Klopt het dat er op de Q5 standaard een soort "winterbanden" ligt waarmee je door Duitsland mag?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenKlopt het dat er op de Q5 standaard een soort "winterbanden" ligt waarmee je door Duitsland mag?
het gemakkelijkste blijft wel een setje wintervelegn/banden bij te bestellen, indien nuttig in jouw geval
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenKlopt het dat er op de Q5 standaard een soort "winterbanden" ligt waarmee je door Duitsland mag?
Op betreffende velgen lagen 4 nieuwe zomerbanden, die heeft mijn dealer overgenomen en mij 4 nieuwe winterbanden bezorgd ( Pirelli ) ZONDER dat ik er iets heb moeten voor opleggen, zelfs niet de plaatsing en balancering.
Ik had dus 4 originele 17 insh audi velgen met 4 zeer goede winterbanden, voor de prijs van 400€.
Om maar te zeggen, als je een beetje rond kijkt, en wat kan onderhandellen met je dealer hoeft een tweede setje helemaal niet veel te kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenik heb via internet ( kapaza ) 4 originele audi velgen bijgekocht, van iemand die persee 4 dikke sloufen wou, en dit voor 400€.
Op betreffende velgen lagen 4 nieuwe zomerbanden, die heeft mijn dealer overgenomen en mij 4 nieuwe winterbanden bezorgd ( Pirelli ) ZONDER dat ik er iets heb moeten voor opleggen, zelfs niet de plaatsing en balancering.
Ik had dus 4 originele 17 insh audi velgen met 4 zeer goede winterbanden, voor de prijs van 400€.
Om maar te zeggen, als je een beetje rond kijkt, en wat kan onderhandellen met je dealer hoeft een tweede setje helemaal niet veel te kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Piernapoli Bekijk Berichtenvoor zij die twijfelen om winterbanden aan te schaffen:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...erbanden.dhtml
als de regel europees wordt veralgemeend, dan zullen ze in het zuiden van Spanje en van Italiê groen lachen...
nu, in Oostenrijk is dat al jaar en dag zo, daar weten ze van rijden op gladde wegen, en er wordt geen zout gestrooid
een vriendin van mij lacht zich plat met mijn 4x4 in België : zij heeft helemaal geen last van haar Volo 940GL, en ze woont in een skioord...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende lobby van de bandenfabrikanten heeft goed gewerkt !
als de regel europees wordt veralgemeend, dan zullen ze in het zuiden van Spanje en van Italiê groen lachen...
nu, in Oostenrijk is dat al jaar en dag zo, daar weten ze van rijden op gladde wegen, en er wordt geen zout gestrooid
een vriendin van mij lacht zich plat met mijn 4x4 in België : zij heeft helemaal geen last van haar Volo 940GL, en ze woont in een skioord...
Het verplichten van winterbanden in "winterse omstandigheden" is iets dat naar mijn mening gerust mag ingevoerd worden in Europa. Ik herinner mij verleden jaar toen er nog geen 5cm sneeuw lag en ik 6 uur te laat op mijn werk aankwam. De reden was niet de gladde ondergrond, maar de enorme files. Die op hun beurt veroorzaakt werden door slippartijen, ongevallen, en auto's en vrachtwagens die de "hellingen" niet meer op geraken. Het verplichten van aangepaste banden kan dit doen verminderen.
Waarom ze in Spanje en Italie groen zouden lachen weet ik niet. De wet in Duitsland omschrijft dat de verplichting geld tijdens winterse omstandigheden en niet bvb vanaf november tot maart. Winterse omstandigheden is uiteraard vaag en heeft al tot betwistingen geleid. Het zal voortaan duidelijker omschreven worden in de wet (bvb beneden 4 graden, wanneer er sneeuw ligt, wanneer er ijs ligt,...). Ik zie niet in waarom ze daar in het zuiden van Spanje een probleem rond zouden hebben.
Comment
-
inderdaad, ook mee gemaakt afgelopen winter. Op een helling steeds moeten stoppen en terug vertrekken, omdat madammeke voormij constant van de weg gleed. Ten lange laatste haar dan maar moeten inhalen bergop met al die sneeuw. Ik heb daar toen buiten de verloren tijd niet veel hinder van gehad. Maar alles dat RWD had mocht ook blijven staan omdat ze gestopt waren. Als je dan de banden zag op madameke hare Twingo ( kletskop zomerbanden )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenIemand die het verschil weet tussen de motor van een Q5 20 tdi 163 & 136 pk. Qua opbouw & gebruikte onderdelen ?
