Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
    Waarom gewoon niet wachten tot de aankoop van een andere wagen?

Zijn jullie misschien fan van die nieuwe nummerplaten...

Het is een nieuwe wagen

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    voor een plaathouder is de voorkant te veel gebogen
    ik heb het uitgeprobeerd, maar het was niet mooier dan gewoon de plaat op de bumper
    eerst had ik gewoon de plaat gekleeft, maar wegens de kromming ging het los; dus toch de 4 kleine vijsjes...
    zorg dat deze roestvrij zijn... en niet tekracht gebruiken anders draaien ze "zot"

ps : de mooiste platen zijn deze in plexiglas, maar in vond ze duur wetende dat ze als eerste de "parking-kisses" vangen (heb er al een paar gezien die gebarst waren)
    Oké, dan toch maar erin vijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
      Het is een nieuwe wagen

Oké, dan toch maar erin vijzen.
      Is trouwens VERPLICHT met de nieuwe 'Europese' nummerplaat.

Comment

• ruitewissers

met het huidig slecht weer valt het nu mij op dat de rechter ruitwisser minder druk blijkt uit te oefenen, wat gemakkelijker strepen achterlaat, zelfs na een flnke sproeibeurt
        ook al vastgesteld ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          met het huidig slecht weer valt het nu mij op dat de rechter ruitwisser minder druk blijkt uit te oefenen, wat gemakkelijker strepen achterlaat, zelfs na een flnke sproeibeurt
          ook al vastgesteld ?
          Toen mijne nieuw was had ie te weinig druk op beide wissers. Even in de garage langs geweest en het was opgelost. Blijkbaar kan men de druk regelen.

Comment

• Heeft er hier soms iemand een foto van chromé uitlaatstukken die er achteraf op gestoken zijn?

Comment

• iemand een idee hoe de aut. start-stop functie permanent uitgeschakeld kan worden?
              In te stellen in boordcomputer?
              Standaard kan men deze uitschakelen en is deze terug actief bij stilleggen en dan contact terug op? (toch op een tfsi 2.0 en tdi)
              Graag een reactie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                iemand een idee hoe de aut. start-stop functie permanent uitgeschakeld kan worden?
                In te stellen in boordcomputer?
                Standaard kan men deze uitschakelen en is deze terug actief bij stilleggen en dan contact terug op? (toch op een tfsi 2.0 en tdi)
                Graag een reactie
                Heb er ook al achter gezocht, helaas niet gevonden. Ik vrees dat je het niet kan uitschakelen.
                Last edited by Bouver; 21/12/2010, 08:00.

Comment

Heeft er hier soms iemand een foto van chromé uitlaatstukken die er achteraf op gestoken zijn?
                  niet te onderscheiden van de originele onderdelen op een S-line

Comment

niet te onderscheiden van de originele onderdelen op een S-line
                    Oké bedankt

Comment

• foutje, stond al in audi a4 b8 :p
                      Last edited by ; 21/12/2010, 18:47.

Comment

• Beste Q5 rijders,
                        Onlangs vroeg lid CAMAROSA ( A4 B8 ) om de rubbers van de deuren onderaan te checken, daar deze bij hem waren los gescheurd.
                        Ik heb vandaag eens gaan checken bij mijn stalen ros, en inderdaad, ook bij mij is ie aan 1 deur 10 gescheurd.
                        Gezien het matriaal hetzelfde zal zijn bij Q5s, misschien ook even checken.
                        Geef zeker een seintje als er nog slachtoffers zijn....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Beste Q5 rijders,
                          Onlangs vroeg lid CAMAROSA ( A4 B8 ) om de rubbers van de deuren onderaan te checken, daar deze bij hem waren los gescheurd.
                          Ik heb vandaag eens gaan checken bij mijn stalen ros, en inderdaad, ook bij mij is ie aan 1 deur 10 gescheurd.
                          Gezien het matriaal hetzelfde zal zijn bij Q5s, misschien ook even checken.
                          Geef zeker een seintje als er nog slachtoffers zijn....
                          ik denk dat de Q5 hieraan minder gevoelig zal zijn, want construktief komen de plastiek--skirts van de deuren lager aansluiten met (liever onder...) de dorpels, zodat ze de rubbers beter beschermen
                          hier heeft nu Audi het ergonomisch goed bedacht : deze design zorgt ervoor dat de deurdorpels zelf nooit vervuilen, ook niet na een rit in modder of sneeuw : je komt er steeds uit met propere broekpijpen (zoals toen met een classic 900-Saab )
                          spijtig waren de designers op een maandag bezig met de achterdeuren : daar hoopt zich het vuil op aan de rand van de deur, waar deze in contact komt met de dichtingsrubber naast de lip van de spatborden : onbegrijpelijk dat ze dat niet bij de prototypering vastgesteld hebben

