Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door falko Bekijk Berichten
    Eindelijk, na zes maanden wachten is mijn Q5 TDI 136 pk geleverd.

    Heeft er iemand ervaring met het chiptunen van een 136 pk motor, wat met de garantie van Audi?
    Als je het bij Audi zelf doet (ABT tuning) is de garantie geen probleem. Op een ander weet ik niet precies hoe het zit maar ik zou toch maar de kleine lettertjes lezen
    Ik zou zowieso ook wachten tot je minstens 10 000 kms op de teller hebt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
      Toch nog iemand die niet mee doet aan die korting wedloop en inziet dat dat niet het belangrijkste is. Respect!
      Sommige mensen kopen precies een korting ipv een auto...
      Precies of hier een fils à papa spreekt Of nog niet lang aan het werken ?
      Er zijn ook garage waar een klant goede prijs en een goede service krijgt !
      Bij mijn Audi dealer krijg ik geen respect en dat heeft niet enkel met de korting te maken !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Als je het bij Audi zelf doet (ABT tuning) is de garantie geen probleem. Op een ander weet ik niet precies hoe het zit maar ik zou toch maar de kleine lettertjes lezen
        Ik zou zowieso ook wachten tot je minstens 10 000 kms op de teller hebt.
        indeed, zou ik het doen (is nu niet eens in mijn gedacht..) dan enkel bij een dealer met de ABT-tuning. Geen vrees voor de waarborg en geen probleem bij updating. Wel (soms hééél...) wat duurder, maar vooral je zult het volle potentieel durven benutten zonder nagedachten...
        Zou je niet eerst het volle potentieel van je 136 pk proberen te benutten ?
        Ik ben niet zeker dat ik al zo vaak mijn 27 bijkomende pk's heb gebruikt
        Eigenlijk zouden de autobouwers een teller moeten voorzien waar mee wij (zoals in een Veyron...) het opgebruikt vermogen kunnen checken. Het zou bijzonder leerrijk zijn...
        Ze zullen dat echter niet doen omdat het dan te duidelijk zou kunnen worden dan onze wagen feitelijk overgemotoriseerd zijn tov van wat er nog mee kan gedaan worden. Nu verkopen ze wagens die maar een fraktie van hun vermogen effektief gebruiken, ze moeten niet meer vrezen voor kapote motoren tijdens de garantie !
        nb : de algemene gemiddelde snelheid van praktisch alle wagens schommelt tussen 35 en 45 km/u; om dat resultaat te bereiken heb je amper 70 pk's nodig. De rest is voor het plezier, en dit is natuurlijk onbegrenst (toch een beetje door de portemonee !)

        Ik wil je niet ontraden, hoor, enkel even een andere invalshoek melden

        ga je gang !
        Last edited by guyugy; 27/08/2010, 12:38.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
          Precies of hier een fils à papa spreekt Of nog niet lang aan het werken ?!
          Hangt er van af wat je lang noemt? Je kan zien hoe oud ik ben dus daaruit kan je afleiden dat ik nog geen 20 jaar actief ben op de arbeidsmarkt. Ik kan je wel verzekeren dat ik geen fils à papa ben, integendeel. Als je wil licht ik je dit graag per pm toe.

          Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
          Er zijn ook garage waar een klant goede prijs en een goede service krijgt !
          Bij mijn Audi dealer krijg ik geen respect en dat heeft niet enkel met de korting te maken !
          Een goede prijs is voor mij niet die waar de verkoper/concessie al zijn marge moet weggeven om de klant de maximale korting te geven.
          Als je bij je Audi dealer met dezelfde taal spreekt als tegen mij kan ik begrijpen dat je daar ook geen respect krijgt.

