Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
    Niets! Hij staat er alleen nog niet op.

En als je de PFL volgens Tomski zijn wensen configureert kom je op nog geen 45k zonder korting ed.
    hoe weet jij wat mijn extra wensen zijn?

ik heb een 325d geconfitureerd met

leder rotbraun met verwarmde zetels
    M-pakket met de 18" velgen
    metaalkleur
    radio professional met DAB & USB
    schuifdak
    Xenon
    klima automatik
    durchlade + skisak
    Cruisecontrol

dat zijn de must-have opties om praktisch en mooi te zijn..

prijs: 48290 euro

Comment

• Geslaagde facelift!
      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        hoe weet jij wat mijn extra wensen zijn?

ik heb een 325d geconfitureerd met

leder rotbraun met verwarmde zetels
        M-pakket met de 18" velgen
        metaalkleur
        radio professional met DAB & USB
        schuifdak
        Xenon
        klima automatik
        durchlade + skisak
        Cruisecontrol

dat zijn de must-have opties om praktisch en mooi te zijn..

prijs: 48290 euro
        Dan kan je beter een mooie tweedehands E92 335i kopen. Voor €10.000 kan je al heel wat benzine oprijden... Ondertussen heb je ook bakken meer rijplezier...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Comment

• Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Het is dus de introductie van de 335d in de VS. En voorstelling van de nieuwe Idrive.
              Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Wat moet dit voorstellen?

Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                  Wat moet dit voorstellen?

Een hele tijd geleden al eens dezelfde vraag gesteld.

Nooit een antwoord gekregen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                    Een hele tijd geleden al eens dezelfde vraag gesteld.

Nooit een antwoord gekregen.
                    Dan zal niemand het voorlopig weten. Maakt ook niet zoveel uit. Lampen en niertjes zijn knap, maar voor de rest... Ik vind de préfacelift neus met M-pakket nog het mooiste van wat er mogelijk is...
                    De kont vind ik absoluut niet mooi. Die lelijke achterlichten, daar is toch serieus wat mis gegaan!
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      Ik vind de préfacelift neus met M-pakket nog het mooiste van wat er mogelijk is...
                      De kont vind ik absoluut niet mooi. Die lelijke achterlichten, daar is toch serieus wat mis gegaan!
                      Mijn gedacht.

Comment

• strange

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                          Audi was degelijk de eerste wagen met de LED-verlichting op de A6 achteraan en op de RS6 vooraan !
                          Een BMW-liefhebber kan dit moeilijk slikken, ik weet het, BMW heeft de ringen rond de lichten maar dat is toch niet hetzelfde ...
                          Nog even wachten en ze komen er ook wel mee op de markt ...
                          Ik ben evenzeer Audi-lover als ik BMW-lover ben, gelieve me niet in één kamp te willen duwen, dank u. Ik slik trouwens alles, als het waar is. Waarop ik reageerde was vooral de manier waarop je leek te willen stellen dat Audi het uitgevonden had en dat nu iedereen Audi kopieert ... terwijl LED's in automotive al veel langer bestaan dan dat Audi ze gebruikt, en het een trend is die 10 jaar geleden al werd voorspeld en door veel merken werd/wordt toegepast in prototypes e.d. Het is trouwens niet Audi die zo'n dingen ontwikkelt, het zijn firma's zoals Hella en Magneti Marelli die zo'n dingen ontwikkelen.

