Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• er blijft dan wel nog de oplossing de offroads te laten powder-coaten (lak) in titanium; duur, maar duurzaam, en de glans is perfekt

de trekhaak (elektrisch bediend indien optie af fabriek, anders niet) heb ik niet omdat ik nu plooifietsen van Brompton gebruik : 2 komen zo in de koffer zonder iets te moeten wijzigen aan de zetels, ook de hoedenplank blijft op zijn plaats : handig, en ze rijden gemakkelijk (google even ernaar toe ;-) )

bij de opties die ik niet betreur : de sportzetels (mijn combinatie is Meteor buiten, silvergrijs binnen), de open-sky, de elektrisch bediende achterklap
    achteraf gezien stel ik vast dat ik de NAV zogoed als niet gebruik (ik ken België als mijn broekzak en reis weinig...) en dat ik in se de Xenon niet nodig had (weinig 's nachts rijden); toffe opties, maar duur (NAV het duurste van alle Audi modellen, ik vraag mij af waarom) ; drive select (stuur) voelt pas beter als je in dezelfde minuut vergelijkt met een classieke versie; drive-select/demping heb ik niet en ik mis het ook niet, daar het enkel de wagen stijver kan maken (ik ben voor comfort... ;-) )
    waarvoor ik bang was waren de 19" (10 spaken) maar het is doenbaar; ben wel naar 17" teruggegaan voor de winterset; qua sound-installatie ben ik tevreden met de Audi-sound : niet te kloppen prijs-kwaliteit ratio, natuurlijk is de B&O nog een trede hoger, maar op de klanksterkte dat ik besluister komt het verschil niet zozeer tot uiting (prijsverschil wel ;-)) )
    wat de volgende wel zal hebben : de S-tronic...

Comment

• thx GUY !
      Sintruin till I die

Comment

• Wij hebben op onze Q5 enkel parkeersensoren achteraan, achteraf gezien hadden we er vooraan ook beter genomen.

Comment

• Bij mij is er niks teveel of te weinig aan.
          Geslaagde configuratie dus en mocht ik toch nog iets missen, lang zal dat niet duren.

Enkele de vandaalstreken (kras over volledige flank, 2x afgestampte spiegel) en glasschade (2x nieuwe voorruit, 1 hersteld sterretje) had ik liever niet voor gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
            thx GUY !
            ik heb dit op een franse site gevonden, misschien is dat een antwoord op de twijfels
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              ik heb dit op een franse site gevonden, misschien is dat een antwoord op de twijfels
              Dit geeft geen "wow" effect bij mij en velgen lijken enorm klein...
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Dit geeft geen "wow" effect bij mij en velgen lijken enorm klein...
                bij mij ook niet, dit was ter illustratie van wat men bereikt met donkere velgen (onafgezien het model) op een donkere wagen, en dit zelfs met 20" !
                some like it, I don't !

Comment

• Ben dit weekend gaan zien voor een Q5 170pk TDI S-tronic...

Zit nog met een paar vragen:

- Heeft er iemand foto's van een shadow look in fantoomzwart?
                  - Er is mij aangeraden om geen S-line te nemen omdat deze "hard" is en te blijven bij 17" velgen. Iemand ervaring mee?
                  - Wat voor opties mag je zeker niet vergeten?
                  - Hoeveel % korting is gangbaar?

Comment

• Mooie facelift op komst ... http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws...f.php?nk=11523

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door maildigger Bekijk Berichten
                      Ben dit weekend gaan zien voor een Q5 170pk TDI S-tronic...

- Er is mij aangeraden om geen S-line te nemen omdat deze "hard" is en te blijven bij 17" velgen. Iemand ervaring mee?
                      - Wat voor opties mag je zeker niet vergeten?
                      - Hoeveel % korting is gangbaar?
                      Ik heb een Q5 besteld begin februari. Foto's heb ik niet.
                      Ik zou ook geen s-line nemen. Ik heb zelfs het audi drive select systeem met de verstelbare vering genomen. Dit vond ik een echte aanrader na een proefrit. Ik heb een 48000 euro betaald, en heb daarmee een korting van 8700euro er uitgehaald. Het waren nog wel verlengde saloncondities.
                      Over de opties kan ik nog niet veel zeggen omdat de auto pas over 2 weken binnenkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk Berichten
                        ...en daar is hier al een tijdje een topic over http://www.autoforum.be/showthread.p...di-Q5-facelift
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wat is jullie mening over:

- Xenonlichten... Is dat een must?

- Ik ben de 2.0 170Pk S-tronic gaan testrijden. Hij reed super behalve de acceleratie vond ik wat tegenvallen. De auto versnelde wel maar het leek altijd alsof het eventjes duurde. Nu merk ik dat er ook een S stand op zit, heb enkel in de D gereden . Is dat een groot verschil?
                          Last edited by ; 29/04/2012, 22:48.

Comment

Wat is jullie mening over:

- Ik ben de 2.0 170Pk S-tronic gaan testrijden. Hij reed super behalve de acceleratie vond ik wat tegenvallen. De auto versnelde wel maar het leek altijd alsof het eventjes duurde. Nu merk ik dat er ook een S stand op zit, heb enkel in de D gereden . Is dat een groot verschil?
                            Wij hebben xenonlichten op onze Q5 en zouden deze optie zeker opnieuw nemen. Ook al omdat je dan ook ledlichten hebt.

Over de s-tronic kan ik niets zeggen want onze is handgeschakeld.

Comment

Is dat een groot verschil?
                              Dag & nacht.

Comment

Ben dit weekend gaan zien voor een Q5 170pk TDI S-tronic...
                                Hier gevraagde foto van shadowlook op fantoomzart
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by E90N; 01/05/2012, 19:28.
                                Sintruin till I die

Comment

Wat is jullie mening over:

Pa rijdt met een s-tronic en schoonpa met een manuele dus hier wel een vgl mogelijk.

Een sprintkonijn zal hij wel nooit worden de Q5 2.0 tdi(daarvoor neem je een 3.0tdi of tfsi) dus geef mij maar het confort van de s-tronic.

Verschil tussen D & S is er zeker, Gaat iets hoger in toeren houdt zijn versnellings iets langer aan. eveneens als je hem in manueel zet. alleen jammer dat het op/af schakelen in de verkeerde richting gaat.

Voor het gebruiksgemak & confort neem je de s-tronic.

Comment

• Wij hebben last van een rammelend geluid. Het komt enkel voor als het panoramisch dak gesloten is. Wanneer het helemaal open staat, of enkel in kipstand is er geen probleem meer.
                                    Nog mensen die hier last van hebben?

Comment

• 99% van de tijd in mijn panodak geruisloos
                                      af en toe komt wel (boven het hoofd van de passagier) eerder een getik dan een gerammel, maar met even naar kipstand en terug is dat weg
                                      als het geluid van achteraan komt, kan het te maken hebben met de rolluik, of met de verschillende delen van de dakbekleding die op mekaar vrijven
                                      een wolkje siliconespray (alsmede wat vloeibare paraffine op de voegen en geleiders kan wonderen doen
                                      het is een beetje zoeken...

Comment

• Aan het rolluik zal het niet liggen want dat blijft altijd open. En wanneer het dak open staat veranderd er bij mijn weten niets aan het rolluik?

Comment

• Ik denk eerder aan een gebrek aan smering van de mechanisme zelf, of van de randen van de bewegende glasdelen

Comment

Working...
                                          X