Ik dacht dat als je de optie MICRON of ALCANTARA kiest je sowieso sportzetels krijgt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jespie Gillespie Bekijk BerichtenIk dacht dat als je de optie MICRON of ALCANTARA kiest je sowieso sportzetels krijgt.
dus is het nooit een kado...
Comment
-
in het kader van de dealer be(ver)oordeeling: Hermans Herentals
ik heb gisteren mijn autoruiten laten blinderen bij een kennis in Herentals. Daarvoor moesten de achterruiten eruit. Dit werd gedaan door een Audidealer. Ondanks het feit dat ik er nog nooit geweest ben, en er waarschijnlijk nooit meer zal gaan wegens veel te ver, waren ze bij Audi Hermans ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam.
Er werd ook een update gedaan van mijn automatisch versnellingsapparaat en motormanagement
Comment
-
Deze week is de Q5 van mij zus eindelijk toegekomen en afgehaald (2.0 TDI 136pk quattro).
Ben hem aan het inrijden, nu al 500km. Moet zeggen, ik ben aangenaam verrast en ben van mening dat een krachtigere motor voor haar zeker niet nodig is. De 2.0 TDI is soepel, zuinig (gemiddelde staat nu op 8 ).
Heb wel al enkele vragen:
- Headlight assistant: werkt goed, maar is er een mogelijkheid om dit af te zetten zonder te stoppen en motor af te zetten ?
- Radio-geheugen: hoe kan je het instellen dat je met de pijltjes naast de return-knop altijd zapt in het geheugen, en niet in de zenderlijst ? Van zodra je 'geheugen' opent is het ok, maar bij de volgende rit zap je terug in de zenderlijst. Betreft een MMI plus (HD)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenDeze week is de Q5 van mij zus eindelijk toegekomen en afgehaald (2.0 TDI 136pk quattro).
Ben hem aan het inrijden, nu al 500km. Moet zeggen, ik ben aangenaam verrast en ben van mening dat een krachtigere motor voor haar zeker niet nodig is. De 2.0 TDI is soepel, zuinig (gemiddelde staat nu op 8 ).
Heb wel al enkele vragen:
- Headlight assistant: werkt goed, maar is er een mogelijkheid om dit af te zetten zonder te stoppen en motor af te zetten ?
- Radio-geheugen: hoe kan je het instellen dat je met de pijltjes naast de return-knop altijd zapt in het geheugen, en niet in de zenderlijst ? Van zodra je 'geheugen' opent is het ok, maar bij de volgende rit zap je terug in de zenderlijst. Betreft een MMI plus (HD)
de 136pk-versie is rekening houdend met de huidige verkeersomstandigheden inderdaad niet ondergemotoriseerd
voor grootlichtassistent is het wat verwarrend, want er is maar één beweging te doen : naar voor duwen
eerst op AUTO zetten, dan naar voor duwen : systeem is aan (controlelamp gaat aan in het dashbord)
wil je uitschakelen : opnieuw naar voor duwen : het is uit (en terug grootlicht, je moet zelf optreden om te dimmen)
het werkt heel goed, maar de wagen moet in totale duisternis rijden, de minste stadsverlichting volstaat om geen grootlicht automatisch te krijgen
dat je steeds op de zenderlijst komt is een eigenschap van het systeem, het kan niet anders afgesteld worden; dom van Audi dat niet in de voorkeuren te plaasten, want iedereen heeft zijn eigen idee over wat hij graag ziet verschijnen : voor mij zou het "manueel" zijn want ik verander zelden van zender en vindt de tekening op het dashbord mooier (smaken en geuren...)
ik heb geen boodschap aan een zenderlijst die altijd verspringt naargelang de beschikbare zenders,waarvan ik hooguit een paar regelmatig selekteer, en meestal verborgen zijn in een niet zichtbaar deel van de list. Dat de techneuten bij Audi nog niet ingezien hebben dat de geheugenlijst een betere keuze is, is mij een raadselLast edited by guyugy; 11/09/2010, 10:34.
Comment
-
betreft die grootlichtassisten: als hij opstaat en ik duw nog eens naar voor dan gaan ze gewoon aan ? Zal het vanavond nog eens proberen op een verlaten weg, want is wel ambetant als je ineens op tegenliggers begint te schijnen
voorkeuzezenders: ok, niet in te stellen dus. Raar, bij Mercedes/Becker/... kan je dat al jaren kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenbetreft die grootlichtassisten: als hij opstaat en ik duw nog eens naar voor dan gaan ze gewoon aan ? Zal het vanavond nog eens proberen op een verlaten weg, want is wel ambetant als je ineens op tegenliggers begint te schijnen
voorkeuzezenders: ok, niet in te stellen dus. Raar, bij Mercedes/Becker/... kan je dat al jaren kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenis het ook normaal dat bij vertrek uit 1e de handrem wel automatisch wordt uitgeschakeld, maar niet bij vertrek in Reverse ?
