Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    ik heb de sportzetels, ze zijn prachtig en zeer comfortabel (meer steun lateraal en in de lengte)
    in nappa leder zijn ze niet harder dan de gewone uitvoering, en dat zal idem dito zijn voor de S-Line met alcantara
    een optie die zijn geld waard is, imho
    thx voor info.. best dat ik maar eens een testrit maak met de s-line sportzetels vooraleer ik er ene bestel. Wellicht zal ik dan kiezen voor de uitvoering met nappaleder om de reden die je daar zegt... ben benieuwd ernaar!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
      Voor comfort moet je over het algemeen gewoon niet bij Audi zijn. Als ik 100.000Km per jaar zou doen zou ik een auto kiezen bijna puur in functie van de zetels!

      Overdreven reactie?

      Wel, 100.000Km per jaar aan een gemiddelde van 50Km/h (wat al optimistisch is!) betekent dat je 2000 UUR oftewel 83 dagen van 24 UUR, ofwel dk 1/5 van een volledig jaar in de auto zit! Er zijn er meer die hiervan een slechte rug gekregen hebben!

      Geen Audi dus, al volgen nu ongetwijfeld de reacties die de Audi-zetels plots de beste en meest comfortabele van allemaal vinden. OK, iedereen moet dit voor zich uitmaken, maar ik heb altijd aan mijn comfort gedacht!
      Wanneer je zoveel tijd in de auto doorbrengt maak je een geen keuze voor 1 zaak maar moet het geheel kloppen.....komende van audi heb ik intens ( niet rond de kerktoren ) proef gereden met 3 wagens...opnieuw audi...mercedes E...en volvo S80....geen van de 3 wagens vielen tegen, het zijn alle 3 kilometerwreters....doch hebben hun eigen ziel....de keuze is bewust opnieuw op audi gevallen.....naar MIJN bescheiden mening was de volvo technisch niet meer mee met zijn tijd....zeker voorwat de automatische versnellingsbak betreft...je hoort mij niet zeggen dat hij slecht is he...het is een degelijke wagen...maar technisch zijn er betere ( volgens mij )......de E klasse was best ok, doch wat lomp ..zeker int stad en de nieuwe C break zie ik echt niet zitten.....de a4 met v6 en multitronic is een zeer soepele meer dan voldoende krachtige en zuinige wagen....gezien ik ervoor met mijn vorige a4 met sportzetels, en ook nu de ervaring heb dat wanneer ik straks naar Lyon rij, ik dit in 1 keer kan doen en in Lyon niet moegezeten uit de wagen kan stappen voldoen deze zetels perfect...je mag gerust stellen dat er misschien betere zijn, maar beweren dat de sporzetels van audi slecht zitten vind ik een beetje kort door de bocht....BTW...de meesten met rugproblemen zouden misschien is beter hun zetel correct afstellen...als ik sommige zie zitten..tja...trouwens voor mensen met een echt zwakke rug kunnen beter een zetel laten maken bij gespecialiseerde firma's die aan hun persoon en probleem is aangepast.
      Maar alle gekheid op een stokje....als jij morgen dergelijke kilometers rijdt ben je vrij te kiezen wat je wilt met je eigen gelijk en overtuiging...net zoals ik heb gedaan...

      Comment


      • uw verbruik is niet klikable

        Comment


        • Mijn ook niet, ligt dat gewoon aan het soort icoontje?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            uw verbruik is niet klikable
            weet ik....gezien je perfect moet bijhouden om het te laten kloppen, en ik daar echt geen tijd voor heb, heb ik het zo opgelost....gezien mijn kilometers komt het voor dat ik tot 3 maal per dag moet tanken...smorgens, namiddag, en avond ( nacht) ....na ritten van +1800km heb ik echt geen zin om nog eens een aparte boekhouding daarvan gaan bij te houden....ik berust mij op mijn boordcomputer die vrij correcte info geeft....bij audi houdt hij het niet alleen per tankbeurt maar ook nog is in schijven van 10.000km bij....vandaar komt ook voor sommige het lage verbruik vandaan nl 99% autostrade op cruisecontrol...dat is ook de reden dat ik al van al mijn wagens ( verschillende merken ) de opgegeven fabrieksverbruiken ook echt haal...
            een bijkomend grote voordeel van 99% autostrade te rijden is vb mijn remmenwissel van mijn vorige wagen a4 B7 tdi multi: de voorste remblokken zijn vervangen op 160.000km...en de achterste waren bij de verkoop nog steeds de eerste...op 350.000km....een gevolg van honderde kilometers te rijden zonder uw rem aan te raken veronderstel ik.....
            Banden: de voorste op de aandrijfwielen 80.000km, de achterste + 100.000km...van altijd rechtdoor te rijden zeker....
            om maar te zeggen het gebruik van een wagen zal de algemene kost sterk beinvloeden....de wagens die werkelijk 99% van hun kilometers op de autostrade maken ( op een normale mannier ) zijn zeker niet duur in hun onderhoudskost

