Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
    Ik zie dat mijn korting post nogal veel reacties heeft opgeleverd. Sommige positief , sommige negatief, sommige grappig, en sommige spijtig genoeg beetje venijnig. Ieder zijn ding natuurlijk .

Hierbij mijn bevindingen :

Audi Q5 : twee garages bezocht. Zelfde koele ontvangst. Bij één garage hadden ze wel zo'n zeldzaam beestje staan, maar enkel in een kooi buiten, en niet in de showroom...
    Er stond dus een model klaar om geleverd te worden aan een klant, volledig ingepakt vd fabriek, dus kon je niet echt veel zien van de Q5 , en zeker niet mee rijden (logisch want is van een klant).
    Dan de prijzen politiek : 6 procent (zonder opties) en levertermijn van 6 tot 12 (!) maanden. Dus gene vetten van korting, en levertermijn onaanvaardbaar. Ze verkopen blijkbaar zodanig goed dat de garages zelf ook geen showroommodellen hebben, en als je dan koopt moet je nog zo lang wachten.... spijtig...
    Koele ontvangst... haha daar verschiet ik nu van sé. Geen showroom- en demomodellen hebben is een kwestie van organisatie. Enfin, men koopt toch zonder te testen dus in feite zijn deze maar overbodig. En 6 tot 12 maanden levertijd is ook een kwestie van organisatie. Bij mij wagens kreeg ik bij bestelling direct de week van levering mee en daar is NOOIT van afgeweken. Audi... check het forum maar eens...

What it all boils down to is: gebrek aan respect voor de klant. Maar als die zich desondanks toch aandient geeft deze te kennen dat dit voor hem van ondergeschikt belang is natuurlijk

Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten

Dan naar garage voor BMW X3 : leuke ontvangst , direct 7 procent korting op spiksplinternieuw model ! Leveringtermijn 2 tot 3 maanden.
    Leuk om te horen. Waar ben je geweest? Waar ik vroeger ging was de ontvangst correct, maar men probeerde eerst te achterhalen of je geen schooier was i.p.v. je vragen te beantwoorden. Daar hield ik niet van.

Dan eens naar garage Mercedes C klasse break : leuke ontvangst , direct 10 procent korting. Leveringstermijn 2 tot 2 maanden.
    Dan heb je sjans als je wagen na 2 maanden geleverd is maar dikke pech als hij pas na 2 maanden geleverd is. Met zo'n onzekerheid zo ik niet kunnen leven.

Waar ben je geweest? In de showroom bij de Mercedes dealer in Mechelen kan je zelfs geen verkoper ontwaren! En de auto's zijn allemaal op slot. Geen idee hoe je daar ooit een auto moet kopen. Misschien online bestellen of zo...

Just the facts....
    Allee mannen, goe weekend allemaal
    Last edited by ; 28/08/2010, 22:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
      Koele ontvangst... haha daar verschiet ik nu van sé. Geen showroom- en demomodellen hebben is een kwestie van organisatie. Enfin, men koopt toch zonder te testen dus in feite zijn deze maar overbodig. En 6 tot 12 maanden levertijd is ook een kwestie van organisatie. Bij mij wagens kreeg ik bij bestelling direct de week van levering mee en daar is NOOIT van afgeweken. Audi... check het forum maar eens...

What it all boils down to is: gebrek aan respect voor de klant. Maar als die zich desondanks toch aandient geeft deze te kennen dat dit voor hem van ondergeschikt belang is natuurlijk
      Beste Jayjay, we weten ondertussen wel allemaal dat je vol bent van volvo.
      Daar een wagen aankopen, over veel geld gaat moet je inderdaad steeds goed vergelijken.
      Ik zal u mijn ervaring delen met een grote Volvo dealer. Ik ging er binnen en heb er uitgebreid de VX70 onder de loep genomen, zeker 30 minuten, deuren, koffer open, ingezeten etc...de verkoopszaal telde zeker 5 verkopers. Waarvan er 3 niets te doen hadden. Ik heb daar nog zeker 20 minuten ( twintig !! ) moeten staan tot er één kwam vragen of men met mij bezig was. Service? Ontvangst ? Men voeten ja.

