Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
    is de standaardvering van een Q5 wat comfortabel ?

    Is de meerprijs voor de hydraulische demping het waard of niet ?
    naar mijn bescheiden mening is de Q5 in standardvering (en op standard-velgen...) de meest comfortabele Audi na de A6 met luchtvering, en natuurlijk de A8
    de confort-afstelling van de Audi Drive Select verschilt niet veel met de standardvering, de andere standen maken de wagen strakker, dus iets minder comfortabel, zoals trouwens alle veranderingen van velgen naar lagere (banden-) profiel (zonder te spreken over de prijs...)
    ik heb de standardvering met velgen van 19", dat is nog net onder de noemer "comfortabel" te kwalificeren. Het feit dat de Q5 zeer stil is helpt de wagen als comfortabelder aan te voelen.
    ter herinnering : een Q5 heeft altijd een hogere bandenprofiel dan een berline/avant/coupé op dezelfde velgenmaat, dus rijdt hij ook soepelder.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      slecht teken : Feyaerts is al verwijderd van de lijst van d'Ieteren (verdelers/naverkoop)
      als ik de duidelijke daling van aktiviteit in de vestigingen zie (uiteraard behalve in de supergrote, die er wel van zullen profiteren !). Op termijn zal de klant de dupe van de zaak zijn... alles zal (nog) duurder worden
      met deze laatste stelling zal audi toch voorzichtig moeten zijn...het is niet dat je een audi nodig hebt om je te verplaatsen...indien ze hun elitaire houding nog verder gaan opblazen zou het wel is kunnen zijn dat er veel klanten hun rug keren naar het merk en een merk zoeken dat bezig is met wat ze horen te doen...gewoon een auto verkopen zonder te veel cinema...back to basic...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        met deze laatste stelling zal audi toch voorzichtig moeten zijn...het is niet dat je een audi nodig hebt om je te verplaatsen...indien ze hun elitaire houding nog verder gaan opblazen zou het wel is kunnen zijn dat er veel klanten hun rug keren naar het merk en een merk zoeken dat bezig is met wat ze horen te doen...gewoon een auto verkopen zonder te veel cinema...back to basic...
        de ontdubbeling van de Audi- en VW netten (met aparte showrooms en soms dito ateliers) is een ekonomische aberratie, het gaat tegen alle wetten van de schaalvoordelen.
        of Audi zoveel klanten gewonnen heeft met deze grootheidssydroom betwijfel ik ten zeerste
        bij mij was het vijf voor twaalf of ik van merk veranderde, en was mijn echtgenote niet blijven hameren voor een Audi, kon ik mij tevreden stellen met iets minder flamboyant genre Honda of Subaru, die in alle stilte ook kwalitatieve en aangename produkten verkopen, dit zelfs voor een fraktie van de prijs
        nog een geluk dat wij kennis hebben gemaakt met een Audi-dealer die het niet te hoog in de bol kreeg van zijn nieuwe showrooms; wel moet ik viermaal meer kilometers afleggen om ernaar toe te rijden, vergeleken met de VW-concessie in mijn buurt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          slecht teken : Feyaerts is al verwijderd van de lijst van d'Ieteren (verdelers/naverkoop)
          ik zou niet wachten en meteen in kontakt treden met de curator (handelsrechtbank Dendermonde zal wel kunnen zggen wie dat is)
          natuurlijk kan bijkomend naar de mening van d'Ieteren gevraagd worden, maar ik vrees dat ze zich op de vlakte zullen houden
          wij hebben wel hier te maken met een gevolg van de elitaire verkooppolitiek van Audi : met het verlies van Audi is dit niet de eerste VW-garage die overkop gaat. Anderen zullen volgen, vrees ik, als ik de duidelijke daling van aktiviteit in de vestigingen zie (uiteraard behalve in de supergrote, die er wel van zullen profiteren !). Op termijn zal de klant de dupe van de zaak zijn... alles zal (nog) duurder worden
          Feyaerts was trouwens al lang geen Audi dealer meer. Zij kopen hun wagens via een garage in Antwerpen waarna ze die doorverkopen. Voor mij al voldoende reden om daar geen Audi te kopen.

