Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    omgekeerd hier....ik heb al verschillende keren de proef gedaan...wanneer mijn BC op 0 springt had ik nog 5 liter in de tank..;wat neerkomt op bijna 100 km... dit is wel leuk om weten, maar ik wacht niet telkenmale tot de tank bijna leeg is...zeker niet met dit weer...
    Idem bij mij. Deze zomer heb ik (wel met een klein hartje, geef ik toe) in Bretagne enkele kms rondgereden met 0 kms op de BC. En dat op een zondag in de middle of nowhere ...

    En idem voor het sproeivloeistofreservior, dat ik me wel wat te klein. Zeker met zo'n weer...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
      Idem bij mij. Deze zomer heb ik (wel met een klein hartje, geef ik toe) in Bretagne enkele kms rondgereden met 0 kms op de BC
      de BC zal wel het gemiddeld verbruik van de rit (teller 1) in acht nemen om de resterende afstand te berekenen
      wie vreest zonder brandstof te vallen begint dan ook wat trager te rijden, zodat de berekende afstand hierdoor (gunstig) wordt beïnvloed
      het blijft dus bij benadering...

      Comment


      • Heeft de q5 echte quattro of een haldex?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          Heeft de q5 echte quattro of een haldex?
          Een echte quattro : http://www.audi.co.uk/new-cars/q5/q5...ferential.html. Haldex wordt meestal bij dwarsgeplaatste motoren gebruikt in de VW en Audi Groep (Audi A3, S3, TT, ..).

          De term "TORSEN®" (Torque-sensing) is nu echter een geregistreerd handelsmerk van JTEKT CORP en deze term wordt minder of niet meer gebruikt door Audi AG. Vandaar zij het nu een "self-locking center differential" noemen.
          De originele Amerikaanse versie van Torsen® vindt u hier nog terug.

          AAM (American Axle Manufacturing) heeft in Polen een faciliteit opgericht voor de productie van "TracRite® Center Differentials" voor transmissies van Audi AG (sinds 2007). Naar verluidt zou je het best vergelijken met een "helical (gear) LSD differential".

          Niettemin blijven we het een TORSEN noemen, zoals we een balpen een BIC noemen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
            Ik heb dit ook al ondervonden,vooral in volledig donkere plaatsen.Voorlopig los ik het op door heel lichtjes te remmen (hulp van stoplicht) dat helpt stukken..........
            opgevist op een andere forum : mistlichten achteraan aan zetten, het helpt ook !
            (en je moet niet met de voet op de rem, wat met een manuele bak een plus is)
            misschien waren de usability-testen voor de achterlichten uitgevoerd met een S-Tronic... :o)
            Last edited by guyugy; 28/12/2009, 12:35.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              opgevist op een andere forum : mistlichten achteraan aan zetten, het helpt ook !
              (en je moet niet met de voet op de rem, wat met een manuele bak een plus is)
              misschien waren de usability-testen voor de achterlichten uitgevoerd met een S-Tronic... :o)
              inderdaad!!

              Comment


              • salonvoorwaarden

                Gratis xeon verlichting kit voor Q5 door de salonvoorwaarden.

                Mijn Q5 zal eind feb 2010 geleverd worden. Zou deze optie nog in bestaande bestelbonnen kunnen toegevoegd/veranderd worden?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door joenka Bekijk Berichten
                  Gratis xeon verlichting kit voor Q5 door de salonvoorwaarden.

                  Mijn Q5 zal eind feb 2010 geleverd worden. Zou deze optie nog in bestaande bestelbonnen kunnen toegevoegd/veranderd worden?
                  vragen staat vrij, maar ik zou wel verbaasd zijn dat je dealer nu plots (en gratis) een Xenon-uitrusting aan je bestaande bestelling toevoegt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                    Heb deze morgen een 350 tal kilometers afgelegd op de autosnelwegen in Noord België. Ik heb geen enkele Bmw of Mercedes gezien die op het linkse rijvak durfde rijden. Wel te verstaan dat de sneeuwruimers nog niet waren langsgeweest. Lang leve voortractie met dit weer. Eens leuk om te zien dat bestuurders van zulke auto's ook minder dan 120 km/h kunnen rijden op een autosnelweg , correctie minder dan 90 km/h.
                    Ik doe niks liever dan in zo'n omstandigheden links rijden, op de verse sneeuw. Meer grip dan op het tot ijs gereden papje dat op de rechter rijstrook ligt, en met m'n winterbanden erg veel grip.

                    Op een bepaalde dag moest ik twee bruggen op richting werk, toen 't zo gesneeuwd had, en op één brug stonden er al enkele auto's stil te pattineren (zeker twee RWD-auto's maar de rest was FWD), ik ben er mooi tussen geslalomd en zo naar boven gereden.

