Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
    Dag Guyguy,

Kan je met het chassisnummer de produktiedatum weten ? Ik heb hier wel al een chassisnummer, maar nog geen auto (staat al 10 dagen in transit bij D'ieteren).
    eigenlijk niet, mijn betrachting was enkel bij benadering de waarschijnlijke fabrikatiedatum van mijn wagen te situeren
    met de info die Josy mij gaf, en de elementen die uit de terugroeping blijken (airbags, zie vorige boodschappen) heb ik de datum ietwat geloofwaardig kunnen berekenen
    Last edited by guyugy; 02/01/2010, 10:00.

Comment

• Geschreven door: AudiBlog Harry

De Audi Q5 staat in de Duitse verkopen top 30 in de periode van januar-november 2009 inmiddels met slechts een kleine 600 stuks achter de Nissan Qashqai, op de 3e plaats met 21.105 stuks. Topscorer is de Volkwagen Tiguan die ruimschoots aan de leiding staat met 42.810 verkochte exemplaren.
      Opgemerkt moet worden dat de VW Tiguan en de Nissan Qashqai in een heel andere prijsklasse vallen dan de Q5. Dezelfde prijsklasse als de Q5 beschouwende, staat de Audi Q5 ruimschoots op de eerste plaats in de statistieken.
      De veronderstelde ‘grote concurrenten’ de BMW X3 en de Mercedes GLK scoren slechts iets meer dan de helft van het aantal verkochte Q5’s. Het Duitse Kraftfahrt Bundes Amt (KBA) – dat is de RDW bij ons in Nederland - publiceert regelmatig de verkochte nieuwe auto’s. Hieronder het lijstje t/m november 2009.
      Compact-SUV/Crossover January-November 2009:
      1. VW Tiguan 42.810
      2. Nissan Qashqai 21.703
      3. Audi Q5 21.105
      4. Ford Kuga 13.048
      5. Mercedes GLK 12.255
      6. BMW X3 11.536
      Bron: KBA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
        Geschreven door: AudiBlog Harry

1. VW Tiguan 42.810
        2. Nissan Qashqai 21.703
        3. Audi Q5 21.105
        4. Ford Kuga 13.048
        5. Mercedes GLK 12.255
        6. BMW X3 11.536
        Bron: KBA
        De Q5 hoort totaal niet thuis in dit rijtje....volledig buiten catogorie....( de 5 andere kunnen er niet aan tippen )..gewoon de mooiste in zijn catogorie....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
          Bridgestone Dueler 235/55 R19 : 35K km
          En ze waren zogoed als op(mss kon ik er nog moest het zomer geweest zijn nog een 2K km uithalen). Maar Ik ben blij dat ik van ze af ben, wat een 'KUT'-band : geweldig veel last van spoorvorming en niet echt baanvast op een kletsnat wegdek.
          Ik had ook last van spoorvorming maar was er niet van bewust dat dit aan de banden lag.
          Maar nu je 't zegt: sinds ik op winterbanden rij, heb ik er idd. totaal geen last meer van.

M'n zomerbanden (standaard dunlops op de standaard velgenmaat) hebben er 27.777 kms opgelegen & zijn volgens m'n bandencenrale 'iets over de helft'. Ga ze dan toch iets sneller vervangen door iets deftigers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
            Ik had ook last van spoorvorming maar was er niet van bewust dat dit aan de banden lag.
            M'n zomerbanden (standaard dunlops op de standaard velgenmaat)
            ik heb Dunlops Sport 01 in 235/55/19 : geen last van spoorvorming en vrij comfortabel rekening houdend met de maat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
              Maar nu je 't zegt: sinds ik op winterbanden rij, heb ik er idd. totaal geen last meer van.

M'n zomerbanden (standaard dunlops op de standaard velgenmaat) hebben er 27.777 kms opgelegen & zijn volgens m'n bandencenrale 'iets over de helft'. Ga ze dan toch iets sneller vervangen door iets deftigers.
              Ik zie dat er veel standaard met dunlops rijden hoewel er van mij standaard michelins opliggen 'tzal aan de aanbieding van de maand liggen zeker bij Audi??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                Ik zie dat er veel standaard met dunlops rijden hoewel er van mij standaard michelins opliggen 'tzal aan de aanbieding van de maand liggen zeker bij Audi??
                het bandenmerk hangt vooral af van de afspraken tussen autobouwers en bandenfabrikanten, en is dus gelinkt met de periode waarop de wagen in produktie ging (maar -denk ik- ook naargelang de afzetmarkt)
                Dunlop was blijkbaar weerhouden in de eerste fabrikatiemaanden, later kwam afwisseling

Comment

• Mijn Q5 wordt eind februari begin maart 2010 geleverd.
                  Het zou kunnen dat mijn voorschot foetsie is omdat de garage waar ik de bestelling plaatste failliet is.
                  Ik heb een adres gekregen van een dealer in Antwerpen waar de Q5 zou worden afgeleverd daar kreeg ik de bevestiging dat de levering doorgaat maar op de vraag wat met het voorschot heb ik nog geen antwoord gekregen.
                  Dus nog even bang afwachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                    Mijn Q5 wordt eind februari begin maart 2010 geleverd.
                    Het zou kunnen dat mijn voorschot foetsie is omdat de garage waar ik de bestelling plaatste failliet is.
                    maar op de vraag wat met het voorschot heb ik nog geen antwoord gekregen.

