Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hallo,

Heb altijd gehoord dat je vanaf 20000km/jaar beter een dieselversie neemt, wat ze van plan zijn in België met de dieselprijs is een groot "?". Het verbruik van de dieselversie is ook lager.

Comment

• met 35.000km zal je atlijd een voordeel hebben met een diesel, is het maar wegens het verbruik
      ook stijgt de prijs van het dieselbrandstof, zal om deze reden een diesel op de tweedehandsmarkt blijven gegeerd worden (daar tellen alle eurotjes...)

Comment

• De Q5 136 pk, is dat vlot genoeg voor dergelijk zware wagen? Heb zelf nog geen testrit gemaakt dus vroeg ik mij af ofdat niet beetje underpowered is, of valt dat in de praktijk goed mee?

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten
          De Q5 136 pk, is dat vlot genoeg voor dergelijk zware wagen? Heb zelf nog geen testrit gemaakt dus vroeg ik mij af ofdat niet beetje underpowered is, of valt dat in de praktijk goed mee?

greetz
          zie iets hoger, pbrulez heeft er een na testrijden meteen gekocht
          het zal met 320 Nm wel nog te doen zijn
          verwacht natuurlijk geen topprestaties, maar in ons belgisch verkeer zal je zeker niet belachelijk zijn

Comment

• Hallo,

Voor mij voldeed de 136pk, ben ook niet veel gewoon, ik kom nu van een VW Lupo. Moest hij na een tijdje toch niet voldoen, dan laat ik een motortuning van ABT doen naar 170pk (+/- 1000 euro). Is nog altijd 2000 euro goedkoper dan de standaard 163pk te nemen.

Comment

• Voor een veredelde bestelwagen is 136 pk ruim voldoende. Ik rij af en toe met een qua gewicht en omvang vergelijkbare VW Caddy 105 pk tdi en die is snel genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                Voor een veredelde bestelwagen is 136 pk ruim voldoende. Ik rij af en toe met een qua gewicht en omvang vergelijkbare VW Caddy 105 pk tdi en die is snel genoeg.
                Uw reacties op dit forum hebben ook altijd dezelfde negatieve ondertoon.
                Als jij je content wil doen met uw Caddy, ok, maar laat een ander ook genieten van zijn wagen...

Comment

• Ik heb er ook mee gereden, maar dan de 170pk, ik vond dit al vrij nipt. Bovendien heeft de automatische bak (zelf in sport stand) een wat slome reactie, waardoor je (ook door de zeer lineaire versnelling) zeer weinig "duw" in je rug voelt.(ondanks dat je in realiteit wel vlot rijdt)
                  Gisteren nog een gesprek gehad met een eigenaar van een 163pk, die dezelfde reactie had.

Ik overwoog ook (om fiscale redenen) een 136pk, maar dat gaat echt te weinig zijn. Gelukkig kan je deze wel chiptunen.

Comment

• Normaal was het de bedoeling om ook een zwarte VW Caddy te kopen, maar die geleek een beetje teveel op een lijkwagen, daarom nu de Q5 .

De 136Pk heb ik gekocht om fiscale redenen, met manuele versnellingen valt die wel te pruimen.
                    Last edited by ; 29/10/2009, 23:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Ik heb er ook mee gereden, maar dan de 170pk, ik vond dit al vrij nipt. Bovendien heeft de automatische bak (zelf in sport stand) een wat slome reactie, waardoor je (ook door de zeer lineaire versnelling) zeer weinig "duw" in je rug voelt.(ondanks dat je in realiteit wel vlot rijdt)
                      Gisteren nog een gesprek gehad met een eigenaar van een 163pk, die dezelfde reactie had.

