Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
    Tot 160 is er zelfs geen enkele afwijking!
    bij mij ook geen afwijking; sinds ik dit vastgesteld heb rij ik met de digitale snelheidsmeter tussen de grote klokken, want in stad kan een klein verschil reeds een PV betekenen

    Comment


    • Kunnen jullie eens uitleggen hoe je je werkelijke snelheid afleest van de GPS ?
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
        Op teller 220 op gps 217
        De Q5 heeft net een zeer goede stroomlijn ( de beste in zijn categorie ) je kan de CX waarde van een 1800Kg zware SUV niet vergelijken met een Break van 1600KG
        PS mijn A6 130PK reed ook op teller 230 wat op gps 215 was.
        Precieze teller
        Voor een SUV zal de stroomlijn wel meezitten, maar een SUV is natuurlijk nooit ideaal voor aerodynamica. Gewicht heeft trouwens geen echte invloed op topsnelheid

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Kunnen jullie eens uitleggen hoe je je werkelijke snelheid afleest van de GPS ?
          met en Garmin heb je dat altijd in zicht...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            met en Garmin heb je dat altijd in zicht...
            Bij TOM TOM ook maar niet bij de ingebouwde GPS vermoed ik?


            Ik heb bewust geen orginele ingebouwde GPS genomen omdat
            1. De prijs schandalig is
            2. Ik zelden de GPS gebruik
            3. Er geen flitslocaties opzitten
            4. Updates meer kosten dan een draagbaar nieuw toestel
            5. Bij herverkoop na 4 à 6 jaar er geen meerwaarde is daar de ingebouwde GPS al weer verouderd is ( zelf ondervonden bij de verkoop van mijn A6 )
            sigpic

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
              Bij TOM TOM ook maar niet bij de ingebouwde GPS vermoed ik?


              Ik heb bewust geen orginele ingebouwde GPS genomen omdat
              1. De prijs schandalig is
              2. Ik zelden de GPS gebruik
              3. Er geen flitslocaties opzitten
              4. Updates meer kosten dan een draagbaar nieuw toestel
              5. Bij herverkoop na 4 à 6 jaar er geen meerwaarde is daar de ingebouwde GPS al weer verouderd is ( zelf ondervonden bij de verkoop van mijn A6 )
              In leasing ligt dit wel anders. Daar weegt een GPS zeer zwaar door.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                In leasing ligt dit wel anders. Daar weegt een GPS zeer zwaar door.
                uiteraard, men spreekt hier van termijnen van 3/4 jaar, en dan is de GPS niet zozeer verouderd
                blijft natuurlijk dat de prijs niet in verhouding is met de verdiensten, ondanks snufjes als spraakherkenning e.d. Bovendien helpen de gesproken boodschappen (straatnamen bv) enkel om eens goed te lachen (hoewel wij er eerder mee zouden moeten huilen, gelet op de prijs...)

                Comment


                • Goh ja, meerprijs GPS was 1500 euro, daarvoor ga ik niet met een nieuwe A6 met een dom bakje bovenop het dashboard rondbollen.
                  Last edited by charlesvdw; 11/11/2009, 00:22.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • chassisnummer

                    het chassisnummer verschijnt in de MMI, en op stikker op de rechterkant in de motor
                    ben ben verbaasd dat het nergens "ingekloppen" is in een metaal-deel van de wagen
                    in de documentatie wordt ook niet gesproken van een ingekloppen nummer
                    of ben ik mis ?

                    nb : onderaan links (kant bestuurder) is er wel een venstertje in het voorruit, maar daar is er niets te lezen (miscchien enkel voor de andere markten ?)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      het chassisnummer verschijnt in de MMI, en op stikker op de rechterkant in de motor
                      ben ben verbaasd dat het nergens "ingekloppen" is in een metaal-deel van de wagen
                      in de documentatie wordt ook niet gesproken van een ingekloppen nummer
                      of ben ik mis ?

                      nb : onderaan links (kant bestuurder) is er wel een venstertje in het voorruit, maar daar is er niets te lezen (miscchien enkel voor de andere markten ?)
                      Chassisnummer staat ergens achteraan onder het reservewiel volgens garagemedewerker.
                      Ik heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.


                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                        Ik heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.
                        Die krassen zijn pure frustratie, als ik zone gast in mijn handen krijg zal ik flink moeten boeten maar die gast zal het ook NOOIT meer doen !
                        Sintruin till I die

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Die krassen zijn pure frustratie, als ik zone gast in mijn handen krijg zal ik flink moeten boeten maar die gast zal het ook NOOIT meer doen !
                          bij mij ook na amper een maand een puntje op dezelfde plaats, van een stommerik die zijn deur te wild geopend had
                          te weinig om te repareren, maar de wagen is al niet meer virginaal...
                          alleen ik weet of ziet het, maar het is toch balen telkens als ik er naar kijk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                            Chassisnummer staat ergens achteraan onder het reservewiel volgens garagemedewerker
                            ok, bedankt Josy, ik zal er even naar gaan kijken

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                              Chassisnummer staat ergens achteraan onder het reservewiel volgens garagemedewerker.
                              Ik heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.


