Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb dit gedaan met een haardroger en een creditkaart :-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      mooie technologische uitstalraam, maar ik zie niet meteen wat het aan de modale gebruiker bijbrengt, vergeleken met de huidige reeds vrij propere motoren
      zonder het te hebben over de bedrijfszekerheid van al deze snufjes...
      ik zal maar de gefortuneerde ecologisten proefkonijn spelen
      Met hun top-down mentaliteit om de hybride technologie in hun gamma te introduceren, maken de Duitse merken vooral een statement, maar geen verkoopsdoelstellingen met groot volume. Ze houden voorlopig nog teveel vast aan hun kunst om schitterende dieselmotoren te maken.

      Ik ben vooral benieuwd wat dit speeltje weer zal kosten: rekening houdend met het huidige gamma, schat ik dat die minstens rond de € 52k uitkomt...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

        Ik ben vooral benieuwd wat dit speeltje weer zal kosten: rekening houdend met het huidige gamma, schat ik dat die minstens rond de € 52k uitkomt...
        ik heb het altijd belachelijk gevonden over verbruiksbesparing te spreken met voertuigen die boven de 50k euros kosten, die dan met diesels uitgerust worden
        ik heb hetzelfde gevoel met "groene" voertuigen die dubbel zoveel CO2 uitstoten dan de norm voor een staatspremie : allemaal voorwendsels dus...
        de dag dat ik echt op mijn vervoerkosten moet drukken koop ik een Polo Bluemotion

        Comment


        • Wij hebben onze Q5 nu 1,5 week en hij zegt al dat er olie bij moet, is dit normaal?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
            Wij hebben onze Q5 nu 1,5 week en hij zegt al dat er olie bij moet, is dit normaal?
            Nee best eens naar de garage gaan.
            De mijne verbruikt ongeveer 1 liter per 20000Km ( hangt wel af en toe een sleurhut achter )
            sigpic

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Wij hebben onze Q5 nu 1,5 week en hij zegt al dat er olie bij moet, is dit normaal?
              Welke motor heb je ? De 2.0 TDI ?
              Ik rij nu al 5 jaar met een A6 2.0 TDI en moest int begin om de 5000 km ong. een 1/2 liter olie bijvullen , oliebus ligt altijd in de koffer. Nu is het olieverbruik iets minder ( 140000 km op de teller )
              Sommige 2.0 TDIs hebben er geen last van , andere dan weer wel.
              Last edited by gupe; 20/11/2010, 18:32.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                Welke motor heb je ? De 2.0 TDI ?
                Ik rij nu al 5 jaar met een A6 2.0 TDI en moest int begin om de 5000 km ong. een 1/2 liter olie bijvullen , oliebus ligt altijd in de koffer. Nu is het olieverbruik iets minder ( 140000 km op de teller )
                Sommige 2.0 TDIs hebben er geen last van , andere dan weer wel.
                Het is een nieuwe Q5 met nu 530km op de teller. 2.0 TDI 136pk. Op het dashboard brand een geel olie lampje, en op het scherm staat er: "Olie bijvullen max 1l, u kunt verder rijden naar een garage".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                  Het is een nieuwe Q5 met nu 530km op de teller. 2.0 TDI 136pk. Op het dashboard brand een geel olie lampje, en op het scherm staat er: "Olie bijvullen max 1l, u kunt verder rijden naar een garage".
                  Dit is inderdaad hetzelfde wat ik had/heb. Gewoon 1/2 liter olie bijvullen. Is toch echt een Audi issue en dacht dat het voorbij zou zijn met de common rail motors ( mijne is met pompverstuivers ).
                  Naar de garage rijden en ze zullen je wel een bus geven om in de auto te leggen.

                  Voor de rest heb ik weinig problemen gehad , enkel intercooler moeten vervangen .

                  Ik heb wel nu een BMW 520D touring in bestelling staan , wou een iets anders dan Audi.

                  Veel geluk ermee !!

