevalig gisteren gezien, heel mooi maar niet mijn ding (je ziet er zo door)
                        Krijg je nog veel extra korting op zo'n stock model?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                          Krijg je nog veel extra korting op zo'n stock model?
                          uiteraard, en de korting zal nog stijgen naargelang het einde van het jaar nadert
                          als ik de tegemoetkomingen in natura (gratis accessoires (plaatsing inbegrepen) en korting op nog te leveren winterset bijtel bij de zuiver financiële korting kom ik tegen de 9,5%, en dat was begin augustus. De Q5-stock was toen 44 wagens, nu nog over de 25
                          wel bijna allemaal (2009) TDI's 163 pk's met 6 versnellingen, maar met een waaier opties waar velen (ongeveer) hun zin terugvinden. Risiko is dat de onmiddellijke beschikbaarheid je leidt tot opties te kopen die je oorspronkelijk niet nodig achtte. Ik ben zo een pak euros lichter, maar ik ben nu wel gelukkig met mijn rijkelijk uitgeruste eksemplaar

Comment

• slijtage banden met quattro's

daar ik geen ervaring heb met quattro's vraag ik mij af of de slijtage van de banden met deze modellen gelijkmatig gebeurt. Daar 60% van de kracht naar achter gaat, denk ik dat mijn banden nu op een zelve tempo gaan slijten. kan iemand mij dat bevestigen op basis van zijn eigen ervaring ? Indien ja, dan vind ik een winterset gebruiken een interessante zak, daar twee stellen banden zullen (bij mij) jarenlang meegaan zonder dat ik op verschillende tekeningen moet gaan rijden door het uitvallen van bandenmodellen uit de produktie

Comment

uiteraard, en de korting zal nog stijgen naargelang het einde van het jaar nadert
                              als ik de tegemoetkomingen in natura (gratis accessoires (plaatsing inbegrepen) en korting op nog te leveren winterset bijtel bij de zuiver financiële korting kom ik tegen de 9,5%, en dat was begin augustus. De Q5-stock was toen 44 wagens, nu nog over de 25
                              wel bijna allemaal (2009) TDI's 163 pk's met 6 versnellingen, maar met een waaier opties waar velen (ongeveer) hun zin terugvinden. Risiko is dat de onmiddellijke beschikbaarheid je leidt tot opties te kopen die je oorspronkelijk niet nodig achtte. Ik ben zo een pak euros lichter, maar ik ben nu wel gelukkig met mijn rijkelijk uitgeruste eksemplaar
                              Bij mij gaat het over leasing. Moet tegen het einde van het jaar, beging volgend jaar bestellen (eventueel wachten tot het salon). Een 163PK gaat te kostelijk zijn in ons Belgen landje vrees ik. Dus misschien een 136PK, maar stel me de vraag of dit niet wat under-powered is voor zo'n wagen. En van de 136PK zullen ze waarschlijk nog niet zo'n grote stock hebben. De A5 SB is een andere optie. Daar gaat in Belgie de 136PK waarschijnlijk niet van op de markt komen (volgens de dealer) maar is de 163PK misschien wel een optie vermits deze iets goedkoper is dan de 163PK van de Q5. Hoeveel extra korting heb je gehad? Je mag me ook altijd PM'en.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                Bij mij gaat het over leasing. Moet tegen het einde van het jaar, beging volgend jaar bestellen (eventueel wachten tot het salon). Een 163PK gaat te kostelijk zijn in ons Belgen landje vrees ik. Dus misschien een 136PK, maar stel me de vraag of dit niet wat under-powered is voor zo'n wagen. En van de 136PK zullen ze waarschlijk nog niet zo'n grote stock hebben. De A5 SB is een andere optie. Daar gaat in Belgie de 136PK waarschijnlijk niet van op de markt komen (volgens de dealer) maar is de 163PK misschien wel een optie vermits deze iets goedkoper is dan de 163PK van de Q5. Hoeveel extra korting heb je gehad? Je mag me ook altijd PM'en.
                                Of 136 pk volstaan hangt van de rijstijl af. Aangegeven koppel is 320Nm, dus op zich niet zo weinig, maar de wagen weegt 1,8 ton en het ook een Quattro met de supplementaire vrijvingen te overwinnen. Dus eerst testen, want Audi gaat niet onder de 180 Pk's voor de benzineversie, dit kan een teken zijn dat de onderlimiet bereikt is. Wel is de Q5 enorm rustig en stil, én en stuk comfortabelder dan de A4 zelfs met 19"-velgen. (een A5 heb ik nooit getest).
                                grote stocks zijn denk ik verleden tijd, het zal in 2009 te maken gehad met de crisis die voor de Q5 op een slecht moment viel : Audi zal een aantal voertuigen ambtshalve gebouwd hebben om de A5-termijnen van 2008 niet repeteren, en zal in de loop van 2009 met een overschot. De situatie blijkt nu te regulariseren. Raar is dat de stock in A5 nog aanzienlijk is. Mijn korting heb ik hierboven gemeld, het gaat om een wagen van net geen 60K.
                                Eigenlijk rij ik nu in een Q5 omdat de A5 Sportback en de A4 Allroad gelanceerd werden : ik kreeg terug kribbels, maar beide alternatieven bleven te dicht bij een gewoon A4 Avant, iets waarop ik moegekeken was; De Q5 is nu even iets anders. Vrouwtje had gelijk erom aan te dringen...

