Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    de wagen is maar iets minder dan 9.000km oud, maar het dak geeft geen enkel probleem (uitgenomen dat je wegens het windlawaai niet boven 80 km/u met volledig geopend dak aangenaam kan rijden; met het dak gekanteld, geen lawaaihinder.
    het panodak geeft in elk geval een schitterende sfeer in de auto, zelfs gesloten is het zijn geld waard
    helemaal in het begin ben ik genoodzaakt hier en daar rammeltjes te neutraliseren, maar niet vanuit het open dak
    nu is alles vast of bijgesmeerd (moussestukjes of sliconespray om tegen mekaar knarsende plastic-delen te doen zwijgen); nu is alles onder controle, zelfs op de slechtste banen.
    de Q5 is over het algemeen een zeer stille wagen, alle rolgeluiden worden goed gedempt (zelfs op het nat)
    Ik heb nu +60.000km en mijn panodak geeft geen piepjes of kraakjes
    ik volg jouw mening 100% van de sfeer in de auto, deze is zeer aangenaam zeker in de zomer.
    Alleen als ik de keuze zou hebben voor een metalen ipv een glazen dak, zou ik voor het metalen kiezen. omdat het glazen dak toch kwetsbaar is ( het mijne is reeds stuk gesprongen ) ik hoop dat ik het niet nog is moet meemaken.
    Met een metalen dak heb je dit probleem niet. maar een metalen dak geeft dan weer niet die open aangename sfeer...tja...keuze's....eerder een luxe probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Ik heb nu +60.000km en mijn panodak geeft geen piepjes of kraakjes
      ik volg jouw mening 100% van de sfeer in de auto, deze is zeer aangenaam zeker in de zomer.
      Alleen als ik de keuze zou hebben voor een metalen ipv een glazen dak, zou ik voor het metalen kiezen. omdat het glazen dak toch kwetsbaar is ( het mijne is reeds stuk gesprongen ) ik hoop dat ik het niet nog is moet meemaken.
      Met een metalen dak heb je dit probleem niet. maar een metalen dak geeft dan weer niet die open aangename sfeer...tja...keuze's....eerder een luxe probleem
      ik denk dat je voorval met je panodak brute pech was, nooit had ik over zoiets gehoord
      maar natuurlijk, alles wat kan gebeuren... cfr Murphy !
      ik heb een open dak op elke wagen gehad (ja, ook mijn 2pk's...) maar in glas is dat wel iets anders, zeker nu dat wij dat niet zozeer gebruiken om de wagen de verluchten
      en die grote glazen daken geven zo een tof gevoel : ik rij veel liever in de Q5 dan in mijn Saab cabrio als het dak niet open kan (3 dagen op 4 zelfs in de zomer...) In ben wel van de oude garde, het dak gaat enkel open als de temperatuur boven 20° is, en dan nog met de verwarming aan en steeds met de windscherm !

Comment

ik denk dat je voorval met je panodak brute pech was, nooit had ik over zoiets gehoord
        maar natuurlijk, alles wat kan gebeuren... cfr Murphy !
        ik heb een open dak op elke wagen gehad (ja, ook mijn 2pk's...) maar in glas is dat wel iets anders, zeker nu dat wij dat niet zozeer gebruiken om de wagen de verluchten
        en die grote glazen daken geven zo een tof gevoel : ik rij veel liever in de Q5 dan in mijn Saab cabrio als het dak niet open kan (3 dagen op 4 zelfs in de zomer...) In ben wel van de oude garde, het dak gaat enkel open als de temperatuur boven 20° is, en dan nog met de verwarming aan en steeds met de windscherm !
        Op mijn vorige wagens waren het allemaal metalen open daken, en daar heb ik nooit een probleem mee gehad....ik hoop ook dat het brute pech was...bij dieteren hadden ze trouwens geen weet van problemen met het dak, desondanks hebben ze het in garantie vervangen ...ik gebruik het kanteldak dagelijks, ook in de winter omwille van mijn slechte gewoontes ( ik rook in de wagen ) maar zoals je al zei...het panodak geeft een zeer open aangenamen sfeer in de wagen..

Comment

• Stijn wat dacht je van lavagrijs, met compleet zwart interieur

front.jpg

back.jpg

inside steering.jpg

inside back.jpg

Comment

• mijn zus haar Q5 zal ook lavagrijs met zwart leder worden, en standaard inlegplaatjes. Levering juli volgens de laatste berichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
              mijn zus haar Q5 zal ook lavagrijs met zwart leder worden, en standaard inlegplaatjes. Levering juli volgens de laatste berichten.
              Ik hoorde laatst bij men garage als je hem nu besteld dat hij in November bij je thuis staat, ik weet niet wanneer je zus hem besteld heeft?

