Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
    Als je de Amerikaanse definitie van een premium wagen kent is dat niet noodzakelijk een eer...
    of een serieuze blamage voor andere merken (.....) dat ze er zelfs niet in slagen om op de Amerikaanse markt tot de betere te behoren.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
      Que? Zeldzaam? Ik kom dadelijks heel wat Q5's tegen, quasi evenveel als de X3 en XC60... Ken de cijfers niet maar ik denk dat de Q5 zelfs één van de best verkocht is in zijn segment.
      Klopt ! Ik las zojuist dat de Q5 (110.000 stuks...in 2009) één derde van alle in dat jaar gefabriceerde Quattro's vertegenwoordigden. In 2010 zal zich blijkbaar de trend verder zetten, zo te zien aan de leveringstermijnen.
      Gisteren 3,5 uren (overdag) op de baan geweest; ik kwam maar één Q5 tegen, ook maar één GLK, twee XC60, wel emmers X3 en X5.
      Staan ze dan overdag allemaal in en op de bedrijvenparkings ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Klopt ! Ik las zojuist dat de Q5 (110.000 stuks...in 2009) één derde van alle in dat jaar gefabriceerde Quattro's vertegenwoordigden. In 2010 zal zich blijkbaar de trend verder zetten, zo te zien aan de leveringstermijnen.
        Gisteren 3,5 uren (overdag) op de baan geweest; ik kwam maar één Q5 tegen, ook maar één GLK, twee XC60, wel emmers X3 en X5.
        Staan ze dan overdag allemaal in en op de bedrijvenparkings ?
        Zou best kunnen. Bij ons staan er in ieder geval enkele in de parking ;-), maar denk dat de cijfers toch voor zich spreken...
        Deze morgen trouwens ook nog eens GLK tegen gekomen, daar gaat de exclusiviteit :-), de Q5's heb ik niet geteld maar het waren er meer dan 1. Nu ik moet ook van Hasselt naat Brussel, kans genoeg dus om wat wagens te spotten

Comment

• Als ik me niet vergis hebben hier eens cijfers gestaan. Ik herinner me dat in de huidige verkopen de XC60 marktleider is in de midsize SUV's, gevolgd door Q5, en dat het verschil ongeveer 20-25% was, dus voor elke 4 Q5's worden er 5 XC60's verkocht.

Kan iemand die cijfers staven? Enfin, in een Audi-minnend land is dit misschien niet slecht maar beter had waarschijnlijk gekund. Het komt vrij goed overeen met het beeld op de baan. Ik kom toch relatief weinig Q5's tegen. In verhouding een pak meer XC60's. X3 en X5 natuurlijk ook, maar die worden al langer verkocht dus dat vertekent het beeld.

Comment

Als ik me niet vergis hebben hier eens cijfers gestaan. Ik herinner me dat in de huidige verkopen de XC60 marktleider is in de midsize SUV's, gevolgd door Q5, en dat het verschil ongeveer 20-25% was, dus voor elke 4 Q5's worden er 5 XC60's verkocht.

Kan iemand die cijfers staven? Enfin, in een Audi-minnend land is dit misschien niet slecht maar beter had waarschijnlijk gekund. Het komt vrij goed overeen met het beeld op de baan. Ik kom toch relatief weinig Q5's tegen. In verhouding een pak meer XC60's. X3 en X5 natuurlijk ook, maar die worden al langer verkocht dus dat vertekent het beeld.

de cijfers komen uit AW van april...
            XC60's zijn hier in de westhoek goed vertegewoordigd, de dealer van Veurne verkoopt goed (ook in noord-Frankrijk (doet het onderhoud op zaterdag de hele dag !)
            ben daar heel lang geleden klant geweest ... met een DAF 55 !

Comment

Als ik me niet vergis hebben hier eens cijfers gestaan. Ik herinner me dat in de huidige verkopen de XC60 marktleider is in de midsize SUV's, gevolgd door Q5, en dat het verschil ongeveer 20-25% was, dus voor elke 4 Q5's worden er 5 XC60's verkocht.