          Sorry voor de off-topic.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            indeed, zou ik het doen (is nu niet eens in mijn gedacht..) dan enkel bij een dealer met de ABT-tuning. Geen vrees voor de waarborg en geen probleem bij updating. Wel (soms hééél...) wat duurder, maar vooral je zult het volle potentieel durven benutten zonder nagedachten...
            Zou je niet eerst het volle potentieel van je 136 pk proberen te benutten ?
            Ik ben niet zeker dat ik al zo vaak mijn 27 bijkomende pk's heb gebruikt
            Eigenlijk zouden de autobouwers een teller moeten voorzien waar mee wij (zoals in een Veyron...) het opgebruikt vermogen kunnen checken. Het zou bijzonder leerrijk zijn...
            Ze zullen dat echter niet doen omdat het dan te duidelijk zou kunnen worden dan onze wagen feitelijk overgemotoriseerd zijn tov van wat er nog mee kan gedaan worden. Nu verkopen ze wagens die maar een fraktie van hun vermogen effektief gebruiken, ze moeten niet meer vrezen voor kapote motoren tijdens de garantie !
            nb : de algemene gemiddelde snelheid van praktisch alle wagens schommelt tussen 35 en 45 km/u; om dat resultaat te bereiken heb je amper 70 pk's nodig. De rest is voor het plezier, en dit is natuurlijk onbegrenst (toch een beetje door de portemonee !)

            Ik wil je niet ontraden, hoor, enkel even een andere invalshoek melden

            ga je gang !
            We hebben de discussie al gevoerd maar kom:

            - Bij het inhalen op de secudaire wegen
            - Bij het vlot en veilig invoegen op de autosnelweg wanneer de wagen voor u met 70 Km/h de oprit op tuft (komt héél veel voor)
            - Bij het invoegen op de snelweg op een rijvak met verschillende snelheid. Veiliger en ook beleefder dan de mensen die zich met 100 Km/h vlak voor een snellere wagen op het linkervak gooien.
            - ...

            Alles is luxe, met een wagen van 70 PK kom je ook overal, enkel betaal je daar geen 45-55.000€ voor en voor een Q5 wel...! In die zin vind ik dat een wagen van die prijscategorie sowieso de luxe moet bieden om bovenstaande handelingen vlot te laten verlopen. En in zekere zin verhoogt dit ook de veiligheid.

            Rest is pure luxe die meer het ego moet strelen dan wat anders:
            - Accelereren aan de stoplichten
            - Hader kunnen rijden dan de anderen
            - ...

            Maar voor mij hoort niet alles boven de 70 PK tot deze laatste categorie. Dat is een verschil in opvatting tussen u en mij. Mij niet gelaten hoor. Maar ik voel me lastig in een wagen waar ik de gevangene ben van het verkeer rond mij, en dat kan ik niet verenigen met het betalen van 45-55.000€, terwijl ik bvb. in een Dacia van 10.000€ wel heel content zou zijn dat hij me brengt waar ik moet zijn.

            Een luxeprijs creëert verwachtingen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              Hangt er van af wat je lang noemt? Je kan zien hoe oud ik ben dus daaruit kan je afleiden dat ik nog geen 20 jaar actief ben op de arbeidsmarkt. Ik kan je wel verzekeren dat ik geen fils à papa ben, integendeel. Als je wil licht ik je dit graag per pm toe.



              Een goede prijs is voor mij niet die waar de verkoper/concessie al zijn marge moet weggeven om de klant de maximale korting te geven.
              Als je bij je Audi dealer met dezelfde taal spreekt als tegen mij kan ik begrijpen dat je daar ook geen respect krijgt.

              Sorry voor de off-topic.
              Toch even reageren. Ik ben ook klant geweest bij VAG. Wij hebben 4 garages afgedweild in de hoop goeie service te ontvangen. Dat is ons niet gelukt.

              Bij andere merken zijn we al véél beter geweest, van onpersoonlijk maar correct (BMW dealer) tot zéér tevreden (huidige Volvo dealer, Alfa Romeo dealer).

