Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Q5
Collapse
X
-
Vanaf dinsdag 22/05 zal ik eigenaar zijn van een audi Q5. Heb hem besteld op 1/02 dus lang genoeg gewacht.
Dit zijn belangrijkste specificaties:
Q5 2.0 TDI S-tronic quattro
fantoomzwart
geblindeerde achterruiten
adventure plus package
lounge pack
Audi drive select (adaptieve vering)
voor en achter sensoren
voorbereiding trekhaak
Bluetooth
Xenon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVH11 Bekijk BerichtenVanaf dinsdag 22/05 zal ik eigenaar zijn van een audi Q5. Heb hem besteld op 1/02 dus lang genoeg gewacht.
Dit zijn belangrijkste specificaties:
Q5 2.0 TDI S-tronic quattro
fantoomzwart
geblindeerde achterruiten
adventure plus package
lounge pack
Audi drive select (adaptieve vering)
voor en achter sensoren
voorbereiding trekhaak
Bluetooth
Xenon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenDe wachttijd is al serieus ingekort dan. Wij hebben hem in 01/03/10 besteld en we mochten hem 16/11/10 afhalen.
Ik heb nu de nummerplaten van de andere auto er maar opgevezen, verzekering overgezet, enkel de papieren niet in orde.
Nu de auto zelf, het is echt een heel mooie wagen met een prachtig interieur en ze rijdt voortreffelijk. Nu heb ik een vraag is het mogelijk om de adaptieve vering automatisch in comfort te zetten?
Comment
-
de ADS gaat altijd terug naar auto; wat vervelend, maar dat is zo
als het juist comfort dat je zoekt én rij je doorgaans rustig, dan zal het weinig verschil maken, want "auto" onthoudt eigenlijk je (comfortabele) rijstijl, laat het spul dan gewoon zijn ding doen in "auto"; het enig voelbaar verschil met naar "comfort" te forceren is dat je stuur nog malser en meehelpend is
de vering zelf kan je eerder harder maken met "dynamiek", maar zal niet merkelijk zachter worden in "comfort" dan in "auto", tenzij je aanhoudend begint te racenLast edited by guyugy; 21/06/2012, 19:44.
Comment
-
Ja !!! De wet van Murphy heeft mij getroffen...
Nu pinkt mijn linker Led-strook één keer telkens als ik de motor opstart; ik heb het gemerkt doordat het reflecteert op de witte muur van mijn garage
Ik merk ook dat dat deze kant nu iets "geler" blinkt dan de andere kant
Iemand zoiets ook al gehad ?
Natuurlijk al een tijdje buiten waarborg... het begint ! Het belooft een kostelijk grap te worden, ik zal nog zien of ik niet de enige Q5-bezitter word met gedoofde dagverlichting... Flash naar mij als jullie mij zien aankomen !!
Comment
-
heb mijne a4 avant op tijd weggedaan voordat de miserie echt begon, koppeling die 2x begon te sippen, eerst bij 30dkm, dan op 78dkm, foei, en dat met normale rijstijl, krijg je dan nog te horen dat het een gekend probleem is, komaan seg, wat indien deze opgedreven zou zijn ? 5dkm verder en uw koppeling al om zeep ?
Kwaliteit noemen ze dat, awel, ze moeten met serieuze argumenten afkomen eer ik nog een audi koop
Comment
-
Koppelingsproblemen...
Ik heb al honderdduizenden kms gereden zonder enig koppelings probleem met VW, BWW, maar bij Audi Q5 2.0 TDi had ik een doorslippende koppeling op minder dan 60dKm. Volgens Audi en garage is dit normale slijtage en geen gekend probleem... Bij mij lijken dit toch wel serieuze kwaliteitsproblemen.
Vervanging van koppeling en vliegwiel was wel meer dan 2500 eur. (persoonlijk te betalen.)
Zijn er nog mensen die zo snel deze problemen hadden?
Comment
-
En,
Zijn er hier al mensen waarvan hun Q5 aan vervanging toe is ?
