Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De deuren van de Q5 zijn ook opvallend licht. Ik vermoed om redenen van gewichtsbesparing ?
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      De deuren van de Q5 zijn ook opvallend licht. Ik vermoed om redenen van gewichtsbesparing ?
      ik voel geen groot verschil met mijn vroegere A4 (daar waren wel de veren zeer hard)
      vooral vallen ze zeer gemakkelijk in hun slot; soms heeft dat als gevolg dat men te weinig kracht uitoefent om de (laatste) deur te sluiten, en dan verhindert de luchtdruk de goede sluiting
      anders enkel maar lof over de deur-design : ze bedekken volledig de drempels, die dan ook nooit vervuilen; in een SUV is dat prima... voor de broekpijpen ! Vergelijk maar met de concurrentie...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
        Kreeg eerder deze week van garage melding dat mijn wagen dient binnen te komen om een update van de software, met name aktie 91E6 CR01. IIs volgens garage opgelegd vanuit Audi-Duitsland. Iemand een idee wat hiervan te verwachten valt? Update zal zo'n 3uur in beslag nemen naar het schijnt, verder info ontbreekt mij voorlopig...
        Toen mijn wagen vorige maand binnen was voor herstelling ( nieuwe voorruit + herstelling zware steenslag voorkant ) is die update bij mij ook uitgevoerd.
        wat er juist veranderd is werd mij niet meegedeeld.
        Ook is er een nieuw waterpompje geplaatst en een nieuwe sensor in het koppelingspedaal omdat er blijkbaar een fout stond in de BC.
        sigpic

        Comment


        • Zijn er hier die van een A6 avant naar een Q5 zijn gegaan ? En het ook opnieuw zouden doen of toch bij een A6 blijven ? Momenteel is m'n A6 Avant vier jaar en de teller staat al bijna aan de 200.000km, kleine kosten zullen er zoiezo aan gaan komen vrees ik... Nu heb ik nogal wat rugproblemen en op vakantie heb ik bijna een maand met een SUV gereden en daar was m'n rug best blij mee, alleen vrees ik dat een Q5 een pak minder plaats bied dan een A6.... ( ik zou ook ipv een 2.0 die ik nu heb voor een 3.0tdi gaan )

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Zijn er hier die van een A6 avant naar een Q5 zijn gegaan ? En het ook opnieuw zouden doen of toch bij een A6 blijven ? Momenteel is m'n A6 Avant vier jaar en de teller staat al bijna aan de 200.000km, kleine kosten zullen er zoiezo aan gaan komen vrees ik... Nu heb ik nogal wat rugproblemen en op vakantie heb ik bijna een maand met een SUV gereden en daar was m'n rug best blij mee, alleen vrees ik dat een Q5 een pak minder plaats bied dan een A6.... ( ik zou ook ipv een 2.0 die ik nu heb voor een 3.0tdi gaan )
            Een luxe SUV ( Q5 ) is er één, is veel beter afgeveerd dan een personenwagen.
            De binnenruimte is te vergelijken met die van een A4 ( wat ook niet weinig is hoor )
            Maar op de A6 kan je toch luchtvering krijgen....

            Comment


            • er maar één goed middel om uitsluitsel hierover te krijgen : test hem zelf gedurende meer dan een uurtje in Erps-Kwerps
              ik kwam van een A4 (oude generatie) en was jarenlang niet overtuigd door de evoluties ervan, ook niet van de B8. Met de vaststelling dat de prijs van een A4 Allroad identiek was aan een deze van een Q5 heb ik hem uiteindelijk uitgeprobeerd. De zaak was meteen geklonken, is heb zelfs een stockwagen gekozen om niet te moeten wachten
              in de voorstoelen is het verschil met een A6 miniem, en je zit lekker hoog
              achteraan is er duidelijk meer beenruimte dan in een A4 wegens de zithouding, maar een A6 is uiteraard nog groter
              de koffer ontgoochelt tot je hem volpropt : lijkt kort, maar kan wel meer slikken in de hoogte; enkel de vaste hoedenplank is een minuspunt, maar je kan deze verstoppen achter de zetels (als ze recht staan
              op de baan rijdt de Q5 als een trein : stil en comfortabel, voor veel minder dan een (oud wordende) A6 met luchtvering.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Zijn er hier die van een A6 avant naar een Q5 zijn gegaan ? En het ook opnieuw zouden doen of toch bij een A6 blijven ? Momenteel is m'n A6 Avant vier jaar en de teller staat al bijna aan de 200.000km, kleine kosten zullen er zoiezo aan gaan komen vrees ik... Nu heb ik nogal wat rugproblemen en op vakantie heb ik bijna een maand met een SUV gereden en daar was m'n rug best blij mee, alleen vrees ik dat een Q5 een pak minder plaats bied dan een A6.... ( ik zou ook ipv een 2.0 die ik nu heb voor een 3.0tdi gaan )
                Ik rijd met een A6, en inderdaad is de binnenruimte van de Q5 een heel stuk kleiner (heb 4 dagen een Q5 2.0 TDI 136 6v als vervangwagen gehad). De koffer was zowel duidelijk ondieper (kan een voordeel zijn voor je slechte rug ) als ook smaller.
                Wat wel in het voordeel van de Q5 spreekt is de quattro, dat vond ik duidelijk merkbaar bij sneller genomen bochten.
                Zelf zou ik wegens de kleinere binnenruimte nooit overschakelen naar Q5, mijn vrouw (nu Touran) zou wel liever met een Q5 rijden dan met een A6, vooral wegens de hogere zitpositie.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                Comment


                • Dag Charelsvdw,

                  Wat vond je van de motor ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                    Dag Charelsvdw,

                    Wat vond je van de motor ?
                    cfr 5 dagen geleden ..