              Er is dus meer aan de hand dan een ambetante klant die bij VAG op die manier behandeld wordt. Ik kan je echt ongelofelijke verhalen vertellen en heb dat ooit jaren geleden hier al eens gedaan...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
                Precies of hier een fils à papa spreekt Of nog niet lang aan het werken ?
                Er zijn ook garage waar een klant goede prijs en een goede service krijgt !
                Bij mijn Audi dealer krijg ik geen respect en dat heeft niet enkel met de korting te maken !
                Mocht ik Audi verkoper zijn en er komt er eentje binnen met de attitude die je hier aanmeet zou ik ook niet al teveel moeite doen...
                Nu al dat geleuter over slechte , klantonvriendelijke ontvangsten enz... tja, ga dan naar een ander merk hé, of zijn jullie zo gefrustreerd ofzo ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                  Toch even reageren. Ik ben ook klant geweest bij VAG. Wij hebben 4 garages afgedweild in de hoop goeie service te ontvangen. Dat is ons niet gelukt.

                  Bij andere merken zijn we al véél beter geweest, van onpersoonlijk maar correct (BMW dealer) tot zéér tevreden (huidige Volvo dealer, Alfa Romeo dealer).

                  Er is dus meer aan de hand dan een ambetante klant die bij VAG op die manier behandeld wordt. Ik kan je echt ongelofelijke verhalen vertellen en heb dat ooit jaren geleden hier al eens gedaan...
                  Tja, ik zit nog altijd meer tijd in m'n wagen dan bij de dealer dus kies ik liever voor 99% rijplezier en 1% frustratie, nu als je het omgekeerde wilt is dat voor mij ook goed

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Mocht ik Audi verkoper zijn en er komt er eentje binnen met de attitude die je hier aanmeet zou ik ook niet al teveel moeite doen...
                    Nu al dat geleuter over slechte , klantonvriendelijke ontvangsten enz... tja, ga dan naar een ander merk hé, of zijn jullie zo gefrustreerd ofzo ?
                    Bij mijn bezoek aan de Audi garage had ik waarschijnlijk die dag niet het juiste profiel van een potentie koper, ik stond daar in bermudabroek en sandalen, het was warm en een jonge onervaren ? verkoper kwam af ; Wat kom je hier doen op een snaauwende toon , natuurlijk steeg dadelijk mijn adrenalinepeil en beet ik terug : een auto kopen! De toon was natuurlijk gezet
                    en de rest van de bespreking incl. offerte werd afgehandeld in een ijzige sfeer .
                    Van daar waarschijnlijk mijn nog steeds blijvende rancune . Ik ben nochtans
                    nog steeds VAG klant (vrouw en zoon) maar ben blij dat onlangs de 2 merken hun eigen gebouw hebben.
                    Over kortingen gaan we hier niet hypocriet doen, iedereen probeert toch
                    aan de beste voorwaarden te kopen , of niet ?
                    Het is niet op de verkoop van de wagen dat de dealer zich rijk maakt,
                    hoe groot is zijn marge ? 10 % max ? Wel U te winnen als klant om al de rest.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Tja, ik zit nog altijd meer tijd in m'n wagen dan bij de dealer dus kies ik liever voor 99% rijplezier en 1% frustratie, nu als je het omgekeerde wilt is dat voor mij ook goed
                      Ik wil 100% en heb dit voorlopig gevonden.

                      Bovendien kan ik het mentaal niet rond krijgen een wagen te kopen bij een dealer die niet klantvriendelijk is. En als jij en iedereen nu eens die instelling had dan had jij nu ook 100%. Denk daar maar eens over na

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                        Ik wil 100% en heb dit voorlopig gevonden.