                    'k Heb zo op de rijksweg hier niet ver vandaan links op het compleet besneeuwde vak voor 't rood licht gestaan, en rechts naast me stond een SUV of Jeep, weet niet meer precies welke, dacht een RAV4 of Freelander ofzo, en die keek me aan alsof ik gek was, op sneeuw gaan staan. Ben gewoon (met alle rijhulpsystemen ingeschakeld) weggereden en die kon langs geen kanten mee, dabberde op z'n 4 aangedreven wielen door.

                    Zalig

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Eergisteren ging voor het eerst het lampje van de brandstof aan. Geen nood, dacht ik op basis van de commentaren hier op de forum, ik mag nog heel wat bollen, ik ging zelfs niet onmiddellijk gaan kijken hoeveel de boordcomputer meldde.
                      Gisteren dan rustig gaan tanken, de BD afficheerde nog 70 km. Ik heb er wel 66,2 l in gekregen.
                      Er bleef dus maar 3,8 liter over, en met mijn algemene gemiddelde van 8,7 l is dat goed voor ... maximum 45 km . Het is dus aangewezen de BD niet blindelings te vertrouwen...
                      Naar het einde van je tank toe fluctueert de door de BC berekende autonomie wel steeds drastischer. Als je kort voordien nog eventjes stadsverkeer hebt gehad, kan het zijn dat er op enkele km meteen meerdere tientallen km van je autonomie is afgegaan. Anderzijds, stel dat je continu aan 90 op tempomat aan 't bollen zijt en je kijkt op je BC en die vertelt je dat je maar 10 km meer kan rijden, kan het zijn dat je in één tel plots niks meer kan rijden volgens BC als je dan wat start/stop verkeer moet gaan doen.

                      Een BC en de berekening van de autonomie is de dag van vandaag vrij nauwkeurig, maar naar 't einde toe moet je 't zeer hard in correlatie zien met de rijstijl van de laatst gereden kilometers.

                      Extreem voorbeeld : ik kwam van Zolder af, en scoorde daar met mijn 2-liter dieseltje een gemiddeld verbruik van om en bij de 17 liter. Tank was meer dan leeg, gaan tanken in centrum Zolder, en ik had maar een berekende autonomie van zo'n 260 km. Daarna op m'n gemak op tempomat naar huis gereden en met elke km die ik effectief reed kwamen er 2 km bij de berekende autonomie bijgeteld. Eens thuis (dikke 150 km), had ik een autonomie van nog 800 km.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        vragen staat vrij, maar ik zou wel verbaasd zijn dat je dealer nu plots (en gratis) een Xenon-uitrusting aan je bestaande bestelling toevoegt
                        Als ik dat in een andere sector met een klant zou doen, omt niet goed........ toch bij de haren getrokken (vind ik) dat dat op het autosalon wel kan en een klant die hem voordien (in volle vertrouwen) heeft besteld het niet zou kunnen.......

                        Comment


                        • Laat ons hopen dat dit hier ook niet het geval is...

                          NHTSA Campaign ID number : 09V484000
                          Vehicle Make / Model:Audi Q5
                          Model Year(s): 2009
                          Manufacturer: Audi of America, Volkswagen of America, Inc.
                          Mfr's Report Date: DEC 14, 2009

                          Component: AIR BAGS

                          Potential Number of Units Affected: 6054

                          Summary:
                          VOLKSWAGEN IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2009 Q5 PASSENGER VEHICLES MANUFACTURED BETWEEN NOVEMBER 25, 2008 AND JUNE 4, 2009. A LEFT AND/OR RIGHT A-PILLAR TRIM COVER CLIP MAY NOT HAVE BEEN MANUFACTURED CORRECTLY, ALLOWING THE A-PILLAR TRIM TO BECOME LOOSE WHEN THE SIDEGUARD HEAD PROTECTION AIRBAGS DEPLOY DURING A CRASH.

                          Consequence:
                          IF THIS HAPPENS, A LOOSE TRIM PIECE COULD INJURE THE FRONT SEAT OCCUPANTS OF THE VEHICLE.

                          Remedy:
                          VOLKSWAGEN WILL INSPECT THE CLIP IN THE MIDDLE OF THE LEFT AND RIGHT A-PILLAR COVERS AND REPLACE IT FREE OF CHARGE. THE SAFETY RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING JANUARY 2010. OWNERS MAY CONTACT AUDI AT 1-800-253-2834.

                          Notes:
                          VOLKSWAGEN SAFETY RECALL NO. 70D4/J6. OWNERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV .


                          EDIT: Is blijkbaar hier ook van toepassing.
                          Last edited by Stancke; 30/12/2009, 17:14.