                    Comment


                    • Sorry over gelezen, ik ga stoppen met drinken

                      Comment


                      • audi Q 5

                        Mijn Q5 is retour naar de dealer!!!! en komt ook niet meer terug. Ga nu Q7 rijden en bestel dan weer een nieuwe Touareg. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. Versnellingsbak schokte nog steeds, ook na update. Erg slecht voor z ón dure auto.

                        Comment


                        • Mijn S-tronic vind ik ook erg rommelig en zeer schokkerig rijden.
                          Ben er ook zeer ontevreden over en ben bang dat dit ook niet te verhelpen is.
                          Alleen is die van mij in de lease.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                            Mijn S-tronic vind ik ook erg rommelig en zeer schokkerig rijden.
                            Ben er ook zeer ontevreden over en ben bang dat dit ook niet te verhelpen is.
                            Alleen is die van mij in de lease.
                            ik begin te denken dat ik geluk had dat de wagen waarop ik viel geen S-tronic was...
                            ook op andere forums (of fora ?) lees ik vaak over het gebrekkig funktionneren van de S-tronic
                            ik heb het gevoel dat de eerste eigenaars als proefkonijnen dienen om de juiste afstelling te bepalen, en dat het probleem tegelijkertijd te wijten is aan de hogere koppelwaarden én de vermenigvuldiging van de gangen : het kan bijna niet anders dat een dergelijk systeem op bepaalde snelheden begint te aarzelen tussen twee verzetten
                            wat een contrast met de lovende commentaren over de DSG's van VW !

                            Comment


                            • Hoog Gebruik

                              Ik rij gemiddeld 1 op 8 met mijn Q5 2.0TFSI. Is dit normaal?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
                                Ik rij gemiddeld 1 op 8 met mijn Q5 2.0TFSI. Is dit normaal?
                                afhankelijk van je rijstijl en waar je de auto gebruikt kan dat normaal zijn, bv als je het potentieel van de motor regelmatig benut en / of in stad
                                de genormaliseerde verbruikcijfers zijn zogoed als niet te evenaren in gewone omstandigheden, en veronderstellen dan een aangepaste (abnormale...) rijstijl, waarbij zo weinig kracht van de motor wordt aangesproken (dus niet veel boven de ralenti...)
                                Anders gezegd, om zo te rijden is de aankoop van een dergelijke motorisatie belachelijk
                                Tel maar een goede anderhalve liter par 100 km boven de construkteurcijfers, dat is meestal wel haalbaar als minimum verbruik voor een gemengd parcours in ons huidig druk verkeer
                                de maximum (liefst op circuit dan...) hangt uitsluitend af van je rechter voet !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  ik begin te denken dat ik geluk had dat de wagen waarop ik viel geen S-tronic was...
                                  ook op andere forums (of fora ?) lees ik vaak over het gebrekkig funktionneren van de S-tronic
                                  ik heb het gevoel dat de eerste eigenaars als proefkonijnen dienen om de juiste afstelling te bepalen, en dat het probleem tegelijkertijd te wijten is aan de hogere koppelwaarden én de vermenigvuldiging van de gangen : het kan bijna niet anders dat een dergelijk systeem op bepaalde snelheden begint te aarzelen tussen twee verzetten
                                  wat een contrast met de lovende commentaren over de DSG's van VW !
                                  Hallo, ben een tijdje uit het forum geweest, maar moet nu vaststellen dat de kwaliteit sterk gestegen is. Er wordt to-the-point geschreven, positief.

                                  Ik rijd nu zelf al een 2-tal maanden met de 2.0 TDi S-Tronic, ondertussen al meer dan 6000Km. Veel autosnelweg, maar ook de Toscaanse bergen, de kust van Puglia. Besluit: de Q5 is een zalige wagen om mee te rijden, 120 of 170, maakt geen verschil. Rijdt als een trein op sporen met het geluid van een limousine. Verbruik blijft netjes voor zo'n zware wagen. S-Tronic werkt super, zowel met de flaps aan het stuur als in sportstand. Geen last van schokkende bewegingen. Een kleine bemerking: in gewone D-stand schakelt de wagen zeer snel naar een hogere versnelling. Audi probeert zijn eigenaars zuinig te laten rijden (denk aan de schakelindicatie bij de manuele bakken) en de automaat is ook dusdanig afgesteld. Maar dat is het voordeel van de flaps aan het stuur, gewoon een klikje naar beneden en je kan probleemloos wegaccelereren. Ook voor het afremmen op de motor zeer praktisch, iets wat ik veelvuldig toepas: is kostenloos en de remblokken worden gespaard.