Comment

• hoe 2 fietsen te krijgen in de koffer ?

mijn Q5 heeft geen trekhaak, en ik was ook niet zinnens er een te plaatsen enkel om fietsen mee te nemen : ik had hierin met de A4 geïnvesteerd, tevergeefs want ik denk niet dat ik mijn fietsen meer dan 3 maal transporteerde (te lastig, weinig praktisch, te zwaar , te omslachtig, te...)
                            ik heb nu een andere formule toegepast
                            twee Bromptons passen perfekt in de Q5 zonder de zetelconfiguratie te wjzigen en mèt de hoedenplank op zijn plaats
                            één past zelfs in de koffer van de Saab, en ik kan nog de kap open doen ! (hoogte 27 cm !)
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

mijn Q5 heeft geen trekhaak, en ik was ook niet zinnens er een te plaatsen enkel om fietsen mee te nemen : ik had hierin met de A4 geïnvesteerd, tevergeefs want ik denk niet dat ik mijn fietsen meer dan 3 maal transporteerde (te lastig, weinig praktisch, te zwaar , te omslachtig, te...)
                              ik heb nu een andere formule toegepast
                              twee Bromptons passen perfekt in de Q5 zonder de zetelconfiguratie te wjzigen en mèt de hoedenplank op zijn plaats
                              één past zelfs in de koffer van de Saab, en ik kan nog de kap open doen ! (hoogte 27 cm !)

nu ja, guy...niet iedereen zijn fiets is samen " vervrommelbaar " he.
                              Lijkt mij best ok om een ritje in stad te doen, maar minder om een dagetappe in de ardennen mee te beginnen.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                nu ja, guy...niet iedereen zijn fiets is samen " vervrommelbaar " he.
                                Lijkt mij best ok om een ritje in stad te doen, maar minder om een dagetappe in de ardennen mee te beginnen.....

en toch...
                                ik ben het NIET hoor...
                                maar het kan dus !
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

en toch...
                                  ik ben het NIET hoor...
                                  maar het kan dus !
                                  Op zijn kamerpantoffels.....

Comment

• Is er eigenlijk een maximumsnelheid bij rijden met open dak (volledig open)? In het boekje vind ik niet direct iets terug.

Comment

Is er eigenlijk een maximumsnelheid bij rijden met open dak (volledig open)? In het boekje vind ik niet direct iets terug.
                                      Als je thuis komt en t'is gaan vliegen heb je net iets te snel gereden.....

Nee...ik weet het ook niet, maar éénmaal 140 km/h ( op circuit natuurlijk ) doe je het wel vanzelf dicht, dan slaat de wind om uw oren dat de leute er ook af is....

Comment

• Hmmm gisteren 150 op teller met het dak volledig open en ik voelde het eigenlijk amper. Maar echt gezond voor het dak was het niet denk ik.

Comment

Hmmm gisteren 150 op teller met het dak volledig open en ik voelde het eigenlijk amper. Maar echt gezond voor het dak was het niet denk ik.

vorige week efkes 230 gedaan met het dak open als test,
                                          ben er maar mee gestopt omdat ik bang was dat het windnet deruit ging vliegen
                                          en echt comfortabel was het zeker niet, nogal winderig

Comment

Working...
                                          X