Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Headlight Assistant
    Headlight Assistant:

Automatische overschakeling tussen dim- en grote lichten. Systeem gebaseerd op de verkeersomstandigheden.

Is een optie van € 18. Hoe werkt dat juist ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      en dat procentje kan hij dus aan u niet geven, de Audi-verdeler (eventueel) wel...
      dit heet interne (ongezonde) concurrentie, waaraan de klant geen boodschap heeft
      als VAG-klant sinds 1990 vond ik het oud systeem commerciëel beter : alle VW's en Audi's gezellig samen, zodat de VW-klanten vaker een oogje konden werpen naar hun droom-Audi, iets dat op termijn een realiteit kon worden. Natuurlijk kon dan ook een Audi-klant zich goed vergewissen van de vooruitgang bij VW... en er besluiten van trekken
      voor de garagist was het in elk geval simpelder... en goedkoper
      en wie zal de rekening betalen op termijn ? jawel, de klant !
      Bij Audi worden er echt geen auto's met maar 2% winstmarge op de nettoklantprijs verkocht hoor... En dan nog: als dat éne procentje voor u een te groot verschil is tussen goede service en slechte service, awel, dan is het uw eigen schuld. (en dit is niet specifiek op u, maar in 't algemeen voor iedereen die nen Audi gaat kopen waar hij het goedkoopste is, om dan te vitten dat er slechte service is!)

Comment

• Kan de taal van de waarschuwingen bij de km-teller aangepast worden? Staat nu in het engels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
          Bij Audi worden er echt geen auto's met maar 2% winstmarge op de nettoklantprijs verkocht hoor... En dan nog: als dat éne procentje voor u een te groot verschil is tussen goede service en slechte service, awel, dan is het uw eigen schuld. (en dit is niet specifiek op u, maar in 't algemeen voor iedereen die nen Audi gaat kopen waar hij het goedkoopste is, om dan te vitten dat er slechte service is!)

groot gelijk...koken kost geld.....ik heb mijn audi besteld in de garage waar ik al 25 jaat klant ben...ik weet zeer goed dat wanneer ik wat zou gaan shoppen ik waarschijnlijk er nog wat af krijg...maar ik heb in mijn garage nog nooit een discusie gehad naderhand over garantie...deze is steeds correct en ruim toegepast....en wanneer ik binnen kom zal men zich in alle bochten wringen om aan mijn noden te voldoen....als ik dan al met iets niet akkoord ben springt half de garage in geef acht en loopt men om alles naar wens te maken...dat noem ik service...en het is dat wat belangrijk is....niet die 1% bij de aankoop...die ben je al vlug vergeten wanneer je met een klote service geconfronteerd word

Comment

• +1
            ik kan niet knibbelen en ik wil dat ook niet doen
            ik koop waar ik mij goed voel en waar ik de meeste kans heb een degelijke service te bekomen, zonder te ver moeten lopen
            de kwestie was wel : nu Audi zijn eigen net ontplooit, is de klant daar beter gediend dan in een vroegere AUDI-VW garage, die zijn officiële Audi-verdeling verloren heeft (nu... en later)

Comment

+1
              ik kan niet knibbelen en ik wil dat ook niet doen
              ik koop waar ik mij goed voel en waar ik de meeste kans heb een degelijke service te bekomen, zonder te ver moeten lopen
              de kwestie was wel : nu Audi zijn eigen net ontplooit, is de klant daar beter gediend dan in een vroegere AUDI-VW garage, die zijn officiële Audi-verdeling verloren heeft (nu... en later)
              Daar ben ik dus echt niet mee akkoord. Bij een erkend hersteller ben je even goed geholpen. Alles hangt af van de vakbekwaamheid van de mensen.

Comment

Belachelijke reactie!

1. Dus je stelt dat de duurste automatisch de beste service levert? Hoe naief kan je zijn! Ik heb bij de goedkoopste gekocht maar niet nadat ik wist dat ik goeie service zou krijgen. Maar ja, ik koop dan ook geen Audi.

