Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dag,

Heeft iemand ervaring met het verzekeren van de Q5 (omnium), volgens de verzekering voldoet de standaard startonderbreker via sleutel (transponder) niet.

Zijn er nog eigenaars in hetzelfde geval?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten
      (...)en natuurlijk ook het plezier aan de lichten of op de autostrade wanneer je 99% van wat er rondrijd het nakijken geeft...
      Die 99% van wat er rondrijdt denken wel iets heel anders dan hetgeen jij fantaseert dat ze denken. Enfin, zolang je er zelf maar plezier aan beleeft.

En dan nu terug naar de Q5. Ik zie ze niet zo vaak rijden eigenlijk. Iemand een idee vand e inschrijvingscijfers?

Vind vooral de lichten achteraan erg knap, nu het vroeg donker is valt dat wel op. Voor mij de mooiste SUV die er is, maar het blijft een SUV, een type voertuig dat niet mijn persoonlijke voorkeur draagt: de meerprijs die je tov een A4 break betaalt om wat hoger te zitten kan beter aan andere comfort opties besteed worden vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        En dan nu terug naar de Q5. Ik zie ze niet zo vaak rijden eigenlijk. Iemand een idee vand e inschrijvingscijfers?

Vind vooral de lichten achteraan erg knap, nu het vroeg donker is valt dat wel op. Voor mij de mooiste SUV die er is, maar het blijft een SUV, een type voertuig dat niet mijn persoonlijke voorkeur draagt: de meerprijs die je tov een A4 break betaalt om wat hoger te zitten kan beter aan andere comfort opties besteed worden vind ik.
        de Q5 zal steeds een niche-produkt blijven, grote aantallen gaan wij er blijkbaar nooit zien (wat voor mij eigenlijk geen nadeel is) : de vorm is anders, maar onderhuids is het een 100% vertrouwde technologie met de voordelen van de grote aantallen qua bedrijfszekerheid.
        de Q5 is ook verschenen op een heel slecht moment, en het nieuw is er nu al van af.
        het rijgedrag is wel verschillend van de gewone A4, en dit is niet alleen een questie van houding aan het stuur : de licht aangepaste vering is merkelijk meer vergevend, denk ik ook dank zij de grotere bandenformaat : zelfs op 19"-velgen blijven de banden 55-reeksen
        een korte vergelijkende test volstond om mij te laten beslissen

Comment

• Omniumverzekering & Transponder

Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
          Dag,

Heeft iemand ervaring met het verzekeren van de Q5 (omnium), volgens de verzekering voldoet de standaard startonderbreker via sleutel (transponder) niet.

Zijn er nog eigenaars in hetzelfde geval?
          Hoi,
          Bij DVV-Verzekering wordt de transponder aanvaard voor wagens tot € 75.000,00.
          't Moet dus wel lukken hé.

Greetz,
          Stelo

Comment

• Beste Q5 Drivers,

Heeft er al iemand olie moeten bijvullen?
            Ik kreeg vorige week melding op display dat er olie bij moest, niets om ongerust te zijn, zei de dealer. Ik heb ongeveer 24200 km.

Moet trouwens volgende week binnen voor software update MMI en nazicht trekhaak en nog iets maar dit ben ik vergeten.

een tevreden Q5 rijder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lucas_boy Bekijk Berichten
              Beste Q5 Drivers,

Ik kreeg vorige week melding op display dat er olie bij moest, niets om ongerust te zijn, zei de dealer. Ik heb ongeveer 24200 km.
              .
              geen probleem dus, dat is geenszins abnormaal
              de melding komt ruimschoots op tijd, zodat je zeker de grens van 30.000 zal bereiken ook zonder bij te vullen (anders had de dealer anders regeageerd...)
              indien je echt niet kan leven met de toestand, kap maar een liter bij (wel van de juiste olie...), en de melding zal niet meer verschijnen
              ik heb een liter gekocht voor het geval, maar ik heb maar 5.000km en de peil is steeds op max.
              (ben wel van de angstige type...)

