Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten

Waarom maken we van dit forum geen gebruik om onze ervaringen over garages en dealers mee te delen. We kunnen er alleen maar baat bij hebben door deze ook werkelijk te vernoemen.
    - beoordelingen zijn altijd subjectief
    - iedereen heeft wel eens een slechte dag, ook de klanten , dus ook het onthaal of de mechanieker
    - beide kanten moeten gehoord kunnen worden, zoniet is het een eenzijdig verhaal
    - in "mijn auto"topic staat genoeg, ook "advies" kan daartoe dienen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
      Zelf ook al meegemaakt en op A4/A5 forum gelezen dat bij stilleggen je nog 1à2sec moet wachten vooralleer de sleutel uit te trekken dan is er normaal geen probleem!
      Probeer maar.
      ok, bedankt
      schijnt te kloppen want ik durfde de sleutel onmiddellijk eruit te trekken
      ga je zoveel boven 200km/u met een 2,0 TDI ?
      de versie 170 pk's is aangegeven voor 204 km/u en ik dacht dat mijn 163Pk's nooit de 200km/u zou halen (de wagen is nog wat jong om uit te proberen, hij is amper 2300km oud)
      hij gaat wel heel vlot naar 160, verder ben ik (ook voor mijn rijbewijs...) niet gegaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        ok, bedankt
        schijnt te kloppen want ik durfde de sleutel onmiddellijk eruit te trekken
        ga je zoveel boven 200km/u met een 2,0 TDI ?
        de versie 170 pk's is aangegeven voor 204 km/u en ik dacht dat mijn 163Pk's nooit de 200km/u zou halen (de wagen is nog wat jong om uit te proberen, hij is amper 2300km oud)
        hij gaat wel heel vlot naar 160, verder ben ik (ook voor mijn rijbewijs...) niet gegaan
        200 gaat vlot daarboven duurt het iets langer; in Duitsland vorige week tot 220( volgens TOMTOM 217 ) kunnen doortrekken verbruik was dan 18,9 L
        In Belgie is er teveel pakkans om lang plankgas te rijden 212 is hier mijn max gereden snelheid ( 's nachts zonder ander verkeer)
        sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
          Ik heb een eigenaardig probleem met de S-Tronic. Als ik die in achteruit zet, en eventjes stevig doortrek (b.v. straat of lange oprit achteruit uitrijden), dan schiet die na x meter uit versnelling en komt er een R op de boordcomputer te staan die doorstreept is.

Vanaf dat moment heb ik ook enkel nog maar een eerste versnelling in vooruit en kan ik niet meer achteruit. Als je hem een keertje reboot (af en aan zetten), werkt alles weer naar behoren. Het is precies een beveiling die opschiet.

Nog iemand ervaring mee? Ik ga er deze week eens mee naar de dealer want is toch niet echt normaal.

Verder heb ik mijn Q5 intussen 4 maanden en ben er erg tevreden mee.
          Volgens mij is dat normaal! om te beletten dat je te snel achteruit zou rijden
          maar goed ook, want het kan snel mis gaan

Nog veel plezier met de Q5
          in november komt onze A3 sportback 1.8 Tfsi Quattro binnen
          ik kijk er al naar uit

Comment

• [quote=Thompson;3651690]Volgens mij is dat normaal! om te beletten dat je te snel achteruit zou rijden
            /quote]

waar is de tijd dat je met een Daf (bijna) even rap kon rijden in beide richtingen...?
            ik herinner nog mij de races die in Nederland georganiseerd waren
            hilarisch !

Comment

200 gaat vlot daarboven duurt het iets langer; in Duitsland vorige week tot 220( volgens TOMTOM 217 ) kunnen doortrekken verbruik was dan 18,9 L
              In Belgie is er teveel pakkans om lang plankgas te rijden 212 is hier mijn max gereden snelheid ( 's nachts zonder ander verkeer)
              Wow een streetracer onder ons en dan nog met een suv al moet ik toegeven dat ik vroeger met mijn A4 ook graag eens plankgas gaf wat nu eigenlijk niet meer het geval is.Ik vind eigenlijk dat de Q5 me meer rust geeft en ik zelfs heel rustig wil rijden.Komt dit nu door de stilte in de wagen of de hogere zitposisie en dat je daardoor alles meer wil/kan bekijken ,ik weet het niet.Heeft iemand daar ook ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                Wow een streetracer onder ons en dan nog met een suv al moet ik toegeven dat ik vroeger met mijn A4 ook graag eens plankgas gaf wat nu eigenlijk niet meer het geval is.Ik vind eigenlijk dat de Q5 me meer rust geeft en ik zelfs heel rustig wil rijden.Komt dit nu door de stilte in de wagen of de hogere zitposisie en dat je daardoor alles meer wil/kan bekijken ,ik weet het niet.Heeft iemand daar ook ervaring mee?
                Streetracer zou ik mezelf niet noemen; ik duw gewoon graag eens het gaspedaal wat dieper het is dan ook een SPORT utility vehicle waarin een groot veiligheidsgevoel heerst; ook aan hogere snelheid.
                sigpic

