Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmet de A4 avant, inderdaad, maar je moet wel vergelijken met een quattro...
als je vergelijkt met een All-Road of een A5 SB, komt je in dezelfde prijsklasse (ik dacht eerst een A4 All-Road te nemen, pas als ik de prijs kende ben gaan loeren naar de Q5; en deze is een stuk aangenamer op de baan, vooral in comfort (zelfs met 19"-ers heb tje banden reeks /55, dat maakt een groot verschil) Doe de test !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenIk hoor bvb niet zo'n positieve dingen over de automatische bak, dus pak ik een manuele.
Na een jaar ervaring heb ik mij met de diesel verzoend, en als ik de commentaren van de S-tronic gebruikers lees, ben ik niet mistevreden van mijn manuele bak : erg goede verspereiding van de gangen, zelfs iets te "kort" naar mijn smaak (1 tot 4 trekken erg goed op (1 en 2 zelfs teveel) en 5/6 hebben nog genoeg adem met de 163/170-versie nooit een verzet terug te moeten nemen op autostrade. De S-tronic is in tegendeel in "D" wat sloom daar de schakelwet het laag verbruik beoogt (schakelt erg laag naar omhoog); in "S" komt alles in orde, maar dan ten nadele van het verbruik. Ik ben overtuigd dat Audi de afstelling van de S-tronic nog zal verbeteren, dus zal wat mij betreft de volgende wel een automaat zijn. Spijtig dat ze de 2,7 V6 Multitronic niet kunnen installeren in de Q5... Dat zou mijn ding zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenIk heb ook al eens gekeken naar een A4 avant 2.7 quattro, maar dan zit je in dezelfde prijsklasse vd Q5...
ik heb de bescheiden 2,0 TDI...
ik vond deze 2,7 erg tof in de A4 multi die ik getest had, maar in de Q5 moest je naar 3,0l klimmen en dat vind ik als particulier net "over" gelet op mijn noden en toestand (ik lease niet meer...)
meer is altijd beter en aangenamer, maar ergens moeten wel stoppen
dus wat mij betreft beter een super 2,0 dan een basic 3,0; ik betaal al genoeg taksen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenuiteraard, maar dan hebt je wel de V6...
ik heb de bescheiden 2,0 TDI...
ik vond deze 2,7 erg tof in de A4 multi die ik getest had, maar in de Q5 moest je naar 3,0l klimmen en dat vind ik als particulier net "over" gelet op mijn noden en toestand (ik lease niet meer...)
meer is altijd beter en aangenamer, maar ergens moeten wel stoppen
dus wat mij betreft beter een super 2,0 dan een basic 3,0; ik betaal al genoeg taksen
Dus zal ook een 2.0tdi 163/170pk worden moest ik een Q5 kopen. Wil wel eerst nog eens de nieuwe bmw X3 rijden voor ik beslis.
Goed dat de manuele bak goed meevalt. Deze draagt ook mijn voorkeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenWil wel eerst nog eens de nieuwe bmw X3 rijden voor ik beslis.
de nieuwe X3 is beschreven als meer conmfortabel dan de vorige versie (was eigenlijk niet zo moeilijk ), dus komt hij mogelijk nu in de buurt van de Q5 wat dat betreft
Afwerking zal m.i. ook gelijklopend zijn, ik vind persoonlijk dat de Q5 (vergeleken met de andere Audi's) hier en daar een steek laat vallen zoals bv de plastiekerige deurenbekleding, en het niet bekleed deel van de achterzetels naast de deur. In een SUV kan dat nog gerechtvaardigd worden door het zwaarder gebruik, maar toch...
Eigenlijk zal dat persoonlijk gevoel worden... ik voel niets voor het merk BMW ondanks mijn (voor?)oordeel eerder gebaseerd wordt om de (hier niet van toepassing) achtewielraandrijving (en imago )
Have a good choice !
Comment
-
19" of 20" gekozen? Ik heb er dezelfde velgen in 20" onder liggen
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Q5caractere Bekijk Berichten19" of 20" gekozen? Ik heb er dezelfde velgen in 20" onder liggen
Ben er tevreden mee maar er komen geen bridgestone banden meer op ( veel meer rolgeluid dan de dunlop banden ) nu ongeveer 5000 Km met gereden
Welke band ligt er bij u op?sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten20" Ik had nog geen andere Q gezien met deze velg.
Ben er tevreden mee maar er komen geen bridgestone banden meer op ( veel meer rolgeluid dan de dunlop banden ) nu ongeveer 5000 Km met gereden
Welke band ligt er bij u op?
ik ben persoonlijk niet mistevreden van mijn Dunlops, maar ik zie dat weinig Q5-bezitters bij Dunlop blijven wanneer ze veranderen (een buurman koos onlangs voor Continental UHP)
Dunlops zijn even duur als Michelins; tekenprofiel van Michelins en Continental is vrij banaal, maar who cares ?
