Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz Viano

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz Viano

Geen nieuwe auto, maar er bestond nog geen topic van, en er is nieuws.

Mercedes-Benz Viano CDI 3.0

Viano CDI 3.0: Brilliante Technik, souveräner Antrieb, höchste Laufkultur
    • Großraumfahrzeug mit hervorragenden Fahrleistungen
    • Hohe Sicherheitsstandards wie in einem Pkw
    Genf, 28.02.2006

Sechszylinder-Fahrkomfort und minimale Verbrauchswerte, souveräne Fahrleis-tungen und höchste Sicherheit, modernste Dieseltechnik und effektivste Abgasreinigung – all das vereint unter den Großraumfahrzeugen der neue Viano CDI 3.0. Unter seiner Motorhaube arbeitet ein V6-Dieselmotor mit 150 kW / 204 PS. Er setzt in Technik, Leistungsentfaltung und Laufkultur neue Maßstäbe.
    Rekordwerte in Leistung und Drehmoment

Das V6-Dieseltriebwerk mit drei Liter Hubraum erzielt sowohl mit seiner Leistung von 150 kW/204 PS als auch mit seinem maximalen Drehmoment von 440 Newtonmetern bei 1800 bis 2400/min neue Rekordwerte für Dieselmotoren in der Kategorie der Großraumfahrzeuge. Daraus resultieren souveräne Fahrleistungen: So beschleunigt der Viano 3.0 CDI in nur 8,8 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h und erzielt eine Höchstgeschwindigkeit von 198 km/h.

Brilliante Technik für Top-Fahrleistungen und höchste Laufkultur

Grundlage dieser Topwerte ist die herausragende Technik des hochmodernen V6-Zylinders OM 642. Der langhubige Motor (Bohrung x Hub 83 x 92 mm) basiert auf einem Kurbelgehäuse aus Aluminium mit einem V-Winkel von 72 Grad. Dank versetzter Hubzapfen der Kurbelwelle und einer Ausgleichswelle arbeitet das Triebwerk laufruhig wie kein anderer Diesel dieser Klasse. Zu den technischen Leckerbissen zählen Aluminium-Zylinderkopf, Vierventiltechnik, insgesamt vier oben liegende Nockenwellen mit Antrieb per Duplexkette sowie Common-Rail-Einspritzung der neuesten Generation. Piezo-Injektoren mit je acht Einspritzlöchern befördern den Kraftstoff mit maximal 1600 bar Einspritzdruck in die Brennräume. Die neue Spitzenmotorisierung des Viano bringt beste Referenzen mit: Sie hat sich bereits in zahlreichen Personenwagen von Mercedes-Benz bis hinauf zur S-Klasse hervorragend bewährt.

Die Kraftübertragung zu den angetriebenen Hinterrädern erfolgt analog zu den Modellen Viano 3.0 und 3.5 mit V6-Benziner über ein Fünfgang-Automatikgetriebe. Es ist in seiner komfortbetonten Charakteristik auf die enorme Durchzugskraft des Triebwerks abgestimmt.

Günstige Verbrauchswerte, Partikelfilter serienmäßig

Dank seiner herausragenden Antriebstechnik erzielt der Viano CDI 3.0 neben außergewöhnlichen Fahrleistungen einen sehr niedrigen Kraftstoffverbrauch. Sowohl der gesamtwert von 9,2 Liter/100 km als auch die Einzelwerte (innerorts 11,9 und außerorts 7,5 Liter/100 km) liegen in Anbetracht von Fahrzeugformat und Fahrleistungen sehr günstig. Der Viano CDI 3.0 fährt nicht nur sparsam, sondern auch umweltfreundlich: Wie alle Dieselmodelle von Mercedes-Benz verfügt er serienmäßig über einen Partikelfilter und ist als schadstoffarm EU 4/III eingestuft