Comment

Streetracer zou ik mezelf niet noemen; ik duw gewoon graag eens het gaspedaal wat dieper het is dan ook een SPORT utility vehicle waarin een groot veiligheidsgevoel heerst; ook aan hogere snelheid.
                  Hij heeft inderdaad een hoog veiligheidsgevoel zeker tot 160 km verder ben ik nog niet geweest en inderdaad je hij klimt er vlot naartoe zeker voor een 2l.Wat het ook gevaarlijk maakt voor de macht der wet daarom stel ik nog regelmatig de cruisse control in.Beter voor de portemonnee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                    idem voor mij : het viel mij van in het begin op dat de Q5 een soort rustgevend effekt heeft op mijn rijstijl. Blijkbaar heeft dat ook te maken met de gebruikelijke diesel-motorisatie van dergelijke wagens, die eerder op koppel gereden worden.

Comment

• Q5 2.0 TDi 163 en 170 pk = EURO4 ?

Iemand een idee wanneer de Audi Q5 2.0 TDi 163 pk of 170 pk EURO 5 uitkomt?

Tot mijn verbazing zag ik dat deze motor van de Q5 nog een EURO 4 motor heeft
                      Enkel de 136 en 143 pk versie heeft al een EURO 5 motor.
                      Voor de Audi A5 wordt er wel al gebruik gemaakt van de Euro 5 dieselmotor (163 en 170 pk). Is dit niet dezelfde als deze van de Q5 dan qua afmetingen?

Alvast bedankt voor jullie input.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        "met de 20"-ers vond ik hem redelijk hard over dwarsrichels"

oplossing is niet ver te zoeken : bij de gebruikelijke maten blijven
                        mijn 19"ers (banden reeks 55-) zijn denk de limiet die niet overschreden moet worden : erg comfortabel zijn ze niet, maar de vering vangt nog redelijk goed alle oneffenheden, zeker op snelheid
                        ik zal binnen een paar maanden kunnen vergelijken met mijn winterset (17" + reeks 65-M/S)
                        Hoi Guy,

even een vraagje over de winterbanden.

Welke raad je aan en waar zijn deze gekocht?

Mijn Q5 wordt binnenkort geleverd, besteld op 30 juni, en dan rest er niet zoveel tijd meer om winterbanden te zoeken.

have a nice day

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gino1968 Bekijk Berichten
                          Iemand een idee wanneer de Audi Q5 2.0 TDi 163 pk of 170 pk EURO 5 uitkomt?

Tot mijn verbazing zag ik dat deze motor van de Q5 nog een EURO 4 motor heeft
                          Enkel de 136 en 143 pk versie heeft al een EURO 5 motor.
                          Voor de Audi A5 wordt er wel al gebruik gemaakt van de Euro 5 dieselmotor (163 en 170 pk). Is dit niet dezelfde als deze van de Q5 dan qua afmetingen?

Alvast bedankt voor jullie input.

ja, dat was mij ook opgevallen (de gelijkvormigheidsattest is wel EURO 4 voor mijn 163 pk's)
                          euro 5-norm dateert van 10/2008 , dat is de start van de produktie van de Q5, vandaar waarschijnlijk dat de Q5 nog met euro 4 gehomologeerd werd
                          de nieuwe versies moeten sinds 1/9/2009 conform de euro 5 zijn, dus zijn de 136/143 pk's nu conform de strengere euro 5 norm (die voorziet dat de roetfilter 160.000km moet meegaan)
                          eigenlijk geen negatieve gevolgen voor de eerste Q5's, ze zullen het iets minder moeilijk hebben bij de latere keuring..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                            Hoi Guy,

