Wat heb je dan gekregen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 7-Reeks F01
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten318d facelift
rijdt comfortabel en zuinig, en is veel romiger dan mijn mini ... maar de mini voelt dubbel zo snel aan. al zal het allicht niet zo zijn.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtengeen idee welke versie
er hangen stickers op die zeggen
EFFICIENT DYNAMICS
De eerste keer dat ik dat meemaakte was ik licht aan het freaken2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenLaat mijn ex er eens buiten aub.Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenGut, ik wist niet dat Lampe een rijke nodig had om die pasha levensstijl erop na te houden.
Kan ie nie gewoon zelf werken zodanig dat hij een echt heet brokje kan nemen, ook al rijdt haar pa met een Favorit ?Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenTja, je zegt het ook zelf, het is je ex. Dat sletje laten staan voor geld dus ?tststs... Waar is de wereld toe gekomen.
Ik zie trouwens niks mis met een goed sletje. Dat is best het lekkerst in bed. En daar ga ik nu met haar inkruipen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenSuper, die auto's vallen vanzelf stil
De eerste keer dat ik dat meemaakte was ik licht aan het freaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenGewoon gas geven.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenPrecies het Playboy Talent Scout topic ,het gaat hier over een BMW 7.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenHéj playboy, kalm hé!.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIk ben geen playboy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenJe hebt anders wel alledrie mijn zussen binnengedaan..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenKutsysteem trouwens ook, springt veel te snel weer op (denk na 30 seconden of zo). Dat zou beter gestopt blijven tot je écht weer moet vertrekken. Wat heb je nu aan die 30 seconden minder uitstoot?
stomste systeem ooit, zet het altijd uit
kan ook niet goed zijn voor turbo/startmotor/etc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenEen 1 met viercilinder diesel is echter een concurrent van een Golf.
Al de rest wat je zegt is uiteraard niet onwaar, maar je kan als rallyecoureur steeds verder blijven bochten afsnijden tot je de boom past die in de binnenkant bocht staat. Feit is, testverslagen en meningen ten spijt, dat de BMW '1 duidelijk meer potentieel heeft op rijdynamisch vlak dan zo goed als al van z'n rechtstreekse concurrenten. Je kan natuurlijk voor 't mooie van de zaak een aantal dingen vergeten, maar iemand die zo hoog van de toren loopt te blazen dat iederen zijn mening moet volgen en krachtige benzines rijden, op het risico af om onmogelijk nog als autoliefhebber gezien te kunnen worden, moet je ook weten dat er meer is dan enkel de meetbare zaken. De '1 heeft standaard inderdaad "last" van een relatief hard onderstuurd karakter voor een BMW te zijn. Eerst en vooral is dat een keuze van BMW zelf, en een groot deel van dat karakter wordt bovendien veroorzaakt door de standaard runflat-banden. Iemand die met ervaring praat (en kan vergelijken, goed vergelijken) weet dat.
Ik rijd met een minimaal gemodde '1 rond op dat vlak, en ik weet ook waarom BMW die kar zo afstelt. Deden ze 't niet dan zouden mensen zoals jij hier nou zitten jennen dat de '1 een rotslechte kar is omdat 'ie geen baan houdt omdat enkele heethoofden zonder talent of kunde, hun '1 in de gracht hadden gereden, nogal vaak zijn dat dan de avid Golf drivers die een stapje hoger gaan, zich een RWD kar kopen en daar dan mee rondrijden alsof ze rallyepiloten zijn, helaas.
Mensen mét kennis van zaken en ervaring in de racerij (R&D en/of pilotage) en zonder enige band met een merk, erkennen dat het chassis van de BMW '1 één van de meest gebalanceerde en werkbare is die de laatste tijd zijn uitgebracht. Dat de standaard afstelling zich richt tot de doorsnee piloot die eerst en vooral een veilige auto wil, staat daar los van.
Een Mercedes-Benz CLK is op vandaag nog altijd een zeer zeer goeie auto, maar de standaardversies rijden gigantisch bagger, het lijkt wel alsof Mercedes-Benz die auto's afstelt alsof enkel fake nail wearin' coiffeursalondames en ouwe peetjes met geruite hoed die dingen mogen kunnen rijden. Ik heb de CLK 55 AMG in "goed afgestelde" versie op circuit gereden, en die auto rijdt grandioos goed. Dus de CLK is voor mij een echt goeie auto.
De BMW '1 krijgt veel tegenwind, en z'n looks zijn daar niet vreemd aan. Een stock 5-deurs BMW '1 ziet er even triestig uit als elke basic Golf en daarbij is z'n styling dan ook nog minder makkelijk, waardoor sommigen echt de gal met hectoliters door hun keel naar boven voelen komen. Ik kan daar vrede mee nemen. Ook naar mijn mening moet een BMW '1 echt al behoorlijk uitgerust worden om er goed uit te zien. Maar er goed uit zien kunnen ze naar mijn mening zeer zeker. Al is dat uiteraard persoonlijk.
