Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    nu beter ?
    Yep

    Comment


    • Vandaag nog eens een lange testrit mogen maken met de 2.0 tdi 136pk, heb +/- 250 km kunnen rijden en is me heel goed bevallen.

      Voor het stadsverkeer is de 136pk zeker voldoende, is steeds vlot weg, je laat vele auto's achter je. Op de snelweg is hij ook vlot, enkel bij het versnellen boven de 120km/h heb je wat pk's tekort, terugschakelen of anders wat geduld hebben is de boodschap.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
        Vandaag nog eens een lange testrit mogen maken met de 2.0 tdi 136pk, heb +/- 250 km kunnen rijden en is me heel goed bevallen.

        Voor het stadsverkeer is de 136pk zeker voldoende, is steeds vlot weg, je laat vele auto's achter je. Op de snelweg is hij ook vlot, enkel bij het versnellen boven de 120km/h heb je wat pk's tekort, terugschakelen of anders wat geduld hebben is de boodschap.
        als de 163pk's enigzins in je budget past, zou ik deze versie ook testen, want er is dan een duidelijk verschil in de hernemingen : op snelweg hoef ik nooit terug te schakelen : vanaf 100km/u in 6de is de wagen in een minimum van tijd terug op snelheid

        Comment


        • Hallo,

          De wagen (136pk) is reeds in bestelling en heb het budget gebruikt in extra opties. Moest hij na een tijdje toch niet voldoen, dan laat ik een motortuning doen.

          Comment


          • toerenteller

            160 km/u stemt bij mij (en bij jullie, zeker...) overeen met exact 3.300 t/m in 6de
            volgens de manual ontplooit een 170pk Q5 zijn max. vermogen op 4200 t/m, wat ook arithmetisch klopt met de aangegeven max. snelheid van 204 km/u.
            de gegevens van de 163pk-versie ontbeken in de maual
            een 163pk zal normaliter de volle 4200t/m niet kunnen bereiken daar hij hiervoor 7 pk's mist
            iemand ervaring met de max. waarde in 6de op de toerenteller ?
            gelezen snelheid op dat ogenblijk ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              160 km/u stemt bij mij (en bij jullie, zeker...) overeen met exact 3.300 t/m in 6de
              volgens de manual ontplooit een 170pk Q5 zijn max. vermogen op 4200 t/m, wat ook arithmetisch klopt met de aangegeven max. snelheid van 204 km/u.
              de gegevens van de 163pk-versie ontbeken in de maual
              een 163pk zal normaliter de volle 4200t/m niet kunnen bereiken daar hij hiervoor 7 pk's mist
              iemand ervaring met de max. waarde in 6de op de toerenteller ?
              gelezen snelheid op dat ogenblijk ?
              163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
              trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
              zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet
              sigpic

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
                trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
                zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet
                bedankt voor de bevestifing !
                ik dacht dat de motoren iets "downgetuned" waren in 163 versie

                Comment


                • Hallo,

                  Zou er echt geen verschil in mechaniek tussen een 136pk en een 170pk versie? Met de spreiding in vermogen van 155pk tot 190pk voor de 163pk-versie zoals B2F4U zegt, zou het kunnen zijn dat een 136pk misschien 155pk heeft en dit 3000 euro goedkoper?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                    163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
                    trouwens indien je alle wagens met deze motorisatie op de testbank zou plaatsen krijg je waarden tussen de ~155PK en ~190PK.
                    zoals reeds gezegd haal ik met mijn 2.0TDI 170PK een topsnelheid van 220km/u; op het toerental heb ik dan wel even niet gelet

                    220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
                    Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                      163PK = 170PK er wordt niets aan de motor veranderd enkel voor belgie is er een aparte homologatie!
                      Motorisch zijn ze gelijk maar er is wel een lichte softwareaanpassing.