Comment

Beste Q5 Drivers,

Moet trouwens volgende week binnen voor software update MMI en nazicht trekhaak en nog iets maar dit ben ik vergeten.

een tevreden Q5 rijder.
                Mijn olie was zo goed als op na 18.000 kms. Heb er ne volle pot moeten bijkappen.
                Nu (met 28.000 kms op de teller) constateer ik geen noemenswaardig olie-verbruik meer ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                  Mijn olie was zo goed als op na 18.000 kms. Heb er ne volle pot moeten bijkappen.
                  Nu (met 28.000 kms op de teller) constateer ik geen noemenswaardig olie-verbruik meer ...
                  nu je motor ingereden is, is het normaal dat het olieverbruik mindert
                  ziehier wat een forumist van Autoworld onlangs schreef :

"I have spoken with with a friend who works in the headquarters of Audi in Ingolstadt. He says:

- In principle, an engine should not burn 1 liter of oil after 4,000 km, BUT with a certain percentage (number) of engines this does happen during the period of "break-in".
                  - The black substance (powder) on the inside of the exhaust pipes is probably related to the burned (1 liter) of oil.
                  - From now on (after 5,000 km), the consumption of oil should dramatically decrease or - in best-case-scenario - should stop completely.

Comment

• Mazda CX-7 cross-over van het jaar!

In your face, Q5
                    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Beste Q5 Drivers,

VAG-motoren staan er dacht ik om bekend, om wat olie te verbruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten

Mazda CX-7 cross-over van het jaar...
                        de wagen van het jaar is zelden een kaskraker
                        misschien zullen ze wel een paar verkopen nu ze een diesel aanbieden, vroeger waren dat schitterende (onverkoopbare) bakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                          VAG-motoren staan er dacht ik om bekend, om wat olie te verbruiken.
                          ah ja ? mijn A4 2,6 reed 180.000km zonder maar een keer te moeten bijvullen (naast het gewoon onderhoud, natuurlijk). Geen van mijn Golfkes ook niet ! (GTI/ VR6). Ik denk dat de boodschap is : rij je wagen in op een verantwoorde manier, en je motor zal je dankbaar zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            ah ja ? mijn A4 2,6 reed 180.000km zonder maar een keer te moeten bijvullen (naast het gewoon onderhoud, natuurlijk). Geen van mijn Golfkes ook niet ! (GTI/ VR6). Ik denk dat de boodschap is : rij je wagen in op een verantwoorde manier, en je motor zal je dankbaar zijn
                            Ik zeg maar wat ik hoorde bij de dealer hier in de buurt . Audi's hebben er bv. meer last van de BMW's. Zeiden ze daar .

Comment

Ik zeg maar wat ik hoorde bij de dealer hier in de buurt . Audi's hebben er bv. meer last van de BMW's. Zeiden ze daar .
                              daar bij BMW dus ?

Comment

• hahaha , wat een platte kazenforum is dat hier seg.
                                mag je geen eigen mening meer hebben ?

wat een bende randdebielen , als ze het niet meer kunnen halen vagen ze alle posts weg...pffff , snullen.

Comment

hahaha , wat een platte kazenforum is dat hier seg.
                                  mag je geen eigen mening meer hebben ?

wat een bende randdebielen , als ze het niet meer kunnen halen vagen ze alle posts weg...pffff , snullen.
                                  haha, ik zocht mij post ook al, ik was nog zo zeker dat ik er hier een gezet had
                                  Ben je nog zo stout geweest nadat ik weg ging gisteren avond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    daar bij BMW dus ?
                                    Vind je het zo vernederend als een vag motor wat meer olie zou verbruiken?

Bovendien zeg je hierboven dat je auto in geen 180 000 km nieuwe olie nodig had ( wat een statement zeg), behalve bij de gewone onderhouden: wat denk je dan dat ze bij zo een onderhoud doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                      haha, ik zocht mij post ook al, ik was nog zo zeker dat ik er hier een gezet had
                                      Ben je nog zo stout geweest nadat ik weg ging gisteren avond?
                                      natuurlijk , begon just heel plezant te worden.
                                      enfin , we zullen het hier mor bij laten zekerst...

ge hoort mij bij de andere nieuwe auto's wel commentaar geven , kbegin da tof te vinden...
                                      en geloof me , ik kan ook goeie commentaar geven zenne , maar niet op alles , en als de believers dat hier niet kunnen hebben is het maar een kinder-forumke vind ik.

ik moet ook heel wa commentaar slikken over mijn auto's , maar ik geef gewoon reply , ik ga den admin niet vragen om posts weg te halen gelijk bepaalde broekhoesten hier.

Comment

ik ga den admin niet vragen om posts weg te halen gelijk bepaalde broekhoesten hier.
                                        Ik heb hier niks gezegd en ik heb gevraagd om de posts weg te halen. Ik vind dat zo'n dingen 't forum verzieken.

Mvg.

Comment

Ik heb hier niks gezegd en ik heb gevraagd om de posts weg te halen. Ik vind dat zo'n dingen 't forum verzieken.
                                          tja , 21 jaar
                                          case closed , hahahahaha

Comment

Working...
                                          X