Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
    Zaterdag 5 december in Audi garage zei men dat men pas begin januari duidelijkheid zal hebben omtrent de saloncondities...

Nog beetje afwachten dus.
    Geloof maar dat die condities niet te vet zullen zijn.
    Je krijgt al je xenon gratis en actie met winterbanden....

Comment

• @Regi:

gratis xenon ??? en een actie op winterbanden???, op bijna alle Audi modellen, maar niet op de Q5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
        De bestelwagenafdeling van Audi kent blijkbaar kortere levertijden dan personenwagenafdeling.
        Ik vraag me af wat je hier op dit forum doet? Ofwel heb je een Q5, ofwel ben je van plan er 1 te bestellen, of je bent werkloos en probeert je dagen te vullen met onzin. Deze reactie straalt pure jaloezie uit, of heb je een deftige reden om dit hier te posten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
          @Regi:

gratis xenon ??? en een actie op winterbanden???, op bijna alle Audi modellen, maar niet op de Q5.
          Audi heeft al een tijdje een actie voor winterbanden, ook voor de Q5. Banden en velg voor ongeveer 1400€. Maar dat is een zwakke actie. Ik heb er gisteren laten monteren voor een veel betere prijs. Voor banden moet je in een bandencentrale zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
            Audi heeft al een tijdje een actie voor winterbanden, ook voor de Q5. Banden en velg voor ongeveer 1400€. Maar dat is een zwakke actie. Ik heb er gisteren laten monteren voor een veel betere prijs. Voor banden moet je in een bandencentrale zijn.
            Velgen en banden voor minder dan €1400??
            Ik ben benieuwd met wat je naar huis bent gekomen, toch geen 19 inchers met een topband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
              Ik ben benieuwd met wat je naar huis bent gekomen, toch geen 19 inchers met een topband.
              voor winterbanden zijn velgen boven 17" onnodig, zelfs ongewenst op het stuk van de doeltreffendheid (soepelheid wordt vereist...)
              mijn dealer maakte mij in augustus een bod (1350€) voor standard Audi velgen van 17" met merkbanden waarover hij zelf zou afspreken met een lokale bandenspeciaalzaak. Het bandenmerk kon ik wel niet veranderen, maar hij maakte zich sterk dat het geen aziatische brol zou zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                voor winterbanden zijn velgen boven 17" onnodig, zelfs ongewenst op het stuk van de doeltreffendheid (soepelheid wordt vereist...)
                mijn dealer maakte mij in augustus een bod (1350€) voor standard Audi velgen van 17" met merkbanden waarover hij zelf zou afspreken met een lokale bandenspeciaalzaak. Het bandenmerk kon ik wel niet veranderen, maar hij maakte zich sterk dat het geen aziatische brol zou zijn...
                Ik denk dat de rubbersamenstelling belangrijker is dan de diameter van de velg. Het nut van soepeler bandwangen gaat me hier wat voorbij.
                Het contactoppervlak (band-wegdek) blijft immers hetzelfde: nl 23,5 cm
                235/65 R17
                235/55 R19
                Men neemt vooral een kleinere velgmaat om de kosten van de winterband wat te drukken.

Comment

Ik denk dat de rubbersamenstelling belangrijker is dan de diameter van de velg. Het nut van soepeler bandwangen gaat me hier wat voorbij.
                  Het contactoppervlak (band-wegdek) blijft immers hetzelfde: nl 23,5 cm
                  235/65 R17
                  235/55 R19
                  Men neemt vooral een kleinere velgmaat om de kosten van de winterband wat te drukken.
                  akkoord dat de samenstelling van het rubber van essentiëel belang is
                  maar hoe korter de band, hoe stijver ook (anders zou dat aspect-ratio het comfort niet beïnvloeden)
                  de soepelheid van de wangen zal de sneeuw uit de tekening beter evacueren
                  235 is inderdaad de smalste breedte toegestaan voor de Q5, maar minder zou eigenlijk nog beter zijn : kijk eens waarop de rally-wagens op sneeuw/ijs rijden

Comment

akkoord dat de samenstelling van het rubber van essentiëel belang is
                    maar hoe korter de band, hoe stijver ook (anders zou dat aspect-ratio het comfort niet beïnvloeden)
                    de soepelheid van de wangen zal de sneeuw uit de tekening beter evacueren
                    235 is inderdaad de smalste breedte toegestaan voor de Q5, maar minder zou eigenlijk nog beter zijn : kijk eens waarop de rally-wagens op sneeuw/ijs rijden
                    Ik had het hier enkel over een andere velgmaat (bij zelfde bandenbreedte), een kleinere bandenbreedte is GEEN optie.

