Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Reeks F01

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
    Dat doet mij deugt.
    Deugd mag met d, Antonio.

Mij doet 't deugd dat 'ie goed rijdt, maar 't doet me geen deugd dat 'ie zo lomp oogt. Alleen al daarvoor zou 'k 'm nooit hoeven, zeker niet als je ziet wat voor 'n magnifieke BMW X5 er verkrijgbaar is voor gelijke prijs ... en die z'n rijgedrag, da's van een totaal andere klasse. Een Porsche Cayenne vind ik in facelift-uitvoering ook best te pruimen, 't is niet de knapste maar 'ie mag er zeker zijn, ik vind 'm alleszins knapper dan de Q7, en ook de Cayenne rijdt beduidend beter dan de Q7.

Een Q7 vind ik pas knap als 'ie full full erbij staan. S-Line exterieurpack, de S-Line 21" velgen, da's het minimum. En dan nog blijft 't echt een bus. Met de 4.2 TDI zou 'k 'm zo wel smaken, als sleurhutmobiel (voor de boot te trekken, b.v.).

Comment

• Mij lijkt dat BMW het erg slim speelt en tov. de eerder statige S een veel sportiever ogende wagen zet. Volgens mij wordt dit een groot succes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
        2 uitlaatpijpjes aan dezelfde zijde op de 730d! Niet echt geslaagd als je het mij vraagt, een 7 serie hoort symmetrisch te zijn (aan elke kant eentje oftewel geen zichtbare uitlaatpijpjes)
        Ik vind dat zeker niet lelijk. Wel ben ik eens benieuwd of de 735d het ook zo gaat hebben of met een enkele uitlaat aan iedere zijde.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• die achterlichten zijn écht niet mooi...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
            Mij lijkt dat BMW het erg slim speelt en tov. de eerder statige S een veel sportiever ogende wagen zet. Volgens mij wordt dit een groot succes...
            Ik had eigenlijk helemaal niet verwacht dat iemand de S statig zou vinden. Persoonlijk vind ik hem zelfs dynamischer ogen dan de nieuwe 7'.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
              I like it a lot, de proporties kloppen volledig. Ik zou alleen wel eens willen weten vanaf welk type je die mottige vierkantige uitlaten krijgt...

Prachtig zijaanzicht vind ik, vooral ook de 'overhangende' voorzijde:

Een zeer knap zijaanzicht. Alleen die richtingsaanwijzer?? tussen de voorste velg en spiegel vind ik iets te laag gepositioneerd, had voor mij 15 com hoger mogen zitten, terhoogte van de bovenkant van de wielkast ongeveer.
              In zijn geheel valt de wagen me wel wat tegen ( maarja, er zijn zoveel de het huidige 7-reeks model lelijk vinden en die vind ik wel knap ) ,
              Vooral de achterkant vind ik een afknapper, heeft iets te ronde vormen en de achterlichten passen niet op dat model.
              De voorlichten vind ik dan wel weer knap, maar de nieren vallen idd wel iets te groot ui, net zoals de spiegels.
              Het interieur is ook typisch BMW en dat is zeker in de positieve zin..

Comment

• Als een automerk een nieuw vlaggenschip zoals de BMW 7 voorstelt, zijn alle ogen daarop gericht. Zo'n topmodel is een 'technologie-uitstalraam' met dure snufjes die we de volgende jaren naar de meer betaalbare modellen zullen zien afzakken. Zo gaan we er vroeg of laat allemaal kunnen van profiteren. Zo kan deze BMW 7 bijvoorbeeld verkeersborden lezen, voetgangers herkennen in het donker, gas minderen in een bocht of autonoom stoppen in de file.

Naar uiterlijk design blijft de BMW 7 heel herkenbaar. Maar de scherpe kantjes die voor een hele controverse zorgden in 2001 toen de vorige generatie werd gelanceerd, zijn er af. Zo is het kofferdeksel achteraan opnieuw mooi geïntegreerd in plaats van er bovenop te liggen en zijn ook de lijnen in het algemeen minder scherp.

Eyeliner
                Hij kreeg meer de neus van de X6, met als belangrijkste detail dat in het oog springt het lijntje 'eyeliner' in LED's boven de dubbele koplampen, dat als dagrijlicht fungeert. De typische 'corona' rond de lichten of 'engelenogen' blijven behouden.

Ook binnenin, waar de wijzigingen groter zijn, deed BMW toegevingen aan de meer traditionele klanten. Zo werd de hendel voor de zestrapsautomaat aan het stuur terug vervangen door een pook die je stevig in de hand kan nemen en waarmee je ook manueel sequentieel kan schakelen.

