Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Net de Q binnengebracht voor de airbags;
    Blijkbaar was er nog een tweede terugroepactie.
    Er zit ook een piepend geluid in het stuur ( reeds van dag 1 ) maar nog nooit laten nazien,
    en sedert november komt er een geluid van de achteras bij een snelheid van 38Km/u ,
    normaal mag ik er morgenavond terug om
    Als vervangwagen een VW beetle gekregen
    sigpic

Comment

• Geschreven door: AudiBlog Harry

* Audi Q5 in de categorie “SUV” aan kop
      * Audi Q7 bij de “Luxe SUV” op de derde plaats
      * OFF ROAD-lezers hebben gestemd
      Audi’s SUV’s scoren: de lezers van het tijdschrift “OFF ROAD” kozen de Audi Q5 in de categorie “SUV” tot offroadauto van het jaar. De Audi Q7 behaalde in de categorie “Luxe SUV” de derde plaats.
      De Audi Q5 bezette bij de lezersenquête de eerste plaats in de categorie “SUV”. Hans-Joachim Radde, Leider Marketing Duitsland van AUDI AG, nam de prijs in ontvangst en zei n.a.v. de verkiezing: “De Audi Q5 verenigt dynamiek en sportiviteit met een hoog variabel interieur. Hij is een allround-talent voor vrije tijd en familie. En dat is het, wat de klanten in dit segment uiteindelijk willen.”
      Ook de Audi Q7 won de gunst van de lezers en bezette in de klasse “Luxe SUV” de derde plaats. “Sport, vrije tijd en business – daarvoor staat de Audi Q7. En met de 3.0 TDI clean diesel vervult hij vandaag de dag al de voor 2014 aangekondigde strenge Euro-6 grenswaarden”, verklaarde Radde.
      In dit jaar hebben de OFF ROAD-lezers met bijna 25.000 uitgebrachte stemmen tussen 97 modellen in acht categorieën gekozen. Het brancheblad organiseert de verkiezingen al sinds 1982.
      Bron: Audi AG

Comment

• Hoe maken wij onze Q5 nog beter ?

Hoe goed het produkt nu al is, het is steeds mogelijk schoonheids(?)foutjes weg te werken voor de volgende face-lift.
        Wat zouden jullie plaatsen op de verlanglijst ?
        Jullie mogen vijf verbeteringen voorstellen...

mijn voorstellen :
        - een betere tekening van de zonnekleppen, om niet meer verblind te worden door een lage zon tussen de twee kleppen
        - de mechanisme van de centraal armsteun aanpassen zodat men deze niet eerst helemaal omhoog moet heffen om dan de laagste stand te kiezen
        - de verlichtingsknop inwerken in het dashbord
        - laten kiezen tussen de bekerhouders of een andere bergruimte
        - overtapijten tapijten die verder onder de pedalen komen

Comment

• Heb nu al twee keer problemen gehad met het openen van de tankklep, telkens ik op deze klep duw opent ze zich niet en dien ik eerst de wagen te vergrendelen en te ontgrendelen en dan lukt het wel.
          Iemand nog zo'n ervaring of (nog) niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
            Heb nu al twee keer problemen gehad met het openen van de tankklep, telkens ik op deze klep duw opent ze zich niet en dien ik eerst de wagen te vergrendelen en te ontgrendelen en dan lukt het wel.
            blijkbaar spant het mechanisch deel van de vergrendeling iets te veel; als de klep na een tweede manipulatie van de sleutel wel ontrgrendelt, zal er wel niets schelen aan de klep zelf
            ik zou beginnen met smeren (slicone)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Hoe goed het produkt nu al is, het is steeds mogelijk schoonheids(?)foutjes weg te werken voor de volgende face-lift.

