Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenVoor comfort moet je over het algemeen gewoon niet bij Audi zijn. Als ik 100.000Km per jaar zou doen zou ik een auto kiezen bijna puur in functie van de zetels!
Overdreven reactie?
Wel, 100.000Km per jaar aan een gemiddelde van 50Km/h (wat al optimistisch is!) betekent dat je 2000 UUR oftewel 83 dagen van 24 UUR, ofwel dk 1/5 van een volledig jaar in de auto zit! Er zijn er meer die hiervan een slechte rug gekregen hebben!
Geen Audi dus, al volgen nu ongetwijfeld de reacties die de Audi-zetels plots de beste en meest comfortabele van allemaal vinden. OK, iedereen moet dit voor zich uitmaken, maar ik heb altijd aan mijn comfort gedacht!
Maar alle gekheid op een stokje....als jij morgen dergelijke kilometers rijdt ben je vrij te kiezen wat je wilt met je eigen gelijk en overtuiging...net zoals ik heb gedaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenuw verbruik is niet klikable
een bijkomend grote voordeel van 99% autostrade te rijden is vb mijn remmenwissel van mijn vorige wagen a4 B7 tdi multi: de voorste remblokken zijn vervangen op 160.000km...en de achterste waren bij de verkoop nog steeds de eerste...op 350.000km....een gevolg van honderde kilometers te rijden zonder uw rem aan te raken veronderstel ik.....
Banden: de voorste op de aandrijfwielen 80.000km, de achterste + 100.000km...van altijd rechtdoor te rijden zeker....
om maar te zeggen het gebruik van een wagen zal de algemene kost sterk beinvloeden....de wagens die werkelijk 99% van hun kilometers op de autostrade maken ( op een normale mannier ) zijn zeker niet duur in hun onderhoudskost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenweet ik....gezien je perfect moet bijhouden om het te laten kloppen, en ik daar echt geen tijd voor heb, heb ik het zo opgelost....gezien mijn kilometers komt het voor dat ik tot 3 maal per dag moet tanken...smorgens, namiddag, en avond ( nacht) ....na ritten van +1800km heb ik echt geen zin om nog eens een aparte boekhouding daarvan gaan bij te houden....ik berust mij op mijn boordcomputer die vrij correcte info geeft....bij audi houdt hij het niet alleen per tankbeurt maar ook nog is in schijven van 10.000km bij....vandaar komt ook voor sommige het lage verbruik vandaan nl 99% autostrade op cruisecontrol...dat is ook de reden dat ik al van al mijn wagens ( verschillende merken ) de opgegeven fabrieksverbruiken ook echt haal...
een bijkomend grote voordeel van 99% autostrade te rijden is vb mijn remmenwissel van mijn vorige wagen a4 B7 tdi multi: de voorste remblokken zijn vervangen op 160.000km...en de achterste waren bij de verkoop nog steeds de eerste...op 350.000km....een gevolg van honderde kilometers te rijden zonder uw rem aan te raken veronderstel ik.....
Banden: de voorste op de aandrijfwielen 80.000km, de achterste + 100.000km...van altijd rechtdoor te rijden zeker....
om maar te zeggen het gebruik van een wagen zal de algemene kost sterk beinvloeden....de wagens die werkelijk 99% van hun kilometers op de autostrade maken ( op een normale mannier ) zijn zeker niet duur in hun onderhoudskost
wat is dat wel voor job? kan je die lange afstanden dan niet beter met een TGV of een vliegtuig afleggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenwat is dat wel voor job? kan je die lange afstanden dan niet beter met een TGV of een vliegtuig afleggen?
Het gebeurt dat ik een paar vaten bier naar labo's verspreidt over gans europa breng om te onderzoeken...het gaat hier om producten die nog niet op de markt zijn...grote geheimhouding en niet echt praktisch om daar een vliegtuig mee op te stappen...zeker niet als handbagage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenkan niet altijd omwille van de tijd...onlangs moest ik een dossier van parijs naar montenegro brengen...vrijdag opgehaalt en het moest er maandag zijn...had perfect gekunne met de wagen doch toen heb ik gekozen om maandag naar montenegro te vliegen...uiteindelijk ben ik die dag ook om 03.00 opgestaan en was ik pas om 23.30u thuis en heb hiervoor 4 vliegtuigen moeten nemen op 1 dag...ook best vermoeiend hoor...