Ik overwoog ook (om fiscale redenen) een 136pk, maar dat gaat echt te weinig zijn. Gelukkig kan je deze wel chiptunen.
                      de Q5 geeft inderdaad geen snelheidsgevoel
                      met de manuele bak heb je wel die duw in de rug (toch in 1,2,3,, nadien is het gewoon vlot)
                      in het verkeer zie je (in je achteruitkijkspiegel) dat je meestal sneller accelereert dan de doorsneewagens. Natuurlijk is de Q5 in geen van de motoristaties een sportwagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        de Q5 geeft inderdaad geen snelheidsgevoel
                        met de manuele bak heb je wel die duw in de rug (toch in 1,2,3,, nadien is het gewoon vlot)
                        in het verkeer zie je (in je achteruitkijkspiegel) dat je meestal sneller accelereert dan de doorsneewagens. Natuurlijk is de Q5 in geen van de motoristaties een sportwagen
                        Volledig akkoord en bij die manuele kan ik me ook inbeelden dat het sportiever aanvoelt.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Volledig akkoord en bij die manuele kan ik me ook inbeelden dat het sportiever aanvoelt.....
                          ik kwam van een A4 V6 2,6, die ook geen bom was maar toch heel vlot en bijzonder zacht;
                          om nog een kans te maken de Q5 binnen een aantal jaren te kunnen verkopen (de A4 heb ik gratis voor niets aan een familielid afgestaan omdat ik er toch niets van kreeg), ben ik geschakeld naar diesel. De 3,0 TDI was geen optie omwille van (terug..) de hoge jaarlijkse kosten, en ik heb mij met de redelijke 2,0 TDI tevreden gesteld;
                          na 3500km moet ik wel bekennen dat de Q5 de mooie (oude) A4 in alle opzichten klopt (duidelijk sneller, stiller op de weg, stukken comfortabelder... en natuurlijk zuiniger)
                          de tegenwaarde van deze voordelen is een aanpassing aan de diesel-rijstijl en uiteraard een minder edele motor-sound als ik de wagen opstart. There is no free lunch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichten
                            Hoi

was afgesproken een jetta of een passat(wel is waar mondeling).
                            kreeg dan deze polo maar omdat het om maar een week of drie is kon ik er wel mee leven...maar nu???!!!!
                            zijn een oplossing aan het zoeken zou week 46/47 komen dat weet ik maandag en dan stellen ze me ook een tussen oplossing voor.

inderdaad de service is niet altijd dat na een a3 sportback en een tt eigenlijk weinig problemen ondervonden enkel nu ....
                            Word gemaakt week 48 dus levering begin december.....

krijg vanaf morgen een touran tot de levering dus al beter dan de oude polo.........

ze zeggen "geduld is een mooie deugt".......

Comment

• Heeft iemand al ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera?
                              Ik heb MMI plus en parking plus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
                                Heeft iemand al ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera?
                                webcam camera misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
                                  Heeft iemand al ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera?
                                  Met de grote spiegels van de Q5 (in combinatie met parking +) is achteruit rijden geen probleem
                                  ik verkies zelfs het "echt" beeld in mijn spiegels te controleren (dan zie ik nog wat rondom de wagen beweegt) dan blindelinks te vertrouwen op een camera met de ogen op het scherm
                                  deze laatste is m.i. enkel nuttig om de laatste centimeters te benutten, wat dan als gevolg heeft dat je meestal de andere wagens in hun plaats knelt. Met de kwetsbare bumpers van de Q5 is dat geen goed idee

Comment

• Een tijdje geleden vroeg ik hier op het forum een Q5 met amethysgrijs in combi met 20" OFFROAD velgen
                                    nu dat was heel moelijk te vinden op foto

vandaag zijn we in Knokke en in ons hotel zijn we aan de praat met mensen
                                    en plots kwam Audi ter sprake
                                    hij vertelde ons dat hij een Q5 had, toen we verder in het gesprek zaten had hij een amethysgrijze MET die velgen, man man meteen naar buiten gegaan en dit is hem voor mij !
                                    mijn vrouwke vond de velgen niet zo wauw dus dit gaat nog een discussiepunt worden maar de rest is beslist
                                    foto volgt (staat op iphone)
                                    Last edited by E90N; 02/11/2009, 19:59.
                                    Sintruin till I die

Comment

• Hier de foto's ...

Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by E90N; 02/11/2009, 20:39.
                                      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                        Hier de foto's ...

Ai, ik zie alleen maar kruisjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Ai, ik zie alleen maar kruisjes...

nu beter ?
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X