Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    tja, het blijkt dat Audi wat gesleuteld heeft aan zijn produktietempo, om overcapaciteit en stocks te beperken. In de loop van 2009 stonden er maandenlang om en bij de 50 Q5's uit te kiezen in d'Ieteren zijn stock; deze voorraad is nu gesmolten tot een paar eksemplaren
    ook de leveringstermijnen stijgen, duidelijk omdat Audi verkiest de klant te laten wachten bij tijdelijke stijging van de vraag : zij doen verder rustig op hun tempo met zo weinig mogelijk werkkracht, dat is voor hen het efficientste. Klant koning ?? Nee dus...
    het is misschien ook een vorm van strategie, als je zo lang moet wachten wordt daar automatisch van gepraat van;' amaai dit en dat enz.'

    en een vorm van (zogezegde) schaarste is altijd een aantrekkingskracht voor veel mensen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten

      en een vorm van (zogezegde) schaarste is altijd een aantrekkingskracht voor veel mensen.
      bij mij heeft dat het omgekeerd effekt : een half jaar wachten op een wagen is boven mijn krachten
      in de zomer 2009 was ik klaar om te kopen, na een testrit in Diksmuide; maar de verkoper voelde niet dat ik ongeduldig was, en bood mij alleen een bestelling voor eind november aan (alhoewel er genoeg geschikte wagens in stock waren bij d'Ieteren).
      Dit vond ik te laat in het jaar, en besloot ik te wachten met de bestelling voor een levering in de lente 2010.
      In Oostende hebben ze dit korter op de bal gespeeld, en een week later reed ik met mijn nieuwe (stock)-Q5 uit de garage. Ik heb er wel een pak meer euros aan besteed, maar ik betreur niets, en ik ben al 8 maanden gelukkig ipv te sakkeren in afwachting van de levering...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        meer dan 7 maanden ?
        het lijkt mij wel heel veel !
        Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
        Klopt, nu bestellen is levering in november.

        Als je medio januari besteld had was het mei-juni.

        Waar is de tijd?
        Toen ik de mijne bestelde (3 okt 2008 ), heb ik slechts een kleine twee en halve maand moeten wachten.
        Ondertss een 67K km op de teller en nog uiterst tevreden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
          Welke bekleding is dit?
          Dat is zwart leder met zwarte dakbekleding

          Overigens heeft de wagen idd audi drive select en ik vind het prima qua comfort met de 20 inch wielen, geen probleem met de vele gaten in de weg . Heel wat beter dan de bmw 3 serie van mijn vrouw en mijn vorige audi tts met 19 inch wielen.

          Maar zoals gezegd maak een testrit

          Success met de keuze

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door toppertje Bekijk Berichten

            Overigens heeft de wagen idd audi drive select en ik vind het prima qua comfort met de 20 inch wielen, geen probleem met de vele gaten in de weg .
            Audi Drive Select maakt de wagen niet comfortabelder op een Q5, ongeacht de wielmaat
            Op "comfort" is de vering ADS gelijk aan de normale vering, op "dynamic" harder
            dus kan je het effekt van 20"-velgen niet compenseren met ADS
            het eerste model waarop je dat wel kan is de A5 Sportback