Toen ik vroeg of ik met zo een wagen een testrit kon maken, waas het antwoord negatief, ze hebben me toen een ouwbollige S80 laten rijden. Toen ik terug kwam van de testrit, hetzelfde liedje. Ik heb daar zeker 20 minuten met die sleutels in mijn handen rondgedraaid, niemand die het nodig vond om ze te komen halen en/of te vragen of het was mee gevallen. Ik heb ze dan ook gewoon op de toog gaan leggen en ben gewoon terug vertrokken. 1 Week later heeft men dan wel nog het lef om me op te bellen en te vragen of ik ereen ging bestellen.

Om maar te zeggen, uw ervaring met uw dealer is allemaal zeer mooi, maar je moet het niet verkopen alsof dat de regel is, want dat is het niet.

Leveringstermijnen? Op dit moment ben ik ( mede dank zij volvo ) reeds 25 jaar klant bij VAG, en heb gem. om de 4 jaar een nieuwe wagen. Nog NOOIT heb ik 1 dag langer moeten wachten dan de voorop gestelde leveringstermijn. Bij de bestelling kon men mij onmiddellijk de maand zeggen, en enkele dagen later de dag. En dag op dag stond ie altijd klaar in de showroom. Maar ik haal dan ook niet het bloed vanonder de verkopers hun nagels met een vroegere termijn af te dwingen, die verkopers hebben daar geen invloed op, wat ze ook mogen beweren.

Geen wagens in stock een kwestie van organisatie?? Die vind ik nog het beste, Geen tot zo weinig mogelijk wagens in stock hebben is een bewuste bedrijfsstrategie van Audi. En gezien zij zeer goed georganiseerd zijn, zijn er bijna nooit in stock, misschien int begin tijdens de bevoorrading van een nieuw model, maar dan moet je zeer snel zijn. De bedrijfsresultaten spreken voor zich, ik denk dat Audi ( VAG groep ) hier van niemand in autoland lessen heeft te trekken. Integenstelling tot Volvo die de laatste decenia al meer van eigenaar zijn veranderd dan een Volvo rijder van auto veranderd. Met als gevolg dat er van het oerdegelijke karakter van een Volvo nog maar weinig ( niets ) overschiet. En eerder een samenraapsel is geworden van diverse merken. Zie de laatste S60 en hou er een foto van een Mondeo naast....snuit = hetzelfde, zij profiel is net een insignia, en de motoren komen voort moment nog van Ford...tja....

Ik wil hier nu geen oorlog ontketenen, ieder zijn smeug, jij hebt gekozen voor de XC60, je bent er tevreden over, en over je dealer, ok zoveel te beter. En je mag dat best ook in het Audi threat komen zeggen. Maar kom hier aub niet verkondigen alsof de wagens van Volvo de enige goede keuze zou zijn en hun dealersship het beste, want dat zijn ze lang niet.
      Ik hoop dat je nog veelaangename kilometers beleefd in je XC, Ik zal er ook veel aangename beleven, maar dan wel in een Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
        Beste Jayjay, we weten ondertussen wel allemaal dat je vol bent van volvo.
        Daar een wagen aankopen, over veel geld gaat moet je inderdaad steeds goed vergelijken.
        Ik zal u mijn ervaring delen met een grote Volvo dealer. Ik ging er binnen en heb er uitgebreid de VX70 onder de loep genomen, zeker 30 minuten, deuren, koffer open, ingezeten etc...de verkoopszaal telde zeker 5 verkopers. Waarvan er 3 niets te doen hadden. Ik heb daar nog zeker 20 minuten ( twintig !! ) moeten staan tot er één kwam vragen of men met mij bezig was. Service? Ontvangst ? Men voeten ja.

Toen ik vroeg of ik met zo een wagen een testrit kon maken, waas het antwoord negatief, ze hebben me toen een ouwbollige S80 laten rijden. Toen ik terug kwam van de testrit, hetzelfde liedje. Ik heb daar zeker 20 minuten met die sleutels in mijn handen rondgedraaid, niemand die het nodig vond om ze te komen halen en/of te vragen of het was mee gevallen. Ik heb ze dan ook gewoon op de toog gaan leggen en ben gewoon terug vertrokken. 1 Week later heeft men dan wel nog het lef om me op te bellen en te vragen of ik ereen ging bestellen.

