Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Bekijk Berichten

Bekijk Berichten

Dit is quasi 100% zeker geen "M7", imo.
Dat die er nooit komt, hoor je mij niet zeggen, ik denk eerder van wel (alhoewel dat vandaag nog steeds wordt ontkend). Audi heeft met de V10 biturbo uit de RS6 een perfecte krachtbron in huis om op "makkelijke" manier een topklasse limousine te maken die voldoende grunt heeft om 't de S 65 AMG moeilijk te maken. De S8 heeft 't niet makkelijk om met z'n relatief kleine motor op te nemen tegen een S 63 AMG, en Audi is op oorlogspad (zoveel is al langer duidelijk). Ik verwacht dan ook een RS8 bij de volgende generatie van de A8. En Mercedes-Benz heeft nu al twee generaties een überflieger in 't aanbod, en die verkoopt best goed (Emiraten, States, ...). Waarom zouden Audi, en BMW for that matter, achterblijven? De 750i heeft een 4,4-liter V8 met twee turbo's steken, en de X5M en X6M hebben daarvan een "M-afgeleide" als motor. Dra komt de 760i, met een 6-liter V12 en twee turbo's. Waarom zou men "dezelfde" ingreep als op de V8 niet toepassen op de V12? En een '7 met een goeie 500 pk is er al, in de vorm van de Alpina. Een '7 kan je niet doen rijden als een sportwagen (daar is m.i. ook geen markt voor), en de Alpina rijdt al (luidens de eerste tests) veel strakker dan de gewone '7. BMW is trouwens deels eigenaar van Alpina, en alhoewel de resultaten van Alpina waarschijnlijk in 't niet verzinken bij hun eigen resultaten, zullen ze m.i. toch niet gauw een "eigen B7" op de markt brengen. Zeker niet als de onderdelen voor een M7 met geblazen V12 zo voor 't grijpen liggen, en ze daarmee meteen de komende RS8 en de S 65 AMG op de korrel kunnen nemen.
Althans, dat is mijn visie.

Dat die spypics geen M7 tonen, leid ik af uit 't feit dat onder een M7 joekels van remmen, een potente wielset, een strakke ophanging moeten komen. Zie je niet op die foto. Kan natuurlijk zijn dat de remmen nét in 19" velgen passen (een X5M en X6M wegen even veel en die hebben ook "maar" 19 inch), maar vooral het schrijnend gebrek aan intakes (voor koeling) valt hard op. Eender welke motor er in een hypothetische M7 zou komen, die heeft lucht nodig, véél lucht. Check die foto nog 'es. No way dat een zeer ver gepusht aggregaat als een M-motor met zo weinig koele lucht kan functioneren. En dan nog 'es zo slordig met die camouflagedoek, die nog 'es de helft van de nieren afdekt ook. Als ze daarin een nieuwe motor aan 't testen zijn, is dat dan hopelijk aan 90 en niet sneller, of 't ding overhit.

Er komen nog 4x4-versies aan van de '7 (met zo goed als elke motor combineerbaar, ook de V12), en zeker één hybrid. Ik gok, als het een versie met een nieuwe motor zou betreffen, op dat laatste.
't Meest plausibel lijkt me gewoon een bumperpakket. Al is er achteraan niks nieuws te zien, eigenlijk.
Comment