                  Comment


                  • niet te vlug ingaan op de lezing via MMI
                    hercontroleren na open/sluiten van de motorkap en de werkwijze strikt naleven
                    - motor opwarmen
                    - stilleggen en 2 minuten wachten
                    - oliepijl via MMI of stick checken
                    is er geen oliestick meer op een 136pk-versie ?
                    de mijne verbruikte 1/2 liter op 18.000km

                    nb :

                    - olie koud controleren geeft een lezing +- 3 mm meer op de stick
                    - met "full" op de stick geeft de MMI als lezing 3/4 van de streep
                    - de hele streep op de MMI ivertegenwoordigt 1 liter (is dus te vergelijken met de gestreepte zoen van de stick; in andere woorden, als je een "nul" lezing hebt op de MMI, mis je 1 liter olie in de carter, maar je rijdt nog zeker niet zonder olie !!!

                    aandacht : enkel met 1/2 l tegelijkertijd inkappen, en terug volgens de schreef controleren

                    Comment


                    • Hmm ok, maar hoe weet je wanneer de motor 'warm' genoeg is?

                      Ook vind ik het raar, eerder deze week was de meter in het MMI nog helemaal vol en nu zit hij bijna onderaan aan het streepje.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                        Hmm ok, maar hoe weet je wanneer de motor 'warm' genoeg is?

                        Ook vind ik het raar, eerder deze week was de meter in het MMI nog helemaal vol en nu zit hij bijna onderaan aan het streepje.
                        de voorgeschreven olie is erg vloeibaar en de bedoeling is een meting te doen op een ogenblik dat alle onderdelen gesmeerd zijn, dus NIET als de olie volledig in de carter teruggvloeide
                        het is dus eerder van belang dat de motor een paar minuten gedraaid heeft (de manual spreekt van bedrijfstemperatuur...)
                        het eenvoudigste is de controle te doen na een rit, of onderweg als je er aan even denkt
                        let ook dat de wagen perfekt horizontaal is, en doe de motorkap terug dicht telkens als je olie bijvult : enkel zo wordt de meting opnieuw geïnitialiseerd
                        beter telkens weinig olie bijvullen dan nadien te moeten weggzuigen !

                        persoonlijk geef ik de voorkeur aan een meting met de stick, zelfs als de motor koud is : dan volstaat rekening te houden dat het resultaat iets gunstiger is dan met de MMI
                        Last edited by guyugy; 20/11/2010, 21:37.

                        Comment


                        • Toen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
                          Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
                          Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
                          Niks olie verbruik .....tot nu toe...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            Toen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
                            Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
                            Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
                            Niks olie verbruik .....tot nu toe...
                            Fijn om te horen dat je niet te klagen hebt van die motor
                            2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                              Toen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
                              Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
                              Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
                              Niks olie verbruik .....tot nu toe...
                              er zijn er wel weinig die hun wagen zoals jij in ideale omstandigheden gebruiken ; logisch dat je motor dan niet veel afziet : hij wordt gespaard van het ergste voor een diesel (veelvulfig koud opstarten en korte ritten)
                              ik denk vaak aan de vele dieselrijders die 's morgens met hun moderne "startknop-systeem" van thuis af in een file aanschuiven : ze bereiken dan meestal hun bestemming voordat hun motor werkelijk op bedrijfstemperatuur komt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                er zijn er wel weinig die hun wagen zoals jij in ideale omstandigheden gebruiken ; logisch dat je motor dan niet veel afziet : hij wordt gespaard van het ergste voor een diesel (veelvulfig koud opstarten en korte ritten)
                                ik denk vaak aan de vele dieselrijders die 's morgens met hun moderne "startknop-systeem" van thuis af in een file aanschuiven : ze bereiken dan meestal hun bestemming voordat hun motor werkelijk op bedrijfstemperatuur komt
                                Ik heb met mijn 2.7 sinds eind september nu zo'n 8000km , mijn km's bestaan er hoofdzakelijk uit om s'morgens 25km , soms gedurende de dag een langere autosnelwegrit naar een klant , en dan s'avonds terug 25km naar huis toe, ik rij dus per dag minimaal 2 keer met een koude motor. Tot hiertoe staat de olie nog steeds op max. , ik heb net als Multitronic een busje in de koffer liggen maar ik betwijfel of ik het ooit ga nodig hebben... Met m'n vroegere 2 liters was dat in de eerste 20.000km wel even anders ....