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              weet ik....gezien je perfect moet bijhouden om het te laten kloppen, en ik daar echt geen tijd voor heb, heb ik het zo opgelost....gezien mijn kilometers komt het voor dat ik tot 3 maal per dag moet tanken...smorgens, namiddag, en avond ( nacht) ....na ritten van +1800km heb ik echt geen zin om nog eens een aparte boekhouding daarvan gaan bij te houden....ik berust mij op mijn boordcomputer die vrij correcte info geeft....bij audi houdt hij het niet alleen per tankbeurt maar ook nog is in schijven van 10.000km bij....vandaar komt ook voor sommige het lage verbruik vandaan nl 99% autostrade op cruisecontrol...dat is ook de reden dat ik al van al mijn wagens ( verschillende merken ) de opgegeven fabrieksverbruiken ook echt haal...
              een bijkomend grote voordeel van 99% autostrade te rijden is vb mijn remmenwissel van mijn vorige wagen a4 B7 tdi multi: de voorste remblokken zijn vervangen op 160.000km...en de achterste waren bij de verkoop nog steeds de eerste...op 350.000km....een gevolg van honderde kilometers te rijden zonder uw rem aan te raken veronderstel ik.....
              Banden: de voorste op de aandrijfwielen 80.000km, de achterste + 100.000km...van altijd rechtdoor te rijden zeker....
              om maar te zeggen het gebruik van een wagen zal de algemene kost sterk beinvloeden....de wagens die werkelijk 99% van hun kilometers op de autostrade maken ( op een normale mannier ) zijn zeker niet duur in hun onderhoudskost

              wat is dat wel voor job? kan je die lange afstanden dan niet beter met een TGV of een vliegtuig afleggen?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                wat is dat wel voor job? kan je die lange afstanden dan niet beter met een TGV of een vliegtuig afleggen?
                kan niet altijd omwille van de tijd...onlangs moest ik een dossier van parijs naar montenegro brengen...vrijdag opgehaalt en het moest er maandag zijn...had perfect gekunne met de wagen doch toen heb ik gekozen om maandag naar montenegro te vliegen...uiteindelijk ben ik die dag ook om 03.00 opgestaan en was ik pas om 23.30u thuis en heb hiervoor 4 vliegtuigen moeten nemen op 1 dag...ook best vermoeiend hoor...
                Het gebeurt dat ik een paar vaten bier naar labo's verspreidt over gans europa breng om te onderzoeken...het gaat hier om producten die nog niet op de markt zijn...grote geheimhouding en niet echt praktisch om daar een vliegtuig mee op te stappen...zeker niet als handbagage

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  kan niet altijd omwille van de tijd...onlangs moest ik een dossier van parijs naar montenegro brengen...vrijdag opgehaalt en het moest er maandag zijn...had perfect gekunne met de wagen doch toen heb ik gekozen om maandag naar montenegro te vliegen...uiteindelijk ben ik die dag ook om 03.00 opgestaan en was ik pas om 23.30u thuis en heb hiervoor 4 vliegtuigen moeten nemen op 1 dag...ook best vermoeiend hoor...
                  Het gebeurt dat ik een paar vaten bier naar labo's verspreidt over gans europa breng om te onderzoeken...het gaat hier om producten die nog niet op de markt zijn...grote geheimhouding en niet echt praktisch om daar een vliegtuig mee op te stappen...zeker niet als handbagage
                  haja, tis ni dage da dossier kon inscannen of zo?:-p

                  speciale job wel

                  Comment


                  • Leuke job ?
                    Moet toch iets anders zijn dan ganse dag rond te lopen onder het toeziend oog van uwen baas

