Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
    Raar, hij doet dat toch automatisch? Hopelijk valt het gemakkelijk te herstellen.
    Heb de indruk dat mijn xenons ook niet 100% juist zijn afgesteld. Schijnen nogal erg naar rechtsboven mi.

Iets anders : Zijn er hier al mensen die uitgerekend hebben wat Elio gaat kosten voor zij die belast worden via VAA (Voordelen Alle Aard)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
      Heb de indruk dat mijn xenons ook niet 100% juist zijn afgesteld. Schijnen nogal erg naar rechtsboven mi.

Iets anders : Zijn er hier al mensen die uitgerekend hebben wat Elio gaat kosten voor zij die belast worden via VAA (Voordelen Alle Aard)?
      voor 2011 1931.55€ VAA
      voor 2012 5376.85€ VAA

Het zal eigenlijk nog iets meer zijn omdat ik de korting nog moet bijtellen.
      Dus voor 2012 zal ik ongeveer toch 1000€ meer belastingen moeten betalen enkel voor de Q5!!!!

Comment

• das natuurlijk spijtig voor de zelfstandingen maar nu ga je dus veel meer betalen.
        Wij als particulier betalen reeds meer dan 10j zulke hoge bedragen indien je voor eigen rekening rijd en zeker als je een deftige wagen met motor koopt. Dus nu ook niet zeuren of je moet dan maar een kleine, met co2 kortingen overladen wagentje kopen, das mijn persoonlijke mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
          das natuurlijk spijtig voor de zelfstandingen maar nu ga je dus veel meer betalen.
          Wij als particulier betalen reeds meer dan 10j zulke hoge bedragen indien je voor eigen rekening rijd en zeker als je een deftige wagen met motor koopt. Dus nu ook niet zeuren of je moet dan maar een kleine, met co2 kortingen overladen wagentje kopen, das mijn persoonlijke mening.
          helemaal juist, die zelfstandigen krijgen hier al genoeg in dit land!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
            Lol al ooit gedacht dat als je niet in de uitgaven snoeit dat je wel eens failliet kan gaan? De staat kan niet blijven nieuwe belastingen heffen he...

En wat krijg je dan als de staat niet bezuinigt....juist ja groter problemen dan een dikke auto lol.

Afgunst siert een mens....NOT!

Comment

• Iemand die weet of het mogelijk is om de olietemperatuur te bekijken? Want hoe weet je anders wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                das natuurlijk spijtig voor de zelfstandingen maar nu ga je dus veel meer betalen.
                Hoezo betaalt een particulier meer dan 5000 Euro per jaar om met een Q5 te mogen rijden?

Comment

Iemand die weet of het mogelijk is om de olietemperatuur te bekijken? Want hoe weet je anders wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is?
                  vanaf MMI 3G kan je dit laten vrijzetten met VAGCOM en bekijken via het navigatiescherm.

je koelvloeistof temperatuurmeter kan ook helpen natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                    En op het einde krijgt een zelfstange 1000 eur pension, een bediende 1500, een ambtenaat 2400 eur.
                    Dit een gemiddelde.
                    Als je jaloers bent, waarom wordt je dan ook geen zelfstsndige, en werk dan ook eens meer dan 50 uur.
                    Maar ja dan heb je geen vakantiegeld, 13de maand, ziek zijn en toch nie betaald.
                    En als je dan yoch zonder werk valt als zelfstandige, dan geen werkloosheids uitkering.

Waarom is iedereen hier zo tegen zelfstandige

Comment

Iemand die weet of het mogelijk is om de olietemperatuur te bekijken? Want hoe weet je anders wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is?
                      olietemperatuur is aanwezig in een hidden menu enkel bereikbaar via de computer (tenzij je dat kan doen aktiveren door iemand die een Vagcom-kabel heeft)
                      theoretisch is je motor op bedrijfstemperatuur als de naald van je watertemperatuurmeter 90° bereikt; ik vertrouw dat niet helemaal, en geef enkel "full throttle" na min. 30km gereden te hebben
                      Last edited by guyugy; 26/12/2011, 17:15.

Comment

• wij gaan toch niet herbeginnen met de relletjes tussen particulieren en zelfstandigen ?
                        elk statuut heeft voor- en nadelen, het is beter dat iedereen in zijn eigen bord kijkt ... of van statuut verandert als het gras elders groener is (enfin, blijkt..)

