Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben ook gaan kijken. Knappe wagen, ze mogen er gerust ééntje op mijn oprit komen afzetten, over de minder practische kanten zal ik zeker niet zagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
      ik ben ook gaan kijken. Knappe wagen, ze mogen er gerust ééntje op mijn oprit komen afzetten, over de minder practische kanten zal ik zeker niet zagen.

Idem. Hij bevalt me meer dan het vorige model. Best een leuk interieur ook, vind ik.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vrijdag ook wezen zien. Zilverkleurige 2.0T manueel, zwart leder, 17" en nog wat opties. Meer moet dat niet zijn.

De TT is echt volwassen geworden, ik ben 'n échte fan ! Het speelse is uit het interieur weg, in zekere zin is dat een beetje jammer (de TT is zo "speciaal" niet meer), maar anderzijds zorgt dat dus voor z'n meer volwassen voorkomen. Zeker binnenin, waar 'ie nu geen kleine auto meer lijkt maar eerder een middelgrote coupé. Knap! De optie "bijkomende alu-parts" is wél een broodnodige optie.
        En ook langs buiten is 'ie visueel enorm gegroeid. Op foto komt 'ie maar zozo over, vind ik, maar IRL is 'ie schitterend mooi.

En als je AG mag geloven, is die manuele 2.0T een fenomenale rijmachine. De Golf GTI ken ik, en deze TT zou nog leuker zijn. Schitterend!

Comment

• Auto stond dus vorige week in de garage, en ik kon hem vrijdag meenemen.
          Ik ging woensdag ff kijken of er alles op en aan zat,

Niet dus....

Bose soundsystem zat er niet op...

Na bellen met de importeur blijken er 25 TT's te zijn afgeleverd zonder dit systeem terwijl het er wel op moest zitten.
          Het is onderdeel van het pro-line pakket. Waaronder Xenon, Alarm, multifunctioneel stuurwiel, en de Audi-radio Concert.

Naast het proline pakket had ik nog een hele lijst met extra's, waaronder Audi Magnetic Ride (variabel veerstysteem) DSG-schakelsysteem , Extra leer pakket (dashboard, middenconsole) Extra aluminiumpakket, 18 inch wielen met 245 banden, verwarmbare stoelen, cruise control, airco, boordcomputer, etc etc.

De radio met luidsprekersysteem die er nu inzt is met 7 luidsprekers.
          Klinkt redelijk, zelfde als in mijn vorige TT.
          Maar in de A3 van mijn vrouw zit een gelijkwaardig systeem zoals Bose met 12 luidsprekers inclusief woofer, etc.

Bose heeft een systeem ontwikkeld dat rijgeluiden kan waarnemen en daarop inspeelt door bepaalde frequenties te versterken. Klinkt formidabel.

Optisch is het verschil niet waar te nemen...

Dealer en importeur kwam met 3 voorstellen:

1. Het bedrag van Bose in mindering brengen.
          2. Nieuwe Auto bestellen, 3 maanden wachten.

en tot slot als laatste,

Deze auto meenemen en in rijden tot de nieuwe auto met Bose er is, en dan omruilen waarna ze deze als Demo verkopen, of gebruiken. Dit laatst lag aan de importeur. Overigens was op deze auto al een kenteken aangevraagd.

Schuld ligt bij Audi AG, die een fout gemaakt hebben met betreffende 25 auto's met speciaal pakketten voor de nederlandse markt.

Comment

• Vorige post was ff snel gekopieerd van een ander forum.

Probleem is vandaag opgelost. Ik krijg een nieuwe die met voorrang op de band wordt gemaakt. Dus geen 3 maanden wachten maar 5 weken wachten.
            Ik krijg een korting van de dealer van 1000 euro, omdat ik wilde afzien van de koop, en van Audi krijg ik Adaptive Light gratis erbij.

Ik kon ook kiezen om een standaard TT die als Demo fungeerde bij een dealer mee te krijgen om 5 weken in te rijden. Maar deze was zonder enige opties en met 16 inch wielen, en zonder s-tronic (DSG)
            De auto die voor mij besteld was, kon ik niet meekrijgen, omdat die terug ging naar de importeur.
            Mij leek het geen goed idee, omdat je dan de eerste kennismaking met je nieuwe auto geheel anders ervaart als tegenover dat het de juiste is.
            Vandaar dat ik koos om te wachten en hun andere voorstel te aanvaarden.

Nu nog eens 5 weken wachten.....
            Schijnt dat er veel van dit soort fouten worden gemaakt de laatste tijd.
            Audi heeft het blijkbaar te druk
            Last edited by ; 25/09/2006, 19:39.

Comment

• http://www.auto-motor-und-sport.de/t..._bewertung.htm

"Die Fahrdynamik-Werte liegen über Porsche Boxster-Niveau."

Toch een mooie referentie zo'n Boxster...