Blijft echter het feit van de capaciteiten van die auto. Zij die BMW geen warm hart toedroegen juichten alsof België het WK voetbal won toen één of ander magazine de A3 3.2 en de G5 R32 en nog wat karren tegen de 130i testte op één of ander circuit, en de R32 op een haar na de snelste ronde won. Enkele mensen met jarenlange ervaring in die branche vonden dat echter een vreemd resultaat, en wat bleek? Waar de Golf op high performance zomerrubber stond, stond de 130i op long distance energy/safety rubber (NCT5), en dan nog in Runflat-versie. Men heeft de 130i nadien nog met gelijke banden als de R32 getest op hetzelfde circuit, en 'ie deed maar liefst 2,5 seconden van z'n tijd af, waardoor 'ie met een grotere voorsprong op 1 stond dan het tijdsverschil tussen nummer 2 (de R32) en de laatste (geen idee meer welke kar).
En of je nu een 3-liter 6-cilinder in lijn hebt, of een potente 2-liter diesel (die zeer aangenaam rijdt, alleen is zoiets voor jou niet te bevatten omdat je dat vooreerst nooit zal willen bevatten, en omdat je in de mogelijkheid bent om grotere motoren te kopen die uiteraard leuker rijden), dat maakt niks uit.
Alles is smaak, en meningen lopen verder uiteen dan 't heelal breed is. Maar ik kan niet anders dan stellingen die zo precies geformuleerd zijn dat je ze zo goed als nergens echt een fout kan aanwrijven, maar wel een m.i. verkeerde boodschap uitstralen (de '1 biedt niks meer dan een Golf), van tegengewicht te dienen.
Je pretendeert een car nut te zijn (ik ontken dat niet), en los van alle voorkeur en goesting, wéét jij dan ook dat een achterwielaangedreven kar ten allen tijde het betere alternatief is (gesteld dat je een keuze hebt enkel daartussen) dan een FWD of een halve FWD (Haldex), als 't om pure, doorgedreven rijdynamische excitement gaat. Alleen dat al, maakt dat de BMW '1 een troef heeft die geen enkele van z'n concurrenten kan voorleggen : een wat onderstuurde afstelling van de vooras is op 10 minuten verholpen, nen traction avant valt simpelweg niet om te bouwen tot een RWD kar.
En ja, een GTI rijdt heerlijk. Ik heb er al circuitkilometers mee afgelegd, en denk dat ik weet waarover ik spreek. Maar hoe goed die als FWD ook is : als RWD had 'ie nog veel meer potentieel gehad. Simpel, maar waar.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenAls je meer opties willen dan ze kunnen krijgen op een Golf, dan kan je eigenlijk beter dadelijk naar een grotere wagen kijken. Die opties op een 1 maken er nl. een ontieglijk duurdere wagen van die duurder wordt vaak dan een 3 of andere.
Een gelijk uitgeruste '1 kost altijd minder dan een '3. Dus wat je zegt is appelen met peren vergelijken. De duurste C-klasse kost meer dan een basic E, een tjokvol gebulde Boxster kost meer dan een basic 911 cabrio, en de duurste Freelander heeft ook 'n dikkere prijs dan de goedkoopste Range Sport. So?
Ik wil geen mager(der) uitgeruste '3 dan mijn dik uitgeruste '1, net omdat ik geen gezin heb, genoeg ruimte heb aan die '1, een fantastisch rijdende auto zocht met 2-liter diesel (en dan kom je niet om de 120d/123d heen, en als je dat niet gelooft neem ik je graag 'es mee op circuit als passagier, je zal gauw anders piepen) die zeer goed compromissen maakt (goed als daily werkkar, goed als weekendracer), niet het budget vooropstelde om 2 auto's te kopen, en vooral uitrusting/luxe voor mezelf wil (dus een glazen zonnedak, de duurste audio-installatie, het houtfineer dat ik 't mooist samen passen vind met m'n crèmekleurige lederen zetels, enz.) in plaats van uitstraling voor een ander (hey, kijk naar mij, ik rijd wel een '3 hé in plaats van jij met je '1).
Mijn keuze was een zeer weloverwogen keuze, en in tegenstelling tot waar je waarschijnlijk rotsvast van overtuigd bent omdat het in jouw hoofd/wereldje simpelweg 'onmogelijk' is om een BMW '1 een goede auto te vinden (of wat dan ook), zijn er nog velen met mij. De BMW '1 is een succes, en het gratuite argument "allemaal badgebuyers" laten we effe achterwege, okay? Een badge heeft geen uitstraling als de inhoud die 't vertegenwoordigt, niet aanwezig is. Ik koop ook Heschung schoenen met m'n ogen dicht, niet "omdat het Heschung is", maar omdat het gigantisch goeie schoenen zijn. En dat een paar vrijetijdsbottines me dan 350 EUR kost kan me worst wezen, en dat er andere schoenen van 150 EUR zullen zijn die 't misschien even lang zullen uitzingen nog meer : ik vind ze mooi, ik weet dat ze goed zijn, en ik wil ze, en ik betaal ze.
