Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• al die snufjes zijn na een paar weken goed voor de vergeethoek, de meeste navigatiesystemen zijn dag in dag uit afgestemd op de kaart van Belgie
    mooi, maar eigen meestal ongebruikt als de mensen het eerlijk willen bekennen
    wel verdienen de merken een pak geld mee
    idem dito voor brede/hoge velgen die enkel helpen het comfort om zeep te doen
    uiteraard gaan deze opties ook verloren na aflopen van het kontrakt
    met dat geld rij ik liever een paar jaar op benzine... Al de rekening gemaakt ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichten
      euh... als ik mij niet vergis staat kwasi het merendeel van die functies ook af te lezen tussen je twee ogen... twee wijzerplaten van het dashbord....

Ik weet wel dat er nog enkele dingen meer zijn want heb zelfs zo is een tijdje gereden met een 1 serie met zo'n ding in het midden.... ergens stel ik mij de vraag hoeveel je die dingen (andere dus dan dat je reeds op het schermpje tussen de twee wijzerplaten hebt...) gebruikt en ik herinner mij ook dat als je het veel zou gebruiken, het echt niet zo veilig meer is op de weg... tenslotte moet je naar de weg kijken voornamelijk... (is trouwens een algemene opmerking over die toenemende gadgets op middenschermen... zouden we niet beter op de weg letten ?)

Nu, begrijp me niet verkeerd, het is een leuk hebbedingetje maar je betaalt er wel 3000eur voor en als ik zie hoe goed die garmins en tomtoms werken... dan is dit toch veel geld voor die enkele meerfuncties... kwestie van de portemonnee zeker ?
      Idd. er staat ook het een en ander te lezen op je dashboard. Maar dat is dan misschien maar 1/5 van wat je meer hebt bij een i-Drive. Het is idd ook een leuk(duur, ja) gadget, maar voor mij gaat het hier ook vooral dat je het dashboard hierdoor mooier/voller maakt van de 3 Serie, wat voor mij nog steeds het zwakste punt is van de 3 Serie E9. Voor de rest heb ik altijd de wagen in zijn totaal(ook achterlichten préfacelift) mooi gevonden. Voor de rest stel je de i-Drive in als je stilstaat(vooral menu's die je niet dagelijks raadpleegt andere menu's doe je al blindelings en kan makkelijk geraadpleegd worden(en de de nieuwe i-Drive zou nog gebruiksvriendelijker zijn in gebruik!)

Comment

heb trouwens vraag voor mensen met 3series; hoe voelt die M ophanging als je een M pakket neemt ?

Volgens ik weet is een bmw zowieso al vrij hard en wordt ie dan met die M ophanging niet te hard ?

Reden is dat bij het configureren opviel hoeveel meer dit M paket kost maar dat er uiterlijk niet zo veel meer verschil is met de gewone (gefacelifte versie). Als je dan afzonderlijk opties neemt zoals mooie 18"velgen, sportzetels, zwarte hemel, sportstuur, shadowline... je goedkoper uitkomt dan het M paket terwijl het enige verschil dan nog is die M ophanging (15mm lager), ander voor en achterbumper (maar dus niet zo'n groot verschil) en een paar M versieringen op drempels... dus ????? is die M ophanging alleen het waard om zo'n pakket te nemen ?

iemand ervaring met gewoon vs M ophanging ?
        Het is iets harder, maar voor mij nog comfortabel genoeg. Maar het is iets dat je best zelf eerst test.

Comment

• M-ophanging is echt wel hard, ook omdat er nog eens runflat banden opliggen. Degene die achteraaan in de auto plaatsnemen, hebben vooral last van de harde afvering.

Comment

• Valt natuurlijk te zien wat je gewoon bent.. maar echt hard is dit niet hoor. Een porsche 997 targa met 19' turbo velgen, dat is hard
            'k Heb nu de m-sportophanging en 18'ers, wel op slecht wegdek voel je alles wel duidelijk maar echt storen doet het niet, tenzij je hele traject op slechte weg is..
            -

Comment

euh... als ik mij niet vergis staat kwasi het merendeel van die functies ook af te lezen tussen je twee ogen... twee wijzerplaten van het dashbord....

Ik weet wel dat er nog enkele dingen meer zijn want heb zelfs zo is een tijdje gereden met een 1 serie met zo'n ding in het midden.... ergens stel ik mij de vraag hoeveel je die dingen (andere dus dan dat je reeds op het schermpje tussen de twee wijzerplaten hebt...) gebruikt en ik herinner mij ook dat als je het veel zou gebruiken, het echt niet zo veilig meer is op de weg... tenslotte moet je naar de weg kijken voornamelijk... (is trouwens een algemene opmerking over die toenemende gadgets op middenschermen... zouden we niet beter op de weg letten ?)