                        Bovendien kan ik het mentaal niet rond krijgen een wagen te kopen bij een dealer die niet klantvriendelijk is. En als jij en iedereen nu eens die instelling had dan had jij nu ook 100%. Denk daar maar eens over na
                        Ach ik hoef daar niet over na te denken, ik ben heel erg tevreden en heb niet één reden om te veranderen ( voorlopig dan toch , zeg nooit nooit hé ) , en mocht ik momenteel moeten veranderen dan zou het zeker niet naar Volvo zijn, ik wordt persoonlijk kotsmissellijk van die interieurs, maar met de nadruk op persoonlijk, voor de één is het sus voor de ander zo . Nu hopelijk ben ik weer voor een jaar of 4 van die keuzezorgen verlost, we zien wel als het terug zover is...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                          We hebben de discussie al gevoerd maar kom

                          het antwoord was wel bestemd voor Falko...
                          wat je zegt is juist, maar ik blijf menen dat in de huidige verkeersomstandigheden (dat zijn deze in dewelke ik overdag rijd) ook 136 pk's en vooral 320 Nm genoeg zijn om (op de eerste 4 versnellingen dan...) een Q5 in een vlotte beweging te krijgen (dus veel meer dan de doorsnee kakkerlak die voor jou slentert)
                          je moet maar eens proberen, het verschil met de 163 pk die je "te slap" vond is misschien in realiteit niet zo groot...
                          natuurlijk zal een Q5 de deugden van een XC60 nooit kunnen evenaren

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            natuurlijk zal een Q5 de deugden van een XC60 nooit kunnen evenaren
                            Waarom niet?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Mocht ik Audi verkoper zijn en er komt er eentje binnen met de attitude die je hier aanmeet zou ik ook niet al teveel moeite doen...
                              Nu al dat geleuter over slechte , klantonvriendelijke ontvangsten enz... tja, ga dan naar een ander merk hé, of zijn jullie zo gefrustreerd ofzo ?

                              Binnen de vijf minuten dat ik een (rustige) showroom betreed weet ik of ik in deze concessie zou kopen.
                              Ik begin de wagens aandacht te bekijken, en ga zitten in het model dat mij bevalt. Na drie minuten doe ik de motor kap open en ga ik de koffer inspekteren. Als er zich in deze eerste vijf minuten (uurwerk in hand is dat lang, hoor...) niemand heeft gemanifesteerd om mij minstens te bevestigen dat men mij heeft zien binnenkomen, weet ik dat deze houding ook later zal ervaren in het onthaal, het atelier... enz. Het is een kwestie van bedrijfsgeest...
                              Dus ga ik elders zoeken. Ik wil geen blabla noch bljiken van waardering, ik wil efficiency en professionalisme. Een verkoper die niet past in mijn benadering (en ik ken er...zowel bij Audi als bij BMW als bij Mercedes als .... bij Volvo) doet al genoeg zaken en heeft mij poen niet nodig.
                              Het is mij enkele kilometers meer waard om de gewenste aanpak te mogen genieten... die betere vestigingen bestaan wel !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                Waarom niet?
                                ditmaal was dit knipoog bestemd voor Jay-Jay ...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  natuurlijk zal een Q5 de deugden van een XC60 nooit kunnen evenaren
                                  Het is de inzittende die de deugden ervaart, niet de wagen...

                                  En ik heb met een Q5 gereden. Ik koop NOOIT een auto zonder met alternatieven gereden te hebben. Ik vind de Q5 zeker een goede auto en de 163PK die ik gereden heb was alleszins wat gebalanceerder dan de 163PK van de XC60 2.4D, maar deze laatste grossiert dan weer in koppel en dat verschil voel je. Enfin die 2.4D is als een stier met ingebonden teelballen want is teruggeschroefd van 205PK. Die aanpassing ongedaan laten maken maakt hem wél evenwichtig.

                                  De Audi was een manuele en de Volvo een automaat. Ik geloof dat er toen nog geen automaat was op de Q5. Vergelijken in de test was dus niet makkelijk.

                                  Tot spijt van wie 't benijdt is de XC60 ook een zeer goede wagen en gezien grootte enz. overeenkomen met de Q5 en de prijs niet te ver uiteen ligt zijn ze daardoor concurrenten voor het marktaandeel.