                      Comment


                      • bij lichte afwijking (bv 170 vs 163) denk ik dat de stelling van B2F4U zou kunnen kloppen en dat de twee versie fysisch niet echt verschillen. Blijft dan te weten hoe het komt dat Audi beide versies in België commercialiseert, het zou dan boerenbedrog zijn ten voordele van de Staat (meer taksen voor niets meer onder de motorkap, tenzij de bedoeling is naderhand te tunnen binnen de nieuwe categorie (bv ABT > 190 pk)
                        Als de afwijking groter is, zal er wel een effektieve downtuning plaatsvinden, zeker voor de 136 pk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                          220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
                          Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?
                          Nee motor is niet getuned wel goed ( sportief ) ingereden.
                          210 km/u gaat vlot maar voor 220 km/u moet je toch al een tijdje plankgas rijden ( Duitse autobahn )
                          sigpic

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            bij lichte afwijking (bv 170 vs 163) denk ik dat de stelling van B2F4U zou kunnen kloppen en dat de twee versie fysisch niet echt verschillen. Blijft dan te weten hoe het komt dat Audi beide versies in België commercialiseert, het zou dan boerenbedrog zijn ten voordele van de Staat (meer taksen voor niets meer onder de motorkap, tenzij de bedoeling is naderhand te tunnen binnen de nieuwe categorie (bv ABT > 190 pk)
                            Als de afwijking groter is, zal er wel een effektieve downtuning plaatsvinden, zeker voor de 136 pk
                            Volgens mij is een 136 PK niet enkel downtuning maar ook motoraanpassing; hoe verklaar je anders dat een 136 PK maar kan opgedreven worden tot 170 PK
                            en een originele 163PK naar + 200PK word opgefokt ( enkel met software aanpassing )
                            sigpic

                            Comment


                            • damp

                              met de frissere avonden stel ik vast dat het voorruit en dat van de achterklep gemakkelijk bedampt worden aan debinnenkant, als de wagen een tijdje in de late namiddag in de zon stil gestaan heeft
                              geen probleem vooraan, de defrost-funktie wist het in een mum van tijd
                              achteraan duurt het zeker 4/5 minuten tot het ruit opnieuw helder is (ondanks airco 3 zones actief)
                              dit had ik nooit met mijn A4 Avant
                              ook meegemaakt ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                                Hallo,

                                Zou er echt geen verschil in mechaniek tussen een 136pk en een 170pk versie? Met de spreiding in vermogen van 155pk tot 190pk voor de 163pk-versie zoals B2F4U zegt, zou het kunnen zijn dat een 136pk misschien 155pk heeft en dit 3000 euro goedkoper?
                                Hoi

                                volgens de vergelijking die je via de duitse audi site kunt doen is er ook een verschil in turbo.

                                mvg

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                  Nee motor is niet getuned wel goed ( sportief ) ingereden.
                                  210 km/u gaat vlot maar voor 220 km/u moet je toch al een tijdje plankgas rijden ( Duitse autobahn )
                                  Op teller?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                    220 km/u met 170 pk? Dat is knap. Volgens de statistieken houdt het op bij 204 km/u.
                                    Ik heb de 2.0 tfsi met 211 pk en ik haal met windje mee krap 215. Heb je de motor getuned?
                                    Op de teller?
                                    Dan heeft een Q5 toch een heel slechte stroomlijn
                                    Ik haal met m'n 130pk in een Volvo V70 220 op de teller en 212 op GPS als ik sjaans heb.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Op de teller?
                                      Dan heeft een Q5 toch een heel slechte stroomlijn
                                      Ik haal met m'n 130pk in een Volvo V70 220 op de teller en 212 op GPS als ik sjaans heb.
                                      Op teller 220 op gps 217
                                      De Q5 heeft net een zeer goede stroomlijn ( de beste in zijn categorie ) je kan de CX waarde van een 1800Kg zware SUV niet vergelijken met een Break van 1600KG
                                      PS mijn A6 130PK reed ook op teller 230 wat op gps 215 was.
                                      sigpic

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                        Op teller 220 op gps 217
                                        Wel straf zo'n kleine afwijking...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Wel straf zo'n kleine afwijking...
                                          Tot 160 is er zelfs geen enkele afwijking!
                                          sigpic

                                          Comment

                                          Working...
                                          X