Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• spoorvorming

Er zijn grenzen aan wat een band en onderstel kunnen compenseren...de ene band is natuurlijk gevoeliger dan de andere...maar ik denk dat het probleem van het spoor volgen meer te maken heeft met onze kwalitatieve wegen hier in belgie...in belgie vind je geen 10 km mooie weg meer..alles is hier stuk gereden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
      Heb je al de update gehad van de MMI die van de fabriek uit moet gebeuren,er zou inderdaad problemen zijn geweest met sommige radio's alhoewel ik deze niet gehad heb.
      Merci, de lijst is spontaan teruggekomen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        Er zijn grenzen aan wat een band en onderstel kunnen compenseren...de ene band is natuurlijk gevoeliger dan de andere...maar ik denk dat het probleem van het spoor volgen meer te maken heeft met onze kwalitatieve wegen hier in belgie...in belgie vind je geen 10 km mooie weg meer..alles is hier stuk gereden....
        Met mijn winterbanden (Bridgestone 4x4 winter) heb ik op hetzelfde traject nooit problemen gehad: die spoorden als een trein.
        Zal mijn neus eens opsteken bij de dealer ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
          Merci, de lijst is spontaan teruggekomen...
          dacht ik ook, deze lijst komt automatisch en wordt constant bijwerkt met de lokale zenders die binnen bereik komen; ik vind dat trouwens lastig en onduidelijk, daar de gekozen zender onderweg permanent van lijn verandert; daarom zet ik meestal de radioscherm op geheugens of (liever) op manual (in mijn opzicht mooier, maar niet praktischer..) Spijtig dat wij de display via de MMI niet kunnen kiezen en stabiliseren

Comment

• Josy said : Als zomerband rij ik nu met Michelin Latitude Sport:

ik heb deze toevallig zien staan o een nieuwe test-Q5 136 pk's van Lagrou
            Qua tekening zijn niet erg spectaculair, maar dit is ook geen reden om deze af te keuren
            de "print" van een Dunlop op de grond is merkelijk mooier, en de schouders meer "vierkant"
            de Michelin zal blijkbaar meer gelijkmatig slijten

Comment

• Mijne Q5 heeft last van "zwalpen" of van zijn lijn afwijken (met de originele dunlop banden).
              Het is mij wel opgevallen bij de "U rijdt" snelheids borden altijd meer aangeven dan de teller in de wagen. Misschien omdat de banden niet hard genoeg zijn opgepompt? (dit weekend eens de druk controleren als ik tijd heb)
              Of moet de band grootte ook ergens ingegeven worden?(niet gevonden in MMI)
              Mijn A4 en vroegere passat gaven juist meer aan dan de snelheidsborden.
              De optie bandenspanning vind ik gewoon zonde van het geld.
              Ik vermoed dat men ergens een berekening toepast op toerentallen van de wielen en dat men constateert dat het ene wiel sneller draait dan het andere en vergelijkt met de opgeslagen waarde.
              Ik had verwacht dat men op het scherm gewoon de druk van iedere band kon aflezen.

Heeft de MMI soms ergens nog een verborgen pagina die door een bepaalde combinatie van toetsen bereikt kan worden?

Sfeerverlichting: boven in de buurt van de plafondverlichting zitten ook twee rode led die naar beneden schijnen ongeveer op de versnellingspook en het klopt dat de ventilatiegaten niet verlicht zijn.

Voor de buitenspiegels zou een maatje kleiner ook wel goed geweest zijn.

Voor de rest tevreden maar ik rij er ook maar 3 weken in rond hé.

Groeten

Ludo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ludooke Bekijk Berichten
                Mijne Q5 heeft last van "zwalpen" of van zijn lijn afwijken (met de originele dunlop banden)
                ik stel vast dat ik bij de weinigen ben die geen last hebben van spoorvorming met Dunlops
                misschien te wijten aan het feit dat ik velgen van 19" heb en dus ook banden van /55 reeks met strakkere wanden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  ik stel vast dat ik bij de weinigen ben die geen last hebben van spoorvorming met Dunlops
                  misschien te wijten aan het feit dat ik velgen van 19" heb en dus ook banden van /55 reeks met strakkere wanden ?
                  is een zeer goed opmerking guyguy. Ik rijd met de standaard 17" Dunlopbanden en die reageren wel op spoorvorming. Mijn Dunlopwinterbanden daarentegen, in dezelfde maat gaven geen krimp.