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                      haja, tis ni dage da dossier kon inscannen of zo?:-p

                      speciale job wel
                      hihi nee hoor ..dat zijn authentieke bankdocumenten...een copieke voldoet niet...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                        Leuke job ?
                        Moet toch iets anders zijn dan ganse dag rond te lopen onder het toeziend oog van uwen baas
                        tja...ben zelf ondernemer....dus ik rij gans de dag rond onder het toeziend oog van mijn klanten

                        Comment


                        • ge zijt Jason Statham uit The Transporter?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            Wanneer je zoveel tijd in de auto doorbrengt maak je een geen keuze voor 1 zaak maar moet het geheel kloppen.....komende van audi heb ik intens ( niet rond de kerktoren ) proef gereden met 3 wagens...opnieuw audi...mercedes E...en volvo S80....geen van de 3 wagens vielen tegen, het zijn alle 3 kilometerwreters....doch hebben hun eigen ziel....de keuze is bewust opnieuw op audi gevallen.....naar MIJN bescheiden mening was de volvo technisch niet meer mee met zijn tijd....zeker voorwat de automatische versnellingsbak betreft...je hoort mij niet zeggen dat hij slecht is he...het is een degelijke wagen...maar technisch zijn er betere ( volgens mij )......de E klasse was best ok, doch wat lomp ..zeker int stad en de nieuwe C break zie ik echt niet zitten.....de a4 met v6 en multitronic is een zeer soepele meer dan voldoende krachtige en zuinige wagen....gezien ik ervoor met mijn vorige a4 met sportzetels, en ook nu de ervaring heb dat wanneer ik straks naar Lyon rij, ik dit in 1 keer kan doen en in Lyon niet moegezeten uit de wagen kan stappen voldoen deze zetels perfect...je mag gerust stellen dat er misschien betere zijn, maar beweren dat de sporzetels van audi slecht zitten vind ik een beetje kort door de bocht....BTW...de meesten met rugproblemen zouden misschien is beter hun zetel correct afstellen...als ik sommige zie zitten..tja...trouwens voor mensen met een echt zwakke rug kunnen beter een zetel laten maken bij gespecialiseerde firma's die aan hun persoon en probleem is aangepast.
                            Maar alle gekheid op een stokje....als jij morgen dergelijke kilometers rijdt ben je vrij te kiezen wat je wilt met je eigen gelijk en overtuiging...net zoals ik heb gedaan...
                            Ik zou nog graag het volgende toevoegen:
                            Je krijgt geen reactie van "Audi-zetels" zijn de beste...waarom niet: dit is niet meetbaar. Voor elke persoon, met een verschillende gestalte, gewicht, lengte past een andere zetel.
                            Vóór de Q5 reed ik met een Jeep Grand Cherokee. Volgens verschillende testen staan er in deze auto zo'n fantastische zetels, ze zijn zo goed volgens de schrijver van het artikel dat sommige mensen zo'n comfortabele zetel zelfs thuis niet hebben. Nu, ik rijd regelmatig honderden kilometers aan één stuk. Wel, in de Jeep was dit zeer pijnlijk, niet alleen voor de bestuurder maar ook voor de bijrijder...
                            Ik heb de standaardzetels in mijn Q5, doe dezelfde ritten als met de Jeep en dit zonder pijn.
                            Mogelijk zijn de sportzetels beter, maar vergeleken met de "super" Jeep zetels zijn deze een verademing...