            Comment


            • bijbestellen

              hallo de q5 is al besteld maar ik wil er een optie aan toevoegen tot hoeveel dagen gaat dat voor de productie datum?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fiddel Bekijk Berichten
                hallo de q5 is al besteld maar ik wil er een optie aan toevoegen tot hoeveel dagen gaat dat voor de productie datum?
                tenzij de wagen zeer binnenkort in produktie gaat, heeft het bijvoegen van een optie geen invloed op de leveringstermijn
                het zou wel eventueel kunnen dat juist deze optie tijdelijk voorradingsproblemen heeft (bv door een falende toeleverancier), maar dit is uitzonderlijk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Tot je de kortingen van MB ziet that is ;-). Kan er over mee spreken, zelf het vergelijk gemaakt en het is uiteindelijn een GLK geworden. Q5 136pk met ongeveer dezelfde opties kwam me in leasing een stuk duurder uit dan de 220CDI GLK met 163PK... De Q5 was enkel quatro en de GLK heb ik in RWD genomen.
                  ik ben net terug van een weekje Oostenrijk, en het was me wat vorige week zaterdag: 750Km in de sneeuw gereden. Een perfecte test voor de Quattro in combinatie met winterbanden. Het was in één woord FANTASTISCH! Voor de twijfelaars: zo'n Quattro is superveilig. Nooit heeft de wagen me in de steek gelaten. Ondanks het feit dat ons verblijf afgelegen in de bergen lag heb ik itt mijn vrienden mijn kettingen nooit moeten gebruiken, beter nog: het was zoals rijden op tarmac.
                  Ik kan niet begrijpen dat toch nog mensen een SUV kopen zonder 4WD, en zeker als het RWD is. En dit heeft volgens mij niets meer te maken met persoonlijke voorkeur of smaak, maar om veiligheid van in de eerste plaats jezelf, maar ook voor andere bestuurders.

                  De wegen waren constant besneeuwd maar zonder probleem kon ik gebruik maken van de 3 rijvakken, ook het wisselen van rijvak leverde nooit problemen op. En als de binnenwegen moesten gebruikt worden stonden massal auto's aan de kant om kettingen op te leggen, niet voor de Q5!

                  een gouden raad: bespaar daar niet op, je gaat er spijt van hebben. Een Q5 met FWD is volgens mij NOT DONE.

                  een veilige reis

                  Comment


                  • Met een RWD met goeie winterbanden geraak je al ver hoor !

                    Een 4x4 met winterbanden is natuurlijk de beste keuze als je in de sneeuw wil gaan spelen...

                    Het spijtige is wel dat heel wat mensen met hun SUV denken dat ze geen winterbanden meer nodig hebben door hun 4x4... maar hier slaan ze de bal goed mis volgens mij...

                    Een RWD met winterbanden is volgens mij veiliger dan een 4x4 op zomerbanden in de sneeuw...

                    Ik denk dat er meer SUV's rondrijden in 2x4 dan in 4x4, de meeste gebruikers komen er toch nooit mee van het asfalt...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                      Een RWD met winterbanden is volgens mij veiliger dan een 4x4 op zomerbanden in de sneeuw...
                      dit durf ik ten zeerste te betwijfelen...
                      een FWD misschien, afhankelijk van de voorzichtigheid van de bestuurder
                      maar een RWD, onafgezien de bandensoort, is op gladde wegen onveilig per definitie
                      enkel de electronische waakhonden houden hem op de baan, tot de (bescheiden) limiet bereikt wordt; een winterband zal deze limiet niet noemenswaardig kunnen verleggen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                        Met een RWD met goeie winterbanden geraak je al ver hoor !

                        Een 4x4 met winterbanden is natuurlijk de beste keuze als je in de sneeuw wil gaan spelen...

                        Het spijtige is wel dat heel wat mensen met hun SUV denken dat ze geen winterbanden meer nodig hebben door hun 4x4... maar hier slaan ze de bal goed mis volgens mij...

                        Een RWD met winterbanden is volgens mij veiliger dan een 4x4 op zomerbanden in de sneeuw...

                        Ik denk dat er meer SUV's rondrijden in 2x4 dan in 4x4, de meeste gebruikers komen er toch nooit mee van het asfalt...
                        Met 4x4 kan je simpelweg meer weersomstandigheden veiliger aan ivg met achterwielaandrijving, niet meer en niet minder dan dat. Dus voor mij de Quattro aub.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                          ik ben net terug van een weekje Oostenrijk, en het was me wat vorige week zaterdag: 750Km in de sneeuw gereden. Een perfecte test voor de Quattro in combinatie met winterbanden. Het was in één woord FANTASTISCH! Voor de twijfelaars: zo'n Quattro is superveilig. Nooit heeft de wagen me in de steek gelaten. Ondanks het feit dat ons verblijf afgelegen in de bergen lag heb ik itt mijn vrienden mijn kettingen nooit moeten gebruiken, beter nog: het was zoals rijden op tarmac.
                          Ik kan niet begrijpen dat toch nog mensen een SUV kopen zonder 4WD, en zeker als het RWD is. En dit heeft volgens mij niets meer te maken met persoonlijke voorkeur of smaak, maar om veiligheid van in de eerste plaats jezelf, maar ook voor andere bestuurders.