Wordt het terug een (zelfde) Q5, een andere Audi, een andere merk?
Ikzelf ga eens een A6 avant & een XC60-je testrijden. Niet omdat ik niet tevreden ben over m'n Q5 (130.000 kms zonder 1 probleem), maar omdat ik geen zin heb om nog eens (bijna) dezelfde wagen te kopen.
Ben wreed kurieus naar test-ervaringen ...
Comment
-
Ik had een diesel gekocht om deze na 4/5 jaren gemakkelijker van wagen te kunnen veranderen, ik heb nog geen 60.000km afgelegd, het zou zonde zijn de wagen nu te likwideren
Ik heb ook intussen ondervonden dat een diesel (in een Q5) geen afstraffing is en zeer goed past in het huidig verkeer
Onlangs was ik gaan praten met mijn verkoper, die mij vlakaf ontraadde nu al aan een switch te denken (wat mij betreft zou ik bij het merk/model blijven), juist omdat de verschillen zogoed als onbestaande zijn (tenzij een SQ5 natuurlijk, maar dat kan ik hier aan zee niet gebruiken wegens de plaatselijke wegennet, het zou mij meer frustratie dan genot bezorgen)
Nu of in de 2 volgende jaren veranderen betekent ook dat er vrij vlug model-wijzigingen kunnen komen, die de huidige versie zullen verouderden. Op de Q6 zal ook niet meer zo lang moeten gewacht worden.
Dus nog even met de deze blijven boeren, wat mij betreft.
Natuurlijk zou ik misschien met 130.000km op de teller anders denken, en in uw geval weet ik ook niet of het bv een beroepswagen is, die voor fiscale redenen dient vervangen te worden
Door Volvo's voel ik mij niet zozeer aangetrokken, ik vind het design zowel binnen als buiten onrustig, zoniet onnodig opvallend (zij het minder dan een Evoque ...)
goede zoektocht !Last edited by guyugy; 28/06/2013, 09:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joenka Bekijk BerichtenKoppelingsproblemen...
Ik heb al honderdduizenden kms gereden zonder enig koppelings probleem met VW, BWW, maar bij Audi Q5 2.0 TDi had ik een doorslippende koppeling op minder dan 60dKm. Volgens Audi en garage is dit normale slijtage en geen gekend probleem... Bij mij lijken dit toch wel serieuze kwaliteitsproblemen.
Vervanging van koppeling en vliegwiel was wel meer dan 2500 eur. (persoonlijk te betalen.)
Zijn er nog mensen die zo snel deze problemen hadden?
Zou volgens mijn garagist en goede vriend te maken hebben met de boite van de VAG group: ik begreep het niet helemaal (en is ook al tijdje geleden) maar er zit ergens een zwakte in de constructie die ervoor zorgt dat het mechanisme van de koppeling sneller slijt...
Hij heeft er al regelmatig zien passeren, en allemaal van kalme chauffeurs die slim genoeg zijn om voet helemaal van koppelingspedaal te halen tijdens het rijden...
Mijnen beemer zit bijna op 90.000km en ik houd er soms een ietwat stevigere rijstijl op na (niks te zot hoor, gewoon vlot rijden) en ik heb nog niks last... Triestig, van VAGroep. En zijt er maar zeker van dat dat een gekend probleem is...
Ik denk soms dat ze die boites misschien nog maken in de oude Skoda fabrieken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenMn schoonbroer rijdt met VW jetta. Heeft n 125.000 km en koppeling al 2 keer moeten laten maken...
Zou volgens mijn garagist en goede vriend te maken hebben met de boite van de VAG group: ik begreep het niet helemaal (en is ook al tijdje geleden) maar er zit ergens een zwakte in de constructie die ervoor zorgt dat het mechanisme van de koppeling sneller slijt...
Hij heeft er al regelmatig zien passeren, en allemaal van kalme chauffeurs die slim genoeg zijn om voet helemaal van koppelingspedaal te halen tijdens het rijden...