Comment

• dit was een persoonlijke mening, 5000 euro ja als je de afschrijving mee in rekening brengt maar dit is als particulier niet van toepassing hé, en verder hoeven we daar niet meer over te discusieren aub !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            vanaf MMI 3G kan je dit laten vrijzetten met VAGCOM en bekijken via het navigatiescherm.

je koelvloeistof temperatuurmeter kan ook helpen natuurlijk
                            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            olietemperatuur is aanwezig in een hidden menu enkel bereikbaar via de computer (tenzij je dat kan doen aktiveren door iemand die een Vagcom-kabel heeft)
                            theoretisch is je motor op bedrijfstemperatuur als de naald van je watertemperatuurmeter 90° bereikt; ik vertrouw dat niet helemaal, en geef enkel "full throttle" na min. 30km gereden te hebben
                            Toch wel jammer dat je dat niet standaard kan bekijken...
                            Temperatuurmeter in het dashboard mag je niet op afgaan want water warmt sneller op dan olie.
                            Dus als je het niet via vagcom laat activeren kan je op geen enkele manier weten of de motor al op bedrijfstemperatuur is... handig

Comment

Toch wel jammer dat je dat niet standaard kan bekijken...
                              Temperatuurmeter in het dashboard mag je niet op afgaan want water warmt sneller op dan olie.
                              Dus als je het niet via vagcom laat activeren kan je op geen enkele manier weten of de motor al op bedrijfstemperatuur is... handig
                              de motoren zijn voorzien van een water/olie warmtewisselaar...
                              zoals Guy zegt, indien je 90c° hebt bereikt kan je iets later wel zeker zijn dat de bedrijfstemperatuur is bereikt.
                              Want ook je versnellingsbakolie dient op temperatuur te zijn, en deze blijft meestal iets achter.
                              Daarom zijn de nieuwe motoren 2012 ook voorzien van een extra motorolie cicuit die de versnellingsbak olie versnelt opwarmt.
                              Het is inderdaad wel zo dat ze die olietemperatuurmeter best standaard hadden mogen voorzien, het is tenslotte maar software, want alle sensoren zijn er.
                              Zeker voor een Q5, een wagen waarvan je kan aannemen dat ie al is onder zwaardere omstandigheden wordt gebruikt, niet om in het veld te liggen ploegen, maar eventueel om zware aanhanger of caravan in de bergen te trekken. En dan kan zo'n meter zeker nuttig zijn.
                              Maar zoals ik al zei, vraag het aan je garagist, het is maar een paar muisklikjes verwijderd.
                              En indien de garagist een beetje service minded is zal hij daar niets voor aanrekenen.
                              Zoals mijn garagist ook niet heeft gedaan om de batterijmeter vrij te schakelen....

Comment

• Is uw garagist een "audi dealer" of een "merk onafhankelijke"? Zo hadden wij ook al eens bij de officiële dealer gevraagd om dat start-stop systeem automatisch uit te schakelen, maar dat was niet mogelijk voor het "milieu" en de wetgeving

Comment

Is uw garagist een "audi dealer" of een "merk onafhankelijke"? Zo hadden wij ook al eens bij de officiële dealer gevraagd om dat start-stop systeem automatisch uit te schakelen, maar dat was niet mogelijk voor het "milieu" en de wetgeving
                                  Hij is een Audi dealer.
                                  Het is een kwestie van aanpakken...
                                  De garages staan zeer weigerachtig om die start stop systemen uit te schakelen.
                                  Ik zelf zou het ook voor geen geld op mijn wagen willen..alle geluk zien ze het nut op een V6 er niet van in ...
                                  Je had bij de nieuwkoop VOOR het contract getekend was dit moeten afdwingen...
                                  Bij Audi weet ik niet, maar een kennis met een Fiat heeft het zijne kunnen laten uitschakelen bij zijn dealer.
                                  Een beetje op je strepen staan of iemand ( die een beetje weet wat hij doet ) zoeken met VAGcom kabel en het zelf laten uitschakelen...