                          Comment


                          • Yep, Et pour les flamands :

                            Audi roept 40.000 Q5's terug


                            BRUSSEL - De Duitse VW-dochter Audi roept wereldwijd ongeveer 40.000 SUV's van het model Q5 terug, wegens een interieuronderdeel dat los kan komen wanneer de zijdelingse airbags voor hoofdbescherming geactiveerd worden.

                            Dat heeft Audi woensdag bekendgemaakt. De wagens die teruggeroepen worden zijn gebouwd tussen december 2008 en mei 2009.

                            Het euvel werd door Audi ontdekt bij tests. Een herstelling zou niet langer dan een half uur in beslag nemen.
                            Last edited by ; 30/12/2009, 17:24.

                            Comment


                            • Nog uit de gazet :

                              Hybride Q5 van Audi op komst na 2011

                              Audi gaat zijn modellenaanbod uitbreiden met hybride versies. De eerste die aan de beurt komt is de Q5. Op de eerste Q5 met een dubbele aandrijflijn is het wel wachten tot na 2011.

                              De Duitse constructeur wil tegen 2015 het modellenaanbod vergroten van momenteel 34 naar 42 modellen. Daar zullen een aantal hybride versies tussen zitten. Indrukwekkend, maar behalve de vage aankondiging van een hybride Q5 geeft Audi geen details.
                              Voor deze uitbreiding van het aanbod en de ontwikkeling van groene versies heeft Audi een budget klaar van 6 miljard euro.

                              Comment


                              • En een komische titel uit dezelfde gazet:

                                Skoda Yeti verkozen tot 'SUV van het Jaar 2010'

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                                  Audi roept 40.000 Q5's terug
                                  mijn dealer heeft al de lijst van de betrokken voertuigen bekeken
                                  de mijne staat er niet bij...

                                  Comment


                                  • banden

                                    hoeveel kilometers hebben jullie al gereden tot de banden op waren? (oorspronkelijke Dunlops ?)
                                    (terloops wat is "op" voor jullie ? (in milimeters uitgedrukt..) )
                                    ik heb het gevoel dat mijn achterbanden toch minder snel slijten ondanks het feit dat 60 % van het vermoen er naar toe gaan
                                    ik denk dat de voorbanden wat afzien van het gewicht en van de (over?)-assistentie van het stuur

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      hoeveel kilometers hebben jullie al gereden tot de banden op waren? (oorspronkelijke Dunlops ?)
                                      (terloops wat is "op" voor jullie ? (in milimeters uitgedrukt..) )
                                      ik heb het gevoel dat mijn achterbanden toch minder snel slijten ondanks het feit dat 60 % van het vermoen er naar toe gaan
                                      ik denk dat de voorbanden wat afzien van het gewicht en van de (over?)-assistentie van het stuur
                                      Bridgestone Dueler 235/55 R19 : 35K km
                                      En ze waren zogoed als op(mss kon ik er nog moest het zomer geweest zijn nog een 2K km uithalen). Maar Ik ben blij dat ik van ze af ben, wat een 'KUT'-band : geweldig veel last van spoorvorming en niet echt baanvast op een kletsnat wegdek.
                                      Als zomerband rij ik nu met Michelin Latitude Sport: Topklasse, totaal geen last meer van spoorvormig, droog,nat maak niet uit en toch enkele DB minder rolgeluid.
                                      Enig nadeel : ze zijn inderdaad NIET goedkoop.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                        Bridgestone Dueler 235/55 R19 : 35K km
                                        En ze waren zogoed als op(mss kon ik er nog moest het zomer geweest zijn nog een 2K km uithalen). Maar Ik ben blij dat ik van ze af ben, wat een 'KUT'-band : geweldig veel last van spoorvorming en niet echt baanvast op een kletsnat wegdek.
                                        Als zomerband rij ik nu met Michelin Latitude Sport: Topklasse, totaal geen last meer van spoorvormig, droog,nat maak niet uit en toch enkele DB minder rolgeluid.
                                        Enig nadeel : ze zijn inderdaad NIET goedkoop.
                                        bedankt voor de feed-back
                                        ik ben niet mistevreden over mijn Dunlops, maar het is wel vroeg om te oordelen (6.000km...)
                                        ik heb gezien dat je wagen nu ongeveer 1 jaar oud is
                                        de mijne is een stockwagen die (denk ik) ongeveer in dezelfde periode werd gebouwd (attest januari), maar ik kocht hem in de zomer
                                        kan je mij bij gelegenheid de 5 laatste cifers van je chassisnummer per privé-boodschap sturen ? daarmee kan ik de mijne beter in de tijd situeren

                                        Comment


                                        • Dag Guyguy,

                                          Kan je met het chassisnummer de produktiedatum weten ? Ik heb hier wel al een chassisnummer, maar nog geen auto (staat al 10 dagen in transit bij D'ieteren).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X