Comment

daar ik geen ervaring heb met quattro's vraag ik mij af of de slijtage van de banden met deze modellen gelijkmatig gebeurt. Daar 60% van de kracht naar achter gaat, denk ik dat mijn banden nu op een zelve tempo gaan slijten. kan iemand mij dat bevestigen op basis van zijn eigen ervaring ? Indien ja, dan vind ik een winterset gebruiken een interessante zak, daar twee stellen banden zullen (bij mij) jarenlang meegaan zonder dat ik op verschillende tekeningen moet gaan rijden door het uitvallen van bandenmodellen uit de produktie
                                  Ik heb nu 22000KM op de teller van mijn Q5 en de voorste banden zijn (bijna) aan vervanging toe; achterste banden zijn veel minder versleten.
                                  sigpic

Comment

Bedankt voor jullie reacties:

19" velgen 10 spaken OF
                                    antidiefstalmoeren
                                    bandenspanningcontrole
                                    spiegel pack 3
                                    zwarte dakhemel
                                    Pack Adventure Plus
                                    xenon
                                    MF sportstuur
                                    trekhaak
                                    Audi Music Interface
                                    Audi Sound System
                                    Parkeersensoren vooraan is ook handig.
                                    Ik heb ook al OFFROAD gereden en ben BLIJ dat ik de color module niet heb genomen (steenslagschade)
                                    sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                      Ik heb nu 22000KM op de teller van mijn Q5 en de voorste banden zijn (bijna) aan vervanging toe; achterste banden zijn veel minder versleten.
                                      bedankt !
                                      ik ben wel een beetje ontgoocheld van de geringe uithouding van je banden, maar ik had dat eigenlijk ook willen zien op een paar Q5's die op straat geparkeerd stonden
                                      het verbaasd mij wegens de stelling van Audi die beweert meer kracht naar achter te versassen
                                      harde rijstijl of servostuur die het te gemakkelijk maakt de voorwielen ter plaatse te draaien ?
                                      zijn dat ook Dunlop's ? Hoe ver reed je met je vorige banden/wagen ?

Comment

• Hey,

Dat van die snel slijtende voorbanden is naar mijn gevoel een oud zeer van VW/Audi.
                                        Op al mijn vorige wagens waren de voorste banden rond de 20000km naar de Filistijnen.
                                        De andere banden gaan dan makkelijk 40000 km mee.

Ofwel de servo die te veel bekrachtigt, ofwel leggen ze effectief banden van een 'andere' kwaliteit : heel goede wegligging, maar dan ook sneller slijtend.

Nog iemand die deze ervaring heeft?

Greetz,

Stelo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                          Dat van die snel slijtende voorbanden is naar mijn gevoel een oud zeer van VW/Audi.
                                          Alles met een aandrijving op de voorwielen, slijt natuurlijk sneller voorwielen. Maar mijn eerste Audi is een quattro, die slijt redelijk gelijkmatig. Ik heb ze onlangs laten wisselen (voor/achter) en er is na 20.000km een licht slijtageverschil tussen voor en achterste banden, maar je moet al goed kijken. Door ze nu gewisseld te hebben gaan ze zeker alle 4 gelijk slijten.

Comment

Working...
                                          X