Heeft misschien ook te maken met de prijs (duurder) of het moderner multimedia-systeem en interieur van de Q5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cold - play Bekijk Berichten
                Heeft misschien ook te maken met de prijs (duurder) of het moderner multimedia-systeem en interieur van de Q5
                Ja, ik vind de XC60 ook een betere keus prijs/kwaliteit. Daar heeft de Q5 duidelijk een handicap, daar heb je gelijk.
                Multimedia systeem kan moderner zijn in de Audi, maar interieur kan je van vormgeving toch zeker niet moderner noemen dan die van de XC60. ik kan me moeilijk inbeelden dat het moderner zijn van een interieur een negatieve invloed heeft op de verkoopscijfers... daar ben ik je even kwijt.
                Enfin, als je beide wagens bekijkt is het pakket zó verschillend, totaal andere filosofie. Als dan de verkoopscijfers spreken wordt duidelijk welke filosofie in de smaak valt. Nu ja, ieder zijn meug.

Comment

...maar interieur kan je van vormgeving toch zeker niet moderner noemen dan die van de XC60
                  je moet uiteraard niet meer dan 10 seconden in beide wagens gaan zitten om het verschil te merken

Comment

je moet uiteraard niet meer dan 10 seconden in beide wagens gaan zitten om het verschil te merken
                    De deur opentrekken is al genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                      Que? Zeldzaam? Ik kom dadelijks heel wat Q5's tegen, quasi evenveel als de X3 en XC60... Ken de cijfers niet maar ik denk dat de Q5 zelfs één van de best verkocht is in zijn segment.
                      Hier in de gemeente in een straal van 3km (wat niet veel is) 6 eigenaars van een Q5, eentje hier in mijn straat en nog één op 500m van mijn deur. In een andere straat 2 op 200m van elkaar! tja exclusief kun je het hier al niet meer noemen :-(

Comment

• Bestaat er eigenlijk - behalve naar je dealer bellen - nog een andere (online ?) mogelijkheid om aan de hand van je ordernummer je bestelling op te volgen bij Audi ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patrick Bekijk Berichten
                          Bestaat er eigenlijk - behalve naar je dealer bellen - nog een andere (online ?) mogelijkheid om aan de hand van je ordernummer je bestelling op te volgen bij Audi ?

Ik zou Malkovich willen quoten, diens gelaatsuitdrukking én toon van zijn stem in gedachten:

"Make an educated guess!"

Dit terzijde, het valt me op dat er op de Audi topics vaak sprake is van wachten, of het niet goed kennen van levertijden en de al dan niet duidelijke info van de dealer daarbij.

Als jullie een wagen gaan kopen, krijgen jullie dan geen leverdatum? Waarom dan achteraf zo zitten vissen naar leverdatum? Dat hoort toch gewoon afgesproken te zijn bij bestelling?

Comment

Als jullie een wagen gaan kopen, krijgen jullie dan geen leverdatum? Waarom dan achteraf zo zitten vissen naar leverdatum? Dat hoort toch gewoon afgesproken te zijn bij bestelling?
                            Mijn dealer heeft mij wel degelijk de productieweek opgegeven, en ik loop dus ook niet te vissen naar de leveringsdatum. Ik stelde gewoon een gewone vraag...
                            Van één dealer weet ik dat zijn klanten via zijn eigen website hun bestelling kunnen opvolgen.

Comment

van de dag af dat je een Audi zal besteld hebben, zal je verzekerd ook ongedurig worden...

Comment

van de dag af dat je een Audi zal besteld hebben, zal je verzekerd ook ongedurig worden...
                                NOOIT! Ik heb eens 9 maanden gewacht, zonder verpinken! Moet wel toegeven dat het de laatste weken begon te spannen, maar voordien helemaal geen last van gehad!

Als je een kleine verwacht duurt het ook 9 maanden hoor, en geen website om de leverdatum op te volgen. Ook daar kunnen er onverwachte dingen gebeuren. Onze jongste is afgeleverd op iets meer dan 7,5 maanden

En zeg nu zelf... zie je je Audi liever dan je eigen bloed?

Een auto is maar een auto... OOK als daar vier ringen, of het mannelijkheidssymbool, of een ster of een propeller e.d. op hangen!

