Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
    vorige week efkes 230 gedaan met het dak open als test,
    ben er maar mee gestopt omdat ik bang was dat het windnet deruit ging vliegen
    en echt comfortabel was het zeker niet, nogal winderig
    In een cabriolet zit er toch geen panorma- of schuifdak? Of was het met een ander audi model?
    Blijkbaar nog redelijk sterk dan dat windnet

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
      In een cabriolet zit er toch geen panorma- of schuifdak? Of was het met een ander audi model?
      Blijkbaar nog redelijk sterk dan dat windnet
      onveilig zal zeker niet zijn, anders was er een verwittiging in het manual
      ik denk wel dat het NIET de bedoeling is met het dak volledig open snel te rijden én met de zonneblind dicht
      persoonlijk vind ik het al niet meer echt leuk boven de 80 km/u, wegens het lawaai en de turbulenties, mijn dak gaat enkel echt open in stad
      op de baan zal ik het kantelen tot 100/110, erboven gaat alles dicht
      van een cabrio-gevoel kan in een Q5 geenszins gesproken worden, de passagiers vooraan zien zelfs niet of het dak open of dicht is...
      het spektakel is enkel voor de achterpassagiers

      Comment


      • Idd, zonneblind zou ik zelf nooit uitrollen als het dak open staat, denk dat er niet veel moet gebeuren of het waait eruit of het scheurt.

        Edit, nog iets, enkele weken terug toonde onze Q5 een melding dat er olie bij moest. We hebben er dan bijgedaan (1L zoals aangegeven op het MMI scherm). Daarna zei hij "Olie aftappen AUB", en nu sinds enkele dagen zegt hij terug dat er olie bij moet. Die elektrische oliepijler weet ook niet goed wat hij wil .
        Toch maar eens naar de dealer gaan ermee zeker...
        Last edited by Bouver; 11/04/2011, 21:48.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
          Idd, zonneblind zou ik zelf nooit uitrollen als het dak open staat, denk dat er niet veel moet gebeuren of het waait eruit of het scheurt.
          niet zozeer dat de blind zou kunnen scheuren, deze zal zeker rapper vervuilen, en dat zou een lastige zaak zijn om deftig te kuisen

          wat de olie betreft, de MMI-aanduiding is inderdaad iets wispelturig
          ik dubbelcheck altijd met de stick (2,0 TDI 163pk)
          de wagen gaat in de loop van mei binnen voor zijn 30.000km-beurt, ik heb maar 1 liter bijgevoegd op deze hele afstand (dit bij beetjes om steeds de max. aan te houden)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            niet zozeer dat de blind zou kunnen scheuren, deze zal zeker rapper vervuilen, en dat zou een lastige zaak zijn om deftig te kuisen

            wat de olie betreft, de MMI-aanduiding is inderdaad iets wispelturig
            ik dubbelcheck altijd met de stick (2,0 TDI 163pk)
            de wagen gaat in de loop van mei binnen voor zijn 30.000km-beurt, ik heb maar 1 liter bijgevoegd op deze hele afstand (dit bij beetjes om steeds de max. aan te houden)
            Tjien, de mijne is zonet binnen geweest voor zijn 120.000km onderhoud en stond nog steeds op max.
            Ik heb nog niets moeten bijvullen tussen de onderhoudsintervallen, en deze staan steeds op hun max.

            Comment


            • @Multi, zolang maar niet blijkt dat het oliepeil stijgt ipv daalt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                @Multi, zolang maar niet blijkt dat het oliepeil stijgt ipv daalt.
                Spijtig eigenlijk, anders kon ik aftappen en verkopen......Multi, de olie magnaat.......