En wat je zegt is niet correct.
                          • Er zijn inderdaad meerdere verschillende soorten "andere verlichting", en daar had ik het uiteraard ook op. En sommige andere systemen hebben dezelfde voordelen als die LED's (lager stroomverbruik, makkelijker te 'verwerken' in designs), maar niet de nadelen (neiging tot verblinden indien niet correct gedimd zoals zovele LED-achterlichten nu + moeilijker contrast te creëren tussen LED's van verschillende kleur wat het allemaal wat onduidelijk en gevaarlijker maakt, cfr. achterlichten Range -> als die remt zie je de knipperlichten nauwelijks nog, of ook de LED DRL's op de A5 die moeten gedimd worden anders is het gewone knipperlicht nauwelijks zichtbaar).
                          • Audi is wél het eerste merk dat zo nadrukkelijk die LED dagrijlichten in hun design integreert, maar dat is veeleer een keuze inzake design (en zo verklaarde hun designchef dat ook als ik me niet vergis), dan dat het een stap voorwaarts is als techniekpionier. Bovendien ... ik vind het maar een bedenkelijke stap inzake design : of de styling van die LED-DRL's op menig Audi een goeie zaak is of niet laat ik open voor iedereen (ikzelf vind het op de meeste karren zeer agressief overkomen, en 't oogt ook vrij poshy ... Audi neemt wat dat betreft zeer mooi meteen de "poshy looks on first glimpse" arrogantie die BMW's nog altijd worden verweten, over). 't Kan mooi zijn, maar 't is het niet altijd (b.v. Audi S6, die is 10 keer knapper zonder dan met, naar mijn mening).
                          • Bovendien, als we 't dan 'es hebben over LED-lichten in de ware zin van het woord (in plaats van die LED DRL's) : Lexus was eerder dan Audi om een LED koplamp te introduceren op een seriemodel. En dan nog standaard, niet in optie.
                          • De R8 is nu wel de eerste auto die een lichtunit kan hebben vooraan waarin geen enkel gewoon peertje meer zit (weliswaar tegen de whopping optieprijs van een goeie 3.500 EUR), dat is wel waar. Maar dat is, zoals je overal kan lezen, een verwezenlijking van Magneti Marelli: zij wilden sneller dan Hella (een Duitse gigant in de automotive lighting sector) een full LED koplampunit op de markt hebben, en Audi was de partner die daarvoor geknipt was : 1) Audi heeft een duidelijke LED-fetish, en 2) de R8 is een auto waarop je die hyperdure koplamp wel in optie kan aanbieden.
                          • En ... euhm ... wat de héle eerste toepassing van DRL's in LED-techniek betreft ... dat was niet Audi, maar aftermarket tuningmerkjes die zo'n kitjes maakten voor op legio getunede Opellekes en Golfkes. De dingetjes waar iedereen zo schertsend over deed, die hier vaak onder de term 'Auto5 tjoening' worden/werden geclasseerd. Hella heeft al een jaar of 5 LED-sidemarkers in het gamma, b.v.
                          • En om het dan toch over BMW te hebben (da's een reactie op jouw post, ik begin er niet zelf mee) : BMW heeft de techniek die ze (denk ik) deels op de Z8 introduceerden, nog altijd niet verlaten. Ik dacht dat die CELIS heette, en die werden op de vorige '5 facelift voor 't eerst massaal werd ingezet, waaronder die angel eyes ja, maar vooral in de achterlichten. Daarin wordt het licht gegenereerd door ... yep : lichtdiodes! En da's dus al van het jaar 2000, op de E39 '5 facelift. Da's dus een béétje voor de A6 Avant, denk ik.
                          • En m'n kop eraf als er niet nog andere auto's voor die '5 facelift anderssoortige verlichting kregen. Die zullen er zeker zijn. Sowieso prototypes, maar 'k heb het nu ook op serieproductiewagens. Ik denk aan Mercedes-Benz (S220 en S211), bijvoorbeeld. En vermoedelijk ook nog Japanners (ken ik niet zoveel van).
                          Tot mijn spijt heb je 't dus niet correct voor, en daar heeft enige voorliefde voor welk merk dan ook, niks mee te maken. Bij jou net wel, te lezen aan hoe je 't formuleerde. Ofwel vergis ik me. Kan ook. Maar 'k vergis me niet over de bovenstaande puntjes, dacht ik.
                          Last edited by ; 18/08/2008, 13:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
                            Audi was degelijk de eerste wagen met de LED-verlichting op de A6 achteraan en op de RS6 vooraan !
                            Een BMW-liefhebber kan dit moeilijk slikken, ik weet het, BMW heeft de ringen rond de lichten maar dat is toch niet hetzelfde ...
                            Nog even wachten en ze komen er ook wel mee op de markt ...
                            Zalig, ik had die post nog niet gelezen!