                                Comment


                                • Ik vraag me soms ook af waarom zoveel mensen met een diesel rijden.
                                  Toen mijn ouders met hun E220CDI veel kilometers reden ( 60.000 / jaar ) deed die wagen het prima, sinds ze op pensioen zijn en er alleen maar korte ritjes mee worden gereden ( den bakker, den GB, een pint gaan pakken ) zijn er veel problemen met de DPF. Ik heb al gezegd dat ik hem per week is 1 dag kom halen, zodat de E is goed op temp. komt en is goed door geblazen word...
                                  Mijn vorige, 2.0 tdi en doorvoor 1.9 tdi hadden beide meer dan 350.000 km toen ik ze weg deed.
                                  Geen van beide wagens verbruikte olie. Wel allemaal voorzien van een standverwarming, ook dit is een zege voor de motor. Winter en zomer buiten staan, kleine draai aan de sleutel en weg waren ze... Ik ben er zeker van dat diegene die nu met deze wagens rijden er een goede koop hebben aangedaan. Nu zolang het binnen de perken blijft zie ik geen probleem. Maar ik heb maanden dat ik 10.000km afleg, het is leuk om weten dat hij steeds genoeg olie heeft wanneer ik last minut naar Lyon moet vertrekken, ipv eerst altijd even te moeten checken en bijgieten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    Ik vraag me soms ook af waarom zoveel mensen met een diesel rijden.
                                    wat mij betreft is het enkel en alleen omdat ik beu ben te horen dat mijn benzinewagen niets meer waard is amper een paar jaren na de aankoop, wegens gebrek aan vraag
                                    nu ik de stap gedaan heb, moet ik wel erkennen dat een diesel best past in ons verzadigd verkeer
                                    volgende zal trouwens een S-tronic zijn (indien Q...), omdat het nog beter past !
                                    ik doe maar 15.000km par jaar, wel met regelmatig wat snelweg, en heb het lampje van de DPF-regeneratie in 22.000km nooit zien branden

                                    wie weet is de Q5-Hybrid in 2013 op punt en kinderziektesloos ? Niet zozeer dat ik er in geloof, maar een dergelijke wagen zal wel "in" zijn op dat ogenblik ?
                                    Last edited by guyugy; 21/11/2010, 19:33.

                                    Comment


                                    • Ons 2de Europees plak komt morgen aan, gebruiken jullie een nummerplaathouder aan de voorkant of is jullie plak "in" de bumper gevezen?
                                      Last edited by Bouver; 23/11/2010, 21:35.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                        Ons 2de Europees plak komt morgen aan, gebruiken jullie een nummerplaathouder aan de voorkant of is jullie plak "in" de bumper gevezen?
                                        Waarom gewoon niet wachten tot de aankoop van een andere wagen?

                                        Zijn jullie misschien fan van die nieuwe nummerplaten...

                                        2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                          Ons 2de Europees plak komt morgen aan, gebruiken jullie een nummerplaathouder aan de voorkant of is jullie plak "in" de bumper gevezen?
                                          voor een plaathouder is de voorkant te veel gebogen
                                          ik heb het uitgeprobeerd, maar het was niet mooier dan gewoon de plaat op de bumper
                                          eerst had ik gewoon de plaat gekleeft, maar wegens de kromming ging het los; dus toch de 4 kleine vijsjes...
                                          zorg dat deze roestvrij zijn... en niet tekracht gebruiken anders draaien ze "zot"

                                          ps : de mooiste platen zijn deze in plexiglas, maar in vond ze duur wetende dat ze als eerste de "parking-kisses" vangen (heb er al een paar gezien die gebarst waren)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X