Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    het adresboek gebruik ik bijna nooit, ook mijn GSM bevat weinig adressen (ben wel een generatie ouder...)
    Ik denk echter dat alle belangrijke adressen (ooit gebruikt als reisdoel) op dezelfde manier verwijderd kunnen worden uit het NAV-bestand; ze blijven dan enkel in het adresboek voor een latere selektie als reisdoel
    Ik heb ooit het voordeel zogoed als nooit in files terecht te komen, want ze zijn meestal opgelost als ik vertrek ; in die zin was de NAV van de Q5 een overbodige luxe, ik was tot dan genoeg gediend met een Garmin (en vroeger een TravelPilot in mijn Blaupunkt)
    Het kan soms handig zijn. Ik heb al mijn adressen en telefoonnummers in outlook zitten deze syncr. ik dan met mijn GSM, en eenmaal in de wagen neemt de MMI alles over. Bij een keuze van een persoon vraagt de MMI dan " telefoneren of er naar toe navigeren " best handig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Het kan soms handig zijn. Ik heb al mijn adressen en telefoonnummers in outlook zitten deze syncr. ik dan met mijn GSM, en eenmaal in de wagen neemt de MMI alles over. Bij een keuze van een persoon vraagt de MMI dan " telefoneren of er naar toe navigeren " best handig.
      Veel funkties van de MMI zijn bedacht om het leven van mensen die professioneel veel op de baan zijn, te vergemakkelijken. Dan is de prijs ervan nog gerechvaardigd, vind ik, want het laat toe veel tijd en zenuwen te sparen.
      In mijn geval is het wel dure spielerei : ware het niet aanwezig op de wagen die ik gekocht heb, dan had ik het blijkbaar niet specifiek besteld . Het was ook het geval met de xenons, ik ben zelden 's avonds op de baan (en nog minder op niet verlichte banen...) Al bij al maken deze opties de wagen wel af, en ik heb geen spijt van mijn "coup de coeur"

Comment

Veel funkties van de MMI zijn bedacht om het leven van mensen die professioneel veel op de baan zijn, te vergemakkelijken. Dan is de prijs ervan nog gerechvaardigd, vind ik, want het laat toe veel tijd en zenuwen te sparen.
        In mijn geval is het wel dure spielerei : ware het niet aanwezig op de wagen die ik gekocht heb, dan had ik het blijkbaar niet specifiek besteld . Het was ook het geval met de xenons, ik ben zelden 's avonds op de baan (en nog minder op niet verlichte banen...) Al bij al maken deze opties de wagen wel af, en ik heb geen spijt van mijn "coup de coeur"
        Idd, toen ik mijn B7 had, had ik geen xenons, en ik had nooit het gevoel een mindere verlichting te hebben, ik zou ook nooit zoveel geld aan extra sterke verlichting hebben gegeven. Tot ik 's nachts in de dolle mieten zat, daar in de bergen merkte ik op dat het gerust wat meer mocht zijn. Ik bevind me toch een paar keer per jaar in die streken en die xenons maken daar wel zeer veel uit. Ook wanneer je snachts nog uren over een niet verlichte autobhan rijd zijn de xenon veel beter, heller, breder, verder en rustgevender licht. Voor mij is het een investering in comfort en veiligheid, 2 zaken waar ik niet vlug ga op besparen. Maar het is zoals je zegt, hier in België kan je snachts bijna zonder verlichting rijden. Een nuchtere beslissing, als je het niet nodig hebt, neem je het gewoon niet, maar voor velen speelt er uiteraard ook andere factoren mee ...if you know what i mean..
        Last edited by ; 01/09/2010, 14:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
          I...if you know what i meen..
          I know...

Comment

• in het boekje is het iets verwarrend : ze onderverdelen de info in twee categoriën : voor wagens met stok en voor wagen zonder stok
            daar ik wel zag dat mijn Q5 een stok had, had ik geconcludeerd dat het normaal was dat in via de MMI niet kon controleren
            bij mij kan de desbetreffende lijn echter alleen aktief gemaakt worden als de motor af is én het contact ook af, anders blijft de lijn gegrijst en onbruikbaar (dus niet rijdend bij mij... maar ik denk dat de lezing dan niet sprekend zal zijn)
            het zal misschien afhangen van de MMI-versie, de mijne werd onlangs ververst omdat de klank van mjn radio 2x uitviel (en spontaan terugkwam)
            Mijn Q5 heeft geen stok en ik kan ook ten alle tijde het oliepeil controleren via "car > Oillevel "
            sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
              Mijn Q5 heeft geen stok en ik kan ook ten alle tijde het oliepeil controleren via "car > Oillevel "
              makkelijk zou zijn indien je de specs. van de wagen vermeld, benzine?, diesel?, 4, 6 cyl?, bouwjaar? etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door multitronic Bekijk Berichten
                makkelijk zou zijn indien je de specs. Van de wagen vermeld, benzine?, diesel?, 4, 6 cyl?, bouwjaar? Etc...
                2.0tdi 170pk bj 2008
                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                  2.0tdi 170pk bj 2008
                  mijne is ook bj 2008 (duidelijk aan de hand van het chassisnummer) maar kreeg een gelijkvormigheidsattest (163pk-versie) met datum januari 2009

ik dacht dat alle 2,0 een stok hadden en de 3,0 geen; ik was dus mis...