          Het is trouwens niet het verlies van de Audi concessie waardoor Feyaerts bankroet is. Het is vooral de poging om de concessie terug te krijgen (en de daarmee gepaard gaande investeringen die op een slechte manier werden uitgevoerd) die hem de das hebben omgedaan.

          Comment


          • Ik heb vanmorgen contact gehad met dealer die mijn Q5 gaat leveren.
            Deze zegt dat ik geen financiëel nadeel zal ondervinden en dat alles geregeld wordt.
            Dus nu nog wachten totdat de auto gemaakt en geleverd wordt eind februari begin maart.

            Ik vond Feyaerts wel een goeie garage moet nu op zoek naar een andere hier in de buurt.
            Tot hiertoe nog geen goed alternatief gevonden.
            Last edited by ; 11/01/2010, 12:19.

            Comment


            • buslot in dendermonde

              Comment


              • Werk je daar of heb je daar goeie ervaring?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Feyaerts was trouwens al lang geen Audi dealer meer. Zij kopen hun wagens via een garage in Antwerpen waarna ze die doorverkopen. Voor mij al voldoende reden om daar geen Audi te kopen.

                  Het is trouwens niet het verlies van de Audi concessie waardoor Feyaerts bankroet is. Het is vooral de poging om de concessie terug te krijgen (en de daarmee gepaard gaande investeringen die op een slechte manier werden uitgevoerd) die hem de das hebben omgedaan.
                  Leg uit? Wat bedoel je hier juist mee?

                  Comment


                  • Gelezen op een ander forum

                    Hij wou het gebouw van ontex aan buggenhout-bos opkopen en gedeeltelijk verhuren om dat het veel te groot was voor hem en dat is een beetje verkeerd uitgedraait door de grote investering.Doordat dat niet ging moest hij een boete van 1miljoen betalen en moest het pand in originele staat verlaten worden.



                    Ik weet niet in hoeverre dit de waarheid is
                    Last edited by ; 11/01/2010, 13:15.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                      Werk je daar of heb je daar goeie ervaring?
                      goede ervaring

                      Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                      Gelezen op een ander forum

                      Hij wou het gebouw van ontex aan buggenhout-bos opkopen en gedeeltelijk verhuren om dat het veel te groot was voor hem en dat is een beetje verkeerd uitgedraait door de grote investering.Doordat dat niet ging moest hij een boete van 1miljoen betalen en moest het pand in originele staat verlaten worden.



                      Ik weet niet in hoeverre dit de waarheid is
                      hmm, ik denk dat dit een mix is van de verhalen omtrent Garage Van Gucht en Feyaerts

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                        Leg uit? Wat bedoel je hier juist mee?
                        Awel, aangezien het geen "echte" Audi dealer is, krijgen de mechaniekers geen opleiding meer over Audi en heeft de dealer geen ondersteuning meer vanuit D'Ieteren. Nu kun je zeggen dat dat allemaal niet veel uitmaakt omdat het toch VW techniek is maar ik heb nu de pech gehad van een A4 gekocht te hebben met tal van problemen. Dergelijke problemen kunnen onmogelijk goed opgelost worden zonder communicatie met Audi ingenieurs bij D'Ieteren. Feyaerts beschikt niet over deze ondersteuning.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                          Gelezen op een ander forum

                          Hij wou het gebouw van ontex aan buggenhout-bos opkopen en gedeeltelijk verhuren om dat het veel te groot was voor hem en dat is een beetje verkeerd uitgedraait door de grote investering.Doordat dat niet ging moest hij een boete van 1miljoen betalen en moest het pand in originele staat verlaten worden.

