Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
    Zijn er al S-tronics die nieuwe versnellingsbak software hebben gekregen waarmee het probleem is opgelost?
    hallo,

ik heb mijn Q5 nu een 3-tal dagen, dus zal het er eentje zijn van de nieuwe generatie vermoed ik, het is een 2.0 TDi S-Tronic en van al die problemen heb ik geen last. Dat is dus goed nieuws denk ik aangezien het waarschijnlijk softwarematig kan opgelost worden.
    Wat er eerder geschreven werd over de Q5:
    *Grote spiegels: inderdaad, heeft zowel voordelen als nadelen. Ze belemmeren het zicht, maar door de zetel hoger te zetten heb je er minder last van
    * Lichtknop die in de weg staat: zowel mijn vrouw als ik hebben er geen probleem mee. Heb haar zelfs moeten uitleggen waar die staat, stoort dus niet.
    * Schokkerig met Cruise Control aan: geen last van, zeer stabiel

Voor de rest een zalige wagen

Heeft er iemand de lichtmodule? Ik ben er niet zeker van dat die optie werd geinstalleerd: ik weet niet wat ze bedoelen met "sfeerverlichting" en de ventilatieroosters zijn niet verlicht.

veel rijplezier
    Last edited by ; 22/10/2009, 13:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten

Heeft er iemand de lichtmodule? Ik ben er niet zeker van dat die optie werd geinstalleerd: ik weet niet wat ze bedoelen met "sfeerverlichting" en de ventilatieroosters zijn niet verlicht.

veel rijplezier
      Lichtmodule kan je makkelijk herkennen aan verlichting aan de voeten, b.v. onder de voorste zetels voor de achterpassagiers, en onderaan het dashboard voor de voorste passagiers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
        hallo,

ik heb mijn Q5 nu een 3-tal dagen, dus zal het er eentje zijn van de nieuwe generatie vermoed ik, het is een 2.0 TDi S-Tronic en van al die problemen heb ik geen last. Dat is dus goed nieuws denk ik aangezien het waarschijnlijk softwarematig kan opgelost worden.
        Wat er eerder geschreven werd over de Q5:
        *Grote spiegels: inderdaad, heeft zowel voordelen als nadelen. Ze belemmeren het zicht, maar door de zetel hoger te zetten heb je er minder last van
        * Lichtknop die in de weg staat: zowel mijn vrouw als ik hebben er geen probleem mee. Heb haar zelfs moeten uitleggen waar die staat, stoort dus niet.
        * Schokkerig met Cruise Control aan: geen last van, zeer stabiel

Voor de rest een zalige wagen

veel rijplezier
        aan de grote spiegels went men vlug, maar het blijft oppassen voor de fietsers : wegens hun gering formaat kunnen ze volledig achter de spiegel schuilen, zowel links als rechts
        ik was twee keer bijna verrast, gelukkig was ik telkens virtueel op stilstand
        doet wel raar dat je plots een fiester voor je motorkap ziet alhoewel je dacht dat de kust veilig was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Typisch! Eerst een auto bestellen en dàn een forum ga volgen i.p.v. het andersom aan te pakken. Dan had je wellicht kunnen lezen dat bij nogal wat VAG-dealers de service vér te zoeken is...

Allee... WIE vindt het normaal wat jij meemaakt? Ik heb ooit eens een aanloopwagen gehad omdat de mijne 2 weken later was dan voorzien. Ik heb daar iet voor moeten betalen en ik vind dat normaal.

Maar zoiets bespreek je vóór je bestelt, maar als je gaat aanschuiven om een bestelbon te tekenen zonder vragen te stellen ...
          Hoi

was afgesproken een jetta of een passat(wel is waar mondeling).
          kreeg dan deze polo maar omdat het om maar een week of drie is kon ik er wel mee leven...maar nu???!!!!
          zijn een oplossing aan het zoeken zou week 46/47 komen dat weet ik maandag en dan stellen ze me ook een tussen oplossing voor.

inderdaad de service is niet altijd dat na een a3 sportback en een tt eigenlijk weinig problemen ondervonden enkel nu ....