"de soepelheid van de wangen zal de sneeuw uit de tekening beter evacueren"

ik ga je stelling niet tegenspreken (theoretisch gezien klopt dit, maar ik ben geen expert ter zake) maar dit is toch serieus VER gezocht.
                    Ik denk dat rubbersamenstelling en profieldiepte/tekening primeert op de hoogte van de bandwang.
                    Dan kun je beter nog een kleinere velg nemen: 235/80 R15

Comment

Ik had het hier enkel over een andere velgmaat (bij zelfde bandenbreedte), een kleinere bandenbreedte is GEEN optie.

ik ga je stelling niet tegenspreken (theoretisch gezien klopt dit, maar ik ben geen expert ter zake) maar dit is toch serieus VER gezocht.
                      Ik denk dat rubbersamenstelling en profieldiepte/tekening primeert op de hoogte van de bandwang.
                      ik wil niet per se gelijk hebben , hoor, vraag maar hierover bevestiging bij een ervaren/neutrale bandenboer
                      dezelfde redenering geldt ook (eigenlijk nog veel meer) voor mud-reeksen, geen enkel 4x4 die echt de modder ziet rijdt op hogere vlegen, dat is welgelegd voor boulevard-gebruikers
                      ook de prijs verantwoordt een kleine velgdiameter : je kunt dan betere banden kopen omdat ze veel goedkoper zijn dan 19/20"-ers

Comment

Hoi,

Elk element is van belang bij een band.
                        Bij sneeuw- of mudbanden is de evacuatie van de sneeuw/modder van groot belang.
                        Een band die immers de sneeuw of modder 'ophoudt' is eigenlijk een vlak en glad oppervlak geworden.....

Doei,

Stelo

Comment

was dat nu eentje met uitzonderlijke specifikaties ?
                          weet neit
                          had de twee packs besteld
                          tf
                          zwart dakhemel
                          gevlamd essenhout
                          sportzetels en sportstuur.
                          audio sound system

servotronic

en nog wat dingentjes dus niet echt veel..

maar is super

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door belvedere Bekijk Berichten
                            weet neit
                            had de twee packs besteld ...
                            en nog wat dingentjes dus niet echt veel..
                            maar is super
                            raar dan dat het zo lang moest duren
                            officiële dealer ?

Comment

• vind er niet veel aan.
                              de Q7 is veel mooier.
                              net als bij BMW , X5 top , X3 flop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten
                                vind er niet veel aan.
                                de Q7 is veel mooier.
                                wat ga je dan zeggen van de X1...

Comment

wat ga je dan zeggen van de X1...
                                  X1 = hahahahahahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten
                                    vind er niet veel aan.
                                    de Q7 is veel mooier.
                                    Qua design en proporties is de Q5 een klasse hoger dan de Q7. De Q7 is wel indrukwekkender en opvallender wat soms verward wordt met 'mooier'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                                      Qua design en proporties is de Q5 een klasse hoger dan de Q7. De Q7 is wel indrukwekkender en opvallender wat soms verward wordt met 'mooier'.
                                      wat is mooi ?
                                      mooi is wat ik graag zie...
                                      maar liefde is vaak blind ( of minstens selektief blind )
                                      nuchter bekeken verdient een SUV zeldzaam een elegantieprijs
                                      wie er een koopt heeft gewoon andere prioriteiten
                                      de Q5 is dus blijkbaar de minst lelijke SUV

Comment

wat is mooi ?
                                        mooi is wat ik graag zie...
                                        maar liefde is vaak blind ( of minstens selektief blind )
                                        nuchter bekeken verdient een SUV zeldzaam een elegantieprijs
                                        wie er een koopt heeft gewoon andere prioriteiten
                                        de Q5 is dus blijkbaar de minst lelijke SUV
                                        95% of misschien wel meer , kopen een SUV of pickup niet om mee te werken.
                                        dus naar wat word er gekeken...
                                        - hoger zitten
                                        - veiliger "gevoel"

ik heb mijn pickup bijvoorbeeld gekocht als liefhebberij en als wagen om met het gezin uitstapjes te maken.
                                        ook het veilig gevoel is belangrijk geweest bij de aankoop.
                                        en natuurlijk ook het plezier aan de lichten of op de autostrade wanneer je 99% van wat er rondrijd het nakijken geeft...

Comment

De goedkoopste velgen, 5-spaaks van Denzit en zeer goede Dunlop 3D winter. Had een mailtje gestuurd naar ADAC (Duitse Touring) voor informatie en deze band was een aanrader. Ze liggen er een week op, net op tijd, en rijden zeer soepel, een aanrader. En inderdaad, 17" voor de reeds vermeldde reden.

Comment

Working...
                                          X