Er zijn er natuurlijk die een stockwagen kopen omdat ze absoluut geen geduld kunnen oefenen

Comment

Er zijn er natuurlijk die een stockwagen kopen omdat ze absoluut geen geduld kunnen oefenen
                                  als je mijn posts volgt weet je al dat ik inderdaad deel uitmaak van deze groep ongenezelijke ongeduldigen...

Comment

als je mijn posts volgt weet je al dat ik inderdaad deel uitmaak van deze groep ongenezelijke ongeduldigen...
                                    Ik had jouw posts gelezen

Comment

Ik had jouw posts gelezen
                                      een stockwagen kopen een wel een paar voordelen :

- je ziet hem staan en je blijft dus met beide voeten op de grond i.p.v. te beginnen fantaseren over de vele al dan niet bruikbare/nuttige/nodige opties op een catalogus
                                      - je kan niet verrast worden dat bepaalde uitrustingen plots veranderd zijn op de wagen die je bestelde : ik ben zo ooit verliefd geraakt op een donkergroene Saab met passende groene zetels en groen getinte ruiten, maar ik heb deze niet gekocht omdat het jaar/model in augustus veranderde; de geleverde wagen was met beige interieur en bruin getinte ruiten...
                                      - de wagen die je beoogt kan je uitvoerig testen qua bruikbaarheid van de uitrusting; een testrit juist met deze wagen is uiteraard meestal uitgesloten, maar je hebt op dat ogenblijk al met hetzelfde model wel ergens proefgereden, anders was je niet bezig te onderhandelen
                                      - de verkoper is meestal tot een bijkomende geste bereid om de zaak te kunnen laten beklinken
                                      - stockwagens blijven redelijke modellen omdat ze ooit een koper moeten vinden, je wordt niet geneigd om iets te kopen die je je achteraf problemen bezorgt (bv een aangename maar onverantwoorde motoristatie)
                                      - en... je rijdt gewoon de wagen uit de showroom !

als nadeel komt wel dat de wagen onvermijdelijk een paar opties mist waarop je (in de meeste gevallen) fantaseerde, en een paar opties wel heeft die je (redelijkerwijze) niet had besteld; aan jou dan uit te maken of het totaal pakket de gevraagde prijs verantwoordt. Het feit dat je vlugger beslist kan naar twee kanten snijden, want de emotie kan het verstand iets onderdrukken ! Als te lang wikt en weegt, blijft je zo redelijk dat je achteraf spijtig krijgt leuke/dure opties niet te hebben genomen, en dan moet je jarenlang met ledige ogen kijken naar degenen die ze wel hebben geselekteerd. Erger is als je achteraf vaststelt dat de wagen met je ware noden niet overeenstemt, maar dat kan ook met een wagen op bestelling. In mijn geval was de wagen over-uitgerust t.o.v. mijn basiswensen, maar ik heb al veel plezier gehad met de opties die ik supplementair betaald heb, en de prijs ben ik al vergeten !
                                      Wat de Q5 betreft zijn de tijden wel veranderd : verleden jaar kon ik uit bijna 50 wagens kiezen, nu is de voorraad geslonken tot minder dan 5 , waarvan twee die reeds in de stock stonden toen ik kocht. Wachten is dus voor de meesten onvermijdelijk geworden !
                                      Last edited by guyugy; 09/05/2010, 12:26.

Comment

• Navigatie MMI + ( met harde schijf )

Weet iemand of hiervoor een update van de kaarten is?

Heb overal gezocht en ook de dealer gevraagd, maar nergens
                                        te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diddel Bekijk Berichten
                                          Weet iemand of hiervoor een update van de kaarten is?

Heb overal gezocht en ook de dealer gevraagd, maar nergens
                                          te vinden.
                                          welk probleem ondervindt u met de huidige versie ?
                                          ik vind de kaarten nog redelijk up to date
                                          als ik iets niet vind, dan is het geregeld door een foute opzoeking van mijzelf (de bestemming bestond, ik had het adres fout ingebracht...) Met wat ervaring weet ik nu hoe bepaalde gegevens in te brengen, zodat de MMI ze meteen vindt (o.m. adressen met cijfers zoals "1ste Linie Regimentstraat)

Comment

Working...
                                          X