Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Grote spiegels zijn nu eenmaal een resultaat van Europese regels, dat geldt voor elke nieuwe wagen die op de markt komt. Persoonlijk stoor ik me er helemaal niet aan (mijn 159 heeft ook 'flaporen'), en eens je in de wagen zit is het een zegen (de zichtbaarheid gaat er enorm op vooruit).
Tja, een designwonder zal deze 3-serie nooit meer worden, maar ik ben wel verbaasd over de kritisch reacties van sommige BMW-liefhebbers. Ik vind dit persoonlijk een grote verbetering, de pre-facelift is één van de meest om een facelift schreeuwende modellen die ik ooit gezien heb.
Ik vind hem op sommige punten wel een verbetering en op sommige punten weer niet.
Zo mis ik meer persoonlijkheid in de niertjes die hij voorheen had en typisch herkenbaar 3 Serie was.
De achterlichten vond ik van de préfacelift het mooist in tegenstelling tot vele, maar op de Touring vind ik het wel een verbetering qua achterlichten.
Aan de voorkant hebben ze prachtig werk geleverd. Die glooiingen in de motorkap en de bumper vind ik zeer geslaagd. ik ben wel benieuwd hoe het M-Sportpakket er gaat uitzien.
Het meest opvallende aan de achterzijde zijn de lichten. Het zal ook door deze lichten zijn dat de gefacelifte modellen van ver herkenbaar gaan zijn. Ik vind ze alvast knapper dan die van de prefacelift die ik wat fantasieloos vond. Het is nog geen perfectie, maar toch al beter.
Ook de onderzijde van de achterbumper is knapper geworden. Door de nieuwe vormgeving is het net of er een kleine diffusor is ingewerkt. Knap...
Het interieur is weinig of niets veranderd. Voor bepaalde knoppen hebben ze wat edelere materialen gekozen. Ook zijn er nieuwe en knappe kleuren voor het leder te krijgen.
De belangrijkste wijziging is de iDrive. Ik ben zeer verheugd om deze eens te kunnen uitproberen. Ik wil echt weten of het een verbetering is...
Ik lees hier soms dat er een 323d komt, maar volgens de eerste info is er daar geen sprake van.
Dat er een steptronic voor de 318d komt is commercieel een goede zet.
Ook komt de nieuwe versnellingsbak met dubbele koppeling in de 335i. Ik ben er zeker van dat deze versnellingsbak op termijn de steptronic zal vervangen.
Nu de 330d zoveel vermogen en koppel heeft ben ik eens benieuwd of er qua gevoel nog veel verschil qua vermogen gaat zijn met de 335d. De 335d heeft wel een hoger koppel, maar dat van de 330d is constanter. Ik vermoed ook dat de 330d niet meer als fiscaalvriendelijke versie met 211pk zal komen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
kvind de achterlichten iets TE rood of licht da anmij?
kvin ze ook iets te rood.
die voorbumper vind ik wel een verbetering, en de nieren vooraan vind ik ook veel beter. niet meer met die stukjes op de motorkap, veeeel beter.
Ik vind het maar matig.
Als men de voorbumper vergelijkt met de pré-FL dan is het allemaar een beetje drukker en meer geforceerd geworden. Maar mooier?
Ook die kont vind ik maar bedenkelijk. De achterlichten ogen zo geforceerd en dan dat streepje koetswerk dat er dan op lijkt te "kleven" ?
Facelifts zijn altijd een gevaarlijke bedoening. Naar mijn persoonlijke mening is een facelift in ongeveer 80% van de gevallen nooit echt een verbetering.
Het eerste, originele ontwerp is in vele gevallen het beste.
Wat een verbetering IMO! Nu is hij bijna perfect in mijn ogen. Na de pre-facelift 1, 5 en 7 serie die weinig geslaagd waren gaat BMW weer de goede kant op.
Daar bestaan verlagingsveren voor die hem op hetzelfde niveau kunnen brengen dan zonder X-drive. Ik heb op eenzelfde dag met een 530d en een 530xd gereden, beiden automaat natuurlijk. En het verschil in baanvastheid is duidelijk voelbaar.
Comment