Comment

• Heeft er iemand de lichtmodule? Ik ben er niet zeker van dat die optie werd geinstalleerd: ik weet niet wat ze bedoelen met "sfeerverlichting" en de ventilatieroosters zijn niet verlicht.

veel rijplezier[/quote]

Vond dit bij mij ook eerst merkwaardig... sfeerverlichting, tot ik idd onder het dashboard en zetels verlichting ontdekte
            Ook heb je de verlichting onder de buitenspiegelbehuizing en wat er verder nog is aan extra onder het mom van de aangevinkte optie "sfeerverlichting" is mij ook een beetje een raadsel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audicruiser5 Bekijk Berichten
              Mijn Q5 3l TDI heeft ook een S-Tronic, gebouwd eind mei en heb eigenlijk absoluut geen last van schokken. Voorheen met DSG6 gereden in A3. Ik vind 'm eigenlijk net hetzelfde.

Als je lineair accelereert, werkt hij het beste. Als je wat "twijfelt" met je gaspedaal (b.v. eerst hard indrukken, daarna zacht, dan terug hard), dan voel je dat hij niet weet wat je van plan bent en dat levert soms rare versnellingswissels op. Maar verder vind ik dit echt een prima bak.
              Liever de klassieke tiptronic dan...

Comment

• Automaat

Hoi,

Ik zou niet klagen over die automaat.
                Ik kreeg al meerdere malen de kans om te rijden met de automaten van Audi: tiptronic, s-tronic, DSG (VW),...
                Zelfs eens een hele dag op circuit, maar meerdere malen op de gewone openbare weg.
                Die bakken zijn echt heel aangenaam te rijden, en schakelen vliegensvlug.
                En dit in tegenstelling tot een automaat van Volvo waar ik eens mee reed. Die had moeite bij niet-lineair optrekken, en dat is toch wat vaak gebeurt in het dagelijkse verkeer. Tevens waren de overgangen nogal traag te noemen. Om correct te zijn dien ik wel te zeggen dat de rit slechts 5 minuten duurde, en mogelijks was het enkel dit Volvo-exemplaar dat nukken vertoonde.

Greetz,

Stelo

ps. en nu zal ik wel een tsunami aan reactie's krijgen van volvo-rijders....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                  Hoi,

En dit in tegenstelling tot een automaat van Volvo waar ik eens mee reed. Die had moeite bij niet-lineair optrekken, en dat is toch wat vaak gebeurt in het dagelijkse verkeer. Tevens waren de overgangen nogal traag te noemen. Om correct te zijn dien ik wel te zeggen dat de rit slechts 5 minuten duurde, en mogelijks was het enkel dit Volvo-exemplaar dat nukken vertoonde.

Greetz,

Stelo

ps. en nu zal ik wel een tsunami aan reactie's krijgen van volvo-rijders....
                  Hoi,

Helemaal niet, het klopt wat je zegt, ik heb een testwagen gereden met geartronic en die was redelijk traag. Ik heb mijn XC60 sinds eind juni en het betreft een van de allereerste MY2010. Wel, deze is veel kwieker hoor! Maar die DSG-dingen zijn natuurlijk sneller. S-tronic ken ik niet, maar naar ik kan lezen zijn die toch ook niet vrij van kritiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Methusalem Bekijk Berichten
                    Hoi,

Helemaal niet, het klopt wat je zegt, ik heb een testwagen gereden met geartronic en die was redelijk traag. Ik heb mijn XC60 sinds eind juni en het betreft een van de allereerste MY2010. Wel, deze is veel kwieker hoor! Maar die DSG-dingen zijn natuurlijk sneller. S-tronic ken ik niet, maar naar ik kan lezen zijn die toch ook niet vrij van kritiek.
                    Hoi,

De automaten zullen zeker wel ge-evolueerd zijn met de tijd.
                    Ondertussen ken ik veel mensen die heel tevreden zijn van hun Volvo.
                    En ik vind dat een Volvo en een Audi op het vlak van afwerking naast elkaar kunnen staan. 't Zijn beiden heel goede wagens.

Greetz,

Stelo

ps. geef je mij als het past eens het adres van uw kapper? ;-)

Comment

• Hallo,

ben van plan mij een q5 aan te schaffen, ben gisteren bij een dealer geweest en heb tamelijk goede condities gekregen.

Heb nog een vraagje ivm de opbergmodule, wat is dit juist, wat zit daar in? Zijn de bagagedragers inbegrepen in de opbergmodule?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                        Hallo,

ben van plan mij een q5 aan te schaffen, ben gisteren bij een dealer geweest en heb tamelijk goede condities gekregen.

