Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sammy11 Bekijk Berichten
    tja , 21 jaar
    case closed , hahahahaha
    ik ben al mensen van 20 jaar tegengekomen die verstandiger waren dan anderen die 50 jaar oud zijn

    Comment


    • Q5 fwd ?

      il las zojuist op een andere "Q5"-Forum (AudiWorld)

      "the salesman also informed me that a Front wheel only Q5 will be available shortly, I presume they are building the FWD purely to be in line with other manufactures and to reduce the cost of purchasing a new Q5"


      bevestiging ?

      Comment


      • Zou best kunnen, elke audi is met fwd te krijgen. Alleen de q7 niet denk ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          il las zojuist op een andere "Q5"-Forum (AudiWorld)

          "the salesman also informed me that a Front wheel only Q5 will be available shortly, I presume they are building the FWD purely to be in line with other manufactures and to reduce the cost of purchasing a new Q5"


          bevestiging ?

          Zou heel goed kunnen. Als ze de prijs kunnen droppen, kunnen ze een groter deel van de markt aanspreken. BMW 's X3 en X1 zijn ookb beschikbaar met RWD alleen, dus 't lijkt mij zeer realistisch dat dit gaat gebeuren.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Alleen de q7 niet denk ik.
            Samen met de R8.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
              Samen met de R8.
              haha, het zou erg zijn

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                ik ben al mensen van 20 jaar tegengekomen die verstandiger waren dan anderen die 50 jaar oud zijn
                gelukkig zijn we daar nog lang niet , lol kijkesaan

                Comment


                • En toch blijf ik die achterlichten zonder LED's knapper vinden dan die met:



                  Comment


                  • [quote=J3nkins;3782598]En toch blijf ik die achterlichten zonder LED's knapper vinden dan die met:

                    Over smaak valt niet te twisten ik vindt de led's knapper.

                    Comment


                    • de pinkers maken wel een groot verschil
                      esthetisch heb ik geen probleem met de Led's, maar de standlichten zijn op sommige hoeken minder zichtbaar dan de gewone gloeilampen

                      Comment


                      • Is er al iemand die zijn Q5 heeft kunnen uittesten in dit sweeuwig weer en
                        dat met - of zonder winterbanden?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                          Is er al iemand die zijn Q5 heeft kunnen uittesten in dit sweeuwig weer en
                          dat met - of zonder winterbanden?
                          Op zomerbanden in de sneeuw beviel zo slecht dat ik meteen
                          winterbanden besteld heb. Woensdag komen ze eronder.

                          Ik kon ook niet met de s-tronic in de stand manual de versnelling
                          in de 2 krijgen bij stilstaande auto. Dit wilde ik om dan rustig weg te rijden
                          in de sneeuw.

                          Klopt het dat het niet mogelijk is om bij stilstand de versnelling
                          in de 2 te zetten?
                          Last edited by ; 20/12/2009, 22:08.