Enorm kraftvoll und gleichzeitig außerordentlich sicher

Zum überzeugenden Auftritt des Viano CDI 3.0 gehört untrennbar sein hoher Sicherheitsstandard – er ist enorm kraftvoll und gleichzeitig außerordentlich sicher. So rollt der Viano serienmäßig auf Breitreifen im Format 225/60 R 16 C. Standfeste Scheibenbremsen rundum, Antiblockiersystem ABS, hydraulischer Bremsassistent BAS, elektronische Bremskraftverteilung EBV, Antriebs-Schlupfregelung ASR und das elektronische Stabilitätsprogramm ESP® der neuesten Generation zählen wie bei allen Varianten des Viano zur Serienausstattung. Nicht weniger bemerkenswert ist die passive Sicherheit: Im Crash-Test der unabhängigen Prüforganisation DEKRA schnitt der Viano kürzlich so gut ab wie die besten Pkw. Die Ergebnisse entsprechen einer Bewertung von fünf Sternen nach den Kategorien des Euro-NCAP – das hat bisher kein anderes Fahrzeug dieser Kategorie erreicht.

Comment

204 pk en 440 Nm ... weldra ook in de camionettes van Mercedes ? Als dat maar goed komt.

Metéén een reden om voor die dingen een tachograaf verplicht te maken, inclusief snelheidsbeperking. Of toch op z'n minst dat laatste, en 100 km/u lijkt me wel correct.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        204 pk en 440 Nm ... weldra ook in de camionettes van Mercedes ? Als dat maar goed komt.

Metéén een reden om voor die dingen een tachograaf verplicht te maken, inclusief snelheidsbeperking. Of toch op z'n minst dat laatste, en 100 km/u lijkt me wel correct.
        Waarom? Eendert welke wagen mag dan wel 150 km/u rijden ofwa?
        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Enorm veel camionettes zijn overladen, en zelfs maximaal beladen is het resmsysteem doorgaans erg nipt bemeten. Met een remweg van driedubbel zo lang of méér, in vergelijking met personenwagens, tot gevolg. Yep, 3 keer zo lang. Dat, en ook het feit dat die auto's gereden worden door mensen die doorgaans met ferme tijdsdruk te maken hebben en dus iets minder "katholiek" gaan rijden, én het feit dat die auto's meer schade toebrengen aan anderen bij 'n accident dan een gewone auto (gewicht, vorm neus), maakt dat ik het bijna noodzakelijk acht dat er op bestelwagens een snelheidsbeperking komt, net zoals op vrachtwagens.

Als je de Duitse statistieken bekijkt hoeveel % van de zware ongevallen veroorzaakt zijn door een bestelwagen, en dat dan vergelijkt met het aandeel van die bestelwagens in het totale autopark ... dat zegt genoeg.

Comment

Door zoiets zou ik toch niet graag afgedroogd worden ... AFGANG

De viano blijft lelijk, welke motor er ook inzit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke
              Waarom? Eendert welke wagen mag dan wel 150 km/u rijden ofwa?
              Troost u, de VW en Iveco's zullen ook begrensd worden

Comment

Enorm veel camionettes zijn overladen, en zelfs maximaal beladen is het resmsysteem doorgaans erg nipt bemeten. Met een remweg van driedubbel zo lang of méér, in vergelijking met personenwagens, tot gevolg. Yep, 3 keer zo lang. Dat, en ook het feit dat die auto's gereden worden door mensen die doorgaans met ferme tijdsdruk te maken hebben en dus iets minder "katholiek" gaan rijden, én het feit dat die auto's meer schade toebrengen aan anderen bij 'n accident dan een gewone auto (gewicht, vorm neus), maakt dat ik het bijna noodzakelijk acht dat er op bestelwagens een snelheidsbeperking komt, net zoals op vrachtwagens.