                              hoi

                              je hebt je wagen gechipt met abt, ben je er tevreden mee en rijd hij ook veel beter?

                              Flip

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichten
                                hoi

                                je hebt je wagen gechipt met abt, ben je er tevreden mee en rijd hij ook veel beter?

                                Flip
                                Hij rijdt er imo vlotter door: iets betere acceleratie en hoger koppel.
                                Maar daarmee wordt het niet echt een sprintwonder: het is en blijft een SUV en voor een SUV gaat ie toch overal vlot mee, niet?
                                Maar het is en blijft een lapmiddel; moest ik bij de aankoop geweten hebben wat ik nu weet den had ik me een 3 liter gekocht en deze dan getuned. M'n volgende wordt in ieder geval de drieliter, nog een 2tal jaar wachten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                  Hij rijdt er imo vlotter door: iets betere acceleratie en hoger koppel.
                                  Maar daarmee wordt het niet echt een sprintwonder: het is en blijft een SUV en voor een SUV gaat ie toch overal vlot mee, niet?
                                  Maar het is en blijft een lapmiddel; moest ik bij de aankoop geweten hebben wat ik nu weet den had ik me een 3 liter gekocht en deze dan getuned. M'n volgende wordt in ieder geval de drieliter, nog een 2tal jaar wachten.
                                  met je vrij lauw commentaar zijn mijn laatste twijfels voorgoed weg... ik zal de mijne maar gerust laten ! De 3,0 is wat mij betreft te hoog gegrepen qua vaste kosten, en ik zie niet goed waar ik dat supplementair geweld zou kunnen gebruiken : hier aan zee zijn de meeste parcours vergrendeld met asverschuivingen, bloembakken en drempels, en tussen Jabbeke en de franse grens is het meestal balen achter inhalende vrachtwagens (en opletten voor de flitsen...).

                                  Comment


                                  • telefoondrager in centraal armsteun

                                    ik gebruik de drager (standard met geïntegreerde voorbereiding BT) niet omdat ik mijn GSM gewoon in mijn binnenzak laat
                                    heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze (in se nutteloze) drager die het benutten van de bergvak belemmert

                                    Comment


                                    • Ok, heb paar dagen met 2.0 tdi 136 6v Q5 kunnen rijden.

                                      Het spreekt voor zich dat het niet mijn bedoeling is Q5-lovers te schofferen, enkel mijn eerlijke feedback te geven.


                                      - standaard vering is OK.

                                      - stuur is relatief zwaar

                                      - auto ziet er mooi stoer uit zowel in voor- als achteraanzicht, in profiel valt hij nogal kort uit.

                                      - Quattro zorgt inderdaad voor extra stabiliteit in de bochten. Je kan ook plankgas vertrekken met gedraaide banden zonder te slippen, leuk. Wat je door de quattro wint aan stabiliteit in de bochten wordt wel een beetje ongedaan gemaakt door het hogere zwaartepunt.

                                      - 136 PK is voldoende voor vlotte rijstijl, wat mij betreft niet ondergemotoriseerd. Als je sportief wil rijden is een Q5 sowieso toch minder geschikt, wat ook de motorisatie is.

                                      - de prijs van de Q5 is in de klasse van de A6, de binnenruimte en koffer is helaas die van de A4.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        Ok, heb paar dagen met 2.0 tdi 136 6v Q5 kunnen rijden...


                                        - standaard vering is OK. >>>> inderdaad, duidelijk zachter dan een A4
                                        - stuur is relatief zwaar >>>>>>>> niet met servotronic of Drive Select
                                        - in profiel valt hij nogal kort uit. >>>> neem contrastkleur, hij wordt dan visueel langer
                                        - de prijs van de Q5 is in de klasse van de A6 >>> eerder van de A4 Allroad, ik heb getwijfeld

                                        Comment


                                        • Kreeg eerder deze week van garage melding dat mijn wagen dient binnen te komen om een update van de software, met name aktie 91E6 CR01. IIs volgens garage opgelegd vanuit Audi-Duitsland. Iemand een idee wat hiervan te verwachten valt? Update zal zo'n 3uur in beslag nemen naar het schijnt, verder info ontbreekt mij voorlopig...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X