                          Comment


                          • Het is zalig rijden met de quattro door zo'n weer. Met nieuwe winterbanden & s-tronic in D is er voldoende grip & hij spoort als een trein.
                            Het geeft een superveilig gevoel maar ... ijs blijft ijs.
                            Maar er is nu wel veel plaats op de linker rijstrook
                            Last edited by ; 20/12/2009, 18:06.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                              Het is zalig rijden met de quattro door zo'n weer. Met nieuwe winterbanden & s-tronic in D is er voldoende grip & hij spoort als een trein.
                              Het geeft een superveilig gevoel maar ... ijs blijft ijs.
                              Maar er is nu wel veel plaats op de linker rijstrook
                              Heb deze morgen een 350 tal kilometers afgelegd op de autosnelwegen in Noord België. Ik heb geen enkele Bmw of Mercedes gezien die op het linkse rijvak durfde rijden. Wel te verstaan dat de sneeuwruimers nog niet waren langsgeweest. Lang leve voortractie met dit weer. Eens leuk om te zien dat bestuurders van zulke auto's ook minder dan 120 km/h kunnen rijden op een autosnelweg , correctie minder dan 90 km/h.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                Is er al iemand die zijn Q5 heeft kunnen uittesten in dit sweeuwig weer en
                                dat met - of zonder winterbanden?
                                ik heb geen winterbanden gekocht omdat ik bij elke periode met slecht weer aan zee kom schuilen, en omdat ik nooit echt genoodzaakt ben bij slecht weer buiten te komen.
                                toeval wilt dat wij nu toch twee dagen sneeuw hebben gekregen, maar normaal (toch voorzichtig) rijden was op mijn 19" + Dunlops geen enkel probleem. De wagen geeft een veilig gevoel.
                                natuurlijk zijn hier de wegen vlak, en dat zal wel helpen...
                                ik heb toch het gevoel dat het gewicht van de wagen voor onaangename verrassingen zou kunnen zorgen (bevestigd door leden van andere forums, die door het vroeg optreden van ABS de bumper van de voorganger sneller zagen naderen dan zij het dachten...)
                                op ijs en sneeuw blijft het beter niet te hard te moeten remmen !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                  Heb deze morgen een 350 tal kilometers afgelegd op de autosnelwegen in Noord België. Ik heb geen enkele Bmw of Mercedes gezien die op het linkse rijvak durfde rijden. Wel te verstaan dat de sneeuwruimers nog niet waren langsgeweest. Lang leve voortractie met dit weer. Eens leuk om te zien dat bestuurders van zulke auto's ook minder dan 120 km/h kunnen rijden op een autosnelweg , correctie minder dan 90 km/h.
                                  Gisteren nochtans gaan test rijden met een XC60 met FWD waar ik me minder op mijn gemak in voelde dan in bij BMW. Die voortrein begon in elke bocht te schuiven. Met winterbanden ben ik nog nooit in vervelende situaties terecht gekomen en ik woon in in dood opende straat waar men nooit komt strooien. Bovendien ben ik gisteren nacht van Gent terug gekomen en heb vooral gebruik gemaakt van de linkerrijstrook. Als je bijna 10 jaar met een RWD wagen hebt rond gereden weet je wel hoe je de wagen moet gebruiken onder zulke omstandigheden. Ik ben ervan overtuigd dat een iemand die het gewoon is met achterwiel aandrijving te rijden en tijdig de nodige voorzieningen neemt geen enkel nadeel heeft tov FWD.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                    Gisteren nochtans gaan test rijden met een XC60 met FWD waar ik me minder op mijn gemak in voelde dan in bij BMW. Die voortrein begon in elke bocht te schuiven. Met winterbanden ben ik nog nooit in vervelende situaties terecht gekomen en ik woon in in dood opende straat waar men nooit komt strooien. Bovendien ben ik gisteren nacht van Gent terug gekomen en heb vooral gebruik gemaakt van de linkerrijstrook. Als je bijna 10 jaar met een RWD wagen hebt rond gereden weet je wel hoe je de wagen moet gebruiken onder zulke omstandigheden. Ik ben ervan overtuigd dat een iemand die het gewoon is met achterwiel aandrijving te rijden en tijdig de nodige voorzieningen neemt geen enkel nadeel heeft tov FWD.
                                    En dan tijdens het 19u nieuws zien dat een E niet vooruit komt op sneeuw en toch blijven beweren dat achtertractie geen probleem vormt met dit sneeuwweer. Ik zie dan andere dingen dan jou.
                                    Tijdens mijn tochtje deze voormiddag heb ik Bmw en Mercedes bestuurders enkel het rechtse rijvak zien gebruiken. Op bepaalde afritten stonden 2 Bmw's geparkeerd die geen kant meer opkonden dan ter plaatse blijven trappelen, hetgeen niet onlogisch is daar het gewicht van voor wordt gevormd en de stuwing achter.
