Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vanaf april 2012 komt de facelift van de Q5 en zal die dezelfde snuit krijgen dan de rest
(zoals Q3..)
In 2014 komt dan een volledig nieuw model..
volgens Auto Motor und Sport komt er een Q6 in 2014 (en blijkbaar dan nog een 2de face-lift voor de Q5 die "maar" 6 jaar oud zal zijn)
als je daarop ingaat zal je nooit mogen kopen... ;-)
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
We hebben 2 weken geleden achter zo'n nieuwe afdekkap voor de trekhaak geweest omdat we onze oude hadden verloren.
Als ik me niet vergis zaten die 2 bevestigingen bij onze vorige afdekkap vast zodat ze er niet konden uitvallen.
iemand reeds problemen gehad met de roetfilter ? (na veel korte afstanden)
welk soort probleem ?
bij mij regenereerde de filter een drietal keren juist als ik de wagen in mijn ondergrondse garage binnen reed : enkel dan was dit duidelijk, want de warmte verstoort de werking van de parking-sensor boven de uitlaat, en kwam een onfrisse geur uit van onder de wagen, terwijl de ventilator minutenlang bleef draaien na het stilzetten van de motor
aan het dashbord was nooit iets te bespeuren dat de fliter bezif was met regenereren
ik doe ook geen te lange afstanden, wel steeds in gemakkelijk/vlot verkeer (34.000km in 2 jaar)
korte info over een reeds opgelost probleem : in de zomer kwam een fluitend geluid uit mijn stuurinrichting, enkel als de assistentiepomp niet werkte (dus in rechte lijn)
de geoptimiseerde stuurinrichtig bij Audi bevat een klep die deze "nul"-toestand détecteert, waarbij de werking van de pomp uitgeschakeld wordt; juist deze klep (vervat in de hydraulische leidingen) was defekt en produceerde het lawaai; eerst werd het stuurhuis vervangen, maar tevergeefs
nog allemaal net onder waarborg geregeld... !
Zijn hier mensen met de 2.0 tdi 136pk die hem gechipt hebben?
Is er een verandering in verbruik?
Waar heb je hem laten chippen en naar hoeveel?
Al problemen gehad sinds de chip?
hoe meer ik mijn 163pk-versie in het steeds meer gesatureerd verkeer gebruik, hoe meer ik tot de vaststelling kom dat ik eigenlijk met de 136pk-versie genoeg zou hebben
hoe meer ik mijn 163pk-versie in het steeds meer gesatureerd verkeer gebruik, hoe meer ik tot de vaststelling kom dat ik eigenlijk met de 136pk-versie genoeg zou hebben
Zijn hier mensen met de 2.0 tdi 136pk die hem gechipt hebben?
Is er een verandering in verbruik?
Waar heb je hem laten chippen en naar hoeveel?
Al problemen gehad sinds de chip?
Alvast bedankt
De mijne is na enkele weken door audi zelf gechipt naar 190 KP (ABT Power).Dit is ondertss al bijna drie jaar geleden en meer dan 160k km verder en tot op heden geen enkel nadeel van ondervonden.
Het verbruik zou in theorie moeten verminderen, als je dan ook dezelfde rijstijl er op nahou als met de 163-versie. Nu op die drie heb ik een gemiddelde van 8,3/100 (volgens BC : 7,6/100)
Niets is leuker en veiliger dan enkele paardjes op overschot te hebben. Maar ik rij dan ook voornamelijk in een van de uithoeken van het land.
De mijne is na enkele weken door audi zelf gechipt naar 190 KP (ABT Power).Dit is ondertss al bijna drie jaar geleden en meer dan 160k km verder en tot op heden geen enkel nadeel van ondervonden.
Het verbruik zou in theorie moeten verminderen, als je dan ook dezelfde rijstijl er op nahou als met de 163-versie. Nu op die drie heb ik een gemiddelde van 8,3/100 (volgens BC : 7,6/100)
Niets is leuker en veiliger dan enkele paardjes op overschot te hebben. Maar ik rij dan ook voornamelijk in een van de uithoeken van het land.
Hoeveel pk had hij standaard? 136 of 164pk?
En waar heb je dat laten doen? Gewone audi garage?
mijn Pirelli's Ice & Snow (17") zijn er terug op (achteraf bekeken een maand te vroeg... maar dat weet je nooit op voorhand, hé, verleden jaar lag er nu al een pak sneeuw! )
een setje voor 1550eur lijkt mij niet overdreven (zeker niet in 19"), maar je zegt niet of dat op originele velgen is en welk merk...
kent er iemand de correcte bandenspanning voor winterbanden op de Q5?
we kunnen daarover niets vinden in de boorddocumenten of op de wagen
wellicht stond er in de bestuurdersdeur een sticker maar die hangt er niet meer.
merci
kent er iemand de correcte bandenspanning voor winterbanden op de Q5?
we kunnen daarover niets vinden in de boorddocumenten of op de wagen
wellicht stond er in de bestuurdersdeur een sticker maar die hangt er niet meer.
merci
Staat het niet op de zijkant van de bestuurdersdeur?
Comment