@Josy: welke banden had je voordien en na hoeveel Km ben je overgeschakeld op de Latitude Sport?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten
                    is een zeer goed opmerking guyguy. Ik rijd met de standaard 17" Dunlopbanden en die reageren wel op spoorvorming. Mijn Dunlopwinterbanden daarentegen, in dezelfde maat gaven geen krimp.

@Josy: welke banden had je voordien en na hoeveel Km ben je overgeschakeld op de Latitude Sport?
                    Bridgestone Dueler H/P Sport 235/55/R19, vervangen na 35K km.

Comment

• Ik heb mijn banden (originele dunlop 17 ") opgepompt tot 2,7 bar en de auto gedraagt zich totaal anders op de weg. Oorspronkelijke druk was 2,3 bar.
                      Misschien is de druk nu te hoog maar hij "bolt" beter.

Groeten
                      Ludo

Comment

Ik heb mijn banden (originele dunlop 17 ") opgepompt tot 2,7 bar en de auto gedraagt zich totaal anders op de weg. Oorspronkelijke druk was 2,3 bar.

Groeten
                        Ludo
                        kijk toch na of je banden niet in het midden (meer) slijten; dan is de spanning te hoog
                        2,7 is wel (maar) 200gr meer dan de aanbevolen "full charge", indien je vaak geladen rijdt is dat niet zoveel

Comment

Ik heb mijn banden (originele dunlop 17 ") opgepompt tot 2,7 bar en de auto gedraagt zich totaal anders op de weg. Oorspronkelijke druk was 2,3 bar.

Groeten
                          Ludo
                          De normale hoeveelheid bar is toch 2,1 bar volgens het etiket aan de bestuurders deur,
                          of heb ik het mis ?
                          Rijdt jouw Q5 dan niet te hard (meer voeling met de weg?)

Comment

• Ik weet dat ze te hard zijn opgepompt, normaal moet de druk 2.1 zijn bij gewone belasting en 2,4 bar bij volle belasting. De banden zullen zeker harder slijten aan de binnenkant maar nu rijd hij beter wel iets harder.
                            Ik vind het zonde om nu al over te schakelen naar een ander merk band.
                            Is de druk op de banden niet merk afhankelijk? Iedere merk heeft toch iets andere constructie en eigenschappen.

Zou het toch iets te maken hebben dat de zijwanden te hoog zijn met de 17" velgen en dat dit het slechtere rijgedrag tot gevolg heeft?
                            Volgende week moet hij binnen voor het eerste nazicht misschien dat men in de garage de druk terug laat zakken tot de normale druk.
                            Deze verhoogde druk was eigenlijk een soort test dus in de toekomst kan het zijn dat de normale druk behouden blijft.

groeten

Ludo

Comment

Zou het toch iets te maken hebben dat de zijwanden te hoog zijn met de 17" velgen en dat dit het slechtere rijgedrag tot gevolg heeft?
                              Dit zal wss. wel meespelen maar mijn 17" Brigdestone winterbanden waren perfect. Met mijn dunlop sport 01 zomerbanden heb ik weer volop last van spoorvorming & ander ongemak. Ik zal ze ook eens wat harder opblazen & als dat niet help dan vliegen ze !

Comment

• Iemand een idee over de leveringstermijn van een Q5.

Bij een prijsofferte gisteren kreeg ik te horen 12 maanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                                  Iemand een idee over de leveringstermijn van een Q5.

Kan kloppen, als ik het vroeg in de garage ergens in maart was het toen al 9 maanden wachten.

Comment

Kan kloppen, als ik het vroeg in de garage ergens in maart was het toen al 9 maanden wachten.
                                    inderdaad, begin deze maand was het voor eind november
                                    ik denk dat het te maken kan hebben met de overplaatsing van de produktielijn (of de opening van een tweede plant) ... in China.
                                    de Q5 blijkt erg in trek te zijn in vele landen

Comment

Een wagen kan goed verkopen, maar 12 maanden!!!! Dat zou ik er nooit voor over hebben. Op mijn nieuwe wagen zal ik 6 maanden moeten wachten waarvan er nu 5 voorbij zijn en dat vond ik al veeeel te lang, laat staan dat het 2 keer zoveel is. Audi kan zeggen wat ze willen, maar hier door verliezen ze potentiele klanten. Vriend van mij heeft zelf de Q5 niet besteld omdat hij geen zin had om zo lang te wachten. Als ze het grootste premium merk willen worden zullen ze toh iets moeten doen aan het productie capaciteit...

Comment

Ik heb een audi q5 besteld begin februari 2010, de levering is voorzien voor de maand juni 2010

Comment

Bij mijn bezoek aan de garage zaterdag was levertermijn voor een Q5
                                          januari 2011

Comment

Working...
                                          X