                                    Enkele maanden geleden zat ik zelf achter het stuur van een fonkelnieuwe 318d. Jammergenoeg bevond ik mij op nat gras weliswaar vlak, maar vooruit geraken was uitgesloten. Een collega met een voorwielaangedreven A4 stond erlangs geparkeerd en voor deze vormde de ondergrond op exact dezelfde plaats geen probleem om weg te geraken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                                      En dan tijdens het 19u nieuws zien dat een E niet vooruit komt op sneeuw en toch blijven beweren dat achtertractie geen probleem vormt met dit sneeuwweer. Ik zie dan andere dingen dan jou.
                                      Tijdens mijn tochtje deze voormiddag heb ik Bmw en Mercedes bestuurders enkel het rechtse rijvak zien gebruiken. Op bepaalde afritten stonden 2 Bmw's geparkeerd die geen kant meer opkonden dan ter plaatse blijven trappelen, hetgeen niet onlogisch is daar het gewicht van voor wordt gevormd en de stuwing achter.
                                      Enkele maanden geleden zat ik zelf achter het stuur van een fonkelnieuwe 318d. Jammergenoeg bevond ik mij op nat gras weliswaar vlak, maar vooruit geraken was uitgesloten. Een collega met een voorwielaangedreven A4 stond erlangs geparkeerd en voor deze vormde de ondergrond op exact dezelfde plaats geen probleem om weg te geraken.
                                      Ik zeg niet dat RWD geen enkel probleem geeft in deze omstandigheden maar zoals ik al zei; als je weet hoe je wagen te gebruiken...
                                      Ik heb ook al collega's gehad die hier op het werk "zo gezegd" niet meer van de parking geraken. Maar ze staan wel als een gek in eerste gas te geven en denken er bv niet aan om in tweede te vertrekken. Blijkbaar is niet ierdeeen op de hoogte van deze simpel zaken. En winterbanden zijn uiteraard een must.
                                      Trouwens, al geraakt ik in deze omstandigheden geen meter vooruit, ik zou er mijn RWD niet voor ruilen hoor. zoals ik al zei heb ik gisteren met een FWD XC60 gereden. Buiten het feit dat die in bochten begon te schuiven had hij zeer veel last van kopplereacties op het stuur door het hoge koppel. FWD is goed voor een wagen met een beperkt aantal PK, maar van de moment dat je wat hoger begint te gaan is RWD of natuurlijk AWD de only way to go :-).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                        Buiten het feit dat die in bochten begon te schuiven had hij zeer veel last van kopplereacties op het stuur door het hoge koppel. FWD is goed voor een wagen met een beperkt aantal PK, maar van de moment dat je wat hoger begint te gaan is RWD of natuurlijk AWD de only way to go :-).
                                        Dat is nu juist wat ik steeds met een FWD graag had : zo vlug mogelijk weten dat ik net iets te hard rijd en op een ogenblijk dat er nog iets aan te doen is. Met RWD weet je dat meestal (= bij de meeste bestuurders) net te laat, en je moet al veel ervaring hebben om de situatie dan recht te trekken
                                        Met AWD ga je veel later traktie- en stabiliteitsproblemen ondervinden, maar dit is op zich wat gevaarlijk, want het leidt tot roekeloos gedrag : zie maar al die 4x4 razen op de derde besneeuwde rijstrook; ze vergeten dat ze toch ook ooit moeten stoppen, en daar helpt de AWD heel weing, zelfs ABS doet in kritische situaties geen wonders omdat de remafstanden héél lang kunnen worden, ook behoudt je je controle over het sturen
                                        veel PK's hebben heeft tegenwoordig minder invloed op het spinnen : de waakhonden (ASR en C°) romen toch het vermogen af en dit in de kortste keer (hier toont zich het ABS-systeem wel op zijn best)
                                        Last edited by guyugy; 21/12/2009, 15:02.

                                        Comment


                                        • Over RWD vs FWD. Ik heb zelf FWD maar als ex-BMW rijder moet ik toch zeggen: eerlijk is eerlijk. Een RWD rijdt aangenamer om de simpele reden dat de sturende wielen niet ook nog eens de kracht van de motor moeten ondergaan.

                                          Bij dit weer is aangepast schoeisel nodig, een aangepaste rijstijl etc. Dat geldt zowel voor FWD als RWD.

                                          Uiteraard vinden journalisten het grappig om een dikke Mercedes die niet vooruit geraakt te filmen. Zo ontstaat de perceptie dat het alleen dit soort voertuigen zijn die problemen hebben met dit weer. Zelfs al zou het daadwerkelijk zo zijn, de andere 360 dagen van het jaar genieten RWD bestuurders van een aangenamer rijdende auto.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X