Om maar te zeggen, uw ervaring met uw dealer is allemaal zeer mooi, maar je moet het niet verkopen alsof dat de regel is, want dat is het niet.

Leveringstermijnen? Op dit moment ben ik ( mede dank zij volvo ) reeds 25 jaar klant bij VAG, en heb gem. om de 4 jaar een nieuwe wagen. Nog NOOIT heb ik 1 dag langer moeten wachten dan de voorop gestelde leveringstermijn. Bij de bestelling kon men mij onmiddellijk de maand zeggen, en enkele dagen later de dag. En dag op dag stond ie altijd klaar in de showroom. Maar ik haal dan ook niet het bloed vanonder de verkopers hun nagels met een vroegere termijn af te dwingen, die verkopers hebben daar geen invloed op, wat ze ook mogen beweren.

Geen wagens in stock een kwestie van organisatie?? Die vind ik nog het beste, Geen tot zo weinig mogelijk wagens in stock hebben is een bewuste bedrijfsstrategie van Audi. En gezien zij zeer goed georganiseerd zijn, zijn er bijna nooit in stock, misschien int begin tijdens de bevoorrading van een nieuw model, maar dan moet je zeer snel zijn. De bedrijfsresultaten spreken voor zich, ik denk dat Audi ( VAG groep ) hier van niemand in autoland lessen heeft te trekken. Integenstelling tot Volvo die de laatste decenia al meer van eigenaar zijn veranderd dan een Volvo rijder van auto veranderd. Met als gevolg dat er van het oerdegelijke karakter van een Volvo nog maar weinig ( niets ) overschiet. En eerder een samenraapsel is geworden van diverse merken. Zie de laatste S60 en hou er een foto van een Mondeo naast....snuit = hetzelfde, zij profiel is net een insignia, en de motoren komen voort moment nog van Ford...tja....

Ik wil hier nu geen oorlog ontketenen, ieder zijn smeug, jij hebt gekozen voor de XC60, je bent er tevreden over, en over je dealer, ok zoveel te beter. En je mag dat best ook in het Audi threat komen zeggen. Maar kom hier aub niet verkondigen alsof de wagens van Volvo de enige goede keuze zou zijn en hun dealersship het beste, want dat zijn ze lang niet.
        Ik hoop dat je nog veelaangename kilometers beleefd in je XC, Ik zal er ook veel aangename beleven, maar dan wel in een Audi.
        Je voelt je te rap aangevallen. Ik ben helemaal niet vol van Volvo. Ik ben een kritische consument en Volvo bekoort me voorlopig. Dat is helemaal wat anders, maar ik neem aan dat het vanuit jouw standpunt moeilijk is om het verschil te zien. Ik heb in de post waarop je reageert niet eens de naam Volvo laten vallen en jij schrijft ineens een opstel over Volvo...?

Een slechte dealer verkoopt mij niets, ook niet als dat een Volvo dealer is. Lacom Vilvoorde zal mij bijvoorbeeld al moeilijk een wagen verkopen. Dat is een matige dealer. Van een andere was ik relatief tevreden en van mijn huidige voorlopig zeer tevreden.

Maar al deze dealers + de BMW dealer die ik heb gehad + de Alfa dealer steken allen schril af bij ALLE VAG dealers die we hebben gehad, en dat waren er 4 (!) Ik meen dus een patroon te herkennen en de regelmatige reacties hier bevestigen mij in mijn overtuiging. Ik lees hier constant over klanten die in het ongewisse gelaten worden over de datum van levering van hun voertuig, of dat deze datum ineens zomaar enkele weken of zelfs maanden opschuift. Dat de ene zijn wagen na 3 maanden heeft, soms voor iemand die 2 maanden eerder bestelde.

Voor de rest zie ik je enkel wat frustratie uiten over Volvo, mij niet gelaten. Maar doe dat dan met kennis van zaken. Om één voorbeeld aan te halen: de motoren zijn bijna allen puur Volvo zeker de 5-cylinders die het grootste deel uitmaken van de verkoop. Zelfs de Ford Focus RS gebruikt een 5-cylinder Volvo-motor. Op vlak van motoren staat Volvo aan de top hoor. Audi mag dan wel een 3.0L diesel hebben die op iets trekt, die is zo duur dat in 95% van de Q5's een 2.0L Golf motor zit. In ALLE XC60 zit een deftige 2.4L diesel met 5 cylinders met een loop die heel wat anders is en een koppel om U tegen te zeggen. En jij gaat mij iets komen vertellen van Volvo...?

