Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verbruik

Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
    Het verbruik schommelt tussen 7,5 en 8,5 L/100Km, natuurlijk afhankelijk van de snelheid. Aan 120 Km/Hr zou je onder de 8 moeten kunnen blijven wat, zoals je zelf schrijft, zeer redelijk is voor zo'n zware wagen. Volgende week gaan de winterbanden erop, maar ik verwacht weinig verschil.
    Dergelijk verbruik voor een hoge, zware en 4 wiel aangedreven wagen is best te doen.
    Idiaal zou zijn dat zijn dat het max koppel op een nog iets breder ( hoger ) toerental zou bereikt worden ( V6 ligt op 3250 ) zo kan je op de autostrade er een lekker gangetje in houden zonder dat het verbruik explosief toeneemt, bij 3000 toeren heb ik al 180 km/h.
    ( ik rij veel in Duitsland )
    Voorwat de winterbanden betreft, ik heb er sinds 3 weken een wintersetje opliggen, en dit heeft nul invloed op het verbruik.....tot nu toe....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Idiaal zou zijn dat zijn dat het max koppel op een nog iets breder ( hoger ) toerental zou bereikt worden ( V6 ligt op 3250 ) zo kan je op de autostrade er een lekker gangetje in houden zonder dat het verbruik explosief toeneemt, bij 3000 toeren heb ik al 180 km/h.
      tja.. spijtig is je combinatie motor/transmissie is op de Q5 niet voorzien, blijkbaar wegens de positie van de motor. Ik had die ook getest in een A4 en dat was mijn eerste goede ervaring met een diesel. De multitronic hept een hogere snelheid te bereiken zonder het toerental evenredig de hoogte in te jagen. Dit was mijn keuze geweest in een A4 Avant...
      Op de Q5 moet je stijgen tot de 3,0 l en de S-tronic, iets te hoog gegrepen voor het gebruik dat ik er van maak. Trouwens, de S-tronic blijkt nog niet 100% foolproof te zijn op dit ogenblik, zo te zien in de verschillende forums die aan de Q5 gewijd zijn. Nothing is (instantly...) perfect !
      Last edited by guyugy; 29/11/2009, 13:23.

Comment

• Hoog Gebruik

Dus mijn verbruik 13l/100 km is wel erg hoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
          Is inderdaad aan de erg hoge kant.
          Vergelijk : http://www.spritmonitor.de/en/overvi...tml?fueltype=2

Comment

tenzij je alleen zeer korte afstanden aflegt, en met een heel zware voet...
            13 liter is mijn beginverbruik op de eerste kilometer, dan zakt het zienderoog naar 9 liter in stad, of naar 8,5 liter op buurtwegen
            ik zou toch even laten nazien, want ik stelde onlangs de vraag bij mijn dealer (Bredene) of mijn verbruik nog ging dalen, en hij zei "mogelijk nog een heel klein beetje", wat overeenstemt met de gemiddelde op sprintmonitor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              tenzij je alleen zeer korte afstanden aflegt, en met een heel zware voet...
              13 liter is mijn beginverbruik op de eerste kilometer, dan zakt het zienderoog naar 9 liter in stad, of naar 8,5 liter op buurtwegen
              ik zou toch even laten nazien, want ik stelde onlangs de vraag bij mijn dealer (Bredene) of mijn verbruik nog ging dalen, en hij zei "mogelijk nog een heel klein beetje", wat overeenstemt met de gemiddelde op sprintmonitor
              Ga ik binnenkort maar naar garage, want ik rij rustig en zowel binnen- als buiten
              de bebouwde kom.

Nog iemand hints waar het aan kan liggen?

Comment

Ga ik binnenkort maar naar garage, want ik rij rustig en zowel binnen- als buiten
                de bebouwde kom.

Nog iemand hints waar het aan kan liggen?
                Je automaat staat altijd in S ipv in D ?
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Je automaat staat altijd in S ipv in D ?
                  Altijd in D, anders moet ik drive select op dynamic zetten.

Comment

• Hallo,

Zopas goed nieuws gekregen, Q5 zal 2 maanden vroeger geleverd worden, begin jan. rijden we met de Audi.

Zou de vraag zo fel verminderd zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                      Hallo,

Zopas goed nieuws gekregen, Q5 zal 2 maanden vroeger geleverd worden, begin jan. rijden we met de Audi.

proficiat....mijne besteld juni nog steeds niet geleverd!!!!!!

Comment

• er zou ergens quota vrijgekomen zijn, daarmee.... , in oktober besteld.

Comment

er zou ergens quota vrijgekomen zijn, daarmee.... , in oktober besteld.
                          ook in november 2009 waren de cijfers (inschrijvingen) van Audi +- 25% minder dan in dezelfde maand van 2008 (bron febiac)
                          dat was al zo in september en oktober, en is voraal te wijten aan het feit dat Audi verleden jaar een tijdje langer goed bleef verkopen (= beter dan de concurrenten die al kelderden)
                          nu worden de cijfers van de concurrenten met magere maanden van 2008 vergeleken, en dat fleurt nu hun resultaten op
                          globaal gezien (= in totale volumes) blijft het voorlopig voor Audi een achteruitgang, en dat kan een uitleg zijn voor kortere leveringstermijnen
                          goed voor de klanten, dus, maar minder voor het merk... dat blijkbaar toch 2009 zal afronden met een (zeer) lichte groei

Comment

• De bestelwagenafdeling van Audi kent blijkbaar kortere levertijden dan personenwagenafdeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                              De bestelwagenafdeling van Audi kent blijkbaar kortere levertijden dan personenwagenafdeling.

Niks beters te doen?

Comment

Hallo,

Misschien willlen ze zoveel mogelijk openstaande leveringen afwerken, met de saloncondities die eraan komen binnen een dikke maand... Zodat je niet kan van je oren gaan maken ....

Comment

• knipperlichten vooraan

een vraag die ik mij al en tijdje stel : hoe komt het dat Audi de pinkers vooraan niet met Led's uitrust ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                                    Misschien willlen ze zoveel mogelijk openstaande leveringen afwerken, met de saloncondities die eraan komen binnen een dikke maand... Zodat je niet kan van je oren gaan maken ....
                                    Heb in verschillende garages de saloncondities gaan vragen, op de Q5 ---> niks, net zoals tijdens de Audidays in oktober.
                                    Last edited by ; 06/12/2009, 15:12.

Comment

Heb in verschillende garages de saloncondities gaan vragen, op de Q5 ---> niks, net zoals tijdens de Audidays in oktober.
                                      Zaterdag 5 december in Audi garage zei men dat men pas begin januari duidelijkheid zal hebben omtrent de saloncondities...

Nog beetje afwachten dus.
                                      2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                      2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichten
                                        proficiat....mijne besteld juni nog steeds niet geleverd!!!!!!
                                        eindelijk staat op transport dus wordt normaal vrijdag geleverd!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichten
                                          eindelijk staat op transport dus wordt normaal vrijdag geleverd!!!
                                          was dat nu eentje met uitzonderlijke specifikaties ?

Comment

Working...
                                          X