Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    nee, hoor
    de wagen (2009) kreeg de optie "color-module", iets dat praktisch niemand selecteerde
    het is alsof de wagen eventjes gedompeld werd in een bad mat-lichtgrijs : de zijschorten (standard) : de lip onder de rooster en de onderkant van de achterbumper zijn platinum, zeer gelijkend aan de kleur van de standard rooster van de 2,0 l (niet blinkend "vuil" grijs )
    het geheel vind ik persoonlijk geslaagd, want het maakt de wagen visueel langer dan hij is
    wie kiest voor dezelfde elementen in koetskleur bekomt het onmgekeerd effekt : de wagen lijkt hoger en korter
    ander "voordeel" : de onderkant vervuilt, natuurlijk, maar visueel veel minder dan bij de blinkend (of mat-zwarte) geverfde wagen : na een paar dagen zijn de velgen ook ongeveer van die kleur

de off-road pakket is veel agressiever met een bescherming onder de rooster (onbetaalbaar...)
    Indeed, veel betaalbaarder voor mijn portemonnee. Ik zie dit wel zitten . Off road pakket is schandalig duur...

Comment

met de A4 avant, inderdaad, maar je moet wel vergelijken met een quattro...
      als je vergelijkt met een All-Road of een A5 SB, komt je in dezelfde prijsklasse (ik dacht eerst een A4 All-Road te nemen, pas als ik de prijs kende ben gaan loeren naar de Q5; en deze is een stuk aangenamer op de baan, vooral in comfort (zelfs met 19"-ers heb tje banden reeks /55, dat maakt een groot verschil) Doe de test !
      Ik heb ook al eens gekeken naar een A4 avant 2.7 quattro, maar dan zit je in dezelfde prijsklasse vd Q5...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
        Ik hoor bvb niet zo'n positieve dingen over de automatische bak, dus pak ik een manuele.
        ik wou een automaat en ik had deze zeker aangevinkt als ik de wagen besteld had. Wegens de lange leveringstermijnen heb ik mij eerder beslist voor een mooi uitgeruste stockwagen, maar die was wel eentje met manuele bak (en diesel...)
        Na een jaar ervaring heb ik mij met de diesel verzoend, en als ik de commentaren van de S-tronic gebruikers lees, ben ik niet mistevreden van mijn manuele bak : erg goede verspereiding van de gangen, zelfs iets te "kort" naar mijn smaak (1 tot 4 trekken erg goed op (1 en 2 zelfs teveel) en 5/6 hebben nog genoeg adem met de 163/170-versie nooit een verzet terug te moeten nemen op autostrade. De S-tronic is in tegendeel in "D" wat sloom daar de schakelwet het laag verbruik beoogt (schakelt erg laag naar omhoog); in "S" komt alles in orde, maar dan ten nadele van het verbruik. Ik ben overtuigd dat Audi de afstelling van de S-tronic nog zal verbeteren, dus zal wat mij betreft de volgende wel een automaat zijn. Spijtig dat ze de 2,7 V6 Multitronic niet kunnen installeren in de Q5... Dat zou mijn ding zijn

Comment

Ik heb ook al eens gekeken naar een A4 avant 2.7 quattro, maar dan zit je in dezelfde prijsklasse vd Q5...
          uiteraard, maar dan hebt je wel de V6...
          ik heb de bescheiden 2,0 TDI...
          ik vond deze 2,7 erg tof in de A4 multi die ik getest had, maar in de Q5 moest je naar 3,0l klimmen en dat vind ik als particulier net "over" gelet op mijn noden en toestand (ik lease niet meer...)
          meer is altijd beter en aangenamer, maar ergens moeten wel stoppen
          dus wat mij betreft beter een super 2,0 dan een basic 3,0; ik betaal al genoeg taksen

Comment

uiteraard, maar dan hebt je wel de V6...
            ik heb de bescheiden 2,0 TDI...
            ik vond deze 2,7 erg tof in de A4 multi die ik getest had, maar in de Q5 moest je naar 3,0l klimmen en dat vind ik als particulier net "over" gelet op mijn noden en toestand (ik lease niet meer...)
            meer is altijd beter en aangenamer, maar ergens moeten wel stoppen
            dus wat mij betreft beter een super 2,0 dan een basic 3,0; ik betaal al genoeg taksen
            Dit is ook net mijn "frustratie". Ik wil een betaalbare 2.7tdi in een Q5, want een 3.0tdi is te duur in verzekering/biv, etc voor een particulier. Het prijsverschil tussen een 2.0tdi en 3.0tdi is te groot voor 2 cylinders meer. De uitrusting bijna dezelfde !
            Dus zal ook een 2.0tdi 163/170pk worden moest ik een Q5 kopen. Wil wel eerst nog eens de nieuwe bmw X3 rijden voor ik beslis.