even een vraagje over de winterbanden.
                            Welke raad je aan en waar zijn deze gekocht?
                            Mijn Q5 wordt binnenkort geleverd, besteld op 30 juni, en dan rest er niet zoveel tijd meer om winterbanden te zoeken.
                            have a nice day
                            de winterbanden maakten deel van mijn aankoopdeal : ik was aanvankelijk bang voor (te?) harde 19"-set die op de wagen aanwezig waren, en dacht mogelijk terug te gaan naar 17". Een winterset kwam zo aan bod en ik kreeg hiervoor een gunstige prijs (originele 17" + winterbanden waarvan ik het merk niet mocht kiezen) in het raam van mijn koopkontrakt.
                            Nu zie ik dat Audi met een winteraktie bezig is, en wintersetjes aanbiedt voor alle modellen. De mijne zal wel deel uitmaken van deze aktie... daarom mocht ik blijkbaar het merk niet kiezen !
                            Mij niet gelaten, ik vertrouw Audi bij de keuze. Ik wed dat het Pirelli's Scorpion's zullen zijn
                            De zaak is in elk geval tot november uitgesteld, want ik zal ze pas dan daadwerkelijk kopen en laten monteren. Ik rij dan in de winter op zachtere rubbers, en in de zomer op mijn mooiere en ongeschonden 19"-set; De niet-gebruikte set wordt gratis bewaard bij je dealer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                              - beoordelingen zijn altijd subjectief
                              - iedereen heeft wel eens een slechte dag, ook de klanten , dus ook het onthaal of de mechanieker
                              - beide kanten moeten gehoord kunnen worden, zoniet is het een eenzijdig verhaal
                              - in "mijn auto"topic staat genoeg, ook "advies" kan daartoe dienen
                              hey flupke, kan kloppen over die slechte dag, maar een beoordeling na 1 bezoekje is ook niet echt waardevol. Ik heb het dan ook over mensen die regelmatig naar een garage gaan en meestal of steeds vriendelijk onthaalt worden en een goede service krijgen, mogelijk een gratis vervangwagen, of een afhaalservice.... Is toch nuttig als Audirijder vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf
                                1. B2F4U : 15 december 2.0TDI kwartsgrijs (5200 km)
                                2. josy : 19 december 2.0TDI S-line ijszilver (17500 km)
                                3. Q5 caractere : 3 februari 3.0TDI oceaanblauw
                                4. gingerbeat : 10 februari 2.0TFSI kwartsgrijs
                                5. lucas_boy : 3 maart 2.0TDI zwart (1.200 km)
                                6. tiest : 13 maart 2.0TDI S-line zwart
                                7. TFSI-Q : 26 maart 2.0TDI S-line ext. ijszilver
                                8. koe foenf : 31 maart 2.0TDI S-Tronic amethystgrijs (100 km)
                                besteld maar nog niet geleverd
                                1. musa : 8 april 2.0TDI S-tronic kwartsgrijs
                                2. cold-play : 6 mei 2.0TDI lavagrijs
                                3. kuu5: eind juni 2.0TFSI S-tronic ijszilver
                                4. audiavanti : 09mei 2.0TFSI S-tronic kwartsgrijs
                                5. Qcar: begin juni 2.0TDI fantoomzwart
                                6. audicruiser5: eind mei / begin juni 3.0TDI S-line wit/zwarte dakrails
                                7. romainmessiaen: begin april 2.0TDI S-tronic fantoomzwart
                                8. rz133 : september 2.0TDI offroad pakket
                                9. joke: begin april 2.0TDI lavagrijs
                                10. piernapoli: 20 oktober 2.0 TDi S-Tronic Wit
                                bij deze gaat de lijst verder...

Comment

• Hoi, Ik ben nieuw hier.
                                  Een Q5 2.0 TFSI met S-tronic en Briljantzwart. ( Nederland )
                                  Ik heb alle 129 pagina's doorgenomen en mis nog steeds het antwoord op het afdekplaatje voor
                                  de beker houder. Ik wil deze graag afdekken, iemand al wat gevonden?

Comment

• zwarte ductape?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                      zwarte ductape?
                                      Dank u wel voor deze bijdrage!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
                                        Hoi, Ik ben nieuw hier.
                                        Een Q5 2.0 TFSI met S-tronic en Briljantzwart. ( Nederland )
                                        Ik heb alle 129 pagina's doorgenomen en mis nog steeds het antwoord op het afdekplaatje voor
                                        de beker houder. Ik wil deze graag afdekken, iemand al wat gevonden?
                                        ik ben ook van de oude garde, en heb deze bekerhouders niet van doen, noch vooraan, noch achteraan waar ik veel beter een bergruimte had dan de broze construktie die er werd ingebracht
                                        (laat maar de kleine gasten er 3 minuten mee spelen en het is stuk...)
                                        ik heb de bekerhouders omgetoverd in kleine (stille) bergruimtjes met de hupl van nylon-zakjes van Case-Logic die er perfekt in passen
                                        nog altijd niet echt mooi, maar nu nuttig (voor mij...) om er allerlei prullen in te stoppen
                                        trek de armsteun naar voren en ze worden (bijna) onzichtbaar

Comment

• verbruik

gisteren op mijn gemak (cruise op 125) van de kust teruggekomen (90% snelweg, vlot verkeer)
                                          dagverbruik was 7,7 liter/100km
                                          de wagen is nog jong (2500km), maar ik vraag mij wel af of het verbruik nog zoveel zal dalen als de auto ingereden is
                                          algemeen verbruik op de totale afstand is 8,7 (veel buurtwegen, wat snelweg en weinig echt stadsverkeer)

Comment

Working...
                                          X