Als je de Duitse statistieken bekijkt hoeveel % van de zware ongevallen veroorzaakt zijn door een bestelwagen, en dat dan vergelijkt met het aandeel van die bestelwagens in het totale autopark ... dat zegt genoeg.
                Yups, inderdaad!

Ik dacht eens gelezen te hebben dat de meeste ongevallen met camionettes voorkomen in Duitsland, doordat men geen snelheidslimiet heeft en meestal volgeladen zit, geeft dit soms catastrofale gevolgen, wanneer zo een ding plots moet remmen aan hoge snelheid of uitwijken.

Ik weet nog goed dat we in september in duitsland iets meer of 160 deden en dat Freud zei: " check deen, die camionette gaat mij hier vlotjes over ". Dat was een Mercedes Sprinter, die ook al een 170 deed

Comment

Zo een begrenzer kan een goede maatregel zijn, maar het kan ook een averechts effect hebben op de bestuurder en een bron van ergernis zijn.

En dan wordt het net zoals de vrachtwagens die op de begrenzer constant 90 rijden.
                  2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                  2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

So ? De meeste camionneurs zijn goeie en best hoffelijke chauffeurs, gesteld dat je hen met respect behandelt (en niet coupeert b.v.).

Wij autobestuurders mogen toch ook maar 120 ? Worden wij daar dan agressief van ? Okay, we kúnnen wel sneller als we dat willen, da's een verschil. Maar voor de rest vind ik je argument erg dunnetjes.

(no offence, eeh )

Comment

In hoeveel seconden sprint dit ding tot 100km/uur?
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        In hoeveel seconden sprint dit ding tot 100km/uur?
                        So beschleunigt der Viano 3.0 CDI in nur 8,8 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h und erzielt eine Höchstgeschwindigkeit von 198 km/h.

Comment

Zie je 't al komen ?

Met de camionette 3.0 CDI naar de chiptuner, *pats* 250 pk en 500 Nm, optrektijdje naar 100 van ca. 7,5 seconden, topsnelheid van 215 ... maar wel "vergeten" de remmen te upgraden maar overladen doen we wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                            So beschleunigt der Viano 3.0 CDI in nur 8,8 Sekunden aus dem Stand auf 100 km/h und erzielt eine Höchstgeschwindigkeit von 198 km/h.
                            OO 00 OO

Comment

Wil ik wel eens met bollen met zo'n ding, ik hou van snelle camionetten

Ik heb eens met een Renault traffic 1.9dci 100pk gereden. 't was zo'n busje voor 8+1 personen. 't ding had een toerentalbegrenzer bij 3500opm...

Veel sneller dan 140 kreeg ik dat ding niet. Ik zat dan aan z'n begrenzer. Maar het was nacht en ik kreeg de gedachte om eens de binnenverlichting aan te steken...

Ow daar zit nog een 6de versnelling op
                              't beestje ging plotseling vlot 160, eens het naar beneden ging 170...toen toch maar m'n voet van die gas gehaald.
                              Die dingen zijn echt wel vlot moet ik zeggen
                              En dat met een simpele 1.9 en 100pk...wat moet dat met die 3.0 zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                Ow daar zit nog een 6de versnelling op
                                OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  weet ik veel hé
                                  Ik had nog nooit met dat ding gereden, ik had nooit verwacht dat op zo'n simpel ding een 6-bak stak hé

Maar ik vond het al raar dat 'ie zo 'traag' ging...
                                  In optrekken was het geen wonder, topsnelheid was wel mooi.

Comment

Wel de perfecte wolf in schaapskleren!
                                    Sta je daar aan de lichten naast zo'n camionette en dan trekt die je nog voorbij ook

Comment

Ow crap... Dan worden we over 15 a 16 jaar voorbijgestoken door een "turkenbusje"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                                        Ow crap... Dan worden we over 15 a 16 jaar voorbijgestoken door een "turkenbusje"
                                        Dan zijn die dingen nog te jong...

Comment

Working...
                                        X