                          Ik weet niet in hoeverre dit de waarheid is
                          Ik weet niet of je dat Ontex gebouw kent, maar om daar een Audi garage van te maken kan ik je verzekeren dat je massieve hoeveelheden geld nodig hebt. Hetgeen ik gehoord heb is dat Feyaerts zo dom geweest is om daar al investeringen te beginnen doen nog voor het gebouw officieel van hem was en zonder dat Audi garanties heeft gegeven over een Audi concessie voor Feyaerts. Nu zou de koop om een of andere reden niet doorgaan waardoor die investeringen weggeooid geld zijn, en er geen geld meer is om schuldeisers uit te betalen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Awel, aangezien het geen "echte" Audi dealer is, krijgen de mechaniekers geen opleiding meer over Audi en heeft de dealer geen ondersteuning meer vanuit D'Ieteren. Nu kun je zeggen dat dat allemaal niet veel uitmaakt omdat het toch VW techniek is maar ik heb nu de pech gehad van een A4 gekocht te hebben met tal van problemen. Dergelijke problemen kunnen onmogelijk goed opgelost worden zonder communicatie met Audi ingenieurs bij D'Ieteren. Feyaerts beschikt niet over deze ondersteuning.
                            Als je als garage uw auto's koopt bij een officiële verdeler kan je ook op hun ondersteuning rekenen voor (speciale) garantiegevallen op te lossen. De klant brengt zijn wagen binnen bij Garage X en garage X lost het probleem op. Hoe of met wie hij dit doet is van weinig belang. PS: Het gezond verstand van een mechanieker is meer waar dan de "ingenieurs" bij D'ieteren. Want dat zijn gewoon slecht Nederlands sprekende kiekens.

                            En een garage (nu deze blijkbaar niet meer wegens bankroet) kan wel een erkend servicepunt zijn, zonder dat zij een erkend verdeler zijn. En zodus toch hun wagens bij een andere verdeler moeten aankopen, maar wel op technische ondersteuning kunnen rekenen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                              buslot in dendermonde
                              Ik heb slechte ervaring met Buslot, maar de oorzaak ligt niet (volledig) bij Buslot zelf. Enerzijds doen ze hun best, anderzijds is daar m.i. een competentieprobleem. Maar het kan goed zijnd at dit bij andere AUDI garages nog slechter is.
                              Last edited by ; 11/01/2010, 14:12. Reden: iets vergeten

                              Comment


                              • Welke garage raad u aan ?

                                Comment


                                • is was oorspronkelijk (1990>) klant bij Philips in Opwijk (toen Audi + VW); tamelijk goed, maar voor moeilijke diagnose ging het niet vlot; dan d'Ieteren Expo (geen schitterende dienstbetoon, maar technisch goed); dan Continental Koksijde (kon mij niet echt overtuigen) dan jaren bij Delacauw in Westende (verloor Audi ondanks opfrissing van de vestiging, ook waarschijnlijk deels de reden van zijn failliet). Terug naar Continental, maar deze verloor ook Audi (was clever genoeg om niet over te investeren). Mijn Q5 heb ik wel daar niet gekocht wegens geen officiële dealer meer (geen goede condities + vrees voor minder scholing over mijn model..). Nu zien of Phlips Oostende het waarmaakt...Intussen is de parking van VW-Opwijk praktisch leeg als er voorbij rijd. Er blijven wel Audi's in zijn piepkleine showroom (hoe regelt hij dat ?). Bruynzeels en Hermans zijn fabrieken geworden waar de klant geen toegang heeft naar het atelier (niet voor mij, dus...)
                                  besluit ; meer lasten dan baten met de heroriëntatie van het Audi-net ...