                            Besluit: iedereen moet dit zelf uitmaken

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten

                              Besluit: iedereen moet dit zelf uitmaken
                              juist !
                              probleem is dat -een beetje zoals met de keuze van een salonbank of een relax- de evaluatie niet mogelijk is na een test van een paar minuten in een show-room (idem dito voor een matras...)
                              slechts na ettelijke uren in een zetel te hebben gezeten, weet men definitief of wij deze echt aangenaam vinden, maar dan is het ook te laat indien het antwoord negatief is
                              op te merken dat een autozetel ook een kwestie is van houding aan het stuur (ook iets persoonlijk...); dus gaan dezelfde zetels in twee verschillende modellen (bv A4 vs Q5) anders aanvoelen.
                              ik vond de zetels van mijn Saab's (vooral van de 900) veel beter dan deze van mijn A4 Avant; voor mijn vrouw was het omgekeerd (wij verschillen maar 7 cm in de lengte, maar ik heb lange dijbenen)
                              In de Q5 zijn wij allebei tevreden : zij gebruikt het verlengstuk niet, ik wel (dit kan enkel met de sportzetels...)
                              Last edited by guyugy; 01/02/2010, 15:19.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                juist !
                                probleem is dat -een beetje zoals met de keuze van een salonbank of een relax- de evaluatie niet mogelijk is na een test van een paar minuten in een show-room (idem dito voor een matras...)
                                slechts na ettelijke uren in een zetel te hebben gezeten, weet men definitief of wij deze echt aangenaam vinden, maar dan is het ook te laat indien het antwoord negatief is
                                op te merken dat een autozetel ook een kwestie is van houding aan het stuur (ook iets persoonlijk...); dus gaan dezelfde zetels in twee verschillende modellen (bv A4 vs Q5) anders aanvoelen.
                                ik vond de zetels van mijn Saab's (vooral van de 900) veel beter dan deze van mijn A4 Avant; voor mijn vrouw was het omgekeerd (wij verschillen maar 7 cm in de lengte, maar ik heb lange dijbenen)
                                In de Q5 zijn wij allebei tevreden : zij gebruikt het verlengstuk niet, ik wel (dit kan enkel met de sportzetels...)
                                Voila...wat ik al zei...ieder zijn eigen gelijk
                                ik persoonlijk geef de voorkeur aan een iets hardere zetel...zeker voor langere ritten...
                                is allemaal zeer persoonlijk...vandaar dat ik het standpunt dat audi geen goede zetels zou hebben helemaal niet kon volgen....eigenlijk had ik op zo een domme opmerking beter totaal niet gereageerd....het forum dient tenslotte om elkaar te helpen in het nemen van beslissingen en ervaringen te delen...iets totaal afbreken zonder te onderbouwen heeft hier geen enkel toegevoegde waarde....bij deze...dank aan ieder om mee te mogen genieten van jullie ervaringen....en voor de negativisten...get a live

                                Comment


                                • AIRBAGPROBLEMEN

                                  Net gelezen in het Duitse "AutoBild":

                                  Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.

                                  prettige dag

                                  hhttp://www.autobild.de/artikel/rueckruf-audi-q5_1120931.html?utm_source=feedburner&utm_medium=f eed&utm_campaign=Feed:+autobild-news+(AUTO+BILD+-+Tests+und+News+zum+Thema+Auto)&utm_content=Google +International
                                  Last edited by ; 03/02/2010, 08:48.

                                  Comment


                                  • [quote=Piernapoli;3864089]AIRBAGPROBLEMEN

                                    Net gelezen in het Duitse "AutoBild":

                                    Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.

                                    prettige dag

                                    Sorry maar dit is eigenlijk oud nieuws (3weken) want ik heb 2 weken geleden al een brief ontvangen van de garage om eens binnen te springen.
                                    niet meer of minder dan een voorzorgsmaatregel
                                    (negatieve reclame is ook reclame)...............

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                                      AIRBAGPROBLEMEN

                                      Net gelezen in het Duitse "AutoBild":

                                      Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.

                                      prettige dag

                                      hhttp://www.autobild.de/artikel/rueckruf-audi-q5_1120931.html?utm_source=feedburner&utm_medium=f eed&utm_campaign=Feed:+autobild-news+(AUTO+BILD+-+Tests+und+News+zum+Thema+Auto)&utm_content=Google +International

                                      wanneer het tegen je voorhoofd vliegt staan de ringen van audi voor 14 dagen op je kop

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        wanneer het tegen je voorhoofd vliegt staan de ringen van audi voor 14 dagen op je kop
                                        het gaat wel om de zij-airbags, hoor
                                        ik denk dat iedereen die hiermee betrokken is, zijn brief al gekregen heeft

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          het gaat wel om de zij-airbags, hoor
                                          ik denk dat iedereen die hiermee betrokken is, zijn brief al gekregen heeft
                                          sorry, was me ontgaan. Werd dit al gemeld in het forum? Kan het me niet herinneren. Soit, beter 2x verwittigen dan helemaal niet. Mijn wagen is er niet bij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X