Comment

• klank MMI valt soms uit...

nog even een poging :

erratisch (+ - 10x per jaar) komt de klank niet bij het opstarten van de wagen : alle funkties zijn aktief (radio, media, nav, tel...) maar er komt niets uit de luidsprekers; zolang ik de wagen blijf gebruiken blijft het ook zo, ik moet de wagen verlaten en op slot doen, +- 10 minuten wachten en pas dan werkt alles terug normaal
                                    ik kan het probleem niet herproduceren, de dealer heeft al een aantal keren de MMI geupdate, het blijft maar terugkomen...
                                    ben ik dan de enige die met dat verschijnsel kampt ?
                                    ik vrees natuurlijk voor de eerste keer dat de klank definitief wegblijft ;-((

@ multitronic : weet soms je medewerkende dealer iets hierover ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      nog even een poging :

erratisch (+ - 10x per jaar) komt de klank niet bij het opstarten van de wagen : alle funkties zijn aktief (radio, media, nav, tel...) maar er komt niets uit de luidsprekers; zolang ik de wagen blijf gebruiken blijft het ook zo, ik moet de wagen verlaten en op slot doen, +- 10 minuten wachten en pas dan werkt alles terug normaal
                                      ik kan het probleem niet herproduceren, de dealer heeft al een aantal keren de MMI geupdate, het blijft maar terugkomen...
                                      ben ik dan de enige die met dat verschijnsel kampt ?
                                      ik vrees natuurlijk voor de eerste keer dat de klank definitief wegblijft ;-((

@ multitronic : weet soms je medewerkende dealer iets hierover ?
                                      ikzelf heb dit 1X meegemaakt, mijn wagen was toen een paar maand oud.
                                      Buiten de klank kreeg ik ook op mijn NAV. niets.
                                      Ik heb toen de wagen stilgelegd en onmiddellijk terug gestart en het probleem was weg.
                                      Ik heb hier melding van gemaakt bij de dealer die een up date heeft uitgevoerd.
                                      Sindsdien heeft het zich niet meer voor gedaan.
                                      Wanneer je dit probleem van in het begin hebt gemeld, en het zich nu arrato 10x per jaar nog voor doet kan je perfect eisen om dit probleem nog onder garantie op te lossen.
                                      Ik heb reeds 25 jaar de afspraak met mijn dealer: net voor de wagen uit garantie gaat worden eventuele problemen gemeld, of die worden dan onmiddellijk opgelost of wanneer dit niet mogelijk is maar het probleem stelt zich opnieuw buiten de garantie, dat betreffent euvel alsnog onder garantie wordt afgehandeld.

Het mooiste voorbeeld dat ik hiervan kan geven:
                                      Ik heb ooit een Golf 3 variant gehad, na 4 jaar kwam er roest vanonder de rubbers van de deuren vandaan. Ik gaf duidelijk te kennen dat ik dit voor een duitse wagen van 4 jaar niet normaal vond.
                                      Mijn garagist volgde mij hierin, en claime zelf dat dit al lang aan de gang moest zijn, maar niet opgemerkt was daar het vanonder de rubbers kwam.
                                      Bij Dieteren Belgie ving hij bod. Hij heeft toen een lijvig dossier met tal van foto's opgemaakt en dit naar VW Duitsland gestuurd. Binnen de week kregen we antwoord van Duitsland = Volledige respray van de deuren + 1 week een vergelijkbare nieuwe vervangwagen, zonder kosten voor de klant.

Ik wil hier wel aan toevoegen ( ik zeg niet dat jij dit doet ) maar bij de aankoop van een nieuwe wagen haal ik niet per see het onderste uit de kan. Ik kan best verdragen dat de man ook zijn brood moet verdienen, maar ik sta er wel op dat ik na de aankoop een deftige ( eerlijke ) service krijg....en dat weet ie

Dit kan een mooie test zijn of je dealer bereidt is wat moeite te doen en voor een premium wagen die hij verkoopt ook een premium service te geven...
                                      Last edited by ; 27/12/2011, 15:52.

Comment

• Iemand enig idee wanneer de Q5 hybrid beschikbaar wordt ?

Comment

• @ Mutlitronic

dank voor je reaktie !
                                          het probleem werd herhaaldelijk tijdens de garantie aangekaart, en staat uitgebreid vermeld op verschillende mails; er is zeker geen slechte wil van mijn dealer, ze weten gewoon niet wat de oorzaak ervan kan zijn, en bij d'Ieteren kregen ze geen bruikbaar feed-back
                                          terloops : ik wurgde ook niet mijn dealer bij de aankoop ;-) en ik reken dus op hem om mij te helpen als het ooit nodig is (is trouwens al gebeurd...)

Comment

Working...
                                          X