Ik als BMW liefhebber kan die LED's idd niet slikken. Vanaf de eerste dag dat ik ze zag vond ik ze super marginaal.

Die angel eyes vind ik duizend maal klassevoller, en bestaan al zo veel langer!

En BMW zal Audi trouwens niet snel in de voetsporen treden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JB3 Bekijk Berichten
                              Had de E39 FL geen LEDs achteraan ? En de E46 ccoupé FL trouwens ook als ik mij niet vergis.
                              Volledig correct.

De S220 Benz S-klasse had ook remlichten met LED, dacht ik, maar ik weet niet vanaf wanneer.

En de LED-remlichten tout court dateren inderdaad ook al van een pak vroeger.

Comment

• Maak me niet uit wie ze eerst had, zoals Audi er vandaag met morst vind ik het degoutant.

En als ze dan toch de eerste waren: Proficiat! Oprecht!

Comment

• Idem, maakt niet uit wie eerst was of wie niet, maar @fille vond blijkbaar van wel.

Bij sommige Audi's is 't knap, bij andere niet. Wat ik vooral grappig vind is dat ze er al een eigen parodie op hebben ontwikkeld : de DRL's op de A4 zonder xenon zijn (als ik me niet vergis) gewone peertje, zo geordend dat het lijkt alsof 't LED's zijn. Classy is dat allerminst, 't oogt (imo) vrij belachelijk.

Wat 't technische betreft ... 't is sowieso zeer hard licht, zeer koel en knalhard. Dus je moet er voorzichtig mee omspringen, vind ik. Anders ontaardt 't in iets dat niet meteen nog knap is, of te agressief overkomt, of te cheap oogt (S6 is imo 't mooiste voorbeeld).
                                  Zoals 'k al zei : de achterlichtunits van de facelift Range -> als 'ie remt zie je z'n knipperlichten nauwelijks nog. Wat voor nut heeft 't dan? Yeah, 't is LED maar veilig is het allerminst. En als 'n A5 z'n richtingaanwijzers gebruikt ziet, moeten die LED's dimmen om wille van dezelfde reden.

LED-verlichting is m.i. moeilijk te "temmen" -> als je achter een auto staat met LED-achterlichten, vind ik dat licht zeer verblindend, veel meer dan bij 'n gewoon remlicht. De LED DRL's zijn zeer snel storend bij vochtig of nat weer omdat de lichtbunder niet zo goed te sturen valt en je een pak hinderlijke reflecties krijgt in 't wegdek. En wederom dat harde, koele, priemende licht ... 't doet me denken aan de periode waarin menig BMW-rijder continu met de mistkoplampen op moest rijden om stoer te doen, maar zo veel tegenliggers hinderden met enorme reflecties op 't nat wegdek.

Enfin ja.
                                  Last edited by ; 18/08/2008, 13:56.

Comment

• gTa weet jij trouwens iets meer over dat gat in die FL 335 in de zijbumper achteraan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                      gTa weet jij trouwens iets meer over dat gat in die FL 335 in de zijbumper achteraan?
                                      Hé? Ik weet van niks! Ik heb in geen enkele 335 z'n bumper een gat gereden!

Comment

• ik verlicht heel de straat achter mij als ik in den donkere rem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Hé? Ik weet van niks! Ik heb in geen enkele 335 z'n bumper een gat gereden!

Never mind...

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          ik verlicht heel de straat achter mij als ik in den donkere rem
                                          Omdat je dan keihard moet lachen mss?

Comment

Working...
                                          X