Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren voor het eerst enen tegengekomen, op de E40. Toch wel knappe bak ze, zeker langs achter. De voorkant vind ik nog serieus wennen met die grote nierkes
En wij zitten nog altijd in dikke problemen met onze 730d
Ondertussen rijden we al een tijdje met een vervangwagen en hebben we op een 4-tal maanden tijd , zowat dubbel zoveel km gereden met vervangwagens dan met onze 7 !
Het probleem is dus dat we trillingen hebben in het stuur én mijn vader wordt er echt gek van! Ondertussen al zowat met heel het bmw-gamma gereden en dat hele gamme reed stuk voor stuk beter dan de 7 reeks... :o Bmw erkende wel dat er trillingen in zitten en dat dat niet mag voor een 7, maar ondertussen zeggen ze al: "Meerdere 7 reeksen hebben dat probleem" , en zo doen egt zo even van, elke 7 heeft het, dus moet het wel normaal zijn! Stellen wij dan ons de vraag, 'als elke 7reeks bvb remmen heeft die niet werken, maar ze hebben het allemaal, is dat dan plots wel normaal ofwat? is het omdat ze het allemaal hebben dat het geen probleem is en dat er dus niets aan de hand is?
De 7 blijft dus voorlopig moooi staan in de garage! en de kans is groot dat ie daar ook blijft staan. Maar ondertussen betalen wij wel mooi maandelijks véel geld voor een wagen die daar maar in de garage staat, En bmw doet absoluut niet veel moeite om met voorstellen te komen en reageren ook niet op voorstellen van ons
Dus bij deze is de kans heel groot dat Wij onze laatste bmw bij deze gehad hebben, en als ons mama hare 3 afgeschreven is zal er dan ook zeker geen BMW meer in de plaats komen als Bmw niet meer moeite doet... Jammer, Maar dit mag nu eenmaal niet voor een 7 reeks!
De spreuk "FREUDE AM FAHREN" staat echt niet bij deze BMW
Ik begrijp heel zeker jullie frustratie. Ik vermoed dat ze bij BMW zelf niet weten hoe ze dat euvel moeten oplossen. Wij hebben ook een gans weekend een 730d gehad en die reed als een klok...
Moeten we hier nu spreken over een kinderziekte omdat het één van de eerste wagens is die geleverd zijn. Ik vrees van wel...
Als eens de fout gevonden is en je vader iedere dag zal kunnen genieten van deze fenomenale wagen zal de wonde snel geheeld zijn. Wees maar gerust dat je bij andere merken gelijkaardige problemen kan hebben. Ik zal mijn schoonvader anders eens zijn relaas laten doen van z'n vorige Mercedes S. Dat was ook één van de eerste lichting.
Uiteindelijk is zo'n 7 een dure wagen, maar ook bij een goedkopere wagen zou dat niet mogen gebeuren. Iedereen koopt volgens z'n budget en in ieders situatie is zoiets zeer vervelend.
Bij welke verdeler hebben jullie gekocht?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Het is te hopen dat ze het krijgen opgelost, maar het vertrouwen in bmw is nu toch al weg, zeker als we zien wat voor antwoorden we van bmw-bornem krijgen
Voor de rest waren we wel héel tevreden van de auto! Egt comfort en een prachtige interieur... Maarja, als je altijd het stuur moet vastnemen, wordt rijden echt een bron van ergernis en ga je je daar automatisch op focussen...
De Wagen komt van 'Beliën' in Neerpelt, En zij zitten ook zéer verveeld met de zaak, maar moeten zelf ook de richtlijnen van Bmw-bornem volgen...