Goed dat de manuele bak goed meevalt. Deze draagt ook mijn voorkeur.

Comment

Wil wel eerst nog eens de nieuwe bmw X3 rijden voor ik beslis.
              het wordt een moeilijke keuze, denk ik
              de nieuwe X3 is beschreven als meer conmfortabel dan de vorige versie (was eigenlijk niet zo moeilijk ), dus komt hij mogelijk nu in de buurt van de Q5 wat dat betreft
              Afwerking zal m.i. ook gelijklopend zijn, ik vind persoonlijk dat de Q5 (vergeleken met de andere Audi's) hier en daar een steek laat vallen zoals bv de plastiekerige deurenbekleding, en het niet bekleed deel van de achterzetels naast de deur. In een SUV kan dat nog gerechtvaardigd worden door het zwaarder gebruik, maar toch...
              Eigenlijk zal dat persoonlijk gevoel worden... ik voel niets voor het merk BMW ondanks mijn (voor?)oordeel eerder gebaseerd wordt om de (hier niet van toepassing) achtewielraandrijving (en imago )
              Have a good choice !

Comment

• 19" of 20" gekozen? Ik heb er dezelfde velgen in 20" onder liggen

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten
                  19" of 20" gekozen? Ik heb er dezelfde velgen in 20" onder liggen
                  20" Ik had nog geen andere Q gezien met deze velg.
                  Ben er tevreden mee maar er komen geen bridgestone banden meer op ( veel meer rolgeluid dan de dunlop banden ) nu ongeveer 5000 Km met gereden

Welke band ligt er bij u op?
                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                    20" Ik had nog geen andere Q gezien met deze velg.
                    Ben er tevreden mee maar er komen geen bridgestone banden meer op ( veel meer rolgeluid dan de dunlop banden ) nu ongeveer 5000 Km met gereden

Welke band ligt er bij u op?
                    ik denk, op basis van wat ik op verschillende fora las, dat de Michelin Latitude de beste evaluatie van de gebruikers krijgt (kost al 255 € btw in voor 19"-ers...)
                    ik ben persoonlijk niet mistevreden van mijn Dunlops, maar ik zie dat weinig Q5-bezitters bij Dunlop blijven wanneer ze veranderen (een buurman koos onlangs voor Continental UHP)
                    Dunlops zijn even duur als Michelins; tekenprofiel van Michelins en Continental is vrij banaal, maar who cares ?
                    Voor 20"ers zou ik vooral kijken of de velg goed afgeschermd is (lip ?)

Comment

het wordt een moeilijke keuze, denk ik
                      de nieuwe X3 is beschreven als meer conmfortabel dan de vorige versie (was eigenlijk niet zo moeilijk ), dus komt hij mogelijk nu in de buurt van de Q5 wat dat betreft
                      Afwerking zal m.i. ook gelijklopend zijn, ik vind persoonlijk dat de Q5 (vergeleken met de andere Audi's) hier en daar een steek laat vallen zoals bv de plastiekerige deurenbekleding, en het niet bekleed deel van de achterzetels naast de deur. In een SUV kan dat nog gerechtvaardigd worden door het zwaarder gebruik, maar toch...
                      Eigenlijk zal dat persoonlijk gevoel worden... ik voel niets voor het merk BMW ondanks mijn (voor?)oordeel eerder gebaseerd wordt om de (hier niet van toepassing) achtewielraandrijving (en imago )
                      Have a good choice !
                      Heb eens gebeld naar BMW garage, en pas in november testmodel van X3 beschikbaar. Dus nog efkes wachten. Heb reeds 4 BMW's gehad, maar nu wil ik wel eens iets anders. We zien wel. Zal in september ook eens de BMW 5 touring testrijden, maar das meer voor de fun . Daarvoor voel ik me nog te jong (ik weet het, het is een gevoel.).

Volgende week ga ik al eens naar de audi garage, en eens kijken/voelen hoe plastiekerig dit aanvoelt. Maar ik maak me geen illusies, want bij BMW moet je ook diep in uw zakken graaien om een deftig , niet-plastiekerig interieur te krijgen (toch in de 3 reeks).
                      Het enige dat ik hoop is dat de Q5 2.0tdi toch een beetje sportief aanvoelt. Het duwke dat je in de rug krijgt bij een BMW achterwielaandrijving in een bocht, als je op de gas duwt is wel leuk. Alhoewel met 60procent vermogen naar de achterwielen vd Q5 dit ook wel goed moet aanvoelen.
                      Genoeg geleuterd. Nu nog eens mee rijden...