Mijn nick is niet "Geartronic" of "D5" of "XCDriver" of wat dan ook. Ik ben een zeer kritisch consument. Ik weet waar het om gaat: om ons geld. Dat is het énige waar de bedrijven om geven, Volvo, BMW, Audi, allemaal. Ik ben dus nuchter genoeg om geen fanboy van niks te worden. Ik zie dat toch als grootste verschil met jullie jongens

De dag dat Volvo mij minder bekoort dan een ander merk stap ik zonder twijfel over. Bij ELKE aankoop van een wagen is er die kans. Ik heb het vroeger al gedaan en ik kan het nu nog.

Maar dat mag geen beletsel zijn om kritiek te uiten op de dealerfilosofie van Audi. Als jij die zo fantastisch vindt dan is mij dat ook goed, dan toont dat gewoon aan dat jij minder kritisch bent.

Er is in Banana split jaren geleden eens een test geweest: aan een kraampje op een beurs waar men posters verkocht vouwde men de posters in 8. Bijna niemand reclameerde: belgskes stonden beteuterd te kijken en betaalden. De énigen die kloegen waren de Nederlanders.

Wel, ik ben meer Nederlands gezind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          Je voelt je te rap aangevallen. Ik ben helemaal niet vol van Volvo. Ik ben een kritische consument en Volvo bekoort me voorlopig. Dat is helemaal wat anders, maar ik neem aan dat het vanuit jouw standpunt moeilijk is om het verschil te zien. Ik heb in de post waarop je reageert niet eens de naam Volvo laten vallen en jij schrijft ineens een opstel over Volvo...?ik voel me helemaal niet " aangevallen " maar na de 25ste post weten we het wel hoor. Vanuit mijn standpunt? Ik ben best zeer kritisch hoor en niet te beroerd om ook de negatieve zaken te raporteren.

Een slechte dealer verkoopt mij niets, ook niet als dat een Volvo dealer is. Lacom Vilvoorde zal mij bijvoorbeeld al moeilijk een wagen verkopen. Dat is een matige dealer. Van een andere was ik relatief tevreden en van mijn huidige voorlopig zeer tevreden. volledig mee eens, en ik weet dat mijn negatieve ervaring bij betreffende dealer ook geen referentie is voor alle volvo dealers, om maar te zeggen, bij VAG zullen er zeker slechte tussen zitten, maar dat heb je bij elk ander merk ook. als je de tegenslag hebt om nog geen goede gevonden te hebben, wil dit niet zeggen dat er geen zijn. van welk merk dan ook.

Maar al deze dealers + de BMW dealer die ik heb gehad + de Alfa dealer steken allen schril af bij ALLE VAG dealers die we hebben gehad, en dat waren er 4 (!) Ik meen dus een patroon te herkennen en de regelmatige reacties hier bevestigen mij in mijn overtuiging. Ik lees hier constant over klanten die in het ongewisse gelaten worden over de datum van levering van hun voertuig, of dat deze datum ineens zomaar enkele weken of zelfs maanden opschuift. Dat de ene zijn wagen na 3 maanden heeft, soms voor iemand die 2 maanden eerder bestelde.

Voor de rest zie ik je enkel wat frustratie uiten over Volvo, mij niet gelaten. Maar doe dat dan met kennis van zaken. Om één voorbeeld aan te halen: de motoren zijn bijna allen puur Volvo zeker de 5-cylinders die het grootste deel uitmaken van de verkoop. Zelfs de Ford Focus RS gebruikt een 5-cylinder Volvo-motor. Op vlak van motoren staat Volvo aan de top hoor. Audi mag dan wel een 3.0L diesel hebben die op iets trekt, die is zo duur dat in 95% van de Q5's een 2.0L Golf motor zit. In ALLE XC60 zit een deftige 2.4L diesel met 5 cylinders met een loop die heel wat anders is en een koppel om U tegen te zeggen. En jij gaat mij iets komen vertellen van Volvo...? Volvo's eerste 5 cyl, was een audi motor, daarna zijn ze zelf één gaan ontwikkelen, die 5 cyl. zijn geweldige motoren, ook die audi lang aangeboden hebben, het spijtige van volvo was dat ze hem koppelde aan een versnellingsbak die al 10 jaar voorbij gestreefd was waardoor ie niet 100% tot zijn recht kwam, hopelijk is dit bij de nieuwe generatie anders.