mijn voorstellen :
              - een betere tekening van de zonnekleppen, om niet meer verblind te worden door een lage zon tussen de twee kleppen
              - de mechanisme van de centraal armsteun aanpassen zodat men deze niet eerst helemaal omhoog moet heffen om dan de laagste stand te kiezen
              • Grotere zonnekleppen is een optie van slechts 50€ die ik helaas ook niet genomen heb.
              • Armsteun vind ik normaal.
              • van de verlichtingsknop nog nooit last gehad.
              • bekerhouders mogen van mij ook weg; eventueel groter opbergvak onder armsteun
              Mijn voorstellen
              1. een inklapbare trekhaak waarbij ik geen stukje bumper moet wegnemen.
              2. bandendruk controle waarbij de druk effectief uitleesbaar is.
              3. een boordcomputer waarbij het verbruik juist word weergegeven ( wijkt nu tot 1L af )
              4. In de koffer langs bijde zijden een opbergvak en niet enkel links
              5. een andere plaats voor de ruitensproeiervloeistoftank ( zit veel te dicht bij het raam waardoor het moeilijk is er een bidon van 5liter in te gieten)
              sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Qcar Bekijk Berichten
                Heb nu al twee keer problemen gehad met het openen van de tankklep, telkens ik op deze klep duw opent ze zich niet en dien ik eerst de wagen te vergrendelen en te ontgrendelen en dan lukt het wel.
                Mijn wagen is nu 15 maand en nog geen problemen met tankklep.
                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                  • Grotere zonnekleppen is een optie van slechts 50€ die ik helaas ook niet genomen heb
                  die heb ik nooit in de configurator gezien
                  denk je dat dit als "retrofit" zou kunnen besteld worden ?

iets wat ik ook poverkes vind is de klank van de telefoon via de luidsprekers : dof, do, en nog dof....

Comment

die heb ik nooit in de configurator gezien
                    denk je dat dit als "retrofit" zou kunnen besteld worden ?

iets wat ik ook poverkes vind is de klank van de telefoon via de luidsprekers : dof, do, en nog dof....
                    Ik vermoed dat nabestellen altijd mogelijk is; maar het zal dan ook wel meer dan 50€ worden.
                    ( 50 € was toen ik bestelde de duitse prijs; ik dacht belgisch prijs 60€ )

Telefoon heb ik niet; van de muziekinstallatie ben ik uiterst tevreden.
                    sigpic

Comment

ik heb af fabriek de bleuthoot en B&O....via de MMi kan je de klank en volume apart instellen voor het GSM gebruik...werkt nogthans prima vind ik....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                        ik heb af fabriek de bleuthoot en B&O....via de MMi kan je de klank en volume apart instellen voor het GSM gebruik...werkt nogthans prima vind ik....
                        ik heb de BT (high) maar niet B&O, wel Audi Sound
                        de volume (gesprek en beltoon) kan instellen, maar de scherpte van de klank niet
                        er komen weinig hoge tonen uit de luidsprekers als ik telefoneer, misschien komt het doordat ik twee tweeters mis vooraan, vergeleken met B&O
                        hoe de klank van de radio en de media's zo goed kan zijn, en deze van de telefoon zo dof is voor mij een raadsel

Comment

mijn voorstellen :

...de zonnebrillenhouder waar een echte bril in past

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            hier idem tf met audi sound system werkt perfekt

Comment

ik heb de BT (high) maar niet B&O, wel Audi Sound
                              de volume (gesprek en beltoon) kan instellen, maar de scherpte van de klank niet
                              er komen weinig hoge tonen uit de luidsprekers als ik telefoneer, misschien komt het doordat ik twee tweeters mis vooraan, vergeleken met B&O
                              hoe de klank van de radio en de media's zo goed kan zijn, en deze van de telefoon zo dof is voor mij een raadsel

zelfde optie werkt perfect

Comment

mijn voorstellen :
                                - een duidelijke stem voor de GPS zodat we niet meer moeten "link strijden" of "recht strijden" en niet meer langst de bekende franse steden "Pariza" & "Bordélo" moeten rijden
                                - en het zou ook superhandig zijn moest de MMI extra zou worden voorzien van een touchscreen als aanvulling op de handige maar soms ook zeer onhandige draaiknop.