Comment

Genoeg geleuterd. Nu nog eens mee rijden...
                        Doen ! Het zou mij verbazen dat je teleurgesteld wordt
                        Een SUV is echter per definitie geen sportwagen, en het voelt wel anders aan dan een break
                        Van die 60 % stuwkracht op de achterwielen heb ik nog weinig van gevoeld, vergeleken met mijn vroeger A4 (non-Quattro...), de wagen is perfekt neutraal (op de snelheden die ik aan durf)
                        Optrekken doet hij goed (zelfs zeer goed vergeleken met de 2,6 V6 van de Avant)
                        En als je de 163 pk's te nipt vindt, het kan zo 190 pk's worden met een risikoloos opvoerkit zonder naar een benzine of de 3,0 TDI te moeten grijpen
                        Wel in het achterhoofd houden dat je met 1800kg onderweg bent, echt bliksemsnel zal het nooit worden met een vrij bescheiden cylinderinhoud...
                        ook Audi kan geen mirakels toveren

Comment

• Aug 11, 2010
                          Audi Q5 van Techart

Categories: .Q5, Algemeen, Tuning

Geschreven door: Audiblog

De Audi Q5 is al geen misselijke SUV.
                          Maar ach je wilt hem iets dikker en lager bij de grond hebben, dat kan want Techart heeft speciaal voor je Audi Q5 lekkere dikke pattas in 22 inch formula shiny genaamd en uiteraard is ie lager gelegd deze koets zodat de wielen helemaal in de wielkasten verdwijnen. En dat geeft je Audi Q5 een dikke look mee.

Hier zie je de velgen goed, het lijkt een beetje op de Porsche style.

Vlot en laag op de weg.

Stilstaand heerlijk laaghangend.

Nog een beter beeld van de velg.

Comment

• Mooi, maar dan heb je een Q5 die er uitziet als een A4 Avant....

Comment

Doen ! Het zou mij verbazen dat je teleurgesteld wordt
                              Een SUV is echter per definitie geen sportwagen, en het voelt wel anders aan dan een break
                              Van die 60 % stuwkracht op de achterwielen heb ik nog weinig van gevoeld, vergeleken met mijn vroeger A4 (non-Quattro...), de wagen is perfekt neutraal (op de snelheden die ik aan durf)
                              Optrekken doet hij goed (zelfs zeer goed vergeleken met de 2,6 V6 van de Avant)
                              En als je de 163 pk's te nipt vindt, het kan zo 190 pk's worden met een risikoloos opvoerkit zonder naar een benzine of de 3,0 TDI te moeten grijpen
                              Wel in het achterhoofd houden dat je met 1800kg onderweg bent, echt bliksemsnel zal het nooit worden met een vrij bescheiden cylinderinhoud...
                              ook Audi kan geen mirakels toveren
                              Tja, de echt snelle versie is de 3.0tdi hé. Zou kunnen dat ik chipke laat aanpassen op de 2.0tdi. Heb dit vroeger eens laten doen, en viel goed mee.

Comment

Mooi, maar dan heb je een Q5 die er uitziet als een A4 Avant....
                                en blijkbaar zonder de minste comfort...
                                elk zijn ding, maar dan geeft dat geld aan een Lotus of zoiets, voor de echte prestaties

Comment

• idd...welke reden is er nog om voor deze SUV te gaan.
                                  De standaard Q5 heeft een top comfort, deze niets meer.
                                  Standaard geniet hij van een mooie bodemspeling, die al wel eens van pas kan komen, ook al kruip je er niet mee het veld in. Bij deze moet je voor elk bultje oppassen. Ieder zijn smeug, maar ik vind het maar niks. Deze dient alleen maar om stil te staan en naar te kijken, dan kan je al even goed een poster in je garage hangen en daar naar kijken.

Comment

• trekt op de ballen imo

Comment

• Vraagje, heeft de audi Q5 eigenlijk "trekogen" achter en/of voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                        Vraagje, heeft de audi Q5 eigenlijk "trekogen" achter en/of voor?
                                        Heb jij al eender welke audi van minder dan 10 jaar oud gezien met nog " trekogen " ?

Comment

• trek ogen

het is een audi........die heeft dat niet nodig...

oei oei ....nu gaan we iets horen......

Comment

Working...
                                          X