Mijn nick is niet "Geartronic" of "D5" of "XCDriver" of wat dan ook. Ik ben een zeer kritisch consument. Ik weet waar het om gaat: om ons geld. Dat is het énige waar de bedrijven om geven, Volvo, BMW, Audi, allemaal. Ik ben dus nuchter genoeg om geen fanboy van niks te worden. Ik zie dat toch als grootste verschil met jullie jongens nu ga je zelfs op de nick van de mensen zeiken, multitronic staat gewoon voor een " type " versnellingbak dat door tal van merken word aangeboden, ik ben onder de indruk van de efficientie en technologie van zo'n bakken ( komt oorspronkelijk ook uit nederland ) , heb het geriskeerd van zo een aan te schaffen, en ben tot op heden zeer aangenaam verrast door zijn soepele werking, welk merk ik ook zou kiezen, ik zou de voorkeur geven aan een multi bak, dat klopt, maar daar is denk ik niets mis mee, net hetzelfde dat iemand favoriet kan zijn van 4 wiel aandrijving, v6, 5 cyl, pure luxe of eerder sportwagens etc.....

De dag dat Volvo mij minder bekoort dan een ander merk stap ik zonder twijfel over. Bij ELKE aankoop van een wagen is er die kans. Ik heb het vroeger al gedaan en ik kan het nu nog. idem

Maar dat mag geen beletsel zijn om kritiek te uiten op de dealerfilosofie van Audi. Als jij die zo fantastisch vindt dan is mij dat ook goed, dan toont dat gewoon aan dat jij minder kritisch bent. voila daar ga je uit de bocht, het kan best zijn dat ik 5 dealers aan doe, en dat geen enkele mij kan bekoren, maar dan zoek je gewoon verder, zo is mijn dealer ook een klein famillie bedrijf zonder een paleis van een showroom zoals velen, een dealer die moet strijden voor zijn klanten, ik rij om en bij de 100.000km per jaar, ik leef bijna in mijn wagen, ik kan je garanderen dat ik zeer kritisch ben, en tot op heden is mijn dealer steeds aan mijn verzuchtingen tegemoet gekomen, en gezien mijn negatieve ervaring met één volvo dealer, ik ben er zeker van dat er andere zijn waar ik het zou kunnen mee vinden en kan mee handelen, maar ik ga dan heel het volvo dealer net niet in een vakje stoppen, en beweren dat alle volvo rijders maar oenen zijn.

Er is in Banana split jaren geleden eens een test geweest: aan een kraampje op een beurs waar men posters verkocht vouwde men de posters in 8. Bijna niemand reclameerde: belgskes stonden beteuterd te kijken en betaalden. De énigen die kloegen waren de Nederlanders. tja...ik zou aangeven dat ik ze allemaal wil kopen, dan kunnen ze hun hele zootje in 8 plooien, en dan zeggen dat ze ze mogen houden........ik zal dan nen ambetante Belg zijn zekers.....maar ik zal dan wel het nieuws halen

Wel, ik ben meer Nederlands gezind.
          .....

Comment

• [quote=Multitronic;4188581
            Leveringstermijnen? ... ik heb gem. om de 4 jaar een nieuwe wagen...[/quote]

