Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tja, ik deel de mening van xxx. Ik ben wel wat ouder dan xxx, maar ik heb m'n centen ook niet allemaal zelf verdiend, dus zal m'n mening ook wel niet tellen zekers.
    Mijn 740d heb ik trouwens exact evenveel betaald als mijn M3 cabrio.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Tja, ik deel de mening van xxx. Ik ben wel wat ouder dan xxx, maar ik heb m'n centen ook niet allemaal zelf verdiend, dus zal m'n mening ook wel niet tellen zekers.
      Mijn 740d heb ik trouwens exact evenveel betaald als mijn M3 cabrio.
      Ieders mening telt uiteraard maar kwestie van hoe makkelijk men over dergelijke bedragen spreekt. Alsof het allemaal niets is. Velen kunnen enkel dromen van zo'n wagens.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
        Ieders mening telt uiteraard maar kwestie van hoe makkelijk men over dergelijke bedragen spreekt. Alsof het allemaal niets is. Velen kunnen enkel dromen van zo'n wagens.
        Juist , waarom moet dat allemaal zoveel geld kosten .
        Met mijn auto geraak ik ook van A naar B

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door marliesje Bekijk Berichten
          Juist , waarom moet dat allemaal zoveel geld kosten .
          Met mijn auto geraak ik ook van A naar B
          misschien de manier waarop je van A naar B gaat

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
            misschien de manier waarop je van A naar B gaat
            En wat is er verkeerd van de manier waarop ik van A naar B ga ?

            Comment


            • Elke wagen is een luxeproduct. De één kan zich meer permiteren dan een ander. Hier hoef je zelf niet over te discussiëren. Ik vind van mezelf dat ik een mooie en 'dure' wagen heb. Als is het maar een VW Jetta, maar het is een bedrijfswagen en zou mezelf dat niet privé kunnen kopen. Is dus allemaal relatief.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Tja, ik deel de mening van xxx. Ik ben wel wat ouder dan xxx, maar ik heb m'n centen ook niet allemaal zelf verdiend, dus zal m'n mening ook wel niet tellen zekers.
                Mijn 740d heb ik trouwens exact evenveel betaald als mijn M3 cabrio.
                Of de prijs "meevalt", daar ga ik me niet over uitlaten. Ieder z'n eigen portefeuille.

                Wat ik wel vind, is dat een M3 wel erg duur is. Uiteindelijk is het een 3 met een andere motor en wat verschillende onderdelen en de premium die ze daarvoor vragen is wel erg hoog.

                Een mens moet ooit die rekening eens anders bekijken om te zien hoe grotesk de marges zijn op zo een premium model:
                - Een 316i in mekaar puzzelen in Dingolfing (en met winst verkopen): 26500 Euro.
                - Die 1.6L benzine er niet inleggen maar de M3 motor erin steken, andere remschijven, wat verbeterde onderdelen op de ophanging: 71900 Euro

                Die motor en onderdelen moeten dus de prijs van een volledig gebouwde nieuwe 5 reeks kosten, incluis winst op die 5 reeks...

                Just my two cent,
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • De ontwikkelingskosten van ophanging, motor en andere specifieke onderdelen moeten dan ook verhaald worden op een veel kleiner aantal wagens...
                  Dat zal natuurlijk dat verschil niet volledig verklaren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Of de prijs "meevalt", daar ga ik me niet over uitlaten. Ieder z'n eigen portefeuille.

                    Wat ik wel vind, is dat een M3 wel erg duur is. Uiteindelijk is het een 3 met een andere motor en wat verschillende onderdelen en de premium die ze daarvoor vragen is wel erg hoog.

                    Een mens moet ooit die rekening eens anders bekijken om te zien hoe grotesk de marges zijn op zo een premium model:
                    - Een 316i in mekaar puzzelen in Dingolfing (en met winst verkopen): 26500 Euro.
                    - Die 1.6L benzine er niet inleggen maar de M3 motor erin steken, andere remschijven, wat verbeterde onderdelen op de ophanging: 71900 Euro

                    Die motor en onderdelen moeten dus de prijs van een volledig gebouwde nieuwe 5 reeks kosten, incluis winst op die 5 reeks...

                    Just my two cent,
                    Trap ik een open deur in als ik zeg dat de ontwikkeling van een M3 misschien een klein beetje meer test- en researchwerk vraagt?
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Trap ik een open deur in
                      Als de deur open is moet je ze toch niet intrappen?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Trap ik een open deur in als ik zeg dat de ontwikkeling van een M3 misschien een klein beetje meer test- en researchwerk vraagt?
                        En hoeveel percent denk je dat dat uitgemaakt heeft van de totale ontwikkelingskost van de 3-reeks als wagen?

                        De reden is simpel (en diegenen die destijds in Leuven studeerden zullen het citaat herkennen): Value is what a damn fool will pay for it.