2. Je stelt dus dat Audi zou toelaten dat er slechte service zou geboden worden. Nu, ik ga niet afstrijden dat er onder de Audi-dealers er veel zitten die slechte service bieden... nu ik het zo bekijk... misschien heb je wel gelijk op dit punt

Punt is, voor mij betekent een goeie prijs niet automatisch een slechte service. Hoe groter de showroom en hoe meer liflafjes er aan te pas komen hoe groter de brutomarge moet zijn op de auto's, om al die kosten te kunnen dekken, maar dat is géén garantie voor goei service, verre van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  Headlight Assistant
                  Headlight Assistant:

Automatische overschakeling tussen dim- en grote lichten. Systeem gebaseerd op de verkeersomstandigheden.

Is een optie van € 18. Hoe werkt dat juist ?
                  je duwt gewoon de hendel van de lichten naar voor (met de lichten aan) en van zodra het helemaal donker ik voor u (geen tegenligger, geen wagen voor u) gaan de koplichten automatisch aan; is er de minste licht voor u (of is er straatverlichting), dan blijven de dimlichten aan; je kunt altijd manueel naar koplichten schakelen of dimmen
                  werkt prima en kost (zogoed als) niets
                  in onze fel belichte België is dat wel een gadget (ik rij weinig s'avonds, en het heeft dus maar één keer de gelegenheid gehad om te werken, maar het werkte !)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
                    Kan de taal van de waarschuwingen bij de km-teller aangepast worden? Staat nu in het engels.
                    deze funktie heb eigenlijk nog nooit geprobeerd
                    bedoel je de "set" knop in de tellerpartij ?
                    eerste indruk met de nieuwe telg ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      Belachelijke reactie!

1. Dus je stelt dat de duurste automatisch de beste service levert? Hoe naief kan je zijn! Ik heb bij de goedkoopste gekocht maar niet nadat ik wist dat ik goeie service zou krijgen. Maar ja, ik koop dan ook geen Audi.

2. Je stelt dus dat Audi zou toelaten dat er slechte service zou geboden worden. Nu, ik ga niet afstrijden dat er onder de Audi-dealers er veel zitten die slechte service bieden... nu ik het zo bekijk... misschien heb je wel gelijk op dit punt

Punt is, voor mij betekent een goeie prijs niet automatisch een slechte service. Hoe groter de showroom en hoe meer liflafjes er aan te pas komen hoe groter de brutomarge moet zijn op de auto's, om al die kosten te kunnen dekken, maar dat is géén garantie voor goei service, verre van.
                      wat dat betreft is Audi = Volvo = BMW = Mercedes = .... De beste geneesheer is deze die u geneest...

Comment

je duwt gewoon de hendel van de lichten naar voor (met de lichten aan) en van zodra het helemaal donker ik voor u (geen tegenligger, geen wagen voor u) gaan de koplichten automatisch aan; is er de minste licht voor u (of is er straatverlichting), dan blijven de dimlichten aan; je kunt altijd manueel naar koplichten schakelen of dimmen
                        werkt prima en kost (zogoed als) niets
                        in onze fel belichte België is dat wel een gadget (ik rij weinig s'avonds, en het heeft dus maar één keer de gelegenheid gehad om te werken, maar het werkte !)
                        Dank je, lijkt me wel iets voor m'n zus, zij woont in het minder verlichte deel van ons land

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          Belachelijke reactie!

Ik zeg toch helemaal niet dat je bij de duurste de beste service krijgt? Ik zeg gewoon dat idpv steeds op de prijs te fixeren, men beter eerst eens kijkt of die dealer (qua locatie, qua omgang, qua ervaring, etc) eigenlijk wel iets voor u is.

