Ik heb dit gedaan met een haardroger en een creditkaart :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmooie technologische uitstalraam, maar ik zie niet meteen wat het aan de modale gebruiker bijbrengt, vergeleken met de huidige reeds vrij propere motoren
zonder het te hebben over de bedrijfszekerheid van al deze snufjes...
ik zal maar de gefortuneerde ecologisten proefkonijn spelen
Ik ben vooral benieuwd wat dit speeltje weer zal kosten: rekening houdend met het huidige gamma, schat ik dat die minstens rond de € 52k uitkomt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Ik ben vooral benieuwd wat dit speeltje weer zal kosten: rekening houdend met het huidige gamma, schat ik dat die minstens rond de € 52k uitkomt...
ik heb hetzelfde gevoel met "groene" voertuigen die dubbel zoveel CO2 uitstoten dan de norm voor een staatspremie : allemaal voorwendsels dus...
de dag dat ik echt op mijn vervoerkosten moet drukken koop ik een Polo Bluemotion
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenWij hebben onze Q5 nu 1,5 week en hij zegt al dat er olie bij moet, is dit normaal?
De mijne verbruikt ongeveer 1 liter per 20000Km ( hangt wel af en toe een sleurhut achter )sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenWij hebben onze Q5 nu 1,5 week en hij zegt al dat er olie bij moet, is dit normaal?
Ik rij nu al 5 jaar met een A6 2.0 TDI en moest int begin om de 5000 km ong. een 1/2 liter olie bijvullen , oliebus ligt altijd in de koffer. Nu is het olieverbruik iets minder ( 140000 km op de teller )
Sommige 2.0 TDIs hebben er geen last van , andere dan weer wel.Last edited by gupe; 20/11/2010, 18:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk BerichtenWelke motor heb je ? De 2.0 TDI ?
Ik rij nu al 5 jaar met een A6 2.0 TDI en moest int begin om de 5000 km ong. een 1/2 liter olie bijvullen , oliebus ligt altijd in de koffer. Nu is het olieverbruik iets minder ( 140000 km op de teller )
Sommige 2.0 TDIs hebben er geen last van , andere dan weer wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenHet is een nieuwe Q5 met nu 530km op de teller. 2.0 TDI 136pk. Op het dashboard brand een geel olie lampje, en op het scherm staat er: "Olie bijvullen max 1l, u kunt verder rijden naar een garage".
Naar de garage rijden en ze zullen je wel een bus geven om in de auto te leggen.
Voor de rest heb ik weinig problemen gehad , enkel intercooler moeten vervangen .
Ik heb wel nu een BMW 520D touring in bestelling staan , wou een iets anders dan Audi.
Veel geluk ermee !!
Comment
-
niet te vlug ingaan op de lezing via MMI
hercontroleren na open/sluiten van de motorkap en de werkwijze strikt naleven
- motor opwarmen
- stilleggen en 2 minuten wachten
- oliepijl via MMI of stick checken
is er geen oliestick meer op een 136pk-versie ?
de mijne verbruikte 1/2 liter op 18.000km
nb :
- olie koud controleren geeft een lezing +- 3 mm meer op de stick
- met "full" op de stick geeft de MMI als lezing 3/4 van de streep
- de hele streep op de MMI ivertegenwoordigt 1 liter (is dus te vergelijken met de gestreepte zoen van de stick; in andere woorden, als je een "nul" lezing hebt op de MMI, mis je 1 liter olie in de carter, maar je rijdt nog zeker niet zonder olie !!!
aandacht : enkel met 1/2 l tegelijkertijd inkappen, en terug volgens de schreef controleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenHmm ok, maar hoe weet je wanneer de motor 'warm' genoeg is?
Ook vind ik het raar, eerder deze week was de meter in het MMI nog helemaal vol en nu zit hij bijna onderaan aan het streepje.
het is dus eerder van belang dat de motor een paar minuten gedraaid heeft (de manual spreekt van bedrijfstemperatuur...)
het eenvoudigste is de controle te doen na een rit, of onderweg als je er aan even denkt
let ook dat de wagen perfekt horizontaal is, en doe de motorkap terug dicht telkens als je olie bijvult : enkel zo wordt de meting opnieuw geïnitialiseerd
beter telkens weinig olie bijvullen dan nadien te moeten weggzuigen !
persoonlijk geef ik de voorkeur aan een meting met de stick, zelfs als de motor koud is : dan volstaat rekening te houden dat het resultaat iets gunstiger is dan met de MMILast edited by guyugy; 20/11/2010, 21:37.