Het gebeurt dat ik een paar vaten bier naar labo's verspreidt over gans europa breng om te onderzoeken...het gaat hier om producten die nog niet op de markt zijn...grote geheimhouding en niet echt praktisch om daar een vliegtuig mee op te stappen...zeker niet als handbagage
speciale job wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenhaja, tis ni dage da dossier kon inscannen of zo?:-p
speciale job wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk BerichtenLeuke job ?
Moet toch iets anders zijn dan ganse dag rond te lopen onder het toeziend oog van uwen baas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenWanneer je zoveel tijd in de auto doorbrengt maak je een geen keuze voor 1 zaak maar moet het geheel kloppen.....komende van audi heb ik intens ( niet rond de kerktoren ) proef gereden met 3 wagens...opnieuw audi...mercedes E...en volvo S80....geen van de 3 wagens vielen tegen, het zijn alle 3 kilometerwreters....doch hebben hun eigen ziel....de keuze is bewust opnieuw op audi gevallen.....naar MIJN bescheiden mening was de volvo technisch niet meer mee met zijn tijd....zeker voorwat de automatische versnellingsbak betreft...je hoort mij niet zeggen dat hij slecht is he...het is een degelijke wagen...maar technisch zijn er betere ( volgens mij )......de E klasse was best ok, doch wat lomp ..zeker int stad en de nieuwe C break zie ik echt niet zitten.....de a4 met v6 en multitronic is een zeer soepele meer dan voldoende krachtige en zuinige wagen....gezien ik ervoor met mijn vorige a4 met sportzetels, en ook nu de ervaring heb dat wanneer ik straks naar Lyon rij, ik dit in 1 keer kan doen en in Lyon niet moegezeten uit de wagen kan stappen voldoen deze zetels perfect...je mag gerust stellen dat er misschien betere zijn, maar beweren dat de sporzetels van audi slecht zitten vind ik een beetje kort door de bocht....BTW...de meesten met rugproblemen zouden misschien is beter hun zetel correct afstellen...als ik sommige zie zitten..tja...trouwens voor mensen met een echt zwakke rug kunnen beter een zetel laten maken bij gespecialiseerde firma's die aan hun persoon en probleem is aangepast.
Maar alle gekheid op een stokje....als jij morgen dergelijke kilometers rijdt ben je vrij te kiezen wat je wilt met je eigen gelijk en overtuiging...net zoals ik heb gedaan...
Je krijgt geen reactie van "Audi-zetels" zijn de beste...waarom niet: dit is niet meetbaar. Voor elke persoon, met een verschillende gestalte, gewicht, lengte past een andere zetel.
Vóór de Q5 reed ik met een Jeep Grand Cherokee. Volgens verschillende testen staan er in deze auto zo'n fantastische zetels, ze zijn zo goed volgens de schrijver van het artikel dat sommige mensen zo'n comfortabele zetel zelfs thuis niet hebben. Nu, ik rijd regelmatig honderden kilometers aan één stuk. Wel, in de Jeep was dit zeer pijnlijk, niet alleen voor de bestuurder maar ook voor de bijrijder...
Ik heb de standaardzetels in mijn Q5, doe dezelfde ritten als met de Jeep en dit zonder pijn.
Mogelijk zijn de sportzetels beter, maar vergeleken met de "super" Jeep zetels zijn deze een verademing...