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  niet zozeer dat de blind zou kunnen scheuren, deze zal zeker rapper vervuilen, en dat zou een lastige zaak zijn om deftig te kuisen

                  wat de olie betreft, de MMI-aanduiding is inderdaad iets wispelturig
                  ik dubbelcheck altijd met de stick (2,0 TDI 163pk)
                  de wagen gaat in de loop van mei binnen voor zijn 30.000km-beurt, ik heb maar 1 liter bijgevoegd op deze hele afstand (dit bij beetjes om steeds de max. aan te houden)
                  Jammer genoeg heeft onze 2.0 TDI (136pk) geen stick, het is enkel nog mogelijk via MMI

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                    Jammer genoeg heeft onze 2.0 TDI (136pk) geen stick, het is enkel nog mogelijk via MMI
                    de stick kan blijkbaar bijbesteld worden, heb ik op andere fora gelezen
                    de prijs zal vrees ik een Audi-prijs zijn...
                    de manual raadt wel aan met 1/2 liters bij te vullen, met tussencheck (hiervoor moet de motorkap even dicht geweest, dan opnieuw verfiêren)

                    Comment


                    • sinds wanneer behoren motoronderdelen zoals zo'n oliepijlmeter ook al tot de optielijst

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                        Spijtig eigenlijk, anders kon ik aftappen en verkopen......Multi, de olie magnaat.......
                        Haha, maar dat kan ook effectief gebeuren naar 't schijnt. Niet dat je er veel mee gaat verdienen. Tijdens een DPF regeneratie wordt "te veel" diesel ingespoten, die diesel vermengt zich ook een beetje met de motorolie. Kan misschien ook verklaren waarom het niveau niet feller zakt. Mettertijd zal de motorolie daardoor trouwens ook verdunnen en van kwaliteit afnemen. En vooral diegene die korte ritten doen, hebben er baat bij om regelmaat de olie te verversen. Er worden zo wel meer "wijsheden" via fora verkocht, maar het verhaal klinkt niet onlogisch.

                        Comment


                        • Net gebeld naar de dealer en die zeiden dat het een productiefout is in de software van het MMI.
                          Heb een afspraak gemaakt om het te verhelpen, ga dan ook eens vragen of het mogelijk is om dat start/stop systeem altijd uit te hebben zonder eerst op die knop te moeten duwen.

                          Comment


                          • Ik zal het U maandag weten te zeggen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Haha, maar dat kan ook effectief gebeuren naar 't schijnt. Niet dat je er veel mee gaat verdienen. Tijdens een DPF regeneratie wordt "te veel" diesel ingespoten, die diesel vermengt zich ook een beetje met de motorolie. Kan misschien ook verklaren waarom het niveau niet feller zakt. Mettertijd zal de motorolie daardoor trouwens ook verdunnen en van kwaliteit afnemen. En vooral diegene die korte ritten doen, hebben er baat bij om regelmaat de olie te verversen. Er worden zo wel meer "wijsheden" via fora verkocht, maar het verhaal klinkt niet onlogisch.
                              Het " rijker " mengsel dat bij een regeneratie word ingespoten, moet er toe lijden dat je een hogere uitlaat temperatuur krijgt ( zoals de choke op een benzine of tijdens het warm rijden van de motor ) Dat er zich hier diesel met de motor olie zou mengen trek ik sterk in twijfel, je zou nogal een explosief "dampje" krijgen in je blok. Indien dit gebeurt, heb je een ernstig " gevaarlijk " probleem.
                              Wanneer je op korte tijd verschillende info krijgt van te veel of te weinig olie door elkaar, denk ik ook eerder aan iets softwarematig of je sensoren die Tilt slaan.
                              Het best is dan idd om langs de garage te paseren, ik weet allesinds dat mijn garage een oliepeilstok voor mijn wagen heeft en dit dus kan checken.
                              Voor mij persoonlijk denk ik eerder dat het goede olie en regeneratie huishouden van mijn motor te danken is aan het feit dat ik dagelijks op de autosnelweg zit. Hiermee heeft de DPF indien nodig rustig de tijd te regenereren en wanneer je legale snelheden rijdt op CC, draait zo'n V6 op "zen sokken" en is de mechanische belasting eigenlijk bijna 0, wat het olie verbruik dan weer ten goede komt.
                              Het is voor sommige mensen inderdaad eens geen slecht idee goed na te denken over de noodzaak om een diesel te kopen. Korte ritjes e.d. zijn moordend voor een diesel.