                        Wat wel het geval is, is dat de ontwikkelingskosten van de goedkopere BMWs worden gesponsord door de marge die op de dikke BMWs wordt gemaakt. Merken als Audi, Mercedes en BMW hebben ook de luxe van die marge uit hun topmodellen (waar het publiek bereid is een hogere prijs voor te betalen) in de ontwikkeling te steken van hun kleinere modellen. Citroën en co hebben die niet. En zo krijg je een goeie opwaardse spiraal.

                        Als je een eenvoudiger voorbeeld wilt, een 525d en een 535d werden in eenzelfde oefening ontwikkeld en enkel die éne turbo en wat klein materiaal zijn het verschil qua kost. Prijsverschil 10000 Euro zonder BTW. ...
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Of de prijs "meevalt", daar ga ik me niet over uitlaten. Ieder z'n eigen portefeuille.

                          Wat ik wel vind, is dat een M3 wel erg duur is. Uiteindelijk is het een 3 met een andere motor en wat verschillende onderdelen en de premium die ze daarvoor vragen is wel erg hoog.

                          Een mens moet ooit die rekening eens anders bekijken om te zien hoe grotesk de marges zijn op zo een premium model:
                          - Een 316i in mekaar puzzelen in Dingolfing (en met winst verkopen): 26500 Euro.
                          - Die 1.6L benzine er niet inleggen maar de M3 motor erin steken, andere remschijven, wat verbeterde onderdelen op de ophanging: 71900 Euro

                          Die motor en onderdelen moeten dus de prijs van een volledig gebouwde nieuwe 5 reeks kosten, incluis winst op die 5 reeks...

                          Just my two cent,
                          BMW doet tenminste nog moeite om een motor speciaal voor de M3 te ontwikkelen. Bij mercedes nemen ze gewoon de 6.3 uit de kast en lepelen ze deze in alle modellen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            En hoeveel percent denk je dat dat uitgemaakt heeft van de totale ontwikkelingskost van de 3-reeks als wagen?

                            De reden is simpel (en diegenen die destijds in Leuven studeerden zullen het citaat herkennen): Value is what a damn fool will pay for it.

                            Wat wel het geval is, is dat de ontwikkelingskosten van de goedkopere BMWs worden gesponsord door de marge die op de dikke BMWs wordt gemaakt. Merken als Audi, Mercedes en BMW hebben ook de luxe van die marge uit hun topmodellen (waar het publiek bereid is een hogere prijs voor te betalen) in de ontwikkeling te steken van hun kleinere modellen. Citroën en co hebben die niet. En zo krijg je een goeie opwaardse spiraal.

                            Als je een eenvoudiger voorbeeld wilt, een 525d en een 535d werden in eenzelfde oefening ontwikkeld en enkel die éne turbo en wat klein materiaal zijn het verschil qua kost. Prijsverschil 10000 Euro zonder BTW. ...
                            Prijs van de topmodellen heeft ook veel te maken met exclusiviteit.
                            Kan je eigenlijk toch van meespreken The Swede als je enerzijds ziet wat je AMG al kost bij aankoop maar daarbuiten nog eens kost aan onderdelen. Die prijs is volgens mij toch ook niet gerechtvaardigd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                              Bij mercedes nemen ze gewoon de 6.3 uit de kast en lepelen ze deze in alle modellen...
                              Toch niets mis mee?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                BMW doet tenminste nog moeite om een motor speciaal voor de M3 te ontwikkelen. Bij mercedes nemen ze gewoon de 6.3 uit de kast en lepelen ze deze in alle modellen...
                                Je hebt bij Mercedes ook nog een 65 AMG en het is een 6.2 en geen 6.3 , heeft X5M en X6M ook niet zelfde motor en Z4M,Z3M,M3 E46 ook allemaal zelfde blok

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                  Prijs van de topmodellen heeft ook veel te maken met exclusiviteit.
                                  Kan je eigenlijk toch van meespreken The Swede als je enerzijds ziet wat je AMG al kost bij aankoop maar daarbuiten nog eens kost aan onderdelen. Die prijs is volgens mij toch ook niet gerechtvaardigd.
                                  Dat klopt. En ik geef ook toe dat ik die meersprijs voor een irrationele reden heb neergeteld. Een S500 had nl evengoed mijn transport noden vervuld en ik was daar ook naar aan het kijken. Wat de S63 meer bracht was het auditieve.

                                  Ik heb er echter geen probleem mee mezelf in vraag te stellen. Anderen duidelijk wel als ik de vinnige reacties lees.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Wat een boeiende discussie!

                                    Comment


                                    • Vind ik leuk .

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        Je hebt bij Mercedes ook nog een 65 AMG en het is een 6.2 en geen 6.3 , heeft X5M en X6M ook niet zelfde motor en Z4M,Z3M,M3 E46 ook allemaal zelfde blok
                                        Ik weet ook wel dat het een 6.2 is (nu trouwens toch terug een 5.5?) maar ze gebruiken wel allemaal dezelfde basis motor voor alle model reeksen. Als je wil versta je heus wel mijn punt...

                                        Comment


                                        • Opnieuw een 5.5, maar de benaming 63 werd behouden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X