De aanvankelijk in de eerste generatie fel bekritiseerde iDrive-knop ernaast, heeft voortaan ook handige knopjes voor het oproepen van het menu, om terug te keren of van funtie te veranderen. Leuk detail is dat nu ook de hele handleiding van de auto in elektronische vorm opgeslagen zit, zodat hulp altijd onder die iDrive knop voorhanden is.

Black panel dashboard
                Het instrumentenpaneel is -zoals bij Mercedes in z'n S-klasse- een computerscherm dat bij uitgeschakeld contact helemaal zwart is. Vier chromen halfopen ringen geven aan waar je klassieke wijzerplaten zou kunnen vermoeden.

Als de auto 'merkt' dat de iemand de sleutel op zak heeft, komt hij automatisch tot leven en lichten de klokken helder wit op. 's Nachts is de kleur klassiek BMW-oranje.

Deze 'black panel' technologie laat toe niet alleen de klassieke meters voor snelheid, toerental, tankinhoud en watertemperatuur te 'projecteren', maar ook alle mogelijke waarschuwingssymbolen die de klassieke 'lichtjes' vervangen. Ook aanwijzigingen zoals de maximaal toegelaten snelheid op de gekozen weg kunnen daarop bijvoorbeeld weergegeven worden.

Verkeersborden herkennen
                De gegevens hiervoor haalt hij uit het navigatiesysteem, maar de auto kan ook met z'n 'video-ogen' verkeersborden met een snelheidslimiet herkennen of zelfs 'overhead' lichtborden zoals op autosnelwegen. Zo kunnen ook tijdelijke snelheidsbeperkingen herkend worden die niet in de kaartgegevens van de gps opgeslagen zitten.

De kaart in het gps systeem is voortaan écht driedimensionaal en geeft ook reliëf weer. Het gebruikt daarvoor de nieuwste kaarttechnologie van TeleAtlas, die ook al door Mio bij de draagbare gps-systemen werd toegepast. Bekende 'points of interest', bijvoorbeeld gebouwen type Atomium of Eifeltoren worden natuurgetrouw op de kaart weergegeven, zodat je op de kaart het beeld buiten de auto kan herkennen.
                Surfen op internet
                Het centrale scherm kan ook voor allerlei andere functies gebruikt worden zoals de instellingen van de wagen aanpassen, audio en video bedienen, maar ook draadloze, onbeperkte internettoegang. De verbinding gebeurt via een soort ingebouwde gsm met EDGE-verbinding, de snellere variant van GPRS. Helaas nog niet voor België.

Deze nieuwe BMW 7 zit tjokvol elektronica en heeft overal videocamera's en radarsensoren om continu mee 'een oogje in het zeil te houden'. Zo kan het Night Vision systeem met infrarood 's nachts voetgangers of fieters herkennen die zich onzichtbaar buiten de lichtbundel van de autolichten bewegen. Als die aanstalten maken om het pad van de auto te kruisen, zal de chauffeur daarop attent gemaakt worden door een knipperend symbool dat op het centrale scherm getoond wordt of dat op de voorruit wordt geprojecteerd in het (optionele) 'head up display'.

Stop and go
                Andere nieuwe snufjes zijn de verbeterde adaptieve cruise control, die nu ook 'stop and go'-verkeer aankan. De auto zal autonoom stoppen in de file. Om 'm terug op weg te helpen moet je slechts heel even het gaspedaal aanraken. Anderzijds kan de elektronica bij het gebruik van de cruise control voortaan ook anticiperen op bochten en de snelheid eventueel aanpassen aan de reële omstandigheden.

Vierwielsturing
                De BMW 7 'zweeft' standaard op een nieuw ontwikkeld onderstel, waarvan de karakteristieken met een druk op de knop van comfortabel tot sportief kunnen gestuurd worden. Als uitbreiding op het gekende Active Steering systeem, kan je nu ook vierwielsturing krijgen waarbij de achterwielen tot 3° kunnen uitzwaaien. Bij lage snelheden draaien de achterwielen in tegengestelde richting en wordt de draaicirkel zo met 70 cm verkleind. Bij hoge snelheden draaien ze in dezelfde richting mee en worden de bewegingen van de auto zachter in bochten of bij het wisselen van rijvak.