Besluit: iedereen moet dit zelf uitmaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
Besluit: iedereen moet dit zelf uitmaken
probleem is dat -een beetje zoals met de keuze van een salonbank of een relax- de evaluatie niet mogelijk is na een test van een paar minuten in een show-room (idem dito voor een matras...)
slechts na ettelijke uren in een zetel te hebben gezeten, weet men definitief of wij deze echt aangenaam vinden, maar dan is het ook te laat indien het antwoord negatief is
op te merken dat een autozetel ook een kwestie is van houding aan het stuur (ook iets persoonlijk...); dus gaan dezelfde zetels in twee verschillende modellen (bv A4 vs Q5) anders aanvoelen.
ik vond de zetels van mijn Saab's (vooral van de 900) veel beter dan deze van mijn A4 Avant; voor mijn vrouw was het omgekeerd (wij verschillen maar 7 cm in de lengte, maar ik heb lange dijbenen)
In de Q5 zijn wij allebei tevreden : zij gebruikt het verlengstuk niet, ik wel (dit kan enkel met de sportzetels...)Last edited by guyugy; 01/02/2010, 15:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenjuist !
probleem is dat -een beetje zoals met de keuze van een salonbank of een relax- de evaluatie niet mogelijk is na een test van een paar minuten in een show-room (idem dito voor een matras...)
slechts na ettelijke uren in een zetel te hebben gezeten, weet men definitief of wij deze echt aangenaam vinden, maar dan is het ook te laat indien het antwoord negatief is
op te merken dat een autozetel ook een kwestie is van houding aan het stuur (ook iets persoonlijk...); dus gaan dezelfde zetels in twee verschillende modellen (bv A4 vs Q5) anders aanvoelen.
ik vond de zetels van mijn Saab's (vooral van de 900) veel beter dan deze van mijn A4 Avant; voor mijn vrouw was het omgekeerd (wij verschillen maar 7 cm in de lengte, maar ik heb lange dijbenen)
In de Q5 zijn wij allebei tevreden : zij gebruikt het verlengstuk niet, ik wel (dit kan enkel met de sportzetels...)
ik persoonlijk geef de voorkeur aan een iets hardere zetel...zeker voor langere ritten...
is allemaal zeer persoonlijk...vandaar dat ik het standpunt dat audi geen goede zetels zou hebben helemaal niet kon volgen....eigenlijk had ik op zo een domme opmerking beter totaal niet gereageerd....het forum dient tenslotte om elkaar te helpen in het nemen van beslissingen en ervaringen te delen...iets totaal afbreken zonder te onderbouwen heeft hier geen enkel toegevoegde waarde....bij deze...dank aan ieder om mee te mogen genieten van jullie ervaringen....en voor de negativisten...get a live
Comment
-
AIRBAGPROBLEMEN
Net gelezen in het Duitse "AutoBild":
Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.
prettige dag
hhttp://www.autobild.de/artikel/rueckruf-audi-q5_1120931.html?utm_source=feedburner&utm_medium=f eed&utm_campaign=Feed:+autobild-news+(AUTO+BILD+-+Tests+und+News+zum+Thema+Auto)&utm_content=Google +International
Comment
-
[quote=Piernapoli;3864089]AIRBAGPROBLEMEN
Net gelezen in het Duitse "AutoBild":
Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.
prettige dag
Sorry maar dit is eigenlijk oud nieuws (3weken) want ik heb 2 weken geleden al een brief ontvangen van de garage om eens binnen te springen.
niet meer of minder dan een voorzorgsmaatregel
(negatieve reclame is ook reclame)...............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk BerichtenAIRBAGPROBLEMEN
Net gelezen in het Duitse "AutoBild":
Q5's geproduceerd tussen december 2008 en mei 2009 moeten terug naar de garage voor problemen met de airbag. Wanneer de airbag geactiveerd wordt kan het afdekplaatje weggeslingerd worden en schade en/of verwondingen aanrichten. Zou een half uur duren om dit te herstellen.
prettige dag
hhttp://www.autobild.de/artikel/rueckruf-audi-q5_1120931.html?utm_source=feedburner&utm_medium=f eed&utm_campaign=Feed:+autobild-news+(AUTO+BILD+-+Tests+und+News+zum+Thema+Auto)&utm_content=Google +International
wanneer het tegen je voorhoofd vliegt staan de ringen van audi voor 14 dagen op je kop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenwanneer het tegen je voorhoofd vliegt staan de ringen van audi voor 14 dagen op je kop
ik denk dat iedereen die hiermee betrokken is, zijn brief al gekregen heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet gaat wel om de zij-airbags, hoor
ik denk dat iedereen die hiermee betrokken is, zijn brief al gekregen heeft
Comment
Comment