We zijn van Beliën zelf héél tevreden, jammer dat het nu gewoon zo moet lopen
Ze hebben al vanalles vervangen aan de auto, van servopomp tot stuurhuis, tot zelfs stukken van het dynamic drive systeem, maar niets blijkt te helpen, volgens de dealer weet bmw nu zelf niet meer wat te doen aan de auto
Ze doen nog geen voorstellen, maar wij stellen wel voor om sowieso een schade vergoeding en een financiele tegemoetkoming, omwille van de waarde vermindering van de auto, en eventueel een nieuwe wagen... Maar daar reageren ze niet op, maar we zijn ook verzekerd met gerechtelijke bijstand, en onze verzekeringsmaatschappij ging nu een advocaat aanspreken en de nodige stappen ondernemen
G-power, weet jij of de auto hoger komt te liggen naarmate je de dynamic drive aanpast van bv. sport naar comfort?
de hoogte van de wagen blijft ongewijzigd,
In de sportstand wordt enkel de ophanging wat stuggerder en ook klimt hij dan wat hoger in de toeren en blijft hij hoger in de toeren hangen, ook is het stuur directer in de sportstand.
In de comfortstand is hij dan gewoon wat losser afgeveerd en is het stuur wat soepelere.
Maar de hoogte van de auto verranderd dus niet naar gelang de stand van het dynamic control.
(dynamic drive is dat de auto niet overhelt in de bochten, dynamic control is de instelling van sport-comfort-modus, als ik me niet vergis)
Ze hebben al vanalles vervangen aan de auto, van servopomp tot stuurhuis, tot zelfs stukken van het dynamic drive systeem, maar niets blijkt te helpen, volgens de dealer weet bmw nu zelf niet meer wat te doen aan de auto
Ze doen nog geen voorstellen, maar wij stellen wel voor om sowieso een schade vergoeding en een financiele tegemoetkoming, omwille van de waarde vermindering van de auto, en eventueel een nieuwe wagen... Maar daar reageren ze niet op, maar we zijn ook verzekerd met gerechtelijke bijstand, en onze verzekeringsmaatschappij ging nu een advocaat aanspreken en de nodige stappen ondernemen
Ik zou er werk van maken. Je kan lang lief blijven doen, maar als het duidelijk geen baat heeft... desnoods een onafhankelijk expert onder de arm nemen.
Verwacht niet téveel van jullie dealer in de strijd tegen de importeur, de macht die de importeurs op de dealers hebben is niet gering (helaas).
Waarom zou je recht hebben op een schadevergoeding? Je moet gewoon eisen dat de wagen voldoet aan de vooropgestelde specificaties. Geld vragen is geen goede oplossing.
Het feit dat BMW invoerder de wagen in huis neemt om de problemen op te lossen toont goodwill aan. Dit wil dus ook zeggen dat uw case, indien het ooit een rechtzaak zou worden, niet sterk genoeg is om schadevergoedingen te gaan eisen.
Vergeet ook niet indien dit een rechtzaak zou worden dan zal men ook kijken naar niet originele accessoires etc...
En ja hoor, de 7 reeks staat terug thuis
Ze hebben ondertussen nog wat van de dynamic drive vervangen, en de trillingen in het stuur zijn volgens mijn pa opmerkelijk minder, maar nog steeds aanwezig...
Maar het stoort niet meer zo hard.
Heb er vandaag ook eens mee mogen rijden, en heb ik ook zelf kunnen ervaren dat die wagen geweldig comfortabel rijdt en toch lekker vlot vooruit gaat
De trillingen voelde ik ook op bepaalde wegdekken, en het lijkt dan egt precies of de wagen aan het zingen is ofzo, echt raar, maar het is dus toch al minder volgens mijn vader
en ondertussen hebben we rechts voor in de auto wel een gerinkel, precies alsof dat daar erges ne gsm verstopt zit die metoe afgaat met een kort gerinkel, raar maar dat zullen ze dan ook wel weer oplossen, wrschnlk zal er iets niet tegoei vast zitten.
Maar al bij al zijn we er ondertussen wel vrij tevreden over
Wat een gigantische kutkar. Wederom zo'n voorbeeld dat je beter nooit één van de hele eerste karren in huis haalt (de uitzonderingen bevestigen de regel).
Comment