Das de reden waarom ik NOOIT een voorschot betaal aan een dealer !
                    Ook al vragen ze mij dit iedere keer, maar trap er niet in...
                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                      Ik kan niet begrijpen dat mensen zo dom kunnen zijn om een voorschot te betalen.
                      Laat het u (en anderen die onze mening niet delen) een les zijn.

Comment

Mijn Q5 wordt eind februari begin maart 2010 geleverd.
                        Ik heb een adres gekregen van een dealer in Antwerpen waar de Q5 zou worden afgeleverd daar kreeg ik de bevestiging dat de levering doorgaat maar op de vraag wat met het voorschot heb ik nog geen antwoord gekregen.
                        Feyaerts ?

Comment

• ja Feyaerts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Ik kan niet begrijpen dat mensen zo dom kunnen zijn om een voorschot te betalen.
                            Laat het u (en anderen die onze mening niet delen) een les zijn.

same here...6 wagens bij vw-audi dealer...nog nooit een voorschot betaalt....

Comment

ja Feyaerts
                              Is dat stanneke die vroeger motorcross heeft gereden ?

Comment

• Ik denk dat het oorspronkelijk zijn zaak was maar meer weet ik ook niet.
                                Zaakvoerder is Luc Feyaerts dus ik denk dat deze wel een familieband heeft met Stan.
                                Last edited by ; 09/01/2010, 21:18.

Comment

• @Ludoke, heb je een groot voorschot betaald ? Misschien valt er iets te regelen via D'ieteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    mijn dealer heeft er zelfs niet om gevraagd
                                    de klant wordt genoegzaam gebonden met zijn handtekening op de bestelbon
                                    een voorschot vragen is meestal een teken van wantrouwen, of een aanwijzing van de financiële toestand van de dealer (quod erat demonstrandum..)
                                    niet doen, dus : het deal is " jij komt met de wagen, ik met het geld..."
                                    enkel met exotische wagens (of specifikaties) die de dealer aan geen ander zou kunnen verkopen is een voorschot eventueel denkbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                                      @Ludoke, heb je een groot voorschot betaald ? Misschien valt er iets te regelen via D'ieteren.
                                      slecht teken : Feyaerts is al verwijderd van de lijst van d'Ieteren (verdelers/naverkoop)
                                      ik zou niet wachten en meteen in kontakt treden met de curator (handelsrechtbank Dendermonde zal wel kunnen zggen wie dat is)
                                      natuurlijk kan bijkomend naar de mening van d'Ieteren gevraagd worden, maar ik vrees dat ze zich op de vlakte zullen houden
                                      wij hebben wel hier te maken met een gevolg van de elitaire verkooppolitiek van Audi : met het verlies van Audi is dit niet de eerste VW-garage die overkop gaat. Anderen zullen volgen, vrees ik, als ik de duidelijke daling van aktiviteit in de vestigingen zie (uiteraard behalve in de supergrote, die er wel van zullen profiteren !). Op termijn zal de klant de dupe van de zaak zijn... alles zal (nog) duurder worden
                                      Last edited by guyugy; 10/01/2010, 13:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        slecht teken : Feyaerts is al verwijderd van de lijst van d'Ieteren (verdelers/naverkoop)
                                        ik zou niet wachten en meteen in kontakt treden met de curator (handelsrechtbank Dendermonde zal wel kunnen zggen wie dat is)
                                        natuurlijk kan bijkomend naar de mening van d'Ieteren gevraagd worden, maar ik vrees dat ze zich op de vlakte zullen houden
                                        wij hebben wel hier te maken met een gevolg van de elitaire verkooppolitiek van Audi : met het verlies van Audi is dit niet de eerste VW-garage die overkop gaat. Anderen zullen volgen, vrees ik, als ik de duidelijke daling van aktiviteit in de vestigingen (behalve in de supergrote, die er van zullen profiteren !). Op termijn zal de klant de dupe van de zaak zijn... alles zal (nog) duurder worden
                                        Ik hoop voor de gedupeerden dat ik mij vergis, maar ik denk niet dat er van het voorschot nog iets terug zal gekregen worden.
                                        De koper zal immers een van de vele schuldeisers zijn, en zal pas op de 36° plaats komen als er nog iets te verdelen valt.
                                        Trouwens dat geld niet enkel bij aankoop van een wagen, ook in andere bedrijfstakken zullen er dit jaar wellicht vele bedrijven sneuvelen.

Comment

• is de standaardvering van een Q5 wat comfortabel ?

Is de meerprijs voor de hydraulische demping het waard of niet ?

Comment

Working...
                                          X