Comment

mijne is ook bj 2008 (duidelijk aan de hand van het chassisnummer) maar kreeg een gelijkvormigheidsattest (163pk-versie) met datum januari 2009

ik dacht dat alle 2,0 een stok hadden en de 3,0 geen; ik was dus mis...
                    idd, de mijne, 2.0 TDI 163 van 2009 heeft geen stok. Nu, ik vind het vrij normaal dat je het oliepeil controleert als de motor uitstaat, en na enkele minuten wachten, zo deden we het toch altijd mét "stok"

Comment

• banden wisseling

vandaag mijn bandenboer bezocht om mijn wielen voor/achter te laten verwisselen, na 15.000km
                      (ik rij graag op gelijklopende profielen..)
                      vooraan balans gecontroleerd, was niet 100% juist
                      terug opgepompt met stikstof

terwijl deze korte ingreep plaats vond even de wagen van de baas bewonderd : B7 RS4 berline... wat een lekker beestje !

Comment

vandaag mijn bandenboer bezocht om mijn wielen voor/achter te laten verwisselen, na 15.000km
                        (ik rij graag op gelijklopende profielen..)
                        vooraan balans gecontroleerd, was niet 100% juist
                        terug opgepompt met stikstof

terwijl deze korte ingreep plaats vond even de wagen van de baas bewonderd : B7 RS4 berline... wat een lekker beestje !
                        Ook bij Laurent (tulpin) langs geweest.

Comment

• geluidsvolume radio vs media

ik denk de vraag (hier ?) ergens al gesteld te hebben, maar kreeg geen antwoord, dus nog even proberen :

is iemand al erin geslaagd het output volume van RADIO en dat van MEDIA gelijk te maken ?

Op RADIO is de klank steeds merkelijk sterker, wat vervelend is als ik van een andere (MEDIA)-bron terug naar RADIO schakel
                          Alle bronnen op MEDIA hebben wel een (bijna) zelfde niveau, allen RADIO is sterker
                          ook AUX is gelijk aan MEDIA qua volume

Comment

• daar heb je Dolby Volume voor nodig

Comment

ik denk de vraag (hier ?) ergens al gesteld te hebben, maar kreeg geen antwoord, dus nog even proberen :

is iemand al erin geslaagd het output volume van RADIO en dat van MEDIA gelijk te maken ?

Op RADIO is de klank steeds merkelijk sterker, wat vervelend is als ik van een andere (MEDIA)-bron terug naar RADIO schakel
                              Alle bronnen op MEDIA hebben wel een (bijna) zelfde niveau, allen RADIO is sterker
                              ook AUX is gelijk aan MEDIA qua volume
                              Dat van mij is gelijk, en daar heb ik nooit iets speciaal moeten voor instellen, dit was gewoon zo vanaf dag 1.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                daar heb je Dolby Volume voor nodig
                                is dat enkel op B&O-versie ?
                                ik heb slechts Audi Sound en vind in de menus nergens een afstelling hiervoor, enkel kan ik de klank naar wens afzwakken wanneer de telefoon of het parkingsysteem in werking treedt

Comment

• Ben van plan Q5 aan te schaffen maar twijfel nog tussen MICRON of ALCANTARA zetelbekleding.
                                  Leder heeft iedereen...
                                  Heeft er hier iemand foto's van deze zetelbekledingen? Heb me suf gezocht op het net maar niks gevonden.

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jespie Gillespie Bekijk Berichten
                                    Ben van plan Q5 aan te schaffen maar twijfel nog tussen MICRON of ALCANTARA zetelbekleding.
                                    Leder heeft iedereen...
                                    Heeft er hier iemand foto's van deze zetelbekledingen? Heb me suf gezocht op het net maar niks gevonden.

Alvast bedankt!
                                    Alcantara

sigpic

Comment

Ben van plan Q5 aan te schaffen maar twijfel nog tussen MICRON of ALCANTARA zetelbekleding.
                                      Leder heeft iedereen...

Alvast bedankt!
                                      Micron

sigpic

Comment

• Hé! Heel erg bedankt!

Comment

Leder heeft iedereen...
                                          leder of geen leder is persoonlijke keuze
                                          meestal verkiezen de dames leder omdat het niet remt/de kleren niet kreukelt
                                          ik had een voorkeur voor alcantara juist omdat het goed vasthoudt in de bochten (idem stof trouwens...)
                                          raad wat is heb !
                                          vergeet wel de sportzetels niet aan te vinken, ze zitten heerlijk

Comment

Working...
                                          X