                                  Voor de rest moet iedereen doen wat hij wil. Als ik hoor van een collega dat hij een Audi Q5 gekocht heeft zonder één andere wagen te proberen dan kan er dat bij mij niet in. Maar goed, misschien heeft hij wel foto's gezien van het interieur van de Volvo en heeft hem dat misselijk gemaakt, wie weet

                                  Maar voor mij is de dealer ook een element dat meespeelt. Jullie moeten dat volgende keer toch eens doen, gewoon voor de sport hoor. Zelfs al staat het vast dat jullie volgende een A of Q huppeldepup wordt, ga toch eens naar wat dealers van andere merken, doe je eens voor als geïnteresseerde klant en observe! Ik vind dat zelfs leuk...

                                  Een mens moet zijn geest openstellen. Bang moet je daar niet voor zijn, je blijft baas over je eigen keuzes, ...
                                  Last edited by ; 28/08/2010, 08:58.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                    Een mens moet zijn geest openstellen. Bang moet je daar niet voor zijn, je blijft baas over je eigen keuzes, ...
                                    Ik ben zeker meer kritisch tegenover Audi dan vele anderen, en durf hun zwakheden te onderlijnen, met inbegrip van (kleine...) design flaters die de bruikbaarheid aantasten en gebrek aan echte duurzaamheid boven de 5 jaar. Ik ben ook niet mals voor hun dealersnet.
                                    Vergelijken doe ik ook, maar binnen de perken : ik zal nooit iemand zijn tijd laten verspillen aan testen die slechts "spielerei" zouden zijn.
                                    Toen ik mijn A4 nog dacht door een break te vervangen had ik geen moeite met een Accord in te lassen in de kandidaten (gelukkig, dat was eigenlijk de lekkerst rijdend auto vergeleken met de A4, BMW 3, Merc. C.... maar geen Volvo wegens te groot.
                                    De beslissing voor de Q5 was bijna gevallen toen de XC60 in de showrooms verscheen. Je weet al dat mijn vrouw deze van dag 1 niet graag zag, maar ik ben toch van dichtbij gaan kijken. Ik had eigenlijk graag in Veurne gekocht, het is dichtbij en ik was (in andere tijden weliswaar, di met een andere running team) ooit daar klant geweest. De wagen zelf heb ik heel de tijd gehad nauwkeurig te inspekteren, alsmede alle tegels van de showroom..., een verkoper heb ik niet zien verschijnen. Wat de wagen zelf betreft was ik niet onder de indruk, ik vond het interieur (iets dat je toch jaren onder de ogen hebt) niet echt naar mijn smaak, te opvallend en vrij onrustig. Buiten vertoont de wagen -naar mijn idee- ook erg onrustige trekjes zoals de achterlichten en de vele alu-versieringen. Besluit : iets te "bling" voor mij, ik gaf eigenlijk mijn vrouw gelijk, en ik heb dan ook de wagen niet profgereden (wat ik wel deed met de XC 90 )
                                    Dus gaat het hier -alle inspanningen van de Volvo (en Ford )-ingenieurs ten spijt om technisch onberispelijke wagen te bieden- om een afwijzing op basis van uiterlijke elementen. Anderen zullen net omgekeerd de wagen kopen wegens die zelfde elementen.... Zo is de mens gemaakt ! De ene draagt een Rolex aan de pols, de andere een (visueel) meer bescheiden Baume & Mercier. De diversiteit is troef !
                                    Last edited by guyugy; 28/08/2010, 11:52.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Ik ben zeker meer kritisch tegenover Audi dan vele anderen, en durf hun zwakheden te onderlijnen, met inbegrip van (kleine...) design flaters die de bruikbaarheid aantasten en gebrek aan echte duurzaamheid boven de 5 jaar. Ik ben ook niet mals voor hun dealersnet.
                                      Vergelijken doe ik ook, maar binnen de perken : ik zal nooit iemand zijn tijd laten verspillen aan testen die slechts "spielerei" zouden zijn.
                                      Toen ik mijn A4 nog dacht door een break te vervangen had ik geen moeite met een Accord in te lassen in de kandidaten (gelukkig, dat was eigenlijk de lekkerst rijdend auto vergeleken met de A4, BMW 3, Merc. C.... maar geen Volvo wegens te groot.
                                      De beslissing voor de Q5 was bijna gevallen toen de XC60 in de showrooms verscheen. Je weet al dat mijn vrouw deze van dag 1 niet graag zag, maar ik ben toch van dichtbij gaan kijken. Ik had eigenlijk graag in Veurne gekocht, het is dichtbij en ik was (in andere tijden weliswaar, di met een andere running team) ooit daar klant geweest. De wagen zelf heb ik heel de tijd gehad nauwkeurig te inspekteren, alsmede alle tegels van de showroom..., een verkoper heb ik niet zien verschijnen. Wat de wagen zelf betreft was ik niet onder de indruk, ik vond het interieur (iets dat je toch jaren onder de ogen hebt) niet echt naar mijn smaak, te opvallend en vrij onrustig. Buiten vertoont de wagen -naar mijn idee- ook erg onrustige trekjes zoals de achterlichten en de vele alu-versieringen. Besluit iets te "bling" voor mij, ik gaf eigenlijk mijn gelijk, en ik heb dan ook de wagen niet profgereden (wat ik wel deed met de XC 90 )
                                      Dus gaat het hier -alle inspanningen van de Volvo (en Ford )-ingenieurs te spijt- om een afwijzing op basis van uiterlijke elementen. Anderen zullen net omgekeerd de wagen kopen wegens die zelfde elementen.... Zo is de mens gemaakt ! De ene draagt een Rolex aan de pols, de andere een (visuee)l bescheiden Baume & Mercier. De diversiteit is troef !
                                      Zo is dat... kijk eens rond welke diversiteit van huizen er gebouwd worden. Dààr wordt ik soms niet goed van, en ik kan er ook niet bij de keuzes die sommige mensen daarin maken. Ach, het maakt de wereld er wel lelijker door, maar niet saaier