                          De wegen waren constant besneeuwd maar zonder probleem kon ik gebruik maken van de 3 rijvakken, ook het wisselen van rijvak leverde nooit problemen op. En als de binnenwegen moesten gebruikt worden stonden massal auto's aan de kant om kettingen op te leggen, niet voor de Q5!

                          een gouden raad: bespaar daar niet op, je gaat er spijt van hebben. Een Q5 met FWD is volgens mij NOT DONE.

                          een veilige reis
                          Ik rij bijna 10 jaar met RWD met de minste problemen, dus zal nu ook wel lukken ;-). Ik ga bovendien nooit skiien en net zoals 99% van al de SUV rijders ga ik nooit off-road, waarom zou ik dan een 4WD moeten nemen als RWD even veel (of misschien nog meer) rij plezier geeft ??? Ik wist trouwens niet dat er een FWD van de Q5 bestond...niet dat ik interesse zou hebben

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                            Ik rij bijna 10 jaar met RWD met de minste problemen, dus zal nu ook wel lukken ;-). Ik ga bovendien nooit skiien en net zoals 99% van al de SUV rijders ga ik nooit off-road, waarom zou ik dan een 4WD moeten nemen als RWD even veel (of misschien nog meer) rij plezier geeft ??? Ik wist trouwens niet dat er een FWD van de Q5 bestond...niet dat ik interesse zou hebben
                            een quattro geeft je een andere vorm van plezier die je door er mee te rijden moet ontdekken...zelfs in droge omstandigheden rijd een quattro totaal anders, door de volledige afwezigheid van enige torsiekrachten....heb een tijdje een A6 2.7 quattro gereden...de stabiliteit van zo een quattro in zeer snel genomen bochten en ook tegen topsnelheid is werkelijk subliem....en niet te vergeten...het ene 4x4 systeem is het andere nog niet...het quattro systeem is werkelijk top....uiteindelijk RWD of FWD of 4X4...elk aandrijfsysteem heeft zijn voor en nadelen, en is een persoonlijke keuze....ik moet wel bekennen dat wanneer ik afgelopen winter een madammeke heb gezien die met hare Ford Kuga 2 wheel drive erin geslaagd was om zich vast te rijden, het wel belachelijk vond...daar sta je dan met je SUV ( ik kon er met mijne FWD en winterbanden zonder problemen omheen )...bij de aankoop van mijn huidige wagen heb ik geopteerd om niet voor de quattro te gaan...maar dat zou bij mijn volgende wel weer is anders kunnen zijn....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                              Ik kan niet begrijpen dat toch nog mensen een SUV kopen zonder 4WD. En dit heeft volgens mij niets meer te maken met persoonlijke voorkeur of smaak, maar om veiligheid van in de eerste plaats jezelf, maar ook voor andere bestuurders.
                              Wil je me een plezier doen en ga dit eens posten op het XC60 forum aub
                              Daar zitten nog zo'n paljassen die denken dat hun 2WD het nec plus ultra is

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                              Het spijtige is wel dat heel wat mensen met hun SUV denken dat ze geen winterbanden meer nodig hebben door hun 4x4... maar hier slaan ze de bal goed mis volgens mij...

                              Een RWD met winterbanden is volgens mij veiliger dan een 4x4 op zomerbanden in de sneeuw...
                              Het hangt er vanaf welke. Met een Land Rover Freelander of een Subaru Forester kun je ook in de sneeuw makkelijk uit de voeten op normale banden. Met een X3 bijvoorbeeld of een 2WD XC60 moet je dat niet proberen
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                ...Ik wist trouwens niet dat er een FWD van de Q5 bestond...niet dat ik interesse zou hebben
                                die bestaat inderdaad nog niet, maar er zijn wel plannen...