Comment

• ik heb gisteren mogen rijden met een Audi TT 2.0 TFSI. Ik persoonlijk verwachtte veel van deze wagen, dus onbewust legde ik de lat heel hoog. Onmiddelijk viel mij de goeie zithouding op, lekker laag zoals het in een sportwagen moet zijn. Het stuur ook lekker klein sportief, de vlakke onderkant stoorde mij niet en ik vind het er héél goed uitzien. opla; en vertrekken..... onmiddelijk viel mij op dat alle pedalen wat licht aanvoelde, te licht... DUS DSG is te nemen! En Ook het schakelen was niet echt slecht maar helemaal niet fantastisch(komt zeker niet aan het niveau van een mini cooper S of een Boxster S). De motor laat pas echt van zich horen vanaf 4000 toeren, een beetje jammer vind ik, want lager hoor je niks niks! Maar met een sportuitlaatje los je dit probleem wel op. De power van de motor op zich is helemaal niet slecht, je voelt dat die motor nog voldoende koppel heeft, wat zeer aangenaam is. Een echt reuze duw is er niet! het verbruik was met redelijk sportief rijden 9,4 l wat best wel knap is! Voor de rest de afwerking binnenin is op AUDI niveau, hij ziet er vind ik razend knap uit. En de prijs is nog redelijk. Nu thuis rijden we met een boxster S, en ik kan deze 2 auto's nu wel vergelijken. En dan moet ik toch zeggen, een Boxster is 2 keer zo duur maar ook BIJNA 2 keer zo goed!

positief
                -motor/verbruik
                -Look
                -afwerking
                -DSG

negatief
                -manuele versnellingsbak
                -geluid binnen
                -vrouwelijke look??
                -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrie
                  ik heb gisteren mogen rijden met een Audi TT 2.0 TFSI. Ik persoonlijk verwachtte veel van deze wagen, dus onbewust legde ik de lat heel hoog. Onmiddelijk viel mij de goeie zithouding op, lekker laag zoals het in een sportwagen moet zijn. Het stuur ook lekker klein sportief, de vlakke onderkant stoorde mij niet en ik vind het er héél goed uitzien. opla; en vertrekken..... onmiddelijk viel mij op dat alle pedalen wat licht aanvoelde, te licht... DUS DSG is te nemen! En Ook het schakelen was niet echt slecht maar helemaal niet fantastisch(komt zeker niet aan het niveau van een mini cooper S of een Boxster S). De motor laat pas echt van zich horen vanaf 4000 toeren, een beetje jammer vind ik, want lager hoor je niks niks! Maar met een sportuitlaatje los je dit probleem wel op. De power van de motor op zich is helemaal niet slecht, je voelt dat die motor nog voldoende koppel heeft, wat zeer aangenaam is. Een echt reuze duw is er niet! het verbruik was met redelijk sportief rijden 9,4 l wat best wel knap is! Voor de rest de afwerking binnenin is op AUDI niveau, hij ziet er vind ik razend knap uit. En de prijs is nog redelijk. Nu thuis rijden we met een boxster S, en ik kan deze 2 auto's nu wel vergelijken. En dan moet ik toch zeggen, een Boxster is 2 keer zo duur maar ook BIJNA 2 keer zo goed!

positief
                  -motor/verbruik
                  -Look
                  -afwerking
                  -DSG

negatief
                  -manuele versnellingsbak
                  -geluid binnen
                  -vrouwelijke look??
                  -
                  Nu nog In mijn ogen echt niet é, de vorige is ng een beetje verstaanbaar, alhoewel ik ook vind van niet, dat was op design vlak een topper ( maar daarom niet vrouwelijk )

Comment

• ik vind dat niet, maar ik denk dat sommige mensen nog zo denkeni Mij moet je niet overtuigen, k ben zot van de nieuwe TT!

Comment

• Comment

• dit vind ik echt één voor de mooiste snuiten die er bestaan!héééérlijk!

Comment

• wat een interieurs maakt audi momenteel!!! BMW en Mercedes kunnen hier in mijn ogen echt niet volgen!

Comment

• details

Comment

• ongeloofelijk mooi

Comment

• Deze is wel knap uitgevoerd, maar ook al draagt de aap ...

Comment

• die carbon details zijn geslaagd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS
                                    die carbon details zijn geslaagd!
                                    Ja, zeer geslaagd, veel beter dan het plastic bij BMW. Hoewel je het ook wel in carbon kan "krijgen" .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                                      Deze is wel knap uitgevoerd, maar ook al draagt de aap ...
                                      Ie is knap en ie rijdt goed? Wat ontbreekt er nog?

Nog meer power? alles is al duur genoeg
                                      Is het de fwd die te kort komt? vele magazines verkiezen die boven de quattro...

Of is het logo verkeerd? Een propellor ware beter? Liefst bijgestaan door de M ipv de S?

Comment

• Is het de fwd die te kort komt? vele magazines verkiezen die boven de quattro...
                                        is dat echt zo? Voor welke reden zou dat beter zijn als Quattro?

Comment

• Ik vind hem echt prachtig, vooral die rode, die kleur staat hem echt wel goed.
                                          Alhoewel ik normaal gezien niks van de duitse merken moet hebben (uitgezonderd Opel).
                                          Dit is ook één van de weinigen die ik van in het begin al mooi vind en iedere keer dat ik hem zie vind ik hem nog mooier.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X