en dit zal wel ook het geval zijn van meer dan 80% van de Audi-rijders die hun wagen leasen of als bedrijfswagen gebruiken
            voor deze klanten hoeft Audi geen voorraad aan te leggen, ze zijn zelfs (ook via hun leasemaatschappij) perfekt in staat om tijdig te bestellen, hoe lang de termijnen ook zouden zijn
            blijven dus twee schoolgevallen :
            - de ongedurige klant die gisteren niet wist dat hij een wagen ging kopen, en al meteen trappelt omdat zijn (kinder)droom niet instantelijk kan gerealiseerd worden; voor deze weinige opportuniteiten hoeft Audi zich niet te organiseren, ondanks het feit ik mij een beetje herken in dat type
            - de ongelukkige klant die zijn wagen kapotgereden heeft; hier heeft Audi een onrechtreekse oplossing voor gevonden, door enkel nog kapitaalkrachtige dealers aan te stellen : zij zorgen dan wel voor een kleine stock (soms toch aangevuld en beheerd door d'Ieteren) van wagens die meteen kunnen weggreden worden. Daar zijn er twee varianten : de (veelvuldige) basis-uitrusting voor de doorsnee-klant die wel een beetje gaat zeuren over opties die hij dan zal moeten missen, en de (schaarse) bijna-full option versie voor wie niet gaat zeuren over opties die hij dan niet zal gebruiken. Zo zijn de dealers redelijk zeker dat ze die wagens op het einde van het modeljaar niet moeten braderen

dus iedereen tevreden... de organisatiezin begint eigenlijk bij de klant
            ik heb dat ooit kwalijk genomen van een verkoper die dit mij iets te streng had gezegd, maar in se had hij gelijk
            Last edited by guyugy; 29/08/2010, 11:18.

Comment

• Inderdaad, en ik geloof dat er ook voldoende cowboy verhalen tussen zitten. Vb 2 maand nabestelling, nog vlug van kleur verranderen, of er nog een paar opties bijnemen. Ook hier staat het forum van vol. Allemaal zaken die de levering beinvloeden. Als dan plots de leveringsdatum is opgeschoven moet men ook niet komen zagen. Wanneer mijn respectievelijk kleine dealer mij bij bestelling de maand al kan meedelen, en iets later de dag, en dit is reeds 6 maal tot op de dag zo uitgekomen, waarom zou een andere dealer dat dan niet kunnen.

Comment

• te smalle zonnekleppen

Heeft iemand al iets uitgevonden om niet verblind te zijn door de lage zon die op hoogte van de binnenspiegel niet opgenomen wordt door de kleppen ?
                Ik heb al van een optie "grotere kleppen" gehoord, mijn verkoper ging dat opzoeken als retrofitting, maar ik hoor niets meer komen
                in mijn oude A4 was een centraal klepje, dat was pas handig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Heeft iemand al iets uitgevonden om niet verblind te zijn door de lage zon die op hoogte van de binnenspiegel niet opgenomen wordt door de kleppen ?
                  Ik heb al van een optie "grotere kleppen" gehoord, mijn verkoper ging dat opzoeken als retrofitting, maar ik hoor niets meer komen
                  in mijn oude A4 was een centraal klepje, dat was pas handig...
                  Inderdaad, dat was één van die dingen die ik onmiddellijk miste in de B8.
                  Toegegeven ik heb er zelf ook geen energie meer ingestoken, ik trek mijn plan door het brillenbakje open te zetten, het is niet echt wat het zijn moet " but it do the job " gedeeltelijk dan toch. Nu het najaar er aankomt kan dit inderdaad weer voor hinder zorgen.

We zullen eens een wedstrijd op internet uitschrijven om met ideeiën te komen, en vragen of Audi zelf ook meedoet......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    Inderdaad, dat was één van die dingen die ik onmiddellijk miste in de B8.
                    Toegegeven ik heb er zelf ook geen energie meer ingestoken, ik trek mijn plan door het brillenbakje open te zetten, het is niet echt wat het zijn moet " but it do the job " gedeeltelijk dan toch. Nu het najaar er aankomt kan dit inderdaad weer voor hinder zorgen.

We zullen eens een wedstrijd op internet uitschrijven om met ideeiën te komen, en vragen of Audi zelf ook meedoet......
                    ik heb wel al iets bedacht, maar ik vind het wat omslachtig : de bestaande zonnekleppen hebben achteraan zo'n riem (om parkingkaarten te bergen ?) ; welnu, met een plastic band van het juist formaat (+- 5*60) kunnen hiermee beide kleppen verbonden worden zonder het zicht in de spiegel te hinderen; blijft het geschikt materiaal te vinden, want het moet tegelijkertijd soepel genoeg zijn om de juiste boog te volgen, en stijf genoeg om op zijn plaats te blijven
                    een andere mogelijkheid is een soort scherm vast te maken (velcro ?) tegen de (open) brilhouder, maar dan blijft de velcro zichtbaar op de brilhouder als hij dicht is
                    onbegrijpelijk dat de designers zoiets niet zelf hebben ondervonden (gaan ze nooit met de testers onderweg ?)

een andere vervelende (voor mij toch...) zaak : de weerspiegelingen van de alu-randen van de luchtroosters van het dashbord in de zijspiegels; hiervoor heb ik wel een begin van oplossing gevonden : gewoon zwarte plakband aanbrengen enkel op de delen van de randjes die verantwoordelijk zijn voor de spiegelbeelden : bijna niet zichtbaar en toch efficient.