Comment
-
Toen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
Niks olie verbruik .....tot nu toe...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenToen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
Niks olie verbruik .....tot nu toe...2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenToen ik mijn wagen nieuw ben gaan halen, heb ik ook een 1 liter busje olie gevraagd om in de koffer te leggen, je weet maar nooit.
Nu na 110.000 km ligt dat daar nog altijd in.
Als de wagen van de garage komt staat ie op max., en als hij 30.000km later terug binnen gaat staat hij nog altijd op max.
Niks olie verbruik .....tot nu toe...
ik denk vaak aan de vele dieselrijders die 's morgens met hun moderne "startknop-systeem" van thuis af in een file aanschuiven : ze bereiken dan meestal hun bestemming voordat hun motor werkelijk op bedrijfstemperatuur komt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtener zijn er wel weinig die hun wagen zoals jij in ideale omstandigheden gebruiken ; logisch dat je motor dan niet veel afziet : hij wordt gespaard van het ergste voor een diesel (veelvulfig koud opstarten en korte ritten)
ik denk vaak aan de vele dieselrijders die 's morgens met hun moderne "startknop-systeem" van thuis af in een file aanschuiven : ze bereiken dan meestal hun bestemming voordat hun motor werkelijk op bedrijfstemperatuur komt
Comment
-
Ik vraag me soms ook af waarom zoveel mensen met een diesel rijden.
Toen mijn ouders met hun E220CDI veel kilometers reden ( 60.000 / jaar ) deed die wagen het prima, sinds ze op pensioen zijn en er alleen maar korte ritjes mee worden gereden ( den bakker, den GB, een pint gaan pakken ) zijn er veel problemen met de DPF. Ik heb al gezegd dat ik hem per week is 1 dag kom halen, zodat de E is goed op temp. komt en is goed door geblazen word...
Mijn vorige, 2.0 tdi en doorvoor 1.9 tdi hadden beide meer dan 350.000 km toen ik ze weg deed.
Geen van beide wagens verbruikte olie. Wel allemaal voorzien van een standverwarming, ook dit is een zege voor de motor. Winter en zomer buiten staan, kleine draai aan de sleutel en weg waren ze... Ik ben er zeker van dat diegene die nu met deze wagens rijden er een goede koop hebben aangedaan. Nu zolang het binnen de perken blijft zie ik geen probleem. Maar ik heb maanden dat ik 10.000km afleg, het is leuk om weten dat hij steeds genoeg olie heeft wanneer ik last minut naar Lyon moet vertrekken, ipv eerst altijd even te moeten checken en bijgieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenIk vraag me soms ook af waarom zoveel mensen met een diesel rijden.
nu ik de stap gedaan heb, moet ik wel erkennen dat een diesel best past in ons verzadigd verkeer
volgende zal trouwens een S-tronic zijn (indien Q...), omdat het nog beter past !
ik doe maar 15.000km par jaar, wel met regelmatig wat snelweg, en heb het lampje van de DPF-regeneratie in 22.000km nooit zien branden
wie weet is de Q5-Hybrid in 2013 op punt en kinderziektesloos ? Niet zozeer dat ik er in geloof, maar een dergelijke wagen zal wel "in" zijn op dat ogenblik ?Last edited by guyugy; 21/11/2010, 19:33.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenOns 2de Europees plak komt morgen aan, gebruiken jullie een nummerplaathouder aan de voorkant of is jullie plak "in" de bumper gevezen?
Zijn jullie misschien fan van die nieuwe nummerplaten...
2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenOns 2de Europees plak komt morgen aan, gebruiken jullie een nummerplaathouder aan de voorkant of is jullie plak "in" de bumper gevezen?
ik heb het uitgeprobeerd, maar het was niet mooier dan gewoon de plaat op de bumper
eerst had ik gewoon de plaat gekleeft, maar wegens de kromming ging het los; dus toch de 4 kleine vijsjes...
zorg dat deze roestvrij zijn... en niet tekracht gebruiken anders draaien ze "zot"
ps : de mooiste platen zijn deze in plexiglas, maar in vond ze duur wetende dat ze als eerste de "parking-kisses" vangen (heb er al een paar gezien die gebarst waren)
Comment
Comment