Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bwa, ik zie toch duidelijk het verschil tussen het vorige en het huidige model. Wat ik spijtig vind is dat ze de nieuwe stijlkenmerken op al hun modellen toepassen. Je moet goed kijken om het verschil te zien tussen de nieuwe modellen onderling.

Toen de A5 coupé werd uitgebracht was dat een exclusieve wagen. Ondertussen is ook de A4 voorgesteld die te fel lijkt op de A5, waardoor de A5 een stuk van z'n exclusiviteit kwijt is. Dat vind ik spijtig...

Begrijp me ook niet verkeerd. Ik vind het design prachtig. De facelift van de A6 zal dus ook de 'nieuwe' achterlichten krijgen. Hoewel het dus te fel lijkt op de andere modellen vind ik het toch zeer knap.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik heb net beide wagens eens geconfigureerd. Een Audi A4 Avant 2.0TDI met 143pk met de opties die jij gekozen hebt kost bruto €40.000. Ik heb ook eens een 318d touring met dezelfde opties geteld en deze kwam op... €40.000. Ik heb voor beide wagens optioneel 18" wielen gekozen om een correcte vergelijking te krijgen. Geen verschil dus...
      ik weet enkel de offerte die ik gekregen heb bij BMW voor een 318d dat dat voor mij een verschil was van 4000 euro !
      een bijna soortgelijke wagen, verder spreek ik me hier niet meer over uit !
      ik ben blij met mijn beslissing want ik heb enorm veel succes met mijn audi, mijn vader, mijn broer en een paar vrienden die met BMW rijden zeggen me zelfs dat ze de audi's tegenwoordig mooier vinden dan de BMW's ! Enkel voor het weggedrag verkiezen ze BMW !
      En dat kan ik wel geloven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @fille Bekijk Berichten
        ik weet enkel de offerte die ik gekregen heb bij BMW voor een 318d dat dat voor mij een verschil was van 4000 euro !
        ik ben blij met mijn beslissing want ik heb enorm veel succes met mijn audi, mijn vader, mijn broer en een paar vrienden die met BMW rijden zeggen me zelfs dat ze de audi's tegenwoordig mooier vinden dan de BMW's ! Enkel voor het weggedrag verkiezen ze BMW !
        Tjah, dat is allemaal persoonlijke smaak hé... Bij iemand anders kan het net het tegenovergestelde zijn.

Maar goed, uw kar is inderdaad wel knap zoals je'm hebt beschreven. Daar twijfel ik niet aan!

Comment

• Serieuze vooruitgang, eindelijk een redelijk mooie achterkant.

Comment

De config die ik nu heb maar dan in 318d versie manueel kwam op +/- 36k.. en die is toch beter uitgerust als jou audi..?
            Mss dmv het les pack iig ze zullen qua prijs heel dicht tegen elkaar liggen..
            -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Bwa, ik zie toch duidelijk het verschil tussen het vorige en het huidige model. Wat ik spijtig vind is dat ze de nieuwe stijlkenmerken op al hun modellen toepassen. Je moet goed kijken om het verschil te zien tussen de nieuwe modellen onderling.

Toen de A5 coupé werd uitgebracht was dat een exclusieve wagen. Ondertussen is ook de A4 voorgesteld die te fel lijkt op de A5, waardoor de A5 een stuk van z'n exclusiviteit kwijt is. Dat vind ik spijtig...

Begrijp me ook niet verkeerd. Ik vind het design prachtig. De facelift van de A6 zal dus ook de 'nieuwe' achterlichten krijgen. Hoewel het dus te fel lijkt op de andere modellen vind ik het toch zeer knap.
              En ik blijf ongelooflijk veel verschil zien tussen een A4 en een A5. Ik hoef zelf niet na te denken als ik er één zie staan, vanuit welke hoek ook ..

Comment

Ik heb jarenlang Audi gereden (A3, A4, A6) en heb nu een Bmw 5 genomen. Persoonlijk denk ik niet dat ik nog terug ga naar Audi, want Bmw rijdt toch net iets beter. Qua prijs... ze liggen heel kort op mekaar. Ben er zeker van .... Het zal een kwestie van smaak zijn...

En die led's vooraan ... voor mij lijkt het op kerstmis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                  Ik heb jarenlang Audi gereden (A3, A4, A6) en heb nu een Bmw 5 genomen. Persoonlijk denk ik niet dat ik nog terug ga naar Audi, want Bmw rijdt toch net iets beter. Qua prijs... ze liggen heel kort op mekaar. Ben er zeker van .... Het zal een kwestie van smaak zijn...

kerstmis is toch een plezante tijd ! haha
                  nee, die LED's is juist het bangelijkste aan een audi
                  ge moet de mensen daar is naar staan kijken, haha zalig !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten

Ik deel je mening. Ik vind die led's enkel passen op de A5. Als je zo'n standaard A4 ziet rijden met de LED's heeft het voor mij, durf het bijna niet te zeggen, een hoog Johnny gehalte. Dan hebben de angels eyes meer stijl

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Bron: [www.autozeitung.de]
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Merci voor de mooie foto's
                              Interieur is wel niet m'n smaak

Comment

kerstmis is toch een plezante tijd ! haha
                                nee, die LED's is juist het bangelijkste aan een audi
                                ge moet de mensen daar is naar staan kijken, haha zalig !!!
                                Ik bewonder uw enthousiasme

maar jammer genoeg...

