Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fiddel Bekijk Berichten
    q5 is besteld
    En wat mogen we zoal verwachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbrulez Bekijk Berichten
      Hallo,

Ik heb iets raar opgemerkt: wanneer de auto in neutraal staat (manuele bak) met de handrem op, dan zie je het toerental kortstondig verhogen bij het lossen van het ontkoppelingspedaal. Voor wat is dat goed?
      Nog niet opgemerkt, ga ik ook eens op letten

Comment

Hallo,

Ik heb iets raar opgemerkt: wanneer de auto in neutraal staat (manuele bak) met de handrem op, dan zie je het toerental kortstondig verhogen bij het lossen van het ontkoppelingspedaal. Voor wat is dat goed?
        Dat "assisteert" u bij het vertrekken... stilvallen is mede daardoor uit de boze, want het geeft automatisch wat gas bij. Maar een 3 liter diesel die over een behoorlijk koppel beschikt, gekoppeld aan een korte eerste versnelling, is al idiot-proof. Kon je het maar uitschakelen, want bij het file-rijden vind ik het een vervelend ding... als je echt heel traag wil rijden (bijvoorbeeld op 800tr/min in eerste versnelling), ga je bij het ontkoppelen telkens geconfronteerd worden met de auto die gas bijgeeft tot 1000tr/min... zodoende laat je onnodig de koppeling slippen en rij je weer sneller dan gewenst... laat je vervolgens de gas los, en eindigt het met een onnodige schok weer bij 800tr/min. Dom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Dat "assisteert" u bij het vertrekken... stilvallen is mede daardoor uit de boze, want het geeft automatisch wat gas bij. Maar een 3 liter diesel die over een behoorlijk koppel beschikt, gekoppeld aan een korte eerste versnelling, is al idiot-proof. Kon je het maar uitschakelen, want bij het file-rijden vind ik het een vervelend ding... als je echt heel traag wil rijden (bijvoorbeeld op 800tr/min in eerste versnelling), ga je bij het ontkoppelen telkens geconfronteerd worden met de auto die gas bijgeeft tot 1000tr/min... zodoende laat je onnodig de koppeling slippen en rij je weer sneller dan gewenst... laat je vervolgens de gas los, en eindigt het met een onnodige schok weer bij 800tr/min. Dom.
          Lijkt mij aannemelijk, bedankt voor het snelle antwoord.

Comment

• heb een q5 136 pk besteld heeft al iemand ervaring voor die te chippen naar 170 pk.

Comment

• De mijne wordt morgen gemaakt.
              Volgens de dealer mag ik hem binnen 2 weken gaan halen.

Comment

• Grrr.. nog maandje wachten
                Iemand ervaring met Drive Select ?

Comment

Hallo,

de "spontane" verhoging van het toerental gebeurt als je ontkoppelt, handrem of geen handrem
                  zoals reeds gezegd is dat een vorm van hulp bij het starten, want de hoge koppel bevordert de neiging tot stilvallen van de motor als je iets te snel de pedaal loslaat (pedaal die bovendien zeer licht te manoeuvreren is) ik ben altijd gewoon geweest heel weinig gas de geven bij het starten, en ik heb moeten leren leven met deze kenmerk van de diesel. Eens je de plaats goed weet waar de koppeling grijpt, kan je de wagen in 1ste en in 2de zonder gas te geven doen starten, gewoon door voorzichtig te onkoppelen; zodra volledig ontkoppeld zal de motor niet meer stilvallen, ook op een helling (ik kom uit mijn ondergrondse garage enkel op ralenti, natuurlijk in 1ste) Ook achteruitrijden op ralenti (parkeren) is geen probleem indien zachtjes wordt gehandeld met de koppeling; gecombineerd met hill hold is dat heel praktisch bij het parkeren in hellende straten

Comment

Kan de taal van de waarschuwingen bij de km-teller aangepast worden? Staat nu in het engels.
                    Hallo,

Weet iemand hoe het moet, of kan de taal niet gewijzigd worden? Nu krijg ik bv bij het wegrijden zonder de handrem te lossen iets in de aard van 'please release brake'.

Comment

Hallo,

Weet iemand hoe het moet, of kan de taal niet gewijzigd worden? Nu krijg ik bv bij het wegrijden zonder de handrem te lossen iets in de aard van 'please release brake'.
                      bij mij komt deze boodschap wel in het frans (is ook de taal gekozen in de instellingen)
                      ik heb voor frans gekozen omdat ik in de NL-manual gezien heb dat niet alle boodschappen vertaald worden (dan komen ze ... in het duits, waarvan ik maar een povere kennis heb, zeker als het wat technisch wordt)
                      ik denk dat je nog even de taalinstellingen moet gaan bevestigen/ overdoen

Comment

• Toch wel vrij onvoorstelbaar dat bij een auto van 50.000 euro men niet de moeite doet om alles te vertalen...

Comment

• overgenomen van A5 SB

kan nuttig zijn voor Q5'ers

Oorspronkelijk geplaatst door Stelo
                          Enige gebrek totnogtoe volgens mij: de achteruitrijlichten geven geen licht genoeg. Gisteravond heb ik nog een klein paaltje geraakt, waardoor de onderkant van de bumper gekrast is. Jammer.

een kenmerk van vele nieuwe Audi-modellen... ik los dat deels op door mijn mistlichten aan te steken, zoniet de stoplichten (niet even evident met een manuele bak, inderdaad)
                          op een Q5 zijn de witte achteruitrijlichten zelfs zo ver ingebouwd in de bumper dat niemand ze ziet van op zij : gewoon gevaarlijk, het is aan te raden uit een parkeerplaats haaks met de weg met de 4 pinkers aan uit te rijden (ook de led's achteraan zijn van op zij praktisch onzichtbaar)
                          mooier is niet altijd veiliger !