Nu, begrijp me niet verkeerd, het is een leuk hebbedingetje maar je betaalt er wel 3000eur voor en als ik zie hoe goed die garmins en tomtoms werken... dan is dit toch veel geld voor die enkele meerfuncties... kwestie van de portemonnee zeker ?
              Je kan natuurlijk ook de business navigatie nemen, is 700 euro goedkoper. Deze is ook met pijl en kaart. Scherm is enkel kleiner en geen 3D view. Persoonlijk ben ik hir zeer tevreden van. Heb eerst ook een TOM TOM gehad, maar dit is echt niet te vergelijken met de ingebouwde navi. Je hebt ten eerste altijd connectie met een satalie, wat ik van de tom tom niet kan zegen, duidelijke instructies via je luidsprekers en een duidelijk afleesbaarscherm, zelfs indien de zon erop valt. Ik zou niet anders meer willen. Bij de facelift heb je nu trouwens ook een 80GB harddisk waar je bv zelf muziek kan opzetten via USB.

Comment

heb trouwens vraag voor mensen met 3series; hoe voelt die M ophanging als je een M pakket neemt ?

Volgens ik weet is een bmw zowieso al vrij hard en wordt ie dan met die M ophanging niet te hard ?
                Ik had een e46 op 16", zonder M-sportophanging en zonder runflat. Nu heb ik onder de e91 de M-sportophanging met 19" non-runflat. De auto rijdt iets harder, maar echt niet verschikkelijk veel. Dat valt super mee. M'n vrouw was er zeer bevreesd over, maar die hoor je niet klagen. Runflatbanden daarentegen zorgen wel voor hardheid, vooral vanaf 18".

De sportophanging moet je niet vergelijken met het bekende verlaagde VW-golfje van een jaar of 10 geleden... Ik had ook eerst de herinnering daaraan in gedachten.

Als ik een nieuwe moest kiezen zou ik de sportophanging en 19" opnieuw kiezen.

Gr. Mila
                2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Je kan natuurlijk ook de business navigatie nemen, is 700 euro goedkoper. Deze is ook met pijl en kaart. Scherm is enkel kleiner en geen 3D view. Persoonlijk ben ik hir zeer tevreden van. Heb eerst ook een TOM TOM gehad, maar dit is echt niet te vergelijken met de ingebouwde navi. Je hebt ten eerste altijd connectie met een satalie, wat ik van de tom tom niet kan zegen, duidelijke instructies via je luidsprekers en een duidelijk afleesbaarscherm, zelfs indien de zon erop valt. Ik zou niet anders meer willen. Bij de facelift heb je nu trouwens ook een 80GB harddisk waar je bv zelf muziek kan opzetten via USB.
                  harddisk is enkel bij het Professional navigatie systeem hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door funcup Bekijk Berichten
                    harddisk is enkel bij het Professional navigatie systeem hoor
                    Weet ik, was inderdaad niet duidelijk in mijn reactie. Van die HD mochten ze eigenlijk wel een losse optie maken, zodat je die ook kan nemen in combi met een Business navi of radio prof.

Comment

• Net uitnodiging gekregen van mijn dealer voor de presentatie op 11 september

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                        Net uitnodiging gekregen van mijn dealer voor de presentatie op 11 september
                        Een donderdag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                          Een donderdag?
                          Dat gebeurt wel vaker op een donderdag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                            Een donderdag?
                            Euh, kan wel. Nog niet nagekeken. Is bij Van Osch in Hasselt

Comment

• Hallo iedereen

Een klein vraagske ,komt de sportautomaat ook op de berline 335i of enkel op de coupé en cabrio ?. Mijn dealer beweert van niet . Vind dit zeer raar want ze wilden enkel op de topversies deze automaat toepassen, dus waarom niet op de berline ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lainke Bekijk Berichten
                                Hallo iedereen

Een klein vraagske ,komt de sportautomaat ook op de berline 335i of enkel op de coupé en cabrio ?. Mijn dealer beweert van niet . Vind dit zeer raar want ze wilden enkel op de topversies deze automaat toepassen, dus waarom niet op de berline ?
                                Zou idd vreemd zijn

Comment

• Spijtig want mijn configuratie is bijna compleet alleen twijfel ik ts de handgeschakelde of sportautomaat . ziehier het volledig artikel van de update

Comment

• ik kan je bevestigen dat voor de moment enkel de DSG bak beschikbaar is op de 335i COUPE

of die bak ook nog op andere modellen/motoren komt.. kan niemand vertellen op t ogenblik

indeed spijtig....

Comment

• En ook op de cabrio , ik hoop dat hij ook op de berline komt.

Comment

• Waanzinnig knap.

Comment

• Comment

Working...
                                          X