(manuele bak)
wel moet steeds je gordel aan zijn en je deur (goed) dicht zijn (idem Hill Hold)
elektrische rem / hill hold is in het begin een beetje wennen, maar na een paar weken mis je dat op elke andere wagen die je gebruikt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenprobleem met de radio-voorkeuzezenders is opgelost. Je moet via de mode-knop op het stuur het radiogeheugen selecteren. Eens je dat gedaan hebt zappen de pijltjestoetsen naast de return-knop altijd in de geheugen-lijst
maar de volgende dag val je bij het opstarten terug op de gedoemde zenderlijst...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik ga nog eens proberen , maar ik denk dat het onthouden van de laatst gebruikte funktie zeer kortstondig is : stop je om je krant te gaan halen, dat herneemt de MMI waar hij was (bv ook op de kaart als je navigeerde)
maar de volgende dag val je bij het opstarten terug op de gedoemde zenderlijst...
Bij de mijne heb ik een zenderlijst ( 5 zenders ) die ik wil horen, en dit kan tot ver voorbij de lansgrenzen, zonder dat hij naar een andere zender springt. Tevens kun je instellen van welke zender je de verkeersinfo wenst te ontvangen.Zo kan je luisteren naar Radio 1 en de verkeers info van Q Music ontvangen...ik vind dat toch vrij handig....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenIk begrijp het probleem niet goed...
Bij de mijne heb ik een zenderlijst ( 5 zenders ) die ik wil horen, en dit kan tot ver voorbij de lansgrenzen, zonder dat hij naar een andere zender springt. Tevens kun je instellen van welke zender je de verkeersinfo wenst te ontvangen.Zo kan je luisteren naar Radio 1 en de verkeers info van Q Music ontvangen...ik vind dat toch vrij handig....
de zender die ik geselekteerd heb "danst" dus in de lijst naargelang de komst of het verdwijnen van lokale zenders die plots hun plaats komen opeisen. Hier aan de kust zijn wij wat ver van de antennemasten, en ook de "sterke" zenders zijn soms te zwak vergeleken met de lokale zenders, en dan past de MMI zijn lijst aan.
wat ik eerder als probleem ervaarde (en ik blijk niet de enige te zijn) is dat ik de lijst met de zenders opgenomen in mijn geheugenlijst niet kan laten verschijnen als ik de wagen 's morgens opstart : dan is het steeds de volledige zenderslijst die verschijntLast edited by guyugy; 12/09/2010, 21:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenbij mij bevat de zenderslijst ALLE zenders die beluisterbaar zijn
de zender die ik geselkteerd heb "danst" dus in de lijst naargelang de komst of het verdwijnen van lokale zenders die plots hun plaats komen opeisen. Hier aan de kust zijn wij wat ver van de antennemasten, en ook de "sterke" zenders zijn soms te zwak vergeleken met de lokale zenders, en dan past de MMI zijn lijst aan.
wat ik eerder als probleem ervaarde (en ik blijk niet de enige te zijn) is dat ik de lijst met de zenders opgenomen in mijn geheugenlijst niet kan laten verschijnen als ik de wagen 's morgens opstart : dan is het steeds de volledige zenderslijst die verschijnt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenbij mij bevat de zenderslijst ALLE zenders die beluisterbaar zijn
de zender die ik geselkteerd heb "danst" dus in de lijst naargelang de komst of het verdwijnen van lokale zenders die plots hun plaats komen opeisen. Hier aan de kust zijn wij wat ver van de antennemasten, en ook de "sterke" zenders zijn soms te zwak vergeleken met de lokale zenders, en dan past de MMI zijn lijst aan.
wat ik eerder als probleem ervaarde (en ik blijk niet de enige te zijn) is dat ik de lijst met de zenders opgenomen in mijn geheugenlijst niet kan laten verschijnen als ik de wagen 's morgens opstart : dan is het steeds de volledige zenderslijst die verschijnt
op knopje/balkje links boven te klikken dacht ik zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenbij ons staat de geprog. lijst altijd op het scherm. kan je kiezen door in radio menu
op knopje/balkje links boven te klikken dacht ik zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenDat is idd anders als bij mij, dat is trouwens al altijd van int begin zo geweest, ik heb daar nooit enige instellingen moeten voor wijzigen. Ik zou zelfs niet weten hoe, gezien het van int begin ok was ben ik nooit op zoektocht geweest of het anders kon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenja, maar als je auto sluit en na een paar uur terug start kom je terug in de gehele zenderlijst terecht en moet je terug via radio -> geheugen selecteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenMisschien rijd jij alleen rond de kerktoren ?
Het eerste jaar met mijn vorige ( B7 ) had ie 130.000km. Op 3.5 jaar heb ik hem verkocht met 355.000 km op de teller....daar mogen er velen achter komen denk ik.....vrachtwagenchauffeurs tellen niet mee he....
Maar zo te lezen zitten er toch nog veel verschillen tussen wel of niet B&O dan alleen het aantal boxen en vermogen als ik op de comments moet afgaan....
Comment
Comment