55 kg lichter
                In tijden van dure benzine en zorg om het milieu kon BMW niet anders dan zijn 'EfficientDynamics' ook toepassen op de 7-reeks. Zo wordt de batterij enkel opgeladen bij het remmen, worden energievreters enkel aangeschakeld wanneer nodig, wordt de aërodynamica verbeterd door de radiatorlamellen te sluiten als de motor niet te heet is en wordt er nog eens extra brandstof bespaard door banden met lagere rolweerstand te monteren. Door veel meer aluminium te gebruiken werd de auto ook 22 tot 55 kg lichter.

BMW voorziet aanvankelijk twee benzinemotoren en één diesel. De 750i V8 met dubbele turbo kennen we al uit de X6. Hij levert in de 7-reeks 407 pk . De 3.0 liter zescilinder uit de 740i is goed voor 326 pk en stelt het met minder dan 10 liter benzine per 100 km. De 3.0 liter diesel uit de 730d is helemaal nieuw en ment 245 paarden met een (theoretisch) verbruik van slechts 7,2 l /100 km.De CO2-uitstoot zakt onder de 200 gram, naar 192 g/km.

Vijf jaar gratis onderhoud
                De 730d wordt bij ons ongetwijfeld de meest verkochte. Hij zou zo'n 77.100 euro minimum gaan kosten. Dat is meer dan 10.000 euro méér dan vandaag. Nieuw is wel dat je op de BMW 7 vijf jaar of 100.000 km garantie krijgt en gedurende die periode is ook alle onderhoud 'gratis' of liever 'inbegrepen'. Bij ons te krijgen vanaf november. (jvr)

04/07/08 02u34

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                  Als uitbreiding op het gekende Active Steering systeem, kan je nu ook vierwielsturing krijgen waarbij de achterwielen tot 3° kunnen uitzwaaien. Bij lage snelheden draaien de achterwielen in tegengestelde richting en wordt de draaicirkel zo met 70 cm verkleind. Bij hoge snelheden draaien ze in dezelfde richting mee en worden de bewegingen van de auto zachter in bochten of bij het wisselen van rijvak.
                  tiens dat systeem ken ik van ergens
                  Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
                  "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

Comment

'engelenogen'
                    Wie heeft dat geschreven
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Wie heeft dat geschreven
                      Ik denk de vertaalsite.

Vernieuwde software voor de iDrive:

Comment

• Ik heb met paint eens de achterportier verkort, zo is de auto in profiel nog prachtiger, en die velgen.

Comment

• Een ander interieuraanzicht:

Blauwe tellerpartij...
                          Last edited by ; 04/07/2008, 15:03.

Comment

• Comment

• Comment

• In feite vallen die uitlaten nog wel mee hoor, op een donkere kleur zal het minder storen denk ik.

Comment

Vijf jaar gratis onderhoud
                                  De 730d wordt bij ons ongetwijfeld de meest verkochte. Hij zou zo'n 77.100 euro minimum gaan kosten. Dat is meer dan 10.000 euro méér dan vandaag. Nieuw is wel dat je op de BMW 7 vijf jaar of 100.000 km garantie krijgt en gedurende die periode is ook alle onderhoud 'gratis' of liever 'inbegrepen'. Bij ons te krijgen vanaf november. (jvr)

04/07/08 02u34

dat werd ook tijd

in the States doen ze dat al jaren

Comment

• Mooie materialen, waar ook het handvat mooi inverwerkt is.

Comment

• Mmm... Vind 'm niet mooi zo, maar ben ervan overtuigd dat 'm mij irl wel eens zou kunnen doen veranderen van mening. Net zoals de E60, die ik op 't begin ook maar niks vond en nu vrij mooi.

Afwachten dus.
                                      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        dat werd ook tijd

in the States doen ze dat al jaren
                                        Dat werd inderdaad tijd. MIjne pa zijn S320CDI is ouder dan 2 jaar maar er staan slechts 25000 km's ... wat dacht je ... juist uit garantie en een sensor van de uitlaat defekt. Hij heeft eens goed zijn mening gezegd en het is uiteindelijk in garantie hersteld. Ik vind het gewoon normaal dat je voor zo'n peperdure bolides een deftige garantie krijgt. Eigenlijk is de algemene garanties van wagens (uitzonderlijk Toyo, Kia, ed) zeeeer slecht.
                                        Dat Mercedes /Audi maar snel een aanpassing doet met de garantie !
                                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Hmhm...
                                          Kweetnie, kzal hem in't echt moeten zien denk ik.
                                          Mijn eerste reactie was: "is dat alles?" Ik had't dus wel wa gedurfder en speciale verwacht

Comment

Working...
                                          X