                                zie http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=2779
                                Last edited by ; 16/03/2010, 09:43.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  ...bij de aankoop van mijn huidige wagen heb ik geopteerd om niet voor de quattro te gaan...maar dat zou bij mijn volgende wel weer is anders kunnen zijn....
                                  groot gelijk, maar dan zal je de geliefkoosde multitronic moeten ruilen voor een S-tronic
                                  ik denk dat iemand gelijk jou, die al massa's kilometers met de aangename en serene multitronic heeft gemalen, dit als een achteruitgang zou kunnen aanvoelen
                                  ik lees nog altijd commentaren op de forums die ik bezoek over de soms onzachte werking van de S-tronic, vooral met de hogere vermogens, ook zal Audi intussen zijn schakellogica aangepast hebben. dan komt bij mij ook een S-tronic in aanmerking voor de volgende (Q5...)

                                  Comment


                                  • @ Rennfox, X3 op zomerbanden valt wel mee om te vertrekken op besneeuwde wegen maar zodra er bochten volgen of geremd wordt... Maar dat is niet volledig toe te schrijven aan de vierwielaandrijving maar eerder aan de banden zelf. 'k Heb het meermaals meegemaakt, je komt aan een kruispunt, vol goede moed met vierwielaandrijving, remmen, draaien en daar glij je dan. De snelheid was nochtans steeds aangepast.

                                    @guyguy, die onzachte werking van de S-tronic valt wel mee. De automaat werkt enkel wat schokkerig in comfortmodus bij stadsverkeer. En dan hangt het nog af van je rijstijl.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      groot gelijk, maar dan zal je de geliefkoosde multitronic moeten ruilen voor een S-tronic
                                      ik denk dat iemand gelijk jou, die al massa's kilometers met de aangename en serene multitronic heeft gemalen, dit als een achteruitgang zou kunnen aanvoelen
                                      ik lees nog altijd commentaren op de forums die ik bezoek over de soms onzachte werking van de S-tronic, vooral met de hogere vermogens, ook zal Audi intussen zijn schakellogica aangepast hebben. dan komt bij mij ook een S-tronic in aanmerking voor de volgende (Q5...)
                                      inderdaad...de keuze bij de aankoop van deze V6 wagen ging vooral over de te kiezen versnellingsbak en niet zozeer over een 2.7 of de 3.0.
                                      reeds ettelijke 100.000km verwend geweest door mijn vorige multitronic heeft deze nu opnieuw het pleit gewonnen. hoezeer ik mijn petje af doe voor het technische vernuft van de quattro..;ik heb van mijn keuze nog geen seconde spijt...
                                      Maar een paar weken geleden heb ik 2 dagen met een nieuwe golf 2.0 tdi DSG gereden...en de werking en soeplesse van de DSG bak was best te pruimen...het is zeker geen multitronic maar ik zou er best mee kunnen leven...die DSG bak in combinatie met een 3.0 V6 en quattro aandrijving moet een super combinatie zijn...we zullen wel zien binnen een paar jaar....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        die DSG bak in combinatie met een 3.0 V6 en quattro aandrijving moet een super combinatie zijn...we zullen wel zien binnen een paar jaar....
                                        zou moeten zijn, ja
                                        alle commentaren over de DSG van VW zijn steeds zeer positief geweest, zowel van de pers als van de gebruikers
                                        dit is nog niet 100% het geval voor de S-tronic, en het verbaast mij dat Audi blijft sukkelen met de fijntuning van "hun" S-tronic ondanks tal van updates van de sturing, vooral voor versies met hogere koppelwaarden
                                        het zal wel in orde komen...

                                        Comment


                                        • Een nieuwe neus voor mijne Q 5
                                          Bijgevoegde Bestanden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X