                                      En mijn mobieltje is mijn horloge... naar het schijnt is dit helemaal niet sexy maar het moet voor mij niet altijd bling zijn

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        ik wordt persoonlijk kotsmissellijk van die interieurs
                                        Hier word ik dan weer misselijk van

                                        Comment


                                        • Ik zie dat mijn korting post nogal veel reacties heeft opgeleverd. Sommige positief , sommige negatief, sommige grappig, en sommige spijtig genoeg beetje venijnig. Ieder zijn ding natuurlijk .

                                          Hierbij mijn bevindingen :

                                          Audi Q5 : twee garages bezocht. Zelfde koele ontvangst. Bij één garage hadden ze wel zo'n zeldzaam beestje staan, maar enkel in een kooi buiten, en niet in de showroom...
                                          Er stond dus een model klaar om geleverd te worden aan een klant, volledig ingepakt vd fabriek, dus kon je niet echt veel zien van de Q5 , en zeker niet mee rijden (logisch want is van een klant).
                                          Dan de prijzen politiek : 6 procent (zonder opties) en levertermijn van 6 tot 12 (!) maanden. Dus gene vetten van korting, en levertermijn onaanvaardbaar. Ze verkopen blijkbaar zodanig goed dat de garages zelf ook geen showroommodellen hebben, en als je dan koopt moet je nog zo lang wachten.... spijtig...

                                          Dan naar garage voor BMW X3 : leuke ontvangst , direct 7 procent korting op spiksplinternieuw model ! Leveringtermijn 2 tot 3 maanden.

                                          Dan eens naar garage Mercedes C klasse break : leuke ontvangst , direct 10 procent korting. Leveringstermijn 2 tot 2 maanden.

                                          Just the facts....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X