dit zou tegen de efficiency in de fabrikatie gaan, en dit met heel weinig geldelijke voordelen
tenmeer dat ze wel zullen beseffen dat meer dan één koper nadien zijn 136pk zal opfokken, zonder dat ze dat kunnen bewijzen als er brokken van komen
nee hoor, gewoon de cartografie van de motor dichtknijpen, en klaar is kees
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet zou mij sterk verbazen dat Audi zijn tijd steekt in interne wijzigingen
dit zou tegen de efficiency in de fabrikatie gaan, en dit met heel weinig geldelijke voordelen
tenmeer dat ze wel zullen beseffen dat meer dan één koper nadien zijn 136pk zal opfokken, zonder dat ze dat kunnen bewijzen als er brokken van komen
nee hoor, gewoon de cartografie van de motor dichtknijpen, en klaar is kees
Ik weet natuurlijk niks van de huidige motoren, misschien zijn die 136pk en die 163pk wel identiek. Al zou ik nooit voor die 136pk gaan... te licht voor mij in een Q5, maar laat ons die discussie niet heropstarten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenI(...)
misschien zijn die 136pk en die 163pk wel identiek
in de andere richting, stijgt de power naar 190pk met de ABT-tuning, dan gebeurt er ook niets op het niveau van de onderdelen van de motor zelf
ben dus overtuigd dat alle motoren gewoon identiek zijn, enkel de chip verandert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenook voor een grotere fabrikant betekent de piepkleine belgische markt, met zijn specifieke fiskale grenzen, te weinig om hiervoor aparte ontwikkelingen te doen : de envoudigste en goekoopste weg is de besturing van de motor te wijzigen, dat kunnen ze overal ter wereld om zich tot op het paard na aan te passen aan de lokale wetten
in de andere richting, stijgt de power naar 190pk met de ABT-tuning, dan gebeurt er ook niets op het niveau van de onderdelen van de motor zelf
ben dus overtuigd dat alle motoren gewoon identiek zijn, enkel de chip verandert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtentoch maar opletten want motoren lijken identiek op mekaar maar de sterkere variant heeft bepaalde onderdelen die meer slijtvast/hitteproof zijn dan de zwakkere versie.Dit is zeker voor de 2.0 tfsi motor van 180 en 211 pk.Dit is meteen ook de reden dat de 211 pk 4000 euro duurder is dan de 180pk versie ( onderdelen+andere motorsturing en de marketingskloof qua prijsstelling tss 180 en 211pk. Met de diesels zal dat ook wel het geval zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenook voor een grotere fabrikant betekent de piepkleine belgische markt, met zijn specifieke fiskale grenzen, te weinig om hiervoor aparte ontwikkelingen te doen : de envoudigste en goekoopste weg is de besturing van de motor te wijzigen, dat kunnen ze overal ter wereld om zich tot op het paard na aan te passen aan de lokale wetten
in de andere richting, stijgt de power naar 190pk met de ABT-tuning, dan gebeurt er ook niets op het niveau van de onderdelen van de motor zelf
ben dus overtuigd dat alle motoren gewoon identiek zijn, enkel de chip verandert
Overigens zou het me verbazen indien bij tuning de chip vervangen wordt. Dat doen enkel de knoeiers. Tegenwoordig wordt gewoon de software vervangen en blijft fysiek alles als ervoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk zou toch maar duidelijk navragen vooraleer ik zou tunen.
Overigens zou het me verbazen indien bij tuning de chip vervangen wordt. Dat doen enkel de knoeiers. Tegenwoordig wordt gewoon de software vervangen en blijft fysiek alles als ervoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenEn hoe wordt volgens jou die software "vervangen"? Die chips waar die software opstaat, bevatten die dan een soort van herschrijfbaar geheugen a la flash-rom?
Er zijn bedrijven die dit soort van tuning kant en klaar verkopen in een bakje dat de nieuwe software bevat. Die laad je dan in je wagen. En neen, het gaat hier NIET om een soort van box die geconnecteerd blijft met je wagen. Dit soort systemen is slecht want je legt daarmee het motormanagement in de luren, en daarmee ook de veiligheidsprocedures. Niet doen! Maar hier een voorbeeldje voor de Q5:
http://en.bsr.se/products/t1780/
En hier hoe dit systeem werkt:
http://en.bsr.se/products/ppc/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenWanneer brengen ze de tweeliters diesels eigenlijk eens wat meer op niveua? Spreek dan met een topversie van rond de 200pk?
Hadden ze niet zo'n blok klaarliggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk zou toch maar duidelijk navragen vooraleer ik zou tunen.
Overigens zou het me verbazen indien bij tuning de chip vervangen wordt. Dat doen enkel de knoeiers. Tegenwoordig wordt gewoon de software vervangen en blijft fysiek alles als ervoor.
lees in fine van mijn boodschap "enkel de chip verschilt"
Comment
Comment