                                  Comment


                                  • Mijn audi 80 kwam ooit ook van Philips in Opwijk.Met deze kreeg ik de smaak voor Audi te pakken. Ik was daarvoor altijd Ford rijder of lijder geweest.
                                    Ik was van deze auto de tweede eigenaar en benvoor onderhoud naar garage Hofmans in Puurs geweest. Van deze garage nooit klachten gehad zijn wel verdeler van Skoda.
                                    Mijn passat (1997) heb ik gekocht bij vissers in Breendonk ondertussen weg en is nu een Skoda garage (hofmans) geworden.Met deze garage Vissers heb ik helemaal geen goede ervaring vooral met het personeel dat aan de receptie zat.
                                    Daarna kwam mijn A4 gekocht bij feyaerts.
                                    Ik ben dan met de passat voor service ook naar Feyaerts gegaan.
                                    Bij Feyaerts nooit problemen gehad.
                                    Dus nu op zoek naar een garage voor A4 en Q5

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                                      Dus nu op zoek naar een garage voor A4 en Q5
                                      ik zou eigenlijk ook een goede landingpunt in de regio Merchtem/Londerzeel willen kennen
                                      ik heb verleden jaar in het keuringsstaation van Londerzeel gebabbeld met iemand van bij Hofmans, en ik dacht daar mijn A4 even goed te laten nazien; de koop van de Q5 heeft dat overbodig gemaakt. Met mijn Spitfire ga ik bij Van Borm (Mazda) in Londerzeel, dat zijn mechaniekers met wie er nog te praten valt, en waar ik mijn materiaal in vertrouwen durf afstaan (de vader heeft (o.m.) een hele reeks MGA's en kent de vroegere engelse produktie door en door)
                                      Last edited by guyugy; 11/01/2010, 16:43.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                                        Mijn audi 80 kwam ooit ook van Philips in Opwijk.Met deze kreeg ik de smaak voor Audi te pakken. Ik was daarvoor altijd Ford rijder of lijder geweest.
                                        Ik was van deze auto de tweede eigenaar en benvoor onderhoud naar garage Hofmans in Puurs geweest. Van deze garage nooit klachten gehad zijn wel verdeler van Skoda.
                                        Mijn passat (1997) heb ik gekocht bij vissers in Breendonk ondertussen weg en is nu een Skoda garage (hofmans) geworden.Met deze garage Vissers heb ik helemaal geen goede ervaring vooral met het personeel dat aan de receptie zat.
                                        Daarna kwam mijn A4 gekocht bij feyaerts.
                                        Ik ben dan met de passat voor service ook naar Feyaerts gegaan.
                                        Bij Feyaerts nooit problemen gehad.
                                        Dus nu op zoek naar een garage voor A4 en Q5

                                        Ikzelf heb al 3 wagens bij garage Feyaerts gekocht maar ben er kwaad weggegaan nadat mijn wagen voor de 3de(!) keer binnen was geweest voor een kleine herstelling en ik steeds mijn wagen 's avonds terugvond waar ik hem 's morgens achterliet. Hun uitleg was dat ze teveel werk hadden en ze moesten kiezen welke wagen eerst te doen. Ik heb hun toen duidelijk gemaakt dat ze dan wel de verkeerde gekozen hebben. Het was nochtans steeds op afspraak. Ook een kennis van mij gaat er niet meer door zeer gebrekkige service.
                                        Maar dit zou niet de reden van het tenonder gaan van het bedrijf maar inderdaad wel de aankoop van dat gebouw aan buggenhout bos. Ik heb gehoord dat hij serieus in geinvesteerd had maar dat de vergunningen niet in orde geraakte.

                                        Ik ga nu al enkele keren bij garage Gilbert in Humbeek en ben daar tot hiertoe tevreden. Ze respecteren tenminste gemaakte afspraken. Het is een vw garage maar wel een officiele audi service.

                                        Comment


                                        • Dus eigenlijk is er geen enkele goeie garage.
                                          Iedere garage heeft zijn plus- en min-punten

                                          Comment

                                          Working...
                                          X