Comment

een andere vervelende (voor mij toch...) zaak : de weerspiegelingen van de alu-randen van de luchtroosters van het dashbord in de zijspiegels; hiervoor heb ik wel een begin van oplossing gevonden : gewoon zwarte plakband aanbrengen enkel op de delen van de randjes die verantwoordelijk zijn voor de spiegelbeelden : bijna niet zichtbaar en toch efficient.
                      Is het niet mogelijk om deze te laten verwijderen? Is misschien wel drastisch maar efficient.

Comment

• Ben nog nooit bij Audi (of VAG) binnengeweest en zal dat ook nooit doen, want moet/wil daar niet mee rijden. Dus daar weet ik niet hoe het er aan toe gaat.

Maar kmoet zeggen dat mijn Volvo dealer toch ook 0,0 vriendelijk is. Enkel de verkoper die me mijn auto verkocht heeft is altijd vree vriendelijk en als ik iets nodig heb ofzo vraag ik dat aan hem.

Comment

• Nu de discussie weer oplaait betreffende de kwaliteit van de dealers probeer ik nog eens wat ik enkele maanden geleden opperde: waarom niet gewoon de dealers bij naam noemen en de klanttevredenheid of ontevredenheid uitdrukken? Ik zie daar geen graten in. Natuurlijk gaan we "valse" getuigenissen lezen, maar het dwingt sommige dealers misschien om eens aan de klant te denken en hun "attitude" te veranderen.

ikzelf heb ervaring met volvo in Hasselt: tevreden, BMW in Hasselt: ontevreden. Audi in Aalst: tevreden, Gent: tevreden en Wetteren: zeer tevreden.

Ik vind persoonlijk dat de klantvriendelijkheid zeer belangrijk is, en eigenlijk vrij simpel: ben je niet tevreden bij 1 dealer, ga gewoon naar een andere. Ik heb mijn wagen bij de ene gekocht maar ga op onderhoud bij een andere, meer om de geografische ligging dan om de kwaliteit. Geen problemen, op geen enkel vlak.

Iets anders: MMI: Hoe verwijder je bestaande adressen in de navigatie? Heb er me al suf op gezocht.

PS. Ondertussen meer dan 30.000Km met de Q5 en nog altijd uiterst tevreden. En idd, de XC60 vind ik een hele mooie wagen, aan de buitenkant...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichten

Iets anders: MMI: Hoe verwijder je bestaande adressen in de navigatie? Heb er me al suf op gezoch.
                            is ergens voorzien in de menu
                            je kunt ze een per een of allemaal verwijderen, ik heb het nog gisteren gedaan

Comment

Iets anders: MMI: Hoe verwijder je bestaande adressen in de navigatie? Heb er me al suf op gezocht.
                              Mag je vrouw niet weten waar je geweest bent?

Comment

Natuurlijk gaan we "valse" getuigenissen lezen, maar het dwingt sommige dealers misschien om eens aan de klant te denken en hun "attitude" te veranderen.
                                .
                                het risiko is minder groot als we enkel deze melden over wie wij 100% positief zijn, en ook waarom
                                een bedrijf bekritiseren aan de hand van één probleem is niet ernstig, want iedereen kan even falen (perseverare diabolicum !)

een aparte evaluatie voor verkoop en atelier is ook nuttig

persoonlijk ervaar ik als positief dat de baas in vestiging rondloopt, en de klanten aanspreekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                  Mag je vrouw niet weten waar je geweest bent?
                                  daar moet je toch geen GPS voor gebruiken, zeker ?