                                  Ben ook zelf op zoek om die vervelende nutteloze telefoonhouder in de centrale armsteun te verwijderen. De bluetooth werkt fantastisch, telefoon gewoon in de binnenzak, dus die houder is onnodig en als je uitstapt vergeet je je telefoon niet.

                                  Heeft er iemand informatie over het beveiligen van de wagen met een GPS-traceersysteem? De Q5 is ermee voor-uitgerust.

                                  veel rijplezier

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                                    1 Ben ook zelf op zoek om die vervelende nutteloze telefoonhouder in de centrale armsteun te verwijderen.
                                    2 Heeft er iemand informatie over het beveiligen van de wagen met een GPS-traceersysteem? De Q5 is ermee voor-uitgerust.
                                    1 volgens mijn dealer blijft men er voorlopig best af van de houder (elders heb ik gelezen dat de verbinding met de telefoonmodule (waar is die ?) ononderbroken is. Ik heb gewoon de bergvak minder dieper gemaakt zodat kleine voorwerpen niet onder de houder kunnen vallen. En de houder zelfs gebruik ik nu als steun voor een (niet BT) afgedankte Pay&Go GSM permanent in de wagen achter te laten, met zijn lader blijvend gekoppeld in de 12v stekker, dit voor het geval ik de mijne vergeten ben (wie weet slaat Alzheimer vlugger toe dan ik dacht)

                                    2 een traceersysteem veronderstelt een SIM-kaart, dus denk ik ook de overeenstemmde module (in optie ...) die in de manual beschreven is als men de wagentelefoon zonder een losse GSM gebruikt. Ik denk dat dat altijd naderhand kan geïnstallerd worden. De statistiek van diefstallen van Q5's ken ik niet, dus weet ik ook niet of de investering zich opdringt als de verzekeraar het niet oplegt. Ik heb er nog niet aan gedacht, maar mijn situatie is misschien niet vergelijkbaar : mijn Q5 wordt niet vaak voor lang op sstraat achtergelaten, en verlaat zelden België...

                                    Comment


                                    • @Piernapoli

                                      nu je lange afstanden afgelegd hebt, wat is jouw verbruik ?
                                      ik doe wel geen grote afstanden, Brabant/kust een aantal keren per maand, anders buurtwegen en zogoed als geen stad, maar mijn gemiddelde zakt niet zozeer : op autosnelwel tegen 120/130 km/u blijft dat rond de 7,5/7,8 l, algemene gemiddelde op 4500 km is 8,6. Amper 1 x heb ik het getal 6,9 op de BC gezien, maar dat was bijna een eco-run ! Niet dat ik klaag, ik vind het nog zeer redelijk voor een wagen die in totaal een kleine 2 ton verplaatst

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        @Piernapoli

                                        nu je lange afstanden afgelegd hebt, wat is jouw verbruik ?
                                        ik doe wel geen grote afstanden, Brabant/kust een aantal keren per maand, anders buurtwegen en zogoed als geen stad, maar mijn gemiddelde zakt niet zozeer : op autosnelwel tegen 120/130 km/u blijft dat rond de 7,5/7,8 l, algemene gemiddelde op 4500 km is 8,6. Amper 1 x heb ik het getal 6,9 op de BC gezien, maar dat was bijna een eco-run ! Niet dat ik klaag, ik vind het nog zeer redelijk voor een wagen die in totaal een kleine 2 ton verplaatst
                                        Het verbruik schommelt tussen 7,5 en 8,5 L/100Km, natuurlijk afhankelijk van de snelheid. Aan 120 Km/Hr zou je onder de 8 moeten kunnen blijven wat, zoals je zelf schrijft, zeer redelijk is voor zo'n zware wagen. Volgende week gaan de winterbanden erop, maar ik verwacht weinig verschil.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                                          Het verbruik schommelt tussen 7,5 en 8,5 L/100Km, natuurlijk afhankelijk van de snelheid. Aan 120 Km/Hr zou je onder de 8 moeten kunnen blijven wat, zoals je zelf schrijft, zeer redelijk is voor zo'n zware wagen. Volgende week gaan de winterbanden erop, maar ik verwacht weinig verschil.
                                          ik verwacht geen denderende daling, ook omdat ik een hekel heb aan te lage toerentallen
                                          als je de aanbevelingen van de BC volgt rijdt je steeds tussen 1500 en 1800 toeren, maar de motor draait maar lekker vanaf 1800 toeren. De wagen is het aangenaamst tussen de 2000 en de 2500 toeren, maar dan komt je niet onder de 8,0 l in normaal vlot verkeer.
                                          125 km/u op snelweg is gelijk aan 2600 toeren (ongeveer de bovengrens van de max. koppel), dus is het normaal dat het verbruik boven deze snelheid begint te stijgen
                                          het is al een hemelbreed verschil met mijn A4 2,6 benzine, echter zonder trager te rijden, integendeel.
                                          Mijn vroegere afkeer voor diesel neemt af...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X