                              Comment


                              • ik bevestig dat alle motoren die zonder stick geleverd zijn (meestal 3,0 en 3,2) toch "ergens" op de motor een stopsel hebben die door de stick kan vervangen worden
                                de stick maakt deel uit van elk ateliergerief

                                De peilstok uitsparing zit onder de plastic kap in je motorruimte. Heb effe staan kijken bij m'n dealer toen ze de olie traditioneel nakeken bij m'n Q5. Peilstok zelf zit er idd. niet meer in. Wil je n

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  En vooral diegene die korte ritten doen, hebben er baat bij om regelmaat de olie te verversen.
                                  ik heb amper 30.000km op 2 jaar, dus hoor ik erbij...
                                  ik was van plan op 15.000km te olie de verversen, de dealer heeft mijn voorstel kordaat afgewezen
                                  de motor heeft volgens mij 2 of 3 maal geregenereerd (op basis van de reuk...en het blijven draaien van de ventilator bij het stopzetten van de motor in de ondergrondse garage)
                                  het icoontje van de motor heeft wel nooit gebrand...
                                  ik doe wel af en toe afstanden op snelweg waarbij ik vrijwillig de (warme) motor 10 minuutjes iets boven de 3000t/m constant laat draaien (in 5de dan ... ik hou niet van boetes...)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    ik bevestig dat alle motoren die zonder stick geleverd zijn (meestal 3,0 en 3,2) toch "ergens" op de motor een stopsel hebben die door de stick kan vervangen worden
                                    de stick maakt deel uit van elk ateliergerief

                                    http://www.audiforum.nl/forum/q5-200...lie-aan-2.html
                                    Als je bij de 2.7 de motorafdekking wegneemt zie je de geleidingsbuis van de peilstok zitten met een stopje op. Als je wil kan je een peilstok bestellen.
                                    Maar ik zie de noodzaak er niet van in. Want zo geeft ie ook de stand door op het centrale display ( tussen de tellers ), telkens de motorkap is open geweest om vb ruitensproeiervloeistof bij te vullen e.d.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Als je bij de 2.7 de motorafdekking wegneemt zie je de geleidingsbuis van de peilstok zitten met een stopje op. Als je wil kan je een peilstok bestellen.
                                      Maar ik zie de noodzaak er niet van in. Want zo geeft ie ook de stand door op het centrale display ( tussen de tellers ), telkens de motorkap is open geweest om vb ruitensproeiervloeistof bij te vullen e.d.
                                      gaat dat automatisch ? ik heb dat nooit op de mijne gezien (ook misschien niet er op gelet..)
                                      ik vind de controle via MMI wel handig (als je weet dat je eerste de motor moet sopzetten, in het begin dacht ik dat de funktie op mijn Q5 niet aanwezig was omdat ik een stick had )
                                      de lezing is wel niet steeds dezelfde, met de stick wel !

                                      Comment


                                      • MMI

                                        af en toe blijft de klank uit als ik de wagen heropstart (alles van de MMI werkt, maar geen klank...)
                                        ik doof nooit de MMI, dus blijbaar een "freeze" bij de heropstart van de computer
                                        de dealer heeft al een upgrade gedaan, maar na een paar maanden kwam het "probleem" terug
                                        geen echt probleem daar het volstaat de wagen een 10-tal minuten gerust te laten, en alles komt in orde
                                        toch een beetje vervelend daar de waarborg in augustus vervalt...
                                        naast een lichtjes piepende koppelingspedaal bij zeer warm weer (idem dito versnellingspook...) heb ik niet anders te schrijven op mijn wensenlijstje van de komende 30.000km-beurt
                                        ook niet zo erg, daar ik het maar hoor als de klank van de radio uitgevallen is

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          gaat dat automatisch ? ik heb dat nooit op de mijne gezien (ook misschien niet er op gelet..)
                                          ik vind de controle via MMI wel handig (als je weet dat je eerste de motor moet sopzetten, in het begin dacht ik dat de funktie op mijn Q5 niet aanwezig was omdat ik een stick had )
                                          de lezing is wel niet steeds dezelfde, met de stick wel !
                                          Bij de mijne toch.
                                          Wanneer de motorkap is open geweest en je start de motor verschijnt op het centrale display het "olie kannetje" met een niveau balkje met olie stand.
                                          Ik had dit ook eens toevallig gezien nadat ik het ruitensproeier niveau had bijgevuld.
                                          Ik heb het toen opgezocht, en inderdaad, het staat omschreven in de manuel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X