Net zo met mijn BMW '1, die nieuwprijs volgens Belgische catalogus bijna 42.000 EUR kost. Een 120d ja. Ik moet er voor de voledigheid wel bijvertellen dat ik niet zo gek was om die prijs voor die auto te betalen, uiteraard, mijn budget bedrieg om en bij de 32.000 EUR en ik ben daar niet boven gegaan. Als ik effectief 42k zou willen gegeven hebben, op dat moment, dan reed ik nu waarschijnlijk een dik uitgeruste BMW 330d Coupé rond. Ik mag dan wel zo'n onzinnig dure kleine auto kopen, ik ben zéér bewust bezig met m'n centen, en ga geen roste frank teveel uitgeven.
Ondertussen heb ik er wel, met minimale geldelijke inspanningen (door zeer zorgvuldig zoeken, testen en vergelijken) er een auto van gemaakt die zich op circuit niet eens voor de goed gekende flat sixes, de zo geroemde Japanse V-tec 4-pitters, menig zelfs door jou geroemde Beierse 6-in-lijns, en nog veel sneller spul, moet schamen. En dat ronde na ronde, geen one suicidal shot. En 't beste van al : daarna rijd ik er gewoon mee naar huis, zoals elke snor of krul met zijn/haar Golf naar huis tuft na de werkdag : even zuinig, even veilig, even goedkoop, en even tevreden.
Ik vind m'n aankoop dan ook een gigantisch goeie : ik ga een zeer goedkope auto gehad hebben (ik ga er op 3 jaar en 140.000 km tijd geen 12.500 EUR op verliezen, de running costs zijn laag zeker als je de prestaties in overweging neemt) die meer/breder rijplezier biedt en vooral langer meekan met de rijtechnische aspiraties van een ambitieus chauffeur dan al de rest van z'n rechtstreekse concurrenten. En dat zijn feiten, en reken maar dat ik kan vergelijken.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenLaten we even realistich blijven, bijna elke kleine 1 wordt gekocht omdat iemand met een BMW rondbollen en zich geen vergelijkbare 3 of 5 kan betalen.
Wat je zegt is trouwens, als we dan toch zo met oogkleppen en binnen het eigen toegestane denkstramien gaan redeneren, ook manifest onwaar : bijna elke kleine 1 wordt gekocht omdat iemand kan kiezen uit een bedrijfswagen of 4-5, en deze voor zeer veel mensen als meest begeerlijke in het rijtje staat. Iemand die met een BMW '1 bedrijfswagen rijdt heeft doorgaans wel de job om een BMW '5 te kunnen betalen, mocht 'ie willen. Maar die denkt daar niet over na. Als ik al mijn centen samenschraap kan ik misschien ook wel een Rolls halen, maar zo gek ben ik nou ook weer niet.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenIk en, voor wat de geruchten laten geloven, nog een paar beruchte leden hier op het forum hebben gewoon nooit een auto nodig gehad om schoon vrouwen binnen te draaien.
Nogmaals : smaken zijn smaken, maar we moeten wel een beetje eerlijk blijven. Dingen waar 't men niet onmiddellijk voor heeft (zoals jij met een dure kleine auto aangedreven door een 4-cilinder diesel) hoeven niet noodzakelijk zo slecht te zijn zoals je jezelf doet geloven. There's more than only your standards out there, you know.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtenholy guacemoléhier ga ik ff met bezig zijn om dat te lezen
Kan zijn dat 't wat onsamenhangend is, heb zo gedurende de hele voormiddag af en toe, tussen klanten en telefoons door, stukjes toegevoegd.Heb ook niks overlezen, dus misschien zef ik wel 3 keer hetzelfde en zo. Spannend! Laat je 't me weten? Ik heb geen zin om die tekst opnieuw te lezen, omdat ik al weet wat erin staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenIk vind dat gTa nen boek moet schrijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenSuper, die auto's vallen vanzelf stil
De eerste keer dat ik dat meemaakte was ik licht aan het freaken
Dat gevoel kennen we. Je rijdt bij Avis in Zaventem buiten, recht de files op de Ring in en plots valt dat ding stil... "miljaar, hoe start dat weer !?"
Ik heb hem zeker 7 - 8 keer eerst zelf doen starten voor ik doorhad dat het een van die dinges waren met start-stop
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenPrecies het Playboy Talent Scout topic ,het gaat hier over een BMW 7.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
Comment