Voor 20"ers zou ik vooral kijken of de velg goed afgeschermd is (lip ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet wordt een moeilijke keuze, denk ik
de nieuwe X3 is beschreven als meer conmfortabel dan de vorige versie (was eigenlijk niet zo moeilijk ), dus komt hij mogelijk nu in de buurt van de Q5 wat dat betreft
Afwerking zal m.i. ook gelijklopend zijn, ik vind persoonlijk dat de Q5 (vergeleken met de andere Audi's) hier en daar een steek laat vallen zoals bv de plastiekerige deurenbekleding, en het niet bekleed deel van de achterzetels naast de deur. In een SUV kan dat nog gerechtvaardigd worden door het zwaarder gebruik, maar toch...
Eigenlijk zal dat persoonlijk gevoel worden... ik voel niets voor het merk BMW ondanks mijn (voor?)oordeel eerder gebaseerd wordt om de (hier niet van toepassing) achtewielraandrijving (en imago )
Have a good choice !
Volgende week ga ik al eens naar de audi garage, en eens kijken/voelen hoe plastiekerig dit aanvoelt. Maar ik maak me geen illusies, want bij BMW moet je ook diep in uw zakken graaien om een deftig , niet-plastiekerig interieur te krijgen (toch in de 3 reeks).
Het enige dat ik hoop is dat de Q5 2.0tdi toch een beetje sportief aanvoelt. Het duwke dat je in de rug krijgt bij een BMW achterwielaandrijving in een bocht, als je op de gas duwt is wel leuk. Alhoewel met 60procent vermogen naar de achterwielen vd Q5 dit ook wel goed moet aanvoelen.
Genoeg geleuterd. Nu nog eens mee rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenGenoeg geleuterd. Nu nog eens mee rijden...
Een SUV is echter per definitie geen sportwagen, en het voelt wel anders aan dan een break
Van die 60 % stuwkracht op de achterwielen heb ik nog weinig van gevoeld, vergeleken met mijn vroeger A4 (non-Quattro...), de wagen is perfekt neutraal (op de snelheden die ik aan durf)
Optrekken doet hij goed (zelfs zeer goed vergeleken met de 2,6 V6 van de Avant)
En als je de 163 pk's te nipt vindt, het kan zo 190 pk's worden met een risikoloos opvoerkit zonder naar een benzine of de 3,0 TDI te moeten grijpen
Wel in het achterhoofd houden dat je met 1800kg onderweg bent, echt bliksemsnel zal het nooit worden met een vrij bescheiden cylinderinhoud...
ook Audi kan geen mirakels toveren
Comment
-
Aug 11, 2010
Audi Q5 van Techart
Categories: .Q5, Algemeen, Tuning
Geschreven door: Audiblog
De Audi Q5 is al geen misselijke SUV.
Maar ach je wilt hem iets dikker en lager bij de grond hebben, dat kan want Techart heeft speciaal voor je Audi Q5 lekkere dikke pattas in 22 inch formula shiny genaamd en uiteraard is ie lager gelegd deze koets zodat de wielen helemaal in de wielkasten verdwijnen. En dat geeft je Audi Q5 een dikke look mee.
Hier zie je de velgen goed, het lijkt een beetje op de Porsche style.
Vlot en laag op de weg.
Stilstaand heerlijk laaghangend.
Nog een beter beeld van de velg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDoen ! Het zou mij verbazen dat je teleurgesteld wordt
Een SUV is echter per definitie geen sportwagen, en het voelt wel anders aan dan een break
Van die 60 % stuwkracht op de achterwielen heb ik nog weinig van gevoeld, vergeleken met mijn vroeger A4 (non-Quattro...), de wagen is perfekt neutraal (op de snelheden die ik aan durf)
Optrekken doet hij goed (zelfs zeer goed vergeleken met de 2,6 V6 van de Avant)
En als je de 163 pk's te nipt vindt, het kan zo 190 pk's worden met een risikoloos opvoerkit zonder naar een benzine of de 3,0 TDI te moeten grijpen
Wel in het achterhoofd houden dat je met 1800kg onderweg bent, echt bliksemsnel zal het nooit worden met een vrij bescheiden cylinderinhoud...
ook Audi kan geen mirakels toveren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenMooi, maar dan heb je een Q5 die er uitziet als een A4 Avant....
elk zijn ding, maar dan geeft dat geld aan een Lotus of zoiets, voor de echte prestaties
Comment
-
idd...welke reden is er nog om voor deze SUV te gaan.
De standaard Q5 heeft een top comfort, deze niets meer.
Standaard geniet hij van een mooie bodemspeling, die al wel eens van pas kan komen, ook al kruip je er niet mee het veld in. Bij deze moet je voor elk bultje oppassen. Ieder zijn smeug, maar ik vind het maar niks. Deze dient alleen maar om stil te staan en naar te kijken, dan kan je al even goed een poster in je garage hangen en daar naar kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenVraagje, heeft de audi Q5 eigenlijk "trekogen" achter en/of voor?
Comment
Comment