Mijnen beemer zit bijna op 90.000km en ik houd er soms een ietwat stevigere rijstijl op na (niks te zot hoor, gewoon vlot rijden) en ik heb nog niks last... Triestig, van VAGroep. En zijt er maar zeker van dat dat een gekend probleem is...
Ik denk soms dat ze die boites misschien nog maken in de oude Skoda fabrieken...
mijn zus heeft veel last gehad met haar 528i, is dat een bewijs dat alle BMW's brol zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenniet erg overtuigend af te komen met één geval om dan te kunnen besluiten dat de hele productie niet deugt...
mijn zus heeft veel last gehad met haar 528i, is dat een bewijs dat alle BMW's brol zijn ?
En ik hoor er hier toch ook veel klagen...
En bij BMW heb je ook probs hoor, vb met de distributieriem bij de 2liter diesels.. Ik heb ook zo eentje dus ik houd hout vast, maar bij mijn garage hebben ze daar wel al iets aan veranderd blijkbaar om dit te vermijden. Op 90000km nog geen probs, dus ik ben content... (so far)
Als je dan ziet hoe Audi dit afhandelt.... En owv die combinatie van probs en slechte service zou ik geen Audi willen (en bovendien maakt BMW veel leukere wagens )
Comment
-
alle merken vertonen wel eens technische- en serviceproblemen, die trouwens vaak te wijten zijn aan de onkunde/onwetendheid/onvoorzichtigheid van de gebruiker, en meestal na de garantie/leaseperiode
ik heb wel al vaak ervaren dan dit bij Merc en BMW als een soort heiligschennis beschouwd is ;-) men zwijgt er liever over... om geamuseerde glimlachen te vermijden
en ja, over leuk zijn kan men oneindig (café)praten, het is geen wetenschappelijk begrip, iedereen koopt m.i. eerder de wagen met dewelke hij/zij zich het meest identificeert
daarom koop ik ook geen BMW noch Mercedes, dit naast het feit dat ik mij -terecht of niet- nooit helemaal op mijn gemak voelde in RWD's
gelukkig is er genoeg keuze in de autoproductie om iedereen het gevoel te geven dat hij/zij met de beste/leukste/veiligste... wagen onderweg is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koe Foenf Bekijk BerichtenEn,
Zijn er hier al mensen waarvan hun Q5 aan vervanging toe is ?
Wordt het terug een (zelfde) Q5, een andere Audi, een andere merk?
Ikzelf ga eens een A6 avant & een XC60-je testrijden. Niet omdat ik niet tevreden ben over m'n Q5 (130.000 kms zonder 1 probleem), maar omdat ik geen zin heb om nog eens (bijna) dezelfde wagen te kopen.
Ben wreed kurieus naar test-ervaringen ...
Gedaan met de lastwissel bij snel opvolgende bochten, veel sportiever weggedrag, tot andere halve liter minder verbruik (tot 800l brandstofbesparing), minder slijtage aan remmen,...
Wat ik nu soms wat mis is de bagageruimte-hoogte; vroeger konden de fietstassen rechtop staan.
Mijn volgende wordt terug een A4 of dan toch ook een A5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenalle merken vertonen wel eens technische- en serviceproblemen, die trouwens vaak te wijten zijn aan de onkunde/onwetendheid/onvoorzichtigheid van de gebruiker, en meestal na de garantie/leaseperiode
ik heb wel al vaak ervaren dan dit bij Merc en BMW als een soort heiligschennis beschouwd is ;-) men zwijgt er liever over... om geamuseerde glimlachen te vermijden
en ja, over leuk zijn kan men oneindig (café)praten, het is geen wetenschappelijk begrip, iedereen koopt m.i. eerder de wagen met dewelke hij/zij zich het meest identificeert
daarom koop ik ook geen BMW noch Mercedes, dit naast het feit dat ik mij -terecht of niet- nooit helemaal op mijn gemak voelde in RWD's
gelukkig is er genoeg keuze in de autoproductie om iedereen het gevoel te geven dat hij/zij met de beste/leukste/veiligste... wagen onderweg is
Comment
Comment