Comment

het risiko is minder groot als we enkel deze melden over wie wij 100% positief zijn, en ook waarom
                                    een bedrijf bekritiseren aan de hand van één probleem is niet ernstig, want iedereen kan even falen (perseverare diabolicum !)

een aparte evaluatie voor verkoop en atelier is ook nuttig

persoonlijk ervaar ik als positief dat de baas in vestiging rondloopt, en de klanten aanspreekt
                                    Inderdaad mag je niet bekritiseren met slechts een eerste indruk. Maar je gevoel moet wel goed zitten als je binnenkomt. Hangt natuurlijk van veel af hé. Als je binnenkomt en je verwacht een witte audi te zien, en staan enkel maar zwarte, dan ben je teleurgesteld natuurlijk. Dit wil in dat geval niets zeggen over de service of garage.

Om nog verder te breien over mijn tripke naar de garages op zaterdag :

Audi Latem : 1 verkoper aanwezig
                                    Audi Geraardsbergen : 1 verkoper aanwezig
                                    Merc Latem : 3 verkopers aanwezig
                                    BMW Latem : 3 verkopers aanwezig

Dus ofwel verkopen audi's zichzelf, ofwel is er toch een structureel probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten

Maar kmoet zeggen dat mijn Volvo dealer toch ook 0,0 vriendelijk is.
                                      dat is dus een zeer goede vergelijking met de Audi-dealer waar je nooit geweest bent ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                                        Dus ofwel verkopen audi's zichzelf, ofwel is er toch een structureel probleem
                                        de juiste vraag is : hebben de Audi-verkopers een verkoop gemist ?
                                        andere vraag : hoeveel kandidaten-kopers waren er samen met jou in de show-room ?
                                        nog eentje : was die ene verkoper bezig en werd je binnen een aanvaarbare tijd aangesproken ?

Ik was ook op een zaterdag in Diksmuide gaan zien, ze hebben mij de showroom laten verlaten zonder contactpoging
                                        ik heb dan later in de week telefonisch afgesproken voor een testrit (enkel zij hadden een test-auto); ik kreeg nadien een offerte met leveringstermijn 5 maanden alhoewel ik duidelijk te kennen liet dat ik niet bereid was zo lang te wachten (toen waren er meer dan 40 Q5 in stock... met de meest uiteenlopende uitrustingen)

De volgende zaterdag ging ik kijken in Bredene; er was maar 1 verkoper (er is er daar maar een...).
                                        In de showroom pronkte een stock-Q5 die ik meteen met veel aandacht bekeek. De verkoper was bezig maar heeft zijn onderhoud korstondig onderbroken om mij te bevestigen dat hij mij binne een paar minuten ging kunnen helpen. Deze minuten zijn wel een dik half uur geworden, maar ik was niet meer ongeduldig.
                                        Waar denk je dat ik gekocht heb ?
                                        De verkoper is nog zelf een "frisse" Q5 met dezelfde opties bij d'Ieteren gaan halen, en binnen de 8 werkdagen reed ik met mijn nieuw speeltje.
                                        En ja, daar loopt de baas regelmatig rond in de showroom en in het atelier, hij verdeelt wel zijn tijd tussen 2 vestigingen.
                                        Last edited by guyugy; 30/08/2010, 19:38.

Comment

de juiste vraag is : hebben de Audi-verkopers een verkoop gemist ?
                                          andere vraag : hoeveel kandidaten-kopers waren er samen met jou in de show-room ?
                                          nog eentje : was die ene verkoper bezig en werd je binnen een aanvaarbare tijd aangesproken ?
                                          In Geraardsbergen was ik alleen, maar daar werd ik meteen aangesproken, dus geen probleem. In Latem was de verkoper bezig, maar slechts na 15 minuten passeerde hij eens, en zei hij iets. Dus ook niet echt een probleem. Enkel het aantal verkopers (slechts 1), verwonderde mij, plus het feit dat beide verkopers het niet de moeite vonden om mijn adres of telefoonnr op te nemen.
                                          Bij BMW en Merc deden ze dit wel.

Niet dat ik dit fout vind van Audi, maar het geeft wel een betere indruk tov de potentiële klant , zelfs al zijn 90 procent vd genoteerde telefoonnrs dan later wel voor de vuilbak.

Ten andere , het feit dat er maar één verkoper in de showroom staat op een zaterdag is niet de schuld vd verkoper, maar wel van een beslissing vh management vd garage, niet ?

Comment

Working...
                                          X