Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenOp teller 220 op gps 217
De Q5 heeft net een zeer goede stroomlijn ( de beste in zijn categorie ) je kan de CX waarde van een 1800Kg zware SUV niet vergelijken met een Break van 1600KG
PS mijn A6 130PK reed ook op teller 230 wat op gps 215 was.
Voor een SUV zal de stroomlijn wel meezitten, maar een SUV is natuurlijk nooit ideaal voor aerodynamica. Gewicht heeft trouwens geen echte invloed op topsnelheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenKunnen jullie eens uitleggen hoe je je werkelijke snelheid afleest van de GPS ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmet en Garmin heb je dat altijd in zicht...
Ik heb bewust geen orginele ingebouwde GPS genomen omdat- De prijs schandalig is
- Ik zelden de GPS gebruik
- Er geen flitslocaties opzitten
- Updates meer kosten dan een draagbaar nieuw toestel
- Bij herverkoop na 4 à 6 jaar er geen meerwaarde is daar de ingebouwde GPS al weer verouderd is ( zelf ondervonden bij de verkoop van mijn A6 )
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenBij TOM TOM ook maar niet bij de ingebouwde GPS vermoed ik?
Ik heb bewust geen orginele ingebouwde GPS genomen omdat- De prijs schandalig is
- Ik zelden de GPS gebruik
- Er geen flitslocaties opzitten
- Updates meer kosten dan een draagbaar nieuw toestel
- Bij herverkoop na 4 à 6 jaar er geen meerwaarde is daar de ingebouwde GPS al weer verouderd is ( zelf ondervonden bij de verkoop van mijn A6 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenIn leasing ligt dit wel anders. Daar weegt een GPS zeer zwaar door.
blijft natuurlijk dat de prijs niet in verhouding is met de verdiensten, ondanks snufjes als spraakherkenning e.d. Bovendien helpen de gesproken boodschappen (straatnamen bv) enkel om eens goed te lachen (hoewel wij er eerder mee zouden moeten huilen, gelet op de prijs...)
Comment
-
Goh ja, meerprijs GPS was 1500 euro, daarvoor ga ik niet met een nieuwe A6 met een dom bakje bovenop het dashboard rondbollen.Last edited by charlesvdw; 11/11/2009, 00:22.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
chassisnummer
het chassisnummer verschijnt in de MMI, en op stikker op de rechterkant in de motor
ben ben verbaasd dat het nergens "ingekloppen" is in een metaal-deel van de wagen
in de documentatie wordt ook niet gesproken van een ingekloppen nummer
of ben ik mis ?
nb : onderaan links (kant bestuurder) is er wel een venstertje in het voorruit, maar daar is er niets te lezen (miscchien enkel voor de andere markten ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet chassisnummer verschijnt in de MMI, en op stikker op de rechterkant in de motor
ben ben verbaasd dat het nergens "ingekloppen" is in een metaal-deel van de wagen
in de documentatie wordt ook niet gesproken van een ingekloppen nummer
of ben ik mis ?
nb : onderaan links (kant bestuurder) is er wel een venstertje in het voorruit, maar daar is er niets te lezen (miscchien enkel voor de andere markten ?)
Ik heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenIk heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDie krassen zijn pure frustratie, als ik zone gast in mijn handen krijg zal ik flink moeten boeten maar die gast zal het ook NOOIT meer doen !
te weinig om te repareren, maar de wagen is al niet meer virginaal...
alleen ik weet of ziet het, maar het is toch balen telkens als ik er naar kijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenChassisnummer staat ergens achteraan onder het reservewiel volgens garagemedewerker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenChassisnummer staat ergens achteraan onder het reservewiel volgens garagemedewerker.
Ik heb het niet gecheckt maar toen ik vorige week in de garage was voor een expertise van de beschadiging aan mijn wagen (kras rechts), werd die vraag ook gesteld door de de man van het expertisebureau.
je hebt je wagen gechipt met abt, ben je er tevreden mee en rijd hij ook veel beter?
Flip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichtenhoi
je hebt je wagen gechipt met abt, ben je er tevreden mee en rijd hij ook veel beter?
Flip
Maar daarmee wordt het niet echt een sprintwonder: het is en blijft een SUV en voor een SUV gaat ie toch overal vlot mee, niet?
Maar het is en blijft een lapmiddel; moest ik bij de aankoop geweten hebben wat ik nu weet den had ik me een 3 liter gekocht en deze dan getuned. M'n volgende wordt in ieder geval de drieliter, nog een 2tal jaar wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk BerichtenHij rijdt er imo vlotter door: iets betere acceleratie en hoger koppel.
Maar daarmee wordt het niet echt een sprintwonder: het is en blijft een SUV en voor een SUV gaat ie toch overal vlot mee, niet?
Maar het is en blijft een lapmiddel; moest ik bij de aankoop geweten hebben wat ik nu weet den had ik me een 3 liter gekocht en deze dan getuned. M'n volgende wordt in ieder geval de drieliter, nog een 2tal jaar wachten.
Comment
-
telefoondrager in centraal armsteun
ik gebruik de drager (standard met geïntegreerde voorbereiding BT) niet omdat ik mijn GSM gewoon in mijn binnenzak laat
heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze (in se nutteloze) drager die het benutten van de bergvak belemmert
Comment
-
Ok, heb paar dagen met 2.0 tdi 136 6v Q5 kunnen rijden.
Het spreekt voor zich dat het niet mijn bedoeling is Q5-lovers te schofferen, enkel mijn eerlijke feedback te geven.
- standaard vering is OK.
- stuur is relatief zwaar
- auto ziet er mooi stoer uit zowel in voor- als achteraanzicht, in profiel valt hij nogal kort uit.
- Quattro zorgt inderdaad voor extra stabiliteit in de bochten. Je kan ook plankgas vertrekken met gedraaide banden zonder te slippen, leuk. Wat je door de quattro wint aan stabiliteit in de bochten wordt wel een beetje ongedaan gemaakt door het hogere zwaartepunt.
- 136 PK is voldoende voor vlotte rijstijl, wat mij betreft niet ondergemotoriseerd. Als je sportief wil rijden is een Q5 sowieso toch minder geschikt, wat ook de motorisatie is.
- de prijs van de Q5 is in de klasse van de A6, de binnenruimte en koffer is helaas die van de A4.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenOk, heb paar dagen met 2.0 tdi 136 6v Q5 kunnen rijden...
- standaard vering is OK. >>>> inderdaad, duidelijk zachter dan een A4
- stuur is relatief zwaar >>>>>>>> niet met servotronic of Drive Select
- in profiel valt hij nogal kort uit. >>>> neem contrastkleur, hij wordt dan visueel langer
- de prijs van de Q5 is in de klasse van de A6 >>> eerder van de A4 Allroad, ik heb getwijfeld
Comment
-
Kreeg eerder deze week van garage melding dat mijn wagen dient binnen te komen om een update van de software, met name aktie 91E6 CR01. IIs volgens garage opgelegd vanuit Audi-Duitsland. Iemand een idee wat hiervan te verwachten valt? Update zal zo'n 3uur in beslag nemen naar het schijnt, verder info ontbreekt mij voorlopig...
Comment
Comment