Comment

• Heb dus mijn Porsche verkocht voor om een Q5 te kopen, van laag op de grond naar een goed zicht. Voorlopig rij ik met de wagen van mijn vrouw, een A3, 2 deurs, tof bakske!
                            thuis hebben ze altijd Audi enb VW gereden en altijd tevreden over geweest. ik hoop dat de Q5 dit ver der kan zetten.

Comment

• De mannen en vrouwen van Enco exclusive zijn goed bezig. Ze hebben een mooie bodykit voor de Audi Q5 ontwikkeld.
                              Een dikke voorbumper en een andere onderzijde van de achterbumper met dikke uitlaat pijpen. Voor de velgen zijn het 22 inch jetsers met 285/30 R 22 banden eromheen.

Zie hier de mooie dikke achterzijde, met de ovale uitlaat pijpen.

De krachtige zijaanzicht.

De vette voorbumper. Zo maak je hem extra gretig je Q5. Met de look van een RS uitvoering.

De mannen en vrouwen van Enco exclusive zijn goed bezig. Ze hebben een mooie bodykit voor de Audi Q5 ontwikkeld.
                              Een dikke voorbumper en een andere onderzijde van de achterbumper met dikke uitlaat pijpen. Voor de velgen zijn het 22 inch jetsers met 285/30 R 22 banden eromheen.

Zie hier de mooie dikke achterzijde, met de ovale uitlaat pijpen.

De krachtige zijaanzicht.

De vette voorbumper. Zo maak je hem extra gretig je Q5. Met de look van een RS uitvoering.

Maar ook de binnenkant kan opgeleukt worden met carbon inleg.
                              bron: http://www.audiblog.nl/?p=27698

Comment

• nog redelijk sober, minstens in het zwart, alle vormen blijven in evenwicht

Comment

• Zo een wil ik wel, knap
                                  Last edited by ; 29/01/2010, 08:40.

Comment

• zetels

Hallo,
                                    ik denk eraan om een q5 aan te kopen maar ik twijfel aan tussen de sportzetels (s-line pakket) of de gewone lederen zetels. Wat denk jullie ervan? ik doe af en toe lange afstanden. Ik heb ergens eens gelezen dat de sportzetels nogal aan de harde kant zijn... wat is jullie ervaring ?
                                    Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AudiBmw Bekijk Berichten
                                      Hallo,
                                      ik denk eraan om een q5 aan te kopen maar ik twijfel aan tussen de sportzetels (s-line pakket) of de gewone lederen zetels. Wat denk jullie ervan? ik doe af en toe lange afstanden. Ik heb ergens eens gelezen dat de sportzetels nogal aan de harde kant zijn... wat is jullie ervaring ?
                                      Grtz
                                      ik heb de sportzetels, ze zijn prachtig en zeer comfortabel (meer steun lateraal en in de lengte)
                                      in nappa leder zijn ze niet harder dan de gewone uitvoering, en dat zal idem dito zijn voor de S-Line met alcantara
                                      een optie die zijn geld waard is, imho

Comment

• zetels

Oorspronkelijk geplaatst door AudiBmw Bekijk Berichten
                                        Hallo,
                                        Grtz
                                        ik spendeer ook zeer veel tijd in de auto ( +/- 100.000km per jaar )
                                        zelf opteer ik voor ful lederen sportzetels..daar deze gemakkelijk zijn in onderhoud...als je al eens iets drinkt of eet in de wagen, smos je ook al eens en zijn ful lederen zetels easy te kuisen.
                                        niet lang geleden heb ik een ritje van 14 uur gedaan in een A6 met gewone lederen zetels...deze zitten best prima, maar na 10 uur begon ik de extra ondersteuning onder de knieen te missen van mijn sportzetels...éénmaal terug in mijn eigen wagen voelde het als een wereldbreedt verschil...indien je regelmatig lange ritten doet zou ik zeker voor de sportzetels gaan...BTW ze zijn zeker niet te hard..trouwens..een zachte zetel is ok voor korte ritten....voor langere ritten mag hij best wat harder zijn...zo zak je na 10 uur rijden niet weg in je zetel maar blijft ie je ondersteunen..

Comment

• Voor comfort moet je over het algemeen gewoon niet bij Audi zijn. Als ik 100.000Km per jaar zou doen zou ik een auto kiezen bijna puur in functie van de zetels!

Overdreven reactie?

Wel, 100.000Km per jaar aan een gemiddelde van 50Km/h (wat al optimistisch is!) betekent dat je 2000 UUR oftewel 83 dagen van 24 UUR, ofwel dk 1/5 van een volledig jaar in de auto zit! Er zijn er meer die hiervan een slechte rug gekregen hebben!

Geen Audi dus, al volgen nu ongetwijfeld de reacties die de Audi-zetels plots de beste en meest comfortabele van allemaal vinden. OK, iedereen moet dit voor zich uitmaken, maar ik heb altijd aan mijn comfort gedacht!

Comment

Working...
                                          X