Comment

Enkel voor het weggedrag verkiezen ze BMW !
                                  Ik niet helemaal.

Als je "gewoon" rijdt, dan is de nieuwe A4 (Avant nog niet gereden) met sportophanging en goed rubber een schitterend rijdende auto, net zoals de 159 dat is (ook een FWD), en ook de C-klasse rijdt schitterend. Om maar enkele te noemen (want er zijn er nog die op dezelfde hoogte staan).

Het verschil tussen die auto's (of de merken of de aandrijfconcepten) is zeer klein geworden (in die mate dat b.v. een A4 met sportophanging en 18" een '3 met standaardophanging en 16" mooi zal overtreffen, en omgekeerd ... dus je moet écht wel zeer correct gaan vergelijken, en dan nog zijn de verschillen minimaal), en komt m.i. enkel tot uiting als je op 'n manier rijdt die m.i. op geen enkele manier door de beugel kan op de openbare weg.
                                  Het enige wat nog duidelijk voelbaar blijft, zijn de aandrijfinvloeden in het stuur bij een FWD. Je leert daar vrij snel mee leven, maar als je terug kan vergelijken is het toch een pak leuker dat je dat niet hebt, naar m'n mening. Dat is het enige verschil dat nog overblijft, bijna, tussen RWD en FWD. Qua veiligheid zijn ze op vandaag identiek (door de zeer verregaande en hyperefficiënte rijhulpsystemen), qua weggedrag zijn ze zo goed als identiek. Misschien dat een FWD nog 'n klein tractienadeel heeft als je uit stilstand sprintjes wil doen, maar hoe vaak doe je dat op de openbare weg?

Tot slot moet worden gezegd dat (naar mijn mening) de BMW's door die sommige runflat-banden (bepaalde merken/types) toch een deel van hun "BMW-typische" voordelen missen, of verminderd zien. 't Zou goed zijn voor de veiligheid, maar ik vind het alvast geen positieve evolutie wat betreft rijplezier, of inzake 't compromis comfort/sportiviteit. Enkel als je die minder potente runflats vervangt door supergoeie gewone banden, vind ik de huidige BMW's nog écht 'beter dan gemiddeld' rijden. Een 130i op 18" 205/225 Runflats moest op circuit z'n meerdere erkennen in een Golf R32 op 18" 225/225 sportrubber (half secondje per ronde trager en een iets mindere score inzake precisie van de voortrein), maar een jaar nadien deed men de test opnieuw waarbij de BMW 225/245 sportrubber kreeg van hetzelfde type als de R32, en plots was het verdicht overduidelijk omgekeerd en de 130i veegde op elk dynamisch vlak simpelweg de vloer aan met de R32. Banden zijn zéér doorslaggevend in tests, en daarom zijn zelfs vergelijkende tests in magazines altijd met een korrel zout te nemen (vaak b.v. treden 4 vergelijkbare auto's aan in een test, waarbij de ene 16" Energy-rubber heeft, een andere 17" banden met nadruk op veiligheid en kilometervreten, nog een andere 18" sportrubber, enz. ... en dat kan het verdict van de test zeer significant beïnvloeden, in die mate zelfs dat (naar mijn mening) het resultaat van de test inzake rijgedrag niet correct is naar de kwaliteiten van de auto's toe).
                                  Ook bepaalde ophangingsopties (sportophanging, instelbare ophanging, antirolsystemen zoals DynamicDrive of ActoveRide of hoe heten al die dingen) kunnen een testresultaat helemaal anders laten uitschijnen. Zo lijkt de nieuwe '7 nu in de preliminaire tests een nieuwe standaard te zetten op 't vlak van sportiviteit en algehele ophangingskwaliteit in die klasse ... maar da's mét de twee dure opties (DynamicDrive en ActiveSteering). Zal een '7 met basisophanging even overtuigend zijn? Zo was het ook met de vorige (of huidige) '7: met alle opties zeer efficiënt en een steengoeie auto, maar met basisophanging toch net iets minder overtuigend en helemaal niet de beste in z'n klasse. Bepaalde auto's vergelijken, en zeker merken met elkaar vergelijken, wordt zo wel heel moeilijk.

Overigens : was Audi dan de eerste met LED-verlichting (of andere verlichtingssystemen dan gewone peertjes)? Ik dacht het niet.
                                  Last edited by ; 12/08/2008, 02:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Als ik dit zie ben ik toch blij dat ik geen bruin maar antraciet hout heb. Ik vind 't een pak jonger, minder klassiek. Al vind ik bovenstaande combo ook zeker mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Er is toch iets serieus fout aan die achterlichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                                        Er is toch iets serieus fout aan die achterlichten.
                                        vind'k ook!!! ze zijn echt gewoon véél te rood.. wrm niet wat meer à la BMW X5/X6 (met een doorlopende lichte streep)?
                                        freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ik niet helemaal.

Overigens : was Audi dan de eerste met LED-verlichting (of andere verlichtingssystemen dan gewone peertjes)? Ik dacht het niet.
                                          Audi was degelijk de eerste wagen met de LED-verlichting op de A6 achteraan en op de RS6 vooraan !
                                          Een BMW-liefhebber kan dit moeilijk slikken, ik weet het, BMW heeft de ringen rond de lichten maar dat is toch niet hetzelfde ...
                                          Nog even wachten en ze komen er ook wel mee op de markt ...

Comment

Working...
                                          X