Heb nog een vraagje ivm de opbergmodule, wat is dit juist, wat zit daar in? Zijn de bagagedragers inbegrepen in de opbergmodule?
                        het gaat om een afsluitbare handschoenenkast, kleine (bijna onbruikbare..) laadjes onder de voorzetels, en een reeks netten en haken (voetruimtes, koffer, hoedenplank) om alles op zijn plaats te houden
                        ik heb er nog weinig van genoten, maar het kost geen bom geld
                        bagagedragers (dwarse) voor op het dak zijn standard
                        Last edited by guyugy; 25/10/2009, 10:53.

Comment

• dus het is mogelijk een skibox op het dak te plaatsen zonder extra kosten ?

Comment

dus het is mogelijk een skibox op het dak te plaatsen zonder extra kosten ?
                            ja, de skibox komt dan (met zijn eigen hechtingen) op de meegeleverde dwarse dragers
                            de dragers moeten wel op de aangeduide plaats komen, want er zijn daar kontakten die "voelen" dat er iets op het dak zit, en pas dan wordt de werking van de ESP aanpast

Comment

• opbergmodule

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              het gaat om een afsluitbare handschoenenkast, kleine (bijna onbruikbare..) laadjes onder de voorzetels, en een reeks netten en haken (voetruimtes, koffer, hoedenplank) om alles op zijn plaats te houden
                              ik heb er nog weinig van genoten, maar het kost geen bom geld
                              bagagedragers (dwarse) voor op het dak zijn standard
                              Op het eerste zicht stelt het precies niet veel voor, ik heb deze optie bij mijn huidige wagen niet genomen, bij mijn vorige wel...doch mocht ik opnieuw kiezen nam ik het opnieuw...je hebt altijd wel kleine prularia in de wagen die je daar kan instoppen..;en in de nieuwe wagens bevinden zich zo goed als geen opbergruimtes meer..;eigelijk zou men het standaard moeten leveren....

Comment

• Hallo iedereen,

ik volg het Q5 forum al geruime tijd en kan zeker zeggen dat ik meestal geniet van jullie informatie. Mede door jullie input ben ik er ongeveer uit welke opties ik zou selecteren op mijn favoriete wagen van het moment. Het enige twijfelpunt voor mij blijft de motorisatie. Ik twijfel nl. tussen de 2.0tdi 163pk S-Tronic en de 3.0tdi 211pk.
                                Ik had vroeger een touareg 2.5tdi 163 pk (opgedreven tot 204 pk) en vond deze niet vlot genoeg. Na talloze reviews te hebben gelezen lijkt de 2.0 tdi me voldoende (en meest ethisch), maar wil geen tweede keer dezelfde fout maken.

Wat denken jullie hierover?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroens Bekijk Berichten
                                  Hallo iedereen,

ik volg het Q5 forum al geruime tijd en kan zeker zeggen dat ik meestal geniet van jullie informatie. Mede door jullie input ben ik er ongeveer uit welke opties ik zou selecteren op mijn favoriete wagen van het moment. Het enige twijfelpunt voor mij blijft de motorisatie. Ik twijfel nl. tussen de 2.0tdi 163pk S-Tronic en de 3.0tdi 211pk.
                                  Ik had vroeger een touareg 2.5tdi 163 pk (opgedreven tot 204 pk) en vond deze niet vlot genoeg. Na talloze reviews te hebben gelezen lijkt de 2.0 tdi me voldoende (en meest ethisch), maar wil geen tweede keer dezelfde fout maken.

Wat denken jullie hierover?
                                  testrit maken met beide motorisatie
                                  sigpic

Comment

Hallo,

Ik heb ook de opbergmodule niet genomen en vooral omdat ik de netten op achterzijde zetels enorm lelijk vond ( bij bruin leder interieur )
                                    sigpic

Comment

• Heb mij laten verleiden tot de aankoop van een Q5 2.0 tdi 136pk, heb kunnen rijden met dezelfde motorversie en moet zeggen ik was aangenaam verrast! Nu nog een maandje of 5 wachten.
                                      Last edited by ; 25/10/2009, 18:37.

Comment

Heb mij laten verleiden tot de aankoop van een Q5 2.0 tdi 136pk, heb kunnen rijden met dezelfde motorversie en moet zeggen ik was aangenaam verrast! Nu nog een maandje of 5 wachten.
                                        welcome in the club !

Comment

• Misschien toch nog even een vraagje betreffende de motorisatie. Van thuis uit ben ik enorm diesel-minded opgevoed. In de media hoor je echter vaker en vaker dat diesel toch minder interessant is als op het eerste zicht lijkt. Is de 2.0 tfsi motor hier aan te raden als je ongeveer 35000 km. per jaar rijdt?

Comment

Working...
                                          X