Comment

Daar ben ik dus echt niet mee akkoord. Bij een erkend hersteller ben je even goed geholpen. Alles hangt af van de vakbekwaamheid van de mensen.
                            Tot je enkel iets eenvoudig nodig hebt zoals een ruitenwisser,
                            Bij erkende hersteller langs geweest > antwoord dat hebben we niet een weekje wachten;
                            week later : oeps nog steeds niet binnen kom volgende week eens terug;
                            dan maar naar audi dealer gereden waar ze zulke dingen gewoon op stock hebben!
                            sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                              Bij erkende hersteller langs geweest > antwoord dat hebben we niet een weekje wachten;
                              ok, maar ook bij Audi rekenen ze meer en meer op de dagelijkse (nachtelijke...) levering van onderdelen om hun eigen stock tot het strikt nodige te beperken
                              resultaat : je moet voor niet gebruikelijke stukken toch de volgende dag terugkomen, tenzij je om het onderdeel eerst telefoneert (dit is wat ik nu doe)

Comment

• Ben ook één van de gelukkigen () die ffkes langs mag komen bij een
                                "Officiële Audi Hersteller" om de bevestigingsclipsen van de "plastieken afdekking van de A-stijl te laten controleren en eventueel vernieuwen" citaat brief D'Ieteren...

Na de update van men MMI enkele weken geleden nu dit, wat is het volgende?

Verder héél tevreden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
                                  Ben ook één van de gelukkigen () die ffkes langs mag komen bij een
                                  "Officiële Audi Hersteller" om de bevestigingsclipsen van de "plastieken afdekking van de A-stijl te laten controleren en eventueel vernieuwen" citaat brief D'Ieteren...

Na de update van men MMI enkele weken geleden nu dit, wat is het volgende?

Verder héél tevreden
                                  Wat houdt die update (mmi) precies in?

Ik ondervind geen enkel probleem met de mijne, waarom dan 'updaten'??
                                  Update duurt een goed uur werd me verteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
                                    Wat houdt die update (mmi) precies in?

Ik ondervind geen enkel probleem met de mijne, waarom dan 'updaten'??
                                    Update duurt een goed uur werd me verteld.
                                    Was specifiek naar het radio gedeelte gericht, men had vastgesteld in Duitsland dat er mogelijkheid was dat bij afsluiten van contact de radio (MMI) bleef functioneren en niet kon uitgeschakeld worden( heb zelf hier geen probleem mee gehad). Softwarematig had men hier toen een oplossing voor en heb mijn Q toen in garage binnengebracht en er werd idd gezegd dat deze "update" meerdere uren duurde...!?
                                    Nadien waren bepaalde persoonlijke instelling van de wagen wel foetsie(coming/leaving home verlichting, volume-instellingen etc.)
                                    Maar ja, alles voor een "bug" eruit te halen niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                      Een erkend servicepunt van Audi geen ruitenwissers op voorraad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
                                        Was specifiek naar het radio gedeelte gericht, men had vastgesteld in Duitsland dat er mogelijkheid was dat bij afsluiten van contact de radio (MMI) bleef functioneren en niet kon uitgeschakeld worden( heb zelf hier geen probleem mee gehad). Softwarematig had men hier toen een oplossing voor en heb mijn Q toen in garage binnengebracht en er werd idd gezegd dat deze "update" meerdere uren duurde...!?
                                        Nadien waren bepaalde persoonlijke instelling van de wagen wel foetsie(coming/leaving home verlichting, volume-instellingen etc.)
                                        Maar ja, alles voor een "bug" eruit te halen niet!
                                        Als het enkel maar dat is, dan laat ik die update voor wat ze is.
                                        Mss binnen een half jaar, bij mijn volgende smeerbeurt.

Comment

deze funktie heb eigenlijk nog nooit geprobeerd
                                          bedoel je de "set" knop in de tellerpartij ?
                                          eerste indruk met de nieuwe telg ???
                                          Ik ben tevreden met de 136pk-versie. Na een paar dagen met deze wagen te rijden, heb ik in een nieuwe 2.0 163pk gereden, er is een verschil maar groot is het niet !

Comment

Working...
                                          X