Comment

• eind januari

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toppertje Bekijk Berichten
                  Stijn wat dacht je van lavagrijs, met compleet zwart interieur

[ATTACH]70810[/ATTACH]

[ATTACH]70811[/ATTACH]

[ATTACH]70812[/ATTACH]

[ATTACH]70813[/ATTACH]
                  Welke bekleding is dit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                    Welke bekleding is dit?
                    dat is gewoon licht grijs
                    naar mijn mening niet echt in de juiste kleurgamma voor lava (donker grijs met bruine schijn)
                    beter licht beige of dan toch zwart ?
                    raad : neem de sportzetels, ze zitten heerlijk ! (zeker als je groot bent...dan hebt je steun onder je knieholte)

Comment

dat is gewoon licht grijs
                      naar mijn mening niet echt in de juiste kleurgamma voor lava (donker grijs met bruine schijn)
                      beter licht beige of dan toch zwart ?
                      raad : neem de sportzetels, ze zitten heerlijk ! (zeker als je groot bent...dan hebt je steun onder je knieholte)
                      Wat ik gezien heb, zijn de

'Alcantara-Leder-Kombination (enthalten in Designpaket Alcantara/Leder mit Sportsitzen vorn'

welk op de duitse site

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                        Wat ik gezien heb, zijn de

'Alcantara-Leder-Kombination (enthalten in Designpaket Alcantara/Leder mit Sportsitzen vorn'

welk op de duitse site
                        dat is de standard-uitrusting met S-Line, wel zijn ze dan altijd zwart...
                        oppassen : S-line = hardere vering , iets dat je dan niet kunt compenseren met ADS (Audi Drive Select) ; liefst wat testen met de verschillende mogelijkheden in velgen; met S-line zou ik niet boven 18" gaan als je nog wat comfort wenst; met standard vering is 19" nog doenbaar, maar als je S-Line + 20" kiest, dan moet je weten dat je een ZEER harde Q5 zal hebben (maar er zijn er die dat graag hebben !)
                        het is de moeite om in Erps (of bij de dealers als er zijn die Q5's als demo hebben (bv Diksmuide)) uitvoering uit te testen om teleurstellingen te voorkomen (België heeft nu (en ook morgen !) een heel slechte wegennet...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                          Ik hoorde laatst bij men garage als je hem nu besteld dat hij in November bij je thuis staat, ik weet niet wanneer je zus hem besteld heeft?
                          meer dan 7 maanden ?
                          het lijkt mij wel heel veel !

Comment

meer dan 7 maanden ?
                            dat vertelde mij de verkoper in Diksmuide, ik kan het ook bijna niet geloven.

Comment

dat is de standard-uitrusting met S-Line, wel zijn ze dan altijd zwart...
                              oppassen : S-line = hardere vering , iets dat je dan niet kunt compenseren met ADS (Audi Drive Select) ; liefst wat testen met de verschillende mogelijkheden in velgen; met S-line zou ik niet boven 18" gaan als je nog wat comfort wenst; met standard vering is 19" nog doenbaar, maar als je S-Line + 20" kiest, dan moet je weten dat je een ZEER harde Q5 zal hebben (maar er zijn er die dat graag hebben !)
                              het is de moeite om in Erps (of bij de dealers als er zijn die Q5's als demo hebben (bv Diksmuide)) uitvoering uit te testen om teleurstellingen te voorkomen (België heeft nu (en ook morgen !) een heel slechte wegennet...)
                              Je kan dit aanduiden zonder s-line.

Edit: wat jij bedoeld is dit 'Alcantara gelocht/Leder mit S line Prägung in den Vordersitzlehnen'
                              Last edited by ; 10/03/2010, 21:34.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                                  Mijn Q5 wordt eind februari begin maart 2010 geleverd.
                                  Het zou kunnen dat mijn voorschot foetsie is omdat de garage waar ik de bestelling plaatste failliet is.
                                  Ik heb een adres gekregen van een dealer in Antwerpen waar de Q5 zou worden afgeleverd daar kreeg ik de bevestiging dat de levering doorgaat maar op de vraag wat met het voorschot heb ik nog geen antwoord gekregen.
                                  Dus nog even bang afwachten.
                                  Vandaag de Q5 gaan ophalen en de prijs betaald welke was overeengekomen bij de garage waar ik de bestelling plaatste

Comment

Vandaag de Q5 gaan ophalen en de prijs betaald welke was overeengekomen bij de garage waar ik de bestelling plaatste
                                    nu mag de pret echt beginnen !
                                    oppassen tijdens de eerste dagen met de grote spiegels : ze kunnen andere weggebruikers zoals (brom)fiesters aardig verbergen

Comment

meer dan 7 maanden ?

Klopt, nu bestellen is levering in november.

Als je medio januari besteld had was het mei-juni.

Comment

• Ik had mijn Q5 9 oktober 2009 besteld en is vandaag in dienst genomen dus ook een lange levertermijn

Comment

Ik had mijn Q5 9 oktober 2009 besteld en is vandaag in dienst genomen dus ook een lange levertermijn
                                          tja, het blijkt dat Audi wat gesleuteld heeft aan zijn produktietempo, om overcapaciteit en stocks te beperken. In de loop van 2009 stonden er maandenlang om en bij de 50 Q5's uit te kiezen in d'Ieteren zijn stock; deze voorraad is nu gesmolten tot een paar eksemplaren
                                          ook de leveringstermijnen stijgen, duidelijk omdat Audi verkiest de klant te laten wachten bij tijdelijke stijging van de vraag : zij doen verder rustig op hun tempo met zo weinig mogelijk werkkracht, dat is voor hen het efficientste. Klant koning ?? Nee dus...

Comment

Working...
                                          X