Voor de rest ... impeccable voutureke

Comment

• Wat als een mooie dag begon vandaag (verlof) was al vroeg verdwenen, heb namelijk een lichte aanrijding gehad met een vrachtwagen met de singleframe-gril op de rechterhoek van de tegenpartij, een luide knal maar al bij al lichte schade, de gril dus en de kunstof waar het mistlicht zit,gelukkig geen lakschade.
                                  Ben direkt naar de garage geweest om de kosten te ramen voor de verzekering. Ze stonden versteld van hoe weinig schade ik had mede door de beschermingsbaar(metalen staaf) die nog voor de radiator hangt.

Nu dat de gril toch vervangen moet worden vroeg ik of er veel prijsverschil was met de
                                  S-line gril(chroom) en de standaard, die was er niet(kost gril btw in 226€) ??
                                  Wat namelijk heel raar is als je ziet wat het sportpakket(optie) kost bij Audi,
                                  ik denk boven de 2000€ (dan heb je er natuurlijk de bumpers en de zijshorten enz.bij).
                                  maar toch...
                                  hopelijk ben ik de enige met dit slecht nieuws hoewel het al bij al nog meevalt...want als je het nieuws ziet van vandaag da's iets anders...........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                    • Grotere zonnekleppen is een optie van slechts 50€ die ik helaas ook niet genomen heb.
                                    • Armsteun vind ik normaal.
                                    • van de verlichtingsknop nog nooit last gehad.
                                    • bekerhouders mogen van mij ook weg; eventueel groter opbergvak onder armsteun
                                    Mijn voorstellen
                                    1. een inklapbare trekhaak waarbij ik geen stukje bumper moet wegnemen.
                                    2. bandendruk controle waarbij de druk effectief uitleesbaar is.
                                    3. een boordcomputer waarbij het verbruik juist word weergegeven ( wijkt nu tot 1L af )
                                    4. In de koffer langs bijde zijden een opbergvak en niet enkel links
                                    5. een andere plaats voor de ruitensproeiervloeistoftank ( zit veel te dicht bij het raam waardoor het moeilijk is er een bidon van 5liter in te gieten)
                                    Heb ik hier ook niets gelezen over een veel te zwak achteruitrijlicht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                      Heb ik hier ook niets gelezen over een veel te zwak achteruitrijlicht ?
                                      inderdaad zet ermaar bij,

heb ook nog juist tel. gekregen van de garage om een software update te laten uitvoeren en ik niet alleen ze moeten een hele reeks chassisnr. afbellen voor deze update,
                                      duur 1u30min. ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                                        Wat als een mooie dag begon vandaag (verlof) was al vroeg verdwenen, heb namelijk een lichte aanrijding gehad met een vrachtwagen met de singleframe-gril op de rechterhoek van de tegenpartij, een luide knal maar al bij al lichte schade, de gril dus en de kunstof waar het mistlicht zit,gelukkig geen lakschade.
                                        Ben direkt naar de garage geweest om de kosten te ramen voor de verzekering. Ze stonden versteld van hoe weinig schade ik had mede door de beschermingsbaar(metalen staaf) die nog voor de radiator hangt.

Nu dat de gril toch vervangen moet worden vroeg ik of er veel prijsverschil was met de
                                        S-line gril(chroom) en de standaard, die was er niet(kost gril btw in 226€) ??
                                        Wat namelijk heel raar is als je ziet wat het sportpakket(optie) kost bij Audi,
                                        ik denk boven de 2000€ (dan heb je er natuurlijk de bumpers en de zijshorten enz.bij).
                                        maar toch...
                                        hopelijk ben ik de enige met dit slecht nieuws hoewel het al bij al nog meevalt...want als je het nieuws ziet van vandaag da's iets anders...........

De S-line grill koste mij in Nederland € 300,- inclusief montage en BTW.
                                        De Q-5 ziet er veel beter uit met de chromen spijlen. (althans is mijn mening)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                          De S-line grill koste mij in Nederland € 300,- inclusief montage en BTW.
                                          De Q-5 ziet er veel beter uit met de chromen spijlen. (althans is mijn mening)
                                          vorige was prijs met btw maar zonder de montage

ik vindt hem ook mooier en sportiever zo.......'kzal er waarschijnlijk de s-line voorbumper opzetten ook